https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... rstwo.html19.07.2024 Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie poszukuje nabywcy odpadów - Zużyte, niekompletne i nienadające się do użytkowania pudła tramwajowe
Data zakończenia: -
Status: rozpoczęty
Znak sprawy: DR.236.11.2024
Przedmiot sprzedaży:
1. Typ 105Na o nr bocznym RZ250, nr ewidencyjny: 7200000155 – bez wózków jezdnych
2. Typ 105Na o nr bocznym RZ251, nr ewidencyjny: 7200000156 – bez wózków jezdnych
3. Typ 105Na o nr bocznym RZ262, nr ewidencyjny: 7200000162 – bez wózków jezdnych
4. Typ 105Na o nr bocznym RZ269, nr ewidencyjny: 7200000173 – bez wózków jezdnych
5. Wagon 3205 - człony 3 sztuki - częściowo zdekompletowane, bez wózków
1. Miejsce oględzin i odbioru odpadów:
- Stacja Obsługi Tramwajów Podgórze MPK S.A. w Krakowie przy ul. Brożka 3, po wcześniejszym zgłoszeniu u pracownika Stacji (tel. 664 948 088)
2. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty: najwyższa cena jednostkowa netto/odpad;
3. Termin składania ofert: 31.07.2024 r. do godz. 9.30 oferty złożone po upływie wyznaczonego terminu nie będą rozpatrywane;
4. Oferty należy przesłać drogą pocztową lub przesyłką kurierską na adres: Biuro Obsługi Klienta MPK S.A. w Krakowie ul. Jana Brożka 3, 30-347 Kraków;
5. Oferty powinny być złożone w zamkniętych kopertach opisanych dokładną nazwą
i adresem podmiotu składającego ofertę oraz znakiem sprawy wraz z dopiskiem „nie otwierać do dnia 31.07.2024 r. przed godz. 10.00 postępowanie DR.236.11.2024”
6. Pudła tramwajowe muszą zostać odebrane w ciągu 14 dni od otrzymania faktury proforma. Nieodebranie pudeł w terminie może stanwić podstawę do unieważnienia postępowania.
Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
-
- Miłośnik
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
w/w 105-i powróciły do Huty. Zabrał je Stormet na Blokową.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... -01-29.PDF
Jeden z radnych poprosił o wykaz pojazdów posiadanych przez miejskie jednostki, w zakresie danych o roczniku i normie emisji spalin. W jednym rozdziale jest cały tabor MPK i można dowiedzieć się, czy i do kiedy każdy autobus będzie mógł jeździć.
Jeden z radnych poprosił o wykaz pojazdów posiadanych przez miejskie jednostki, w zakresie danych o roczniku i normie emisji spalin. W jednym rozdziale jest cały tabor MPK i można dowiedzieć się, czy i do kiedy każdy autobus będzie mógł jeździć.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
W tym zestawieniu jest wiele nieścisłości. Są tam wymienione pojazdy z Euro3 benzyna i Euro3/4 ON z prawem wjazdu do SCT po jej wprowadzeniu. A tymczasem są proponowane regulacje dla pojazdów rok produkcji 2005 lub Euro4 dla benzyny. Rok produkcji 2014 lub Euro6 dla ON. Chyba że coś się zmieniło w ostatnich dniach?
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Z jednej strony na liście mamy jako użytkowane Urbino 12 z 2009, Autosany z 2009, a także Citara z 2009 -pojazdy już 16-letnie, a przecież jeszcze jeżdżą. Z drugiej strony, mamy pojazdy z 2016, które w 2030 nie będą mogły wjechać do strefy (za darmo?) - wówczas będą 14-letnie. Żeby się nie okazało, że będziemy masowo odstawiać sprawne autobusy, bo sobie wprowadziliśmy tak restrykcyjną strefę... szczególnie, że nie zastąpimy ich innymi Dieselami. Już raz ten błąd został popełniony, z odstawianiem dobrych autobusów bo miały Euro 4.Piotr246 pisze: 13 lut 2025, 19:05 https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... -01-29.PDF
Jeden z radnych poprosił o wykaz pojazdów posiadanych przez miejskie jednostki, w zakresie danych o roczniku i normie emisji spalin. W jednym rozdziale jest cały tabor MPK i można dowiedzieć się, czy i do kiedy każdy autobus będzie mógł jeździć.
Dalej, pewna ciekawostka: MPK wypisuje kilka pojazdów które po wprowadzeniu strefy prawa wjazdu nie będą miały, ale jak trochę postoją w garażu, to zyskają to prawo jako zabytki.
OT: Co robi spółka Trasa Łagiewnicka S.A., i dlaczego potrzebuje do tego 4 prawie nowe samochody (2-3 letnie)? Co robi spółka Kraków Nowa Huta Przyszłości S.A. i dlaczego również potrzebuje do tego 4 samochody? Dlaczego spółka 'KRAKÓW5020 sp. z o.o. w likwidacji' nadal jest w posiadaniu 7 samochodów, w tym 3 2-letnich elektryków? We wszystkich tych przypadkach "nie wiem, choć się domyślam"...
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
To jest w ogóle kuriozum z tymi wymaganiami dot pojazdów, w szczególności Diesli. Sama norma Euro6 ma kilka wersji. Pierwsze Euro6 Diesel z 2014, będzie mogło wjechać do SCT do 2030, kolejne wersje nie będa wpuszczane do SCT chyba co dwa lata?
Rozumiem tam np Euro3, 4 dla Diesla. Ale już dzielić Euro6 na poszczególne wersje z zakazami wjazdu do SCT, do czysta fanaberia i idiotyzm.

Rozumiem tam np Euro3, 4 dla Diesla. Ale już dzielić Euro6 na poszczególne wersje z zakazami wjazdu do SCT, do czysta fanaberia i idiotyzm.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Jak na razie obowiązuje stara wersja SCT, gdzie Euro3 ZI oraz bodajże Euro4 ZS mogą przez 5 lat wjeżdżać do miasta.tomek_m pisze: 14 lut 2025, 0:34 W tym zestawieniu jest wiele nieścisłości. Są tam wymienione pojazdy z Euro3 benzyna i Euro3/4 ON z prawem wjazdu do SCT po jej wprowadzeniu. A tymczasem są proponowane regulacje dla pojazdów rok produkcji 2005 lub Euro4 dla benzyny. Rok produkcji 2014 lub Euro6 dla ON. Chyba że coś się zmieniło w ostatnich dniach?
Jednak jak miasto sobie wprowadzi te bardziej restrykcyjne normy, co na siłę chcą, to autobusy starsze niż 2012 rok i niespełniające wymagań dla Euro VI mogą wjechać przez 5 lat, a potem wyprodukowane nie wcześniej niż w 2018 roku.
Jednak najlepsze jest to, że MPK będzie musiało poza granicą miasta (strefą czystego przekrętu) znaleźć sobie miejsce na zabytki, które w Krakowie mogą być (poruszać się) tylko przez 50 dni w roku.
Ogólnie MPK musi kupić na już ok. 300 pojazdów w dieslu lub wodorowce na obsługę aglo lub miasto potrzebuje ogłosić przetarg na obsługę aglo.
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Przecież wystarczy dodać poprawkę, że autobusy komunikacji miejskiej, tak samo jak pojazdy specjalne typu śmieciarki, są zwolnione z wymagań.
A pojazdy zabytkowe będą mogły stać na zajezdni. Za patrząc na ostatnie lata to każdy Ikarus lub Ogórek wyjeżdżał po kilka razy w roku. Niektóre zabytki to nawet nie wyjeżdżały lub raz na rok na Muzealną.
A pojazdy zabytkowe będą mogły stać na zajezdni. Za patrząc na ostatnie lata to każdy Ikarus lub Ogórek wyjeżdżał po kilka razy w roku. Niektóre zabytki to nawet nie wyjeżdżały lub raz na rok na Muzealną.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1566
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Trochę to niepoważnie wygląda. Od 2014 roku przy wszystkich autobusach wprowadzanych do ruchu czytam, że są ekologiczne i spełniają najwyższe nomy, a teraz dowiaduję się że 60 solówek z 2016 i 77 przegubów z 2017 trzeba będzie wycofać
nawet super hiper hybrydy okazują się nieczyste 


Nie karmić troli 

Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
To jest efekt idiotycznego rozbicia normy Euro6 na kilka różnych wersji, z których każda wchodziła w odstępie +/- dwóch lat. I teraz tak, pojazd z 2014 z Euro6a jest strasznie smrodzącym kopciuchem, ale już pojazd z 2024 roku z normą Euro6d jest tak ekologiczny że jeszcze produkuje tlen. 
Edit: Od 1.01.2025 weszła w życie norma Euro7. Są już na rynku jakieś pojazdy spełniające tą normę spalin?

Edit: Od 1.01.2025 weszła w życie norma Euro7. Są już na rynku jakieś pojazdy spełniające tą normę spalin?
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
Zwiększy się ilostan krakowskich citaro na Pomorzu. Po któregoś DC przyjechał holownik z PKS Gdańsk.
-
- Znawca
- Posty: 184
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Re: Kasacje i sprzedaż pojazdów - dyskusja
724 i 729 łyknął Gryf z Żukowa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość