Strona 14 z 22
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 14 kwie 2022, 17:18
autor: Scania_9640
ant_sm pisze: 14 kwie 2022, 16:44
Nie jest prawdą to co piszesz, PKP nie ma nic do punktu w Mydlnikach. To była inwestycja miejska i to ZDMK zawaliło projektując punkt, a MPK nie chce użytkować i utrzymywać tego co tam jest bo nie spełnia standardów.
Ja słyszałem że to budynek PKP, w takim razie zwracam honor
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 14 kwie 2022, 17:28
autor: ant_sm
Scania_9640 pisze: 14 kwie 2022, 17:18
Ja słyszałem że to budynek PKP, w takim razie zwracam honor
To budynek (kontener) miejski

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 14 kwie 2022, 20:17
autor: Scania_9640
ant_sm pisze: 14 kwie 2022, 17:28
To budynek (kontener) miejski
I tak wszystko byłoby lepsze od toi toia, a oni wybrzydzają. Zwłaszcza, że wydłużyli przerwy do godziny dla 601 żeby właśnie kierowca miał punkt też na Mydlnikach i nie stał 4min
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 15 kwie 2022, 9:19
autor: Zieleńczanin
mkm3 pisze: 14 kwie 2022, 16:53
Mam na myśli to, że można te środki rozsądniej zagospodarować wzmacniając wszystkie pozostałe linie np. Kraków mógłby zwiększyć swoje udziały w kosztach zwykłych 2xx. Przykład 337 - do Owczar kursów jest aż nadto, a niedaleko kursuje 267 z słabą częstotliwością jak na rejon, który się przez lata mocno rozbudował. W ramach ograniczonych środków lepsza cała siatka linii co 30-60 minut na krótszych trasach niż jedna linia co 15min do centrum i kilka ogryzków co 1,5-2godz, a w weekendy to w ogóle szkoda gadać.
Pytanie, czy "337" nie pojedzie kiedyś do Skały? To tylko takie spekulacje.
No i też linia ta jest wg mnie słabym przykładem, bo ona jest tak naprawdę dowozówką do tramwaju, a nie bezpośrednim autobusem do centrum. Niby busy też kończyły na Kleparzu, ale jeździły raczej do Skały.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 15 kwie 2022, 10:12
autor: Kaszmir
mkm3 pisze: 14 kwie 2022, 16:53Mam na myśli to, że można te środki rozsądniej zagospodarować wzmacniając wszystkie pozostałe linie np. Kraków mógłby zwiększyć swoje udziały w kosztach zwykłych 2xx. Przykład 337 - do Owczar kursów jest aż nadto, a niedaleko kursuje 267 z słabą częstotliwością jak na rejon, który się przez lata mocno rozbudował. W ramach ograniczonych środków lepsza cała siatka linii co 30-60 minut na krótszych trasach niż jedna linia co 15min do centrum i kilka ogryzków co 1,5-2godz
Z krótszymi trasami się nie zgodzę - tak jak wspomniałem, by agloekspressy spełniały swoje zadanie (przejęcie pasażerów z busów), muszą dojeżdżać do centrum.
Natomiast myślę, że skoro "310" może mieć połowę kursów do jednej pętli i połowę do drugiej, a ZTP nawet proponuje dla Zabierzowa agloekspress złożony z dwóch skoordynowanych linii ("318+358"), to takie rozwiązanie można by też wprowadzić na innych trasach, co było odpowiedzą na Twój postulat. Czyli: na głównym ciągu jest mocne połączenie z f15, które potem na końcu rozdziela się i jedzie do dwóch różnych wsi, do każdej z f30.
Scania_9640 pisze: 14 kwie 2022, 20:17Zwłaszcza, że wydłużyli przerwy do godziny dla 601 żeby właśnie kierowca miał punkt też na Mydlnikach i nie stał 4min
Nie, przerwę zwiększono przy okazji wydłużenia linii do Mydlnik Wapiennika bo nie było wyboru - teraz "601" dociera na pętlę x:28, a odjeżdża x:26. Trudno, żeby brygada wyjeżdżała z pętli zanim na nią przyjedzie

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 21 kwie 2022, 12:44
autor: Michał
impuls pisze: 09 kwie 2022, 16:14
Mają szczęście mieszkańcy Będkowic czy Bębła że powstał dla nich autobus co 15 min łączący ich z Centrum Krakowa.
Akurat co drugi kurs "310" jedzie do Będkowic. Oczywiście sytuacja gdzie są zmniejszane ilości kursów lub likwidowane linie jest niedorzeczna, biorąc pod uwagę że Miasto cały czas zachęca do korzystania z TZ, no chyba że były faktycznie nierentowne.
Znam sporo okolic w pobliżu Krakowa gdzie funkcjonują głównie prywatni przewoźnicy (gm. Skała, Iwanowice, Słomniki), i mają naprawdę spore obłożenie (np. busy Kraków-Michałowice-Słomniki pomimo uruchomienia "307" i pociągu są zazwyczaj przepełnione), a gminy nie chcą (pieniądze) utworzyć publicznych linii.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 22 kwie 2022, 23:27
autor: Zieleńczanin
Dalsza dyskusja o agloekspresie do Słomnik przeniesiona do tematu o Węgrzcach i Michałowicach - viewtopic.php?t=736&start=30#p22276.
Z kolei dyskusja o przerwach "601" przeniesiona do tematu o liniach nocnych - viewtopic.php?t=622&start=135#p22164.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 07 lip 2022, 20:49
autor: edek3253
Posiedzenie Komisji Innowacji, Funduszy Europejskich i Metropolii na temat komunikacji publicznej pomiędzy Krakowem i okolicznymi gminami - nagranie
www.facebook.com/lukasz.sek/videos/588509855944716
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 08 lip 2022, 10:43
autor: Krakowianin
Nie każdy pewnie ma czas słuchać transmisji. Po krótce:
Planowane są następujące agloekspresy:
"302" - Czyżyny Dworzec - po trasie "222" - Luborzyca
"303" - centrum - Kobierzyńska - Grota-Roweckiego - Bunscha - po trasie "283" - Skawina
"309" - centrum - Salwator - po trasie "229" - Liszki Krzyżówka - po trasie "249" - Nowa Wieś Szlachecka
"315" - centrum - Aleje - Zakopiańska - Świątniki Górne
"359" - centrum - Salwator - po trasie "259" - Czernichów
Numeracja jest autorska i rozszyfrowana na podstawie mapy
Według schematu gotowe są dwie 3x8 na terenie gminy Zabierzowa, które pojadą do Kleszczowa oraz Brzoskwini. Dodatkowo rada Dzielnicy XVII wnioskuje o wydłużenie "117" do Kocmyrzowa.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 08 lip 2022, 11:00
autor: kbieniu7
Krakowianin pisze: 08 lip 2022, 10:43
Nie każdy pewnie ma czas słuchać transmisji. Po krótce:
Planowane są następujące agloekspresy:
"302" - Czyżyny Dworzec - po trasie "222" - Luborzyca
(...)
Na audytach rowerowych jakiś czas temu pojawił się projekt rozbudowy ul. Kocmyrzowskiej do granic miasta. W swoich komentarzach właśnie zwracałem uwagę, że być może w przyszłości pojawi się pomysł agloekspresu na tym kierunku - dlatego warto by do tego projektu dołożyć trzeci pas w stronę Krakowa jako buspas do pętli na Wzgórzach Krzesławickich. Miejsca tam mamy sporo.
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... zowskiej-3
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 08 lip 2022, 11:41
autor: Michał
Burmistrz Gminy Słomniki mówi o agloekspresie do Słomnik wzdłuż DK7, prostym korytarzem, wykorzystując tym samym potencjał tej drogi i tworząc miejsca przesiadkowe przy trasie. Dokładnie na identyczną treść mojego wniosku UGiM Słomniki odpowiedział, że "nic nie trzeba zmieniać, bo jest OK".
Szkoda, że przedstawiciele jedynie 3 gmin byli obecni (Wielka Wieś, Zielonki, Słomniki). Miałem nadzieję na pojawienie się wójtów Iwanowic czy Michałowic, i poruszenie tematu sieci gminnych przewozów i bliskiej wizji cięcia kosztów w KMK, przez wysokie koszty.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 08 lip 2022, 16:57
autor: tomek_m
Michał pisze: 08 lip 2022, 11:41
Miałem nadzieję na pojawienie się wójtów Iwanowic
Iwanowice obecnie bardziej stawiają na dowozówki do Agloekspressu "307" z funduszu autobusowego. Jedna już kursuje, planują uruchomić drugą na jesień 2022 i niepewny jest los "277"
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 08 lip 2022, 18:37
autor: Scania_9640
tomek_m pisze: 08 lip 2022, 16:57
Iwanowice obecnie bardziej stawiają na dowozówki do Agloekspressu "307" z funduszu autobusowego. Jedna już kursuje, planują uruchomić drugą na jesień 2022 i niepewny jest los "277"
307 z gumy nie jest, zwłaszcza przy 12m autobusach
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 08 lip 2022, 18:56
autor: Michał
Scania_9640 pisze: 08 lip 2022, 18:37
307 z gumy nie jest, zwłaszcza przy 12m autobusach
Jak na razie za bardzo nikt tymi bezpłatnymi dowozówkami nie chce jeździć. Sam wójt stwierdził niską frekwencję.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 08 lut 2023, 9:57
autor: Kaszmir
Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 77062.html Co więcej Polska potrzebuje jak najszybciej przyjęcia przepisów technicznych o tramwaju dwusystemowym, który jest hitem jeśli chodzi o nowe systemy transportowe na świecie. Bardzo duży odsetek nowych linii tramwajowych jest realizowany w oparciu o tramwaj dwusystemowy, czy to na całej trasie, czy też na jej części. Tak jest np. w Odense w Danii, czy też na niektórych liniach tramwajowych pod Paryżem. Musimy jak najszybciej wykorzystać tę możliwość, to jest w tym momencie kluczowa sprawa.
W aglomeracji krakowskiej - Wieliczka, Zielonki, Skawina?