Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis
: 10 sie 2022, 13:48
Jeśli dobrze czytam tabelkę to Conecta przeszły na stan KTR
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Z ilostanu wynika jakby wpisano Conecta na stan KTR ale nie sądzę by tak było.Jamnik pisze: 10 sie 2022, 13:19 MPK zaktualizowało ilostan taboru autobusowego:
https://mpk.krakow.pl/pl/tabor/autobusy/
W sumie było bodajże 616+12. Teraz jest 612+18. Ktoś wie co skreśliło MPK, a co wpisano na stan KTRu?
Może tym razem jakieś dłuższe dwukierunki (w stylu 30m warszawskich Jazzów)? Na przeróżne remonty - jak obecna Bratysławska - przydałoby się coś pojemniejszego zamiast krótkich i ciasnych GT8 z jednym niskim członemJaky pisze: 01 wrz 2022, 19:42 - Jest wspomniany nowy przetarg na 30 tramwajów z opcją na kolejne oraz przebudowa zajezdni Podgórze.
I na Azory, gdzie niby ma być trójkąt, ale wiadomo, że sprawniej zawracać bez manewrowania.suchy pisze: 01 wrz 2022, 20:00 Może tym razem jakieś dłuższe dwukierunki (w stylu 30m warszawskich Jazzów)? Na przeróżne remonty - jak obecna Bratysławska - przydałoby się coś pojemniejszego zamiast krótkich i ciasnych GT8 z jednym niskim członem![]()
Lepiej 40m+, na wszystkie brygady linii "50" od Borku Fałęckiego do Górki Narodowej by się przydały.suchy pisze: 01 wrz 2022, 20:00 Może tym razem jakieś dłuższe dwukierunki (w stylu 30m warszawskich Jazzów)? Na przeróżne remonty - jak obecna Bratysławska - przydałoby się coś pojemniejszego zamiast krótkich i ciasnych GT8 z jednym niskim członem![]()
Tak, informacja o zamiarze przeprowadzenia przetargu była ogłoszona w lutym tego roku:Jaky pisze: 01 wrz 2022, 19:42- Natomiast dyr. Franek m.in. zapowiedział spodziewany przetarg na nowego operatora linii autobusowych z racji kończącej się umowy z Mobilisem. Ma zostać ogłoszony na przełomie 2022/23.
Tam się zmieniała koncepcja. Początkowo mówiono o trójkątowaniu, potem że jednak tego nie będzie. Nie jestem jednak pewny na czym stanęło teraz.sorig pisze: 01 wrz 2022, 20:02I na Azory, gdzie niby ma być trójkąt, ale wiadomo, że sprawniej zawracać bez manewrowania.
Oj tak, Kraków najbardziej potrzebuje 40m+, na "50", ale też na uzupełnienie "52", czy może "24"? Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby np część z nich była dwukierunkowa.Bayer2003 pisze: 01 wrz 2022, 20:21 Lepiej 40m+, na wszystkie brygady linii "50" od Borku Fałęckiego do Górki Narodowej by się przydały.
Nie wiem, czy przy naszej infrastrukturze (większość przystanków o długości max 45m) sprawdziłyby się 40m wagony dwukierunkowe. W części przypadków mogłoby się okazać, że przejazdówkę da się zamontować dopiero gdzieś na początku peronu (vide Mateczny w zeszłym miesiącu - łuk nie pozwalał na montaż przejazdu przed peronem). Przez to wagon nie byłby w stanie przejechać przez nią wszystkimi wózkami, tak żeby sprężyna odbiła i przestawiła iglice na sąsiedni tor.Tramwajolog14 pisze: 01 wrz 2022, 21:53 Oj tak, Kraków najbardziej potrzebuje 40m+, na "50", ale też na uzupełnienie "52", czy może "24"? Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby np część z nich była dwukierunkowa.
No, ale na takie Azory np by się już mogły przydać. Poza tym dwukierunkowe tramwaje na trasach jednokierunkowych nie przeszkadzają, a mogą być wykorzystane właśnie w sytuacjach z przejazdówkami, nawet jeśli nie wszystkimi.suchy pisze: 01 wrz 2022, 22:02 Nie wiem, czy przy naszej infrastrukturze (większość przystanków o długości max 45m) sprawdziłyby się 40m wagony dwukierunkowe. W części przypadków mogłoby się okazać, że przejazdówkę da się zamontować dopiero gdzieś na początku peronu (vide Mateczny w zeszłym miesiącu - łuk nie pozwalał na montaż przejazdu przed peronem). Przez to wagon nie byłby w stanie przejechać przez nią wszystkimi wózkami, tak żeby sprężyna odbiła i przestawiła iglice na sąsiedni tor.
Więc mogłoby się okazać, że kupiliśmy dwukierunkowe tramwaje, którymi nie da się wszędzie zawrócić i trzeba robić przejazdy np. 1-2 przystanki wcześniej, tam gdzie jest fizyczna możliwość (a nie kawałek dalej, gdzie jest to potrzebne pasażerom).
A czemu nie 500? I zapewne z 1000 nowych kierowców xdJaky pisze: 01 wrz 2022, 19:42[...]
- Do 2026r. ma się pojawić 120 autobusów elektrycznych, 100 gazowych, 15 wodorowych, 5 autonomicznych. Docelowo Wola ma być w pełni elektryczna, Płaszów wodorowy, a Bieńczyce z resztą.[...]
Tak na marginesie tych wodorowych ma być ponoć nawet 150, dzięki współpracy ze spółką Trzmiela.kot_feliks pisze: 01 wrz 2022, 23:23 A czemu nie 500? I zapewne z 1000 nowych kierowców xd
Zapowiadał to może pan, który na sesji RMK nawet nie zająknął się na temat tego, dlaczego oficjalnie w kwietniu było tylko 40 niezrealizowanych kursów?![]()