Re: Numeracja linii
: 14 lip 2023, 14:42
Ja z kolei jestem przeciwny - szczytówki powinny być wyraźnie wydzielone z regularnej numeracji by ułatwić zapamiętywanie godzin kursowania. Pamiętam jak swego czasu regularnie musiałem ludziom przypominać o tym, że "17" nie kursuje w międzyszczycie i weekendy. Z tego samego powodu uważam, że "19" w dzisiejszej formie powinna dostać numer "47", przynajmniej dopóki jest wyłącznie szczytówką. Dlatego "44" i "49" powinny zostać w obecnej postaci.
Jeśli zaś chodzi o zmianę "52" na "12" to tu nie widzę przeszkód, numer bardzo podobny wizualnie i łatwy do zapamiętania w nowej formie, natomiast jestem zdecydowanym przeciwnikiem zmieniania "50" na niepasujący do niczego numer "7" (co najwyżej do "17" w tunelu). Swego czasu, gdy "10" zniknęła z krakowskich ulic na dłuższy czas w związku z remontem torowiska do Pleszowa, proponowałem by to właśnie na "10" zmienić numer "50" (na tej samej zasadzie podobnego wizualnie numeru), a ówczesnej "10" dać numer "15" (analogia do starej trasy, a dodatkowo do autobusów 1x5/2x5 w rejonie Borku i Łagiewnik). No ale cóż, szansy nie wykorzystano. Więc jeśli mamy szukać na siłę to lepiej już zostawić "50" jak jest. Zwłaszcza jeśli po wakacjach miałaby odzyskać f5.
Jeśli zaś chodzi o zmianę "52" na "12" to tu nie widzę przeszkód, numer bardzo podobny wizualnie i łatwy do zapamiętania w nowej formie, natomiast jestem zdecydowanym przeciwnikiem zmieniania "50" na niepasujący do niczego numer "7" (co najwyżej do "17" w tunelu). Swego czasu, gdy "10" zniknęła z krakowskich ulic na dłuższy czas w związku z remontem torowiska do Pleszowa, proponowałem by to właśnie na "10" zmienić numer "50" (na tej samej zasadzie podobnego wizualnie numeru), a ówczesnej "10" dać numer "15" (analogia do starej trasy, a dodatkowo do autobusów 1x5/2x5 w rejonie Borku i Łagiewnik). No ale cóż, szansy nie wykorzystano. Więc jeśli mamy szukać na siłę to lepiej już zostawić "50" jak jest. Zwłaszcza jeśli po wakacjach miałaby odzyskać f5.