Tramwaj na Kliny

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Kacper
Znawca
Posty: 104
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Kacper » 01 kwie 2025, 19:14

Moim zdaniem wariant turkusowy+niebieski zdecydowanie ma sens - ale PO lub RÓWNOCZEŚNIE z budową wariantu przez 8PU lub przez Borek Fałęcki :)

Sama idea połączenia Klin alternatywną trasą, łącząc też z Kampusem UJ oraz budowanie tramwaj w miejscu przeznaczonym na zabudowę zanim pojawią się tam dziesiątki tysięcy mieszkańców jest jak najbardziej słuszna.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Ydhflx » 01 kwie 2025, 19:14

kbieniu7 pisze: 01 kwie 2025, 18:16 https://obywatelski.krakow.pl/aktualnosci/293104,2144,komunikat,tramwaj_na_kliny___jak_go_poprowadzimy_.html

"Tramwaj na Kliny – jak go poprowadzimy?" - na pewno Z DALA OD PASAŻERÓW! 😡

Trzy warianty, każdy gorszy od poprzedniego, dokładnie omijające jakąkolwiek zabudowę - połowa Klinów nie ma dostępu do tramwajów, a torowisko nie sięga stacji w Opatkowicach...

Serio, nie spodziewałem się, że będzie aż tak źle. Tamte warianty pokazane wcześniej były dość szczegółowe, pokazywały miejsca przystanków i że była założona integracja z koleją. Wszystko to wywalono do kosza. Tutaj wygląda, jakby ktoś otworzył painta i sobie narysował wesoło parę kresek, jak mu się podobało...

Przecież to jest jakaś farsa... Ani tak nie powinny wyglądać konsultacje, ani tak nie powinno wyglądać projektowanie transportu zbiorowego. To jest pójście na urzędniczą łatwiznę i budowanie, żeby cokolwiek zbudować, a nie żeby miało sens i żeby dać dobry transport mieszkańcom - bo większość nawet będzie zbyt daleko od niego. Tramwaj dla dzików co najwyżej...
Trzymam kciuki że to jest nieśmieszny żart prima-aprilisowy, choć wszyscy wiemy że tak nie jest, oraz czyja to "zasługa" (konkretniej, którego wiceprezydenta). Gdzie są analizy pasażerów, proponowane przystanki? Choć może lepiej że nie ma, jeszcze by się okazało że pasażerów nie ma a przystanków też nie bo bez sensu je dawać w polu. Gdzie jest cokolwiek innego niż kreski w Paincie? Otóż nic nie ma, bo po co.

To jest farsa, a najlepiej dowodzi tego fakt, że ma być to w teorii tramwaj w jedno z najgęściej zaludnionych miejsc w Krakowie, a wariant 3 przebiega wzdł. "planowanej drogi (...)". Takie pole, że nie ma nawet drogi gruntowej... Być może aby uzasadnić sensowność najgorszego z wcześniej proponowanych wariantów, zaproponowano dwa tak złe że aż absurdalne.

Trzymam gorące kciuki że tramwaj w żadnym z tych wariantów nie powstanie. Już lepiej nie zrobić absolutnie nic, a niech następnicy zbudują porządnie z zaoszczędzonych pieniędzy.

Żeby niektórych zdenerwować bardziej, załączam moje dość konkretne pytania do urzędu miasta zadane jako wniosek o dostęp do informacji publicznej, oraz "odpowiedź", która wbrew ustawie nie zawiera informacji o które pytałem:
1. Kto, ewentualnie która jednostka miejska, odpowiada za prowadzenie tej inwestycji?
2. Kto podjął konkretnie tę tecyzję o ograniczeniu liczby wariantów i odwołaniu/przełożeniu konsultacji?
3. Dlaczego konkretnie Miasto uznało, że wariant który zapewni najszybszy przejazd do centrum i obsłuży najwięcej osób, jest tak zły, że nie warto go nawet konsultować z mieszkańcami?
4. Czy w świetle wypowiedzi wiceprez. Kracika o tej sprawie: „Z pięciu przygotowanych propozycji, cztery były chyba po to, żeby drażnić mieszkańców” - czy zrezygnowano z konsultowania tych wariantów dlatego żeby nie „drażnić mieszkańców”?
5. Wiceprez. Kracik tłumaczył, że niektóre z wariantów były „bez sensu”. Warianty zostały zaproponowane przez Miasto, są one również krótsze i obsłużą więcej mieszkańców. Jakie nieznane szerzej informacje posiada wiceprezydent, które pozwalają mu tak twierdzić?
6. W świetle powyższego, skoro analiza wykonana przez specjalistów nie wykazała że warianty są „bez sensu”, a Miasta samo dysponuje taką wiedzą - czy nakazano poprawki w analizie, a jeśli nie, to dlaczego?
I odpowiedź:
Spoiler
Szanowny Panie ,
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej informuję, że celem rozpoczętych
15 listopada 2024 r. i zaplanowanych do 6 grudnia 2024 r. konsultacji było zaprezentowanie
Mieszkańcom dotychczasowych wyników studium wykonalności linii tramwajowej do osiedla Kliny
jak również zebranie ich opinii do przedstawionych rozwiązań. Konsultacje prowadzone były przez
ówczesny Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu UMK we współpracy z firmą Databout
Sp. z o.o. (grupa ekspertów oferująca nowoczesne rozwiązania dla transportu i środowiska,
wykorzystująca wiedzę i doświadczenie pozwalające planować i projektować efektywne
rozwiązania)oraz Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia UMK.
Zamierzenie, o którym mowa ma na celu poprawę dostępności obszaru Klin poprzez usprawnienie
komunikacji zbiorowej. Zostało opracowanych pięć wariantów poprowadzenia linii tramwajowej
oraz jeden wariant zakładający obsługę obszaru Klin innym niż tramwaj środkiem transportu.
Wyniki studium, stanowiącego pierwszy etap prac projektowych, zebrane opinie mieszkańców
i instytucji opiniujących miały stanowić podstawę do podjęcia ewentualnych dalszych prac
projektowych w zakresie rozwoju układu komunikacyjnego obszaru Klin.
Jednakże ze względu na negatywną ocenę niektórych rozwiązań (względy ekonomiczne
i techniczne), które objęte były Studium, zdecydowano o przerwaniu konsultacji społecznych.
W analizach tych brano pod uwagę m.in. nakłady inwestycyjne, efektywność ekonomiczną oraz
koszt usunięcia kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną. Istotną dla odrzucenia części
wariantów była zbyt duża ingerencja w istniejące tereny prywatne i zielone, a szczególnie w Las
Borkowski.

Należy wskazać, że przygotowanie do realizacji inwestycji zawsze wymaga rozpatrzenia kilku
jej wariantów, spośród których wybiera się te rekomendowane, które powinny być przedmiotem
prac na kolejnych etapach oraz odrzuca się opcje najmniej korzystne. Dzięki wykonanemu Studium
rozpoznano zalety i wady przebiegów poszczególnych ciągów komunikacyjnych oraz jakie
oddziaływanie wywołałoby funkcjonowanie linii tramwajowej na danej trasie w przyszłości.
Zaznaczam, że temat dotyczący linii tramwajowej do osiedla Kliny jest na wczesnym etapie –
przeprowadzania prognoz i analiz ruchu dla poszczególnych tras w różnych perspektywach
czasowych. Stąd wyniki dla poszczególnych wariantów są orientacyjne i stanowią jedynie sugestię
dla bardziej dokładnego zbadania danej propozycji. Równocześnie istotnym aspektem są głosy
mieszkańców w przedmiotowej sprawie.
Na podstawie wyników opracowania oraz uwag, jakie wpłynęły do Urzędu Miasta Krakowa podjęto
decyzję o przeprowadzeniu dodatkowych analiz przebiegów linii łączących osiedle Kliny z istniejącą
siecią tramwajową poprzez pętlę Czerwone Maki P+R, które obecnie znajdują się na końcowym
etapie.

Z wyrazami szacunku
z up. Prezydenta Miasta
Ewa Bielas
Zastępca Dyrektora Wydziału
Zwracam uwagę, że w odpowiedzi - pomimo lania wody - totalnie olano pytania nr 2 (typu kto, więc powinno się łatwo dać), 5 (typu proszę o informację, jeśli istnieje), 6 (typu tak/nie). Z kolei na pytanie nr 3 odpowiedziano, że największym problemem jest zahaczanie o Las Borkowski... o który linia przez 8PU nie zahacza! Poza tym, skąd oni to wiedzą, skoro nie poddano tego pod konsultacje? Otóż pani śpieszy z wyjaśnieniem: "Na podstawie wyników opracowania oraz uwag, jakie wpłynęły do Urzędu Miasta Krakowa". Uwag od kogo? Deweloperów? Bo przecież nie mieszkańców - konsultacje społeczne odwołano.

Poniżej jednak fragment najbardziej podnoszący ciśnienie:
Zaznaczam, że temat dotyczący linii tramwajowej do osiedla Kliny jest na wczesnym etapie –
przeprowadzania prognoz i analiz ruchu dla poszczególnych tras w różnych perspektywach
czasowych. Stąd wyniki dla poszczególnych wariantów są orientacyjne i stanowią jedynie sugestię
dla bardziej dokładnego zbadania danej propozycji. Równocześnie istotnym aspektem są głosy
mieszkańców w przedmiotowej sprawie.
Jak wczesny etap, to dlaczego już odrzucono warianty??? I przede wszystkim, niech nie p***dolą że istotnym aspetkem są głosy mieszkańców - odrzucili dwa najlepsze warianty PRZED konsultacjami społecznymi!!! Niech ktoś mnie trzyma bo zaraz nie wytrzymam.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Aułrora » 01 kwie 2025, 20:48

Kacper pisze: 01 kwie 2025, 19:14 Moim zdaniem wariant turkusowy+niebieski zdecydowanie ma sens - ale PO lub RÓWNOCZEŚNIE z budową wariantu przez 8PU lub przez Borek Fałęcki :)

Sama idea połączenia Klin alternatywną trasą, łącząc też z Kampusem UJ oraz budowanie tramwaj w miejscu przeznaczonym na zabudowę zanim pojawią się tam dziesiątki tysięcy mieszkańców jest jak najbardziej słuszna.
Powiem tyle. Skoro 104-ka nie zachęca do dojazdu do Kampusu (najszybszą drogą na Kampus) to jak ma to zrobić tramwaj jadący jeszcze bardziej okrężną drogą??? Juz od dawna na forum i gdzie indziej tylko mówiłem, że tą relację (Os. Pod Fortem- Bobrzyńskiego (Kampus UJ)) najlepiej byłoby obsłużyć linią przyspieszoną. Np. po ulicach które powstaną w ramach porozumienia deweloperskiego z miastem oraz w ramach budowy ul. Humboldta tak aby podwoziła pod sam kampus z jakąś porządną f. Linia jakby jeszcze jechała do centrum (np. pomijając wszystkie przystanki na Kapelance) to była by bajka co by trochę odciążyła 194-kę (szybciej ale na około). No i co najważniejsze moja propozycja jest tańsza od tramwaju na os. Pod Fortem przez Łąki Kobierzyńskie. A tramwaj na 8PU to powinna być racja stanu i tyle.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

canoe_bart
Miłośnik
Posty: 52
Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
Kontakt:

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: canoe_bart » 02 kwie 2025, 0:08

Ydhflx pisze: 01 kwie 2025, 19:14 Trzymam kciuki że to jest nieśmieszny żart prima-aprilisowy, choć wszyscy wiemy że tak nie jest, oraz czyja to "zasługa" (konkretniej, którego wiceprezydenta). Gdzie są analizy pasażerów, proponowane przystanki? Choć może lepiej że nie ma, jeszcze by się okazało że pasażerów nie ma a przystanków też nie bo bez sensu je dawać w polu. Gdzie jest cokolwiek innego niż kreski w Paincie? Otóż nic nie ma, bo po co.

To jest farsa, a najlepiej dowodzi tego fakt, że ma być to w teorii tramwaj w jedno z najgęściej zaludnionych miejsc w Krakowie, a wariant 3 przebiega wzdł. "planowanej drogi (...)". Takie pole, że nie ma nawet drogi gruntowej... Być może aby uzasadnić sensowność najgorszego z wcześniej proponowanych wariantów, zaproponowano dwa tak złe że aż absurdalne.

Trzymam gorące kciuki że tramwaj w żadnym z tych wariantów nie powstanie. Już lepiej nie zrobić absolutnie nic, a niech następnicy zbudują porządnie z zaoszczędzonych pieniędzy.

Żeby niektórych zdenerwować bardziej, załączam moje dość konkretne pytania do urzędu miasta zadane jako wniosek o dostęp do informacji publicznej, oraz "odpowiedź", która wbrew ustawie nie zawiera informacji o które pytałem:



I odpowiedź:
Spoiler
Zwracam uwagę, że w odpowiedzi - pomimo lania wody - totalnie olano pytania nr 2 (typu kto, więc powinno się łatwo dać), 5 (typu proszę o informację, jeśli istnieje), 6 (typu tak/nie). Z kolei na pytanie nr 3 odpowiedziano, że największym problemem jest zahaczanie o Las Borkowski... o który linia przez 8PU nie zahacza! Poza tym, skąd oni to wiedzą, skoro nie poddano tego pod konsultacje? Otóż pani śpieszy z wyjaśnieniem: "Na podstawie wyników opracowania oraz uwag, jakie wpłynęły do Urzędu Miasta Krakowa". Uwag od kogo? Deweloperów? Bo przecież nie mieszkańców - konsultacje społeczne odwołano.

Poniżej jednak fragment najbardziej podnoszący ciśnienie:



Jak wczesny etap, to dlaczego już odrzucono warianty??? I przede wszystkim, niech nie p***dolą że istotnym aspetkem są głosy mieszkańców - odrzucili dwa najlepsze warianty PRZED konsultacjami społecznymi!!! Niech ktoś mnie trzyma bo zaraz nie wytrzymam.
Stanę w obronie niektórych pracowników wydziału - jak pisałem wcześniej bodajże w tym wątku, miałem w marcu okazję śledzić od wewnątrz poczynania Wydziału i, mówiąc najkrócej, sytuacja nie była kolorowa. Wydział jest w zasadzie świeżo po reorganizacji (połączono ze sobą komórki dotychczasowych WMIR oraz WGKiK (bez spraw klimatu)) i niektóre referaty przeszły rewolucję personalną (ze względów służbowych nie mogę zdradzić zbyt wielu informacji) - to się tyczy też komórki, która aktualnie zajmuje się odpisywaniem na interpelacje, UDIP-y (spora jej część nie pochodzi z pierwotnego WGKiK). Niejednokrotnie było i dalej jest tak, że szeregowi pracownicy danej jednostki organizacyjnej dowiadują się post factum o decyzjach podjętych na najwyższych szczeblach albo w ogóle, mimo szczerych chęci, nie znają toku myślenia na szczytach magistratu. Bardzo często jest tak, że pracownicy muszą się opierać na tych danych, które inne komórki im przekażą, nawet po wysyłanych ponagleniach, co miało miejsce też w Twoim przypadku (powiem tyle, że nie byłem odpowiedzialny za prowadzenie przychodzących spraw).

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Ydhflx » 02 kwie 2025, 0:14

canoe_bart pisze: 02 kwie 2025, 0:08 Stanę w obronie niektórych pracowników wydziału - jak pisałem wcześniej bodajże w tym wątku, miałem w marcu okazję śledzić od wewnątrz poczynania Wydziału i, mówiąc najkrócej, sytuacja nie była kolorowa. Wydział jest w zasadzie świeżo po reorganizacji (połączono ze sobą komórki dotychczasowych WMIR oraz WGKiK (bez spraw klimatu)) i niektóre referaty przeszły rewolucję personalną (ze względów służbowych nie mogę zdradzić zbyt wielu informacji) - to się tyczy też komórki, która aktualnie zajmuje się odpisywaniem na interpelacje, UDIP-y (spora jej część nie pochodzi z pierwotnego WGKiK). Niejednokrotnie było i dalej jest tak, że szeregowi pracownicy danej jednostki organizacyjnej dowiadują się post factum o decyzjach podjętych na najwyższych szczeblach albo w ogóle, mimo szczerych chęci, nie znają toku myślenia na szczytach magistratu. Bardzo często jest tak, że pracownicy muszą się opierać na tych danych, które inne komórki im przekażą, nawet po wysyłanych ponagleniach, co miało miejsce też w Twoim przypadku (powiem tyle, że nie byłem odpowiedzialny za prowadzenie przychodzących spraw).
Zdecydowanie się zgadzam. Za organizację pracy w miejscu pracy ostatecznie odpowiada przełożony który podjął decyzję o takiej organizacji. Szczególnie, że zdaje się mają ustawowy termin na odpowiedź, coś trzeba było skleić. W tym wypadku tym bardziej, bo decyzję są podejmowane politycznie, w ogóle ponad wydziałem.

Natomiast mimo wszystko, to Miasto ma ludzi tam gdzie ich ma, proponując takie warianty i podchodząc do tematu w taki sposób.

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: kucyk » 16 kwie 2025, 8:42

Kabaretu z tramwajem na Kliny ciąg dalszy. Wczoraj były konsultacje z mieszkańcami:
– Na fragmentach od ul. Humboldta de facto tramwaj idzie po terenach niezurbanizowanych. Mówiąc krótko, projektujecie ten tramwaj dla dzików – komentował radny miejski Michał Starobrat. – Dla kogo ma być ten tramwaj? Bo na pewno nie dla mieszkańców Klinów. Te trzy warianty to nie jest tramwaj na Kliny. Kto zdecydował, żeby usunąć wariant w śladzie ul. 8 Pułku Ułanów, choć analiza potoków pasażerskich wypadała wielokrotnie lepiej? – pytał. W jego ocenie linia tramwajowa w takiej wersji wypadnie z planów jako niemożliwa do realizacji lub nieopłacalna, podobnie jak się to stało w przypadku linii do Rżąki.
Źródło: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rozbi ... 61214.html

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: kbieniu7 » 16 kwie 2025, 9:14

No niestety, z informacji od znajomych, którzy byli na miejscu, jak mantra urzędnicy powtarzali: "Rozmawiamy tylko o tych trzech wariantach", a 8PU nie było, bo "mieszkańcy nie chcieli i oni wyszli im naprzeciw".

To jest farsa. Myślałem, że takie "konsultacje" już dawno za nami. Nawet jeśli finalnie i tak by przeszedł tylko wariant przez CM, to można było cały proces konsultacji i analizy przeprowadzić zupełnie inaczej. Tu jest katastrofa na całej linii...

Ankin
Specjalista
Posty: 201
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Ankin » 16 kwie 2025, 15:28

kbieniu7 pisze: 16 kwie 2025, 9:14 No niestety, z informacji od znajomych, którzy byli na miejscu, jak mantra urzędnicy powtarzali: "Rozmawiamy tylko o tych trzech wariantach", a 8PU nie było, bo "mieszkańcy nie chcieli i oni wyszli im naprzeciw".
To jest farsa. Myślałem, że takie "konsultacje" już dawno za nami. Nawet jeśli finalnie i tak by przeszedł tylko wariant przez CM, to można było cały proces konsultacji i analizy przeprowadzić zupełnie inaczej. Tu jest katastrofa na całej linii...
Katastrofa jest, ale jednocześnie daje nadzieje że obecne trzy forsowane warianty trafią finalnie tam gdzie ich miejsce, czyli do kosza a osoby z ramienia miasta, które wręcz z jakimś obłędnym fanatyzmem zafiksowały się tylko na trzech ww. przebiegach trasy na Kliny odejdą w polityczny niebyt, wraz z końcem bieżącej kadencji towarzystwa wzajemnej adoracji, które rządzi Krakowem - czego im z całego serca życzę. :twisted:
W artykule na lovekrakow.pl jest pogrubioną czcionką zaznaczone, że sama papierkologia dla ww. inwestycji zajmie od 5 do 6 lat :cry: a to oznacza, że przy odpowiednim wyczuciu nastrojów społecznych potencjalny kandydat na prezydenta oraz potencjalni kandydaci na radnych otrzymują za darmo polityczne paliwo, z którego powinni korzystać aż do oporu, czyniać tym samym inwestycje na os. Kliny przez 8PU jako sztandarowy punkt swojego programu, jednocześnie punktując arogancję i zamknięcie na jakiekolwiek sensowne argumenty przez osoby dotychczas rządzące Krakowem, które miały szansę ww. inwestycje zrealizować przed nimi.
Każdy inny wariant niż przez 8PU to wywalanie publicznej kasy w błoto, inwestycyjny potworek, który zrobi jedynie dobrze zakompleksionemu ego urzędników i polityków, którzy będą mogli w przychylnych im mediach opowiadać jak to Kraków pięknie się rozwija pod ich światłym przywódcem a mieszkańcom żyje się coraz lepiej.
Patrząc jaki obecnie panuje w Krakowie klimat do rozbudowy infrastury tramwajowej może warto przecierpieć jeszcze te kilka lat z nadzieją że obecnych aparatczyków zastąpią choćby w jakimś niewielkim stopniu osoby, które dobro miasta i jego mieszkańców będą przekładały ponad partykularne interesy swoich polityczych przybudówek oraz ciepłe stołki dla ziomków. Czego sobie i wam życzę.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: kbieniu7 » 18 kwie 2025, 19:38

https://www.facebook.com/share/p/1YUvxi37k9/
Platforma Komunikacyjna Krakowa pisze:Ostatnie dni upłynęły pod znakiem dyskusji o tramwaju na Kliny. Jako PKK od dawna śledzimy temat tej inwestycji. Cieszymy się, że wreszcie doczekaliśmy się pierwszych kroków w tym kierunku i rozpoczęły się konsultacje społeczne. Niestety sposób ich prowadzenia pozostawia naprawdę dużo do życzenia.

W listopadzie ujrzeliśmy kilka wariantów, stworzonych przez zewnętrzną firmę: przez Czerwone Maki, przez ul. 8 Pułku Ułanów oraz przez Borek Fałęcki. Były to dość szczegółowe propozycje, z konkretnymi lokalizacjami przystanków, przekrojami dróg i wyliczeniami kosztów. Miały nawet oszacowane potoki pasażerskie i były dobrą podstawą do dalszych dyskusji.

W minioną środę urzędnicy przedstawili jednak tylko jeden wariant: przez Czerwone Maki. Prezentacja niby zawierała trzy przebiegi, ale to wszystko są co najwyżej podwarianty. Pozostałe dwa całkowicie zniknęły. Wielu obecnych mieszkańców pytało o nie, wskazując merytoryczne argumenty za tymi alternatywnymi przebiegami i wskazując na słabości przedstawionych wczoraj propozycji, jednak ze strony Urzędu padały wciąż twarde, negatywne odpowiedzi.

Na grafice, którą przedstawili urzędnicy, widzimy trzy kreski: biegnące naokoło, przez puste obszary przeznaczone w planie miejscowym na użytki ekologiczne lub niską zabudowę jednorodzinną. Ponad połowa mieszkańców Klinów jest poza ich zasięgiem i nadal będzie polegać na autobusach. Nie ma sensownego ani wygodnego powiązania z koleją na Opatkowicach, gdzie przecież powinniśmy stworzyć wygodny i funkcjonalny węzeł przesiadkowy. Wciąż też pozostaje pytanie o przepustowość istniejącej linii na Ruczaj, która już teraz jest obciążona. Ma ona być przecież wydłużona do Skotnik, a dodatkowy potok z Klinów może oznaczać jej przeciążenie. Na sam koniec dochodzi fakt, że cały południowo-zachodni Kraków będzie "wisieć" na tylko jednej trasie- jakikolwiek remont lub awaria odetną tę część miasta od komunikacji.

Być może pozostałe warianty są trudne w realizacji (ul. 8 Pułku Ułanów) lub nieakceptowalne społecznie (Borek Fałęcki), ale po to są konsultacje społeczne, żeby przedstawić wszystkie możliwe opcje, przeprowadzić dyskusję i zebrać uwagi. Wybór lub odrzucenie konkretnych wariantów musi odbyć się w sposób transparentny. Tutaj zaś mamy odgórne wyrzucenie z konsultacji większości propozycji niejasną decyzją Magistratu. Mamy nadzieję, że Miasto zdecyduje się jednak zmienić nastawienie i poważnie podejść do tematu, jakim jest komunikacja zbiorowa.

Kolejne spotkanie odbędzie się 25 kwietnia w Forcie Borek. W międzyczasie można też wypełniać formularze internetowe. Wszystkich zainteresowanych tematem tramwaju na Kliny zachęcamy do włączenia się w proces konsultacji społecznych.
Szczegółowe informacje o terminach konsultacji, materiały konsultacyjne (w tym przebieg "wariantów") i formularze są dostępne na stronie:
https://obywatelski.krakow.pl/konsultac ... eczne.html

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Cyjan » 19 kwie 2025, 12:17

To co oni proponują jest absolutnie nie do wybronienia, jeśli to jest sytuacja typu "zobaczcie jak wyglądały Kabaty przed metrem" to spoko, ale w zasadzie gdyby osiedla zbudowały się naokoło tej linii to tramwaj miałby zapełnienie 100% na Czerwonych Makach na dzień dobry i wtedy trzeba byłoby zbudować nową linię odciążającą.

Inna sprawa że to nie jest nawet tramwaj na istniejące Kliny, a tramwaj dla deweloperów i tak powinno się o tym mówić. Wartość działki rośnie kiedy jest obok nich puszczona dobra komunikacja, tym samym już widzę jak wszystkie firmy budowlane zabijają się o kawałek ziemi pal licho że ten tramwaj musiałby mieć 60m żeby działał dalej tak samo dobrze. A no chyba że idea jest taka że będzie linia do CM i na Łagiewniki.

Trzeba na to spotkanie iść bo inaczej będzie totalny przepał kasy. Inna sprawa, że miasto może w czerwcu zaproponować że pierwsza linia metra będzie jechała właśnie na Kobierzyn i sugerować że to uwarunkowuje ten tramwaj, ale patrząc na to jak na poważnie prezydent myśli o budowie metra to można od razu wsadzić sobie między cztery litery tą ewentualność.
ona/jej

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Bayer2003 » 19 kwie 2025, 12:39

Cyjan pisze: 19 kwie 2025, 12:17 To co oni proponują jest absolutnie nie do wybronienia, jeśli to jest sytuacja typu "zobaczcie jak wyglądały Kabaty przed metrem" to spoko, ale w zasadzie gdyby osiedla zbudowały się naokoło tej linii to tramwaj miałby zapełnienie 100% na Czerwonych Makach na dzień dobry i wtedy trzeba byłoby zbudować nową linię odciążającą.

Inna sprawa że to nie jest nawet tramwaj na istniejące Kliny, a tramwaj dla deweloperów i tak powinno się o tym mówić. Wartość działki rośnie kiedy jest obok nich puszczona dobra komunikacja, tym samym już widzę jak wszystkie firmy budowlane zabijają się o kawałek ziemi pal licho że ten tramwaj musiałby mieć 60m żeby działał dalej tak samo dobrze. A no chyba że idea jest taka że będzie linia do CM i na Łagiewniki.

Trzeba na to spotkanie iść bo inaczej będzie totalny przepał kasy. Inna sprawa, że miasto może w czerwcu zaproponować że pierwsza linia metra będzie jechała właśnie na Kobierzyn i sugerować że to uwarunkowuje ten tramwaj, ale patrząc na to jak na poważnie prezydent myśli o budowie metra to można od razu wsadzić sobie między cztery litery tą ewentualność.
Faktem jest, że liczba ludności Krakowa rośnie, a atrakcyjnych terenów do zabudowy jest w sensownych miejscach coraz mniej. Być może od wciskania pojedynczych bloków gdzie popadnie, lepiej wyznaczyć nową dzielnicę na południowy zachód od Klinów, w stronę Skawiny i od razu przeprowadzić tam tramwaj, żeby uniknąć problemów komunikacyjnych po jej wybudowaniu. Nie jest to może złe podejście, jednak z tramwajem na Kliny nie ma to nic wspólnego i inwestycja ta powinna być zrealizowana oprócz niego, a nie zamiast. W kontekście samych Klinów najsensowniejszym wariantem jest ten przez Borek Fałęcki i osiedle przy ulicy Żywieckiej oraz Jagodowej, gdzie znajduje się najwyższa zabudowa mieszkalna, która powinna zostać obsłużona.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

miki3uwu
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 28 mar 2025, 13:23
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: miki3uwu » 19 kwie 2025, 12:52

Jak dla mnie taka nowa dzielnica, oparta wokół metra to jest to co nasi rządzący planują. Byli w Wiedniu w Seestadt, które dosłownie jest czymś takim, a wcześniej w Kopenhadze, w której metro jest wręcz budowane dla tych nowych dzielnic. Wtedy metro mogłoby pojechać pod 8PU. Wtedy nawet ten tramwaj mógłby wydłużyć zasięg metra i służyć za dowozówkę, i transport lokalny w tej nowej dzielnicy, ale czy takie rozwiązanie ma sens, to nie jestem przekonany.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Ydhflx » 19 kwie 2025, 13:42

Nowa dzielnica zbudowana wokół transportu szynowego - jak najbardziej tak, ale nie w sytuacji gdzie już obecnie spore osiedla czekają na tramwaj. Jeżeli zbudujemy tramwaj na 8PU, Azory (oba etapy), przedłużenie Os. Piastów, brakujące zwrotnice na r. Hipokratesa i Nowosądeckiej, a może nawet tramwaj na Rżąkę - to dopiero wtedy budować tramwaj w polu dla bloków których jeszcze nie ma. A przecież lista którą wymieniłem super długa nie jest, wszystkie te inwestycje razem byłby tańsze niż Trasa Łagiewnicka, i to nie licząc dofinansowań. Tylko u nas się tak gada i gada żeby przypadkiem nic nie zrobić.

Ankin
Specjalista
Posty: 201
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Ankin » 19 kwie 2025, 14:31

Ydhflx pisze: 19 kwie 2025, 13:42 [...] A przecież lista którą wymieniłem super długa nie jest, wszystkie te inwestycje razem byłby tańsze niż Trasa Łagiewnicka, i to nie licząc dofinansowań. Tylko u nas się tak gada i gada żeby przypadkiem nic nie zrobić.
A i z planowaniem dużych inwestycji jest delikatnie mówić kiepsko, czego najpszym przykładem jest wspomniana przez Twoją osobę TŁ, która "pełna" jest tylko w wersji samochodowej (krakowskie Bizancjum drogowe über alles :lol:) natomiast tramwaj ucięty na Zakopiańskiej zamiast tak jak droga iść w stronę Norymberskiej...
Dokładając do tego nasze rozważania o budowie tramwaju przez 8PU, aż się prosiło jednocześnie zrobić przy sensownym planowaniu ww inwestycji rozjazdy TŁ-8PU dla tramwaju, które nawet mogłyby czekać x lat na wykorzystanie ale byłyby już przygotowane do późniejszego wykorzystania. Ehh rozmarzyłem się. :(

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Tramwaj na Kliny

Post autor: Cyjan » 19 kwie 2025, 14:50

miki3uwu pisze: 19 kwie 2025, 12:52 Jak dla mnie taka nowa dzielnica, oparta wokół metra to jest to co nasi rządzący planują. Byli w Wiedniu w Seestadt, które dosłownie jest czymś takim, a wcześniej w Kopenhadze, w której metro jest wręcz budowane dla tych nowych dzielnic. Wtedy metro mogłoby pojechać pod 8PU. Wtedy nawet ten tramwaj mógłby wydłużyć zasięg metra i służyć za dowozówkę, i transport lokalny w tej nowej dzielnicy, ale czy takie rozwiązanie ma sens, to nie jestem przekonany.
Byłam na Seestadtdzie i Kliny to nie będzie Seestadt, tego możemy być pewni :lol: tamto osiedle było wybudowane przez miasto (w sumie przez partię rządzącą) jako tak naprawdę budynki komunalne premium, przez co zyskało miasto, mieszkańcy i system metra. U nas będzie co najwyżej druga Avia bez szkoły, przedszkoli ale za to z zapełnionym tramwajem i ogrodzeniami co trzy bloki. Nie mogę się doczekać.
ona/jej

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość