Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 13 lis 2023, 22:42
Dzięki za sprawdzenie, szczerze myślałem że jak zwykle mały chochlik będzie .
Jest to czysta złośliwość ze strony MPK i raczej nie ma wiele wspólnego z Twoją teorią. Posiadanie najstarszego taboru w Polsce z pewnością może pomóc pozyskać fundusze unijne, jednak Unia Europejska nie sprawdza czy tabor ten jeździ na liniach czy tylko jest w posiadaniu przewoźnika (jest to niemożliwe, ponieważ rozdział taboru codziennie delikatnie się różni). Samo posiadanie 20 takich złomków w zajezdni w połączeniu z planami oddania tras na Meissnera, Azory i Rżąkę pozwoliłby pozyskać fundusze na zakup przynajmniej 30 tramwajów. Zadowoleni byliby wszyscy, jednak MPK woli, żeby zamiast E1 w zajezdni bezczynnie stały EU8N oraz N8 (tutaj egzemplarz HK458 osiągnął chyba rekord wszechczasów - 34 miesiące bez wyjazdu z zajezdni i nie zanosi się na szybki wyjazd). Ciekawy artykuł napisał dzisiaj Michał Wojtaszek na swojej stronie psmkms: https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... ajkonik-ii. Często nie zgadzam się z tamtejszymi treściami i uważam je za nieobiektywne, jednak z jednym zdaniem zgodzę się w pełni:impuls pisze: ↑13 lis 2023, 20:40 Zastanawiałem się od dawna dlaczego tak się dzieje, że pomimo możliwości które też wykazałeś wypuszcza się tyle taboru wysokiego. I doszedłem do wniosku, że jest to karta przetargowa do politycznego poparcia kolejnego przetargu na nowe tramwaje i zdobywania też funduszy unijnych. Bo jeśli byłoby tak dobrze już teraz wiednie zostałyby w Zajezdni, 105Na ograniczono do minimum to ciężko będzie zdobyć fundusze. A tak to proszę, mamy 60 letnie tramwaje i musimy je koniecznie wymienić na nowe. Natychmiast jest potrzeba pilnej wymiany. Taka idzie fama dla polityków. Może to nie głupie z ich strony.
Gdyby ilostan wynosił dziś nie 334, lecz 314 (bez złomu wiedeńskiego), takie absurdy jak odstawienie niskowejściowego tramwaju na prawie trzy lata z pewnością nie miałyby miejsca - zostałby on w kilka miesięcy naprawiony żeby zmniejszyć wykorzystanie pozostałych.Duża rezerwa taborowa nie motywuje do szybkiego usprawniania odstawionych tramwajów.