Strona 15 z 54

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 05 sie 2023, 8:21
autor: tramwajowy
Ydhflx pisze: 04 sie 2023, 16:03 We wrześniu pętla ma być przejezdna, ale nie otwarta. Ciekawe czy wszystkie tory. Pytanie co z autobusami w takim razie? Aglo jak teraz, na miejskich pewnie już pozmieniają.



https://lovekrakow.pl/aktualnosci/linia ... 2227.html
No dobra, jeśli ostatni przystanek to będzie Banacha to czy 503 będzie przywrócone do f=10 do czasu przedłużenia tramwaju? Jakoś nie widzę tłumów biegnących z osiedla na Górce Narodowej Wschód do tramwaju z Banacha dopóki nie wycofają stamtąd pięćset trójki.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 05 sie 2023, 8:44
autor: fysztof
Myślisz, że ktoś w obecnym stanie ZTP myśli i jest w stanie powiązać dwie okoliczności ... :-P ? Idę o zakład, że f=10 na "503" niestety już nie obejrzymy...

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 05 sie 2023, 9:41
autor: dominQ92
Zwłaszcza, że równolegle ma zostać uruchomiona 513. Czyli na środkowym odcinku trasy ZTP odtrąbi sukces, bo przecież będzie na wspólnym odcinku 503+513 odpowiedni takt. A że na końcówce trasy będą cięcia? Cóż, przypomina mi się klasyk z filmu Barei "Jest zima, to musi być zimno"

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 08 sie 2023, 10:09
autor: Kaszmir
Na tę chwilę, plan jest taki by do Górki Narodowej pojechały "18" i "50", a do Krowodrzy Górki została wydłużona tylko szczytowa "19".
https://krabok.wordpress.com/2023/08/07 ... szczegoly/

Linie "17+19" obecnie stanowią właściwie jedno połączenie, skoordynowane, i jedynie na południowych końcówkach rozdzielają się na parę ostatnich przystanków. Dlatego wg mnie decyzja by wydłużać tylko jedną z nich jest niefortunna bo wtedy "17+19" nie będą mieć ani jednej wspólnej końcówki, co utrudni koordynację tak rozkładową, jak i rzeczywistą. Próbuję przekonać ZTP, by do KG pojechały obie "17+19". To może być potrzebne tym bardziej, że "50" będzie niezabieralna. "19" z f15 z KG raczej nie odciąży linii z f5, a "17+19" z f7,5 już miałyby jakąś szansę.

Temat pewnie trudny bo rozbija się o finanse. Jednak będę próbować. Was też zachęcam do walki, choćby mailowo do ZTP ;)

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 08 sie 2023, 12:14
autor: Ad7
Krowodrza i tak ma niezłą sytuację, a patrząc na Hutę to nie wiem jak tam dadzą radę z tymi śmiesznymi liniami.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 08 sie 2023, 12:18
autor: pablo
Pozostaje pytanie, kiedy w końcu wróci 5? Jeśli po wakacjach planują wydłużyć 18 i 50, nie reaktywując piątki, to ten układ nie poradzi sobie z obsługą pasażerów.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 12 sie 2023, 18:12
autor: pittorseque
impuls pisze: 10 sie 2023, 20:16 Kolego brovar musisz sobie poprawić, bo w tabelce nie dodałeś linii "5".
Nikt nie bierze pod uwagę tego, że na Górkę Narodową pojedzie jeszcze być może 44 ;)


Wątek przeniesiony z tematu o rozdziale taboru - adm. K

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 12 sie 2023, 20:46
autor: Scania_9640
pittorseque pisze: 12 sie 2023, 18:12 Nikt nie bierze pod uwagę tego, że na Górkę Narodową pojedzie jeszcze być może 44 ;)
Nikt nie bierze pod uwagę bo nie ma takich planów ;)

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 12 sie 2023, 20:47
autor: pittorseque
Scania_9640 pisze: 12 sie 2023, 20:46 Nikt nie bierze pod uwagę bo nie ma takich planów ;)
No to niespodzianka, bo są :p

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 12 sie 2023, 20:56
autor: impuls
Na pętli Górka N. będą trzy tory odstawcze. Trochę rozwiązaniami będzie przypominać Borek F., ale będzie odwrócony kierunek. Będą dwa perony wysiadających ale dłuższe niż w Borku. Na każdym powinny zmieścić się dwa tramwaje. No i trzytorowe tory odstawcze, każdy na co najmniej dwa pociągi.
Spokojnie jest miejsce na trzecią linię. Myślę teraz, że potrzeba trzeciej linii będzie po uruchomieniu P&R jak wylądują na Górce N. autobusy aglomeracyjne i będzie można zostawić samochód. Linie 3 i 5 są zarezerwowane na Azory. Przedłużenie "17" lub "19" dublowałoby dość znacznie linie "18" i "50". Mniejszy tabor na "17" lub "19" mógłby mieć kłopoty i być zawalidrogą. Dlatego wybór "44" jest optymalny. Wtedy linie z Górki N dojeżdżając do Centrum rozwidlałyby się na trzy kierunki. A co do taboru na "44" składy wiedni wiecznie nie będą eksploatowane.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 12 sie 2023, 21:03
autor: mkm3
Jest gdzieś dostępny aktualny projekt tej pętli?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 12 sie 2023, 21:05
autor: pittorseque
mkm3 pisze: 12 sie 2023, 21:03 Jest gdzieś dostępny aktualny projekt tej pętli?
Nie zmienił się względem poprzedniego. Wjazd „pod prąd”, 3 perony wjazdowe. Wyjazd przecinający tor wjeżdżający. Brak sygnalizacji świetlnej.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 12 sie 2023, 21:16
autor: suchy
mkm3 pisze: 12 sie 2023, 21:03 Jest gdzieś dostępny aktualny projekt tej pętli?
Jeśli chodzi o najprostszy schemat, to chociażby Wikipedia - będzie tak jak na Borku:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:G%C3 ... rodowa.png

Jak kolega wyżej napisał - wjazd na 2 perony końcowe (lewy i prawy), z czego lewy tor będzie się potem jeszcze rozgałęział na dwa - czyli łącznie będą 3 tory postojowe. Potem będą się łączyć w jeden peron początkowy i wyjazd z pętli. Jedyna różnica w porównaniu do Borku jest taka, że tutaj wjazd/wyjazd będzie kolizyjny (przecięcie torów).

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 12 sie 2023, 21:28
autor: Ydhflx
Nie zgodzę się, aby przedłużenie 44 było optymalne.

Po pierwsze, 44 powinno wylądować na Bronowicach. To jest niepoważne, że linia 4, mająca zapełnienia na Krakowiaki, jeździ co 15 minut. Przed maksymalizacją jeździła co 10. Po drugie, 44 jako jej wzmocnienie nie powinno mieć tak różnej końcówki od 4. Będzie to powodować trudności z koordynacją, i to zarówno w rozkładach, jak i w praktyce (skrzyżowania z Bratysławską i Opolską np.).

Po drugie, 44 wcale nie będzie "rozjeżdżać się" z pozostałymi, a przynajmniej nie tak łatwo. Do Starego Kleparza będzie dublować 18, które na tym odcinku wzmocnienia nie potrzebuje. Dalej skręci na Dworzec Główny, ale tam nikt nie będzie jechał, bo 50 w tunelu będzie dużo lepszą opcją. Dopiero za Rondem Mogilskim 44 byłoby samo. Jednak, w tamte rejony jechałaby znacznie naokoło. I nawet jeżeli nie ma autobusu w tej relacji, to ludzie mogą wybrać auto, albo po prostu 50 z f~5 na R. Mogilskie i coś co jedzie Mogilską (a jeździ tam coś bardzo często). Przesiadki na Mogilskim są również jednymi z lepszych w Krakowie. Sądzę zatem, że 44 miałaby w relacji GN-Mogilska jedynie przypadkowych pasażerów.

Poza tym, boimy się o zapełnienia 50, i 44 w tym nie pomoże. Jeszcze zatem słowo o wyborze 19. Owszem, dublowaloby 50 aż do R. Grzegórzeckiego. Jednak, moim zdaniem to dobrze, bo jest to właśnie odcinek gdzie 50 notuje największe zapełnienia (prawie cały, a po otwarciu GN napełnienia wzrosną tu prawdopodobnie bardziej niż na Zabłociu). Dodatkowo, 19 zapewniłoby dojazd do Podgórza, którego GN ma nie mieć. Autem jest tam dojechać ciężko, autobusu nie ma i nie będzie. Przesiadkami najlepsza opcja to cokolwiek na DT i 17/19.

Dodatkowo, 19 to również szczytówka, więc nie byłoby to droższe. Jeżeli chodzi o tabor, to tak: jeżeli byłyby dobre napełnienia za rondem Grzegórzeckim, to dać większy. Nie rozumiem argumentu "nie przedłużymy linii bo za dużo ludzi by jej używało". Jeżeli jednak linia miałaby przepełnienia jedynie na odcinku wspólnym z 50, to należy uznać że po prostu trzeba wzmocnić 50.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 12 sie 2023, 21:31
autor: pittorseque
Ydhflx pisze: 12 sie 2023, 21:28 Nie zgodzę się, aby przedłużenie 44 było optymalne.

Po pierwsze, 44 powinno wylądować na Bronowicach. To jest niepoważne, że linia 4, mająca zapełnienia na Krakowiaki, jeździ co 15 minut. Przed maksymalizacją jeździła co 10. Po drugie, 44 jako jej wzmocnienie nie powinno mieć tak różnej końcówki od 4. Będzie to powodować trudności z koordynacją, i to zarówno w rozkładach, jak i w praktyce (skrzyżowania z Bratysławską i Opolską np.).

Po drugie, 44 wcale nie będzie "rozjeżdżać się" z pozostałymi, a przynajmniej nie tak łatwo. Do Starego Kleparza będzie dublować 18, które na tym odcinku wzmocnienia nie potrzebuje. Dalej skręci na Dworzec Główny, ale tam nikt nie będzie jechał, bo 50 w tunelu będzie dużo lepszą opcją. Dopiero za Rondem Mogilskim 44 byłoby samo. Jednak, w tamte rejony jechałaby znacznie naokoło. I nawet jeżeli nie ma autobusu w tej relacji, to ludzie mogą wybrać auto, albo po prostu 50 z f~5 na R. Mogilskie i coś co jedzie Mogilską (a jeździ tam coś bardzo często). Przesiadki na Mogilskim są również jednymi z lepszych w Krakowie. Sądzę zatem, że 44 miałaby w relacji GN-Mogilska jedynie przypadkowych pasażerów.

Poza tym, boimy się o zapełnienia 50, i 44 w tym nie pomoże. Jeszcze zatem słowo o wyborze 19. Owszem, dublowaloby 50 aż do R. Grzegórzeckiego. Jednak, moim zdaniem to dobrze, bo jest to właśnie odcinek gdzie 50 notuje największe zapełnienia (prawie cały, a po otwarciu GN napełnienia wzrosną tu prawdopodobnie bardziej niż na Zabłociu). Dodatkowo, 19 zapewniłoby dojazd do Podgórza, którego GN ma nie mieć. Autem jest tam dojechać ciężko, autobusu nie ma i nie będzie. Przesiadkami najlepsza opcja to cokolwiek na DT i 17/19.

Dodatkowo, 19 to również szczytówka, więc nie byłoby to droższe. Jeżeli chodzi o tabor, to tak: jeżeli byłyby dobre napełnienia za rondem Grzegórzeckim, to dać większy. Nie rozumiem argumentu "nie przedłużymy linii bo za dużo ludzi by jej używało". Jeżeli jednak linia miałaby przepełnienia jedynie na odcinku wspólnym z 50, to należy uznać że po prostu trzeba wzmocnić 50.
44 ma stałą trasę Dworzec Tow. - Kopiec Wandy. Na Bronowice już nie wróci i nawet nie ma na nią miejsca.

Planowo pojedzie na Górkę Narodową. To nie sugestia, a plan ZTP. Tyle w temacie.