Strona 15 z 36

Re: Skała

: 30 lis 2022, 22:51
autor: CzłowiekPolar
Dobry początek jeśli chodzi o temat autobusu do Skały, choć oczywiście pasażerowie tej trasy liczyli na autobus przez DW794. Obecnie, pełna trasa 267 rozkładowo to 35 min, droga do Skały ze Smardzowic zajmie ok. 10, więc całą trasę pokonamy w 45 min. 267 w praktyce realizuje dojazd do tramwaju, jeśli więc uwzględnimy przyszłe linie z GN i fakt, że linie tram/bus przetną się na Siewnej, to zaoszczędzimy to 10 min na dojeździe do KG. 35 min już nie wygląda na papierze aż tak źle. A jeśli ktoś chce szybciej, może pojechać ze Skały A12/A13 i wsiądzie w tramwaj na Białoprądnickiej po 25 min jazdy. Łudzę się, że sukces nowych połączeń zmobilizuje Skałę do walki o agloekspress i połączenie nocne.

Re: Skała

: 30 lis 2022, 22:58
autor: judash
Mają wolny numerek "237", więc o to niech powalczą.

Re: Skała

: 30 lis 2022, 23:03
autor: tomek_m
A ze Smardzowic którędy to "267" pojedzie, ulicą Smardzowicką czy Rzeźniczą? Chociaż prosi się aby autobus pojechał Smardzowicką, wówczas i Cianowice dostaną linię aglomeracyjną.
CzłowiekPolar@ A12 jako alternatywa z dojazdem ze Skały do Krakowa odpada w przedbiegach bo jedzie strasznie okrężnie, przez Przybysławice, Rzeplin itd...

Re: Skała

: 30 lis 2022, 23:35
autor: CzłowiekPolar
judash pisze: 30 lis 2022, 22:58 Mają wolny numerek "237", więc o to niech powalczą.
Wątpię by w najbliższych latach Skała samodzielnie udźwignęła budżetowo nową linię bez wsparcia Zielonek, a one nie będą miały interesu by dublować 337 na swoim terenie. Bardziej miałem na myśli dalsze negocjacje z Zielonkami i ZTP by rozszerzyć trasę i możliwości przewozowe 337.
tomek_m pisze: 30 lis 2022, 23:03 A ze Smardzowic którędy to "267" pojedzie, ulicą Smardzowicką czy Rzeźniczą? Chociaż prosi się aby autobus pojechał Smardzowicką, wówczas i Cianowice dostaną linię aglomeracyjną.
CzłowiekPolar@ A12 jako alternatywa z dojazdem ze Skały do Krakowa odpada w przedbiegach bo jedzie strasznie okrężnie, przez Przybysławice, Rzeplin itd...
Raczej Smardzowicką, bo wg p. Mikuły Skała chce objąć zasięgiem autobusu jak najwięcej miejscowości.
Co do A12 to rzeczywiście, koło 40 minut by zajął dojazd do Białoprądnickiej...

Re: Skała

: 30 lis 2022, 23:43
autor: mkm3
To może przy okazji niech ZTP zaproponuje 267 prze Glogera? Co do 337 jeśli nie dadzą przegubów to pewnie dlatego Zielonki się nie zgodzą. A nie dadzą, bo jak łatwo się domyślić komuś nie pasują przeguby na liniach aglo.

Re: Skała

: 01 gru 2022, 0:45
autor: Kacper
mkm3 pisze: 30 lis 2022, 23:43 To może przy okazji niech ZTP zaproponuje 267 prze Glogera?
Też myślę że to dobry pomysł. Naturalna zdaje się opcja zamiany tras z 207. Oby nowe 267 otrzymało co najmniej f60, wtedy obeszłoby się bez strat dla żadnego z ciągów, a pasażerom ze Skały i tak wijącym się już naokoło nie dołożymy kolejnej wycieczki przez Witkowice.

Re: Skała

: 01 gru 2022, 10:12
autor: miloszkasperczyk
tomek_m pisze: 30 lis 2022, 23:03 A ze Smardzowic którędy to "267" pojedzie, ulicą Smardzowicką czy Rzeźniczą? Chociaż prosi się aby autobus pojechał Smardzowicką, wówczas i Cianowice dostaną linię aglomeracyjną.
CzłowiekPolar@ A12 jako alternatywa z dojazdem ze Skały do Krakowa odpada w przedbiegach bo jedzie strasznie okrężnie, przez Przybysławice, Rzeplin itd...
267 pojedzie ul. Kościelną w Smardzowicach i dojedzie prawdopodobnie do skrzyżowania z DW w Cianowicach małych a potem już po prostej trasie dojedzie do Skały. (chociaż jak widziałem nieoficjalny odręczny schemat to wyglądał on tak jakby 267 miało jeszcze jeździć przez Świńczów i wyjeżdżać na DW na granicy z Gminą Zielonki ale raczej wątpię żeby tak było)

Re: Skała

: 15 gru 2022, 13:30
autor: mkm3
I rzeczywiście ruszy linia do Skały? Wiadomo coś więcej?

Re: Skała

: 15 gru 2022, 15:48
autor: miloszkasperczyk
mkm3 pisze: 15 gru 2022, 13:30 I rzeczywiście ruszy linia do Skały? Wiadomo coś więcej?
Znowu powołam się na radną Aleksandrę Mikułę z którą rozmawiałem kilka dni temu.

1. Czy jest szansa żeby zdążyć z uruchomieniem 267 do stycznia?
Szansa jest czekamy, jeszcze na pismo z zielonek, a ztp już się szykuje. Ponoć mają już zabezpieczony autobus dodatkowy na nasze potrzeby.
Obiecała dać znać kiedy dojdzie pismo z gminy Zielonki w sprawie wydłużenia 267. Wspomniała również że tego samego dnia pisał do niej również Jacek Mosakowski.

2. Uruchomienie dodatkowych kursów na linii A12 i A13.
Koleje Małopolskie podobnież przesłały pismo że jest wszystko gotowe i mamy mieć pismo i uchwałę na grudniowej sesji w tej sprawie. Natomiast jeszcze nie widziałam tego pisma więc nie wiem konkretnie o co tam chodzi, Ale od stycznia ma ruszyć.
To była rozmowa przeprowadzona 9.12 więc na ten moment możliwe że sprawa 267 poszła do przodu. Natomiast ja nie zostałem poinformowany o oficjalnym podpisaniu dokumentu wydłużającego linię 267 więc trzeba jeszcze prawdopodobnie chwilę poczekać.

Re: Skała

: 15 gru 2022, 17:01
autor: miloszkasperczyk
W ramach uzupełnienia wcześniejszego wpisu. Pojawił się przed chwilą porządek obrad Sesji Rady Miejskiej w Skale, która odbędzie się 22.12 i wraz z nim projekt uchwały ws. udzielenia dotacji UM na organizację przez Koleje Małopolskie transportu publicznego w Gminie Skała.

Link: http://portalmieszkanca.skala.pl/zalacz ... 039939.pdf

Re: Zabierzów

: 21 gru 2022, 13:22
autor: miloszkasperczyk
Kaszmir pisze: 21 gru 2022, 0:23 O dziwo nie jest tak źle. Kilka gmin było zainteresowanych rozwojem km w przyszłym roku, tylko na razie są z\powstrzymywane przez problemy brygadowo-kadrowe. Np. Kocmyrzów-Luborzyca zgłosiła potrzebę/chęć na dodatkowe autobusy. Również w Skale są trochę rozgoryczeni że pieniądze prawdopodobnie w końcu się znalazły, a są zbywani problemami przewoźnika i nawet jeśli coś się uda, to najwyżej "267".
Z informacji pozyskanych z UG Skała wiem że ZTP zadeklarowało, że MPK ma zabezpieczoną dodatkową brygadę na potrzebę 267, więc przynajmniej taka obsługa Skały przez MPK jest realna.

Przeniosłem posty z tematu o Zabierzowie - viewtopic.php?t=100&start=675#p30826 - mod. Zieleńczanin.

Re: Zabierzów

: 21 gru 2022, 13:25
autor: Kaszmir
miloszkasperczyk pisze: 21 gru 2022, 13:22Z informacji pozyskanych z UG Skała wiem że ZTP zadeklarowało, że MPK ma zabezpieczoną dodatkową brygadę na potrzebę 267, więc przynajmniej taka obsługa Skały przez MPK jest realna.
Brygada jest zabezpieczona, acz w Skale jeszcze parę dni temu były obawy, czy Zielonki na ostatnią chwilę nie zablokują wydłużenia "267", podobnie jak zablokowali agloX.

Re: Skała

: 21 gru 2022, 14:02
autor: mkm3
Kaszmir pisze: 21 gru 2022, 13:25 Brygada jest zabezpieczona, acz w Skale jeszcze parę dni temu były obawy, czy Zielonki na ostatnią chwilę nie zablokują wydłużenia "267", podobnie jak zablokowali agloX.
Czyli Zielonki się zgodziły na wydłużenie 267? A czy przy okazji będzie jakaś zmiana trasy tj. 267 pojedzie przez Glogera zamiast Marszowiec?

Re: Skała

: 21 gru 2022, 14:17
autor: miloszkasperczyk
mkm3 pisze: 21 gru 2022, 14:02 Kontynuując wątek z Zabierzowa - czyli Zielonki się zgodziły na wydłużenie 267? A czy przy okazji będzie jakaś zmiana trasy tj. 267 pojedzie przez Glogera zamiast Marszowiec?
Gmina Skała uzyskała warunkową zgodę na wydłużenie 267. Głównymi warunkami jest zwiększenie liczby kursów oraz większy udział finansowy Skały w utrzymaniu tej linii. Prawdopodobnie linia 267 zyska 3 dodatkowe kursy (informacja od radnej Aleksandry Mikuły ze Skały). Nieplanowana jest zmiana trasy linii na obecnym odcinku na którym funkcjonuje więc w dalszym ciągu będzie jeździć przez Witkowice.

Re: Skała

: 21 gru 2022, 14:57
autor: Kaszmir
miloszkasperczyk pisze: 21 gru 2022, 14:17Głównymi warunkami jest zwiększenie liczby kursów oraz większy udział finansowy Skały w utrzymaniu tej linii.
Warunek zwiększenia liczby kursów chyba i tak jest wymuszony przez dodatkową brygadę. Obecnie kółko zajmuje ~75 minut, kursy są co ok. 2h więc brygada ma 30-40 minut przerwy na każde dwugodzinne kółko.

Po zmianach przejazd wydłuży się do ok. 2h na kółko. Przy dwóch brygadach (i częstotliwości 2h) wyszłoby, że każda brygada miałaby tyle przerwy ile jazdy - na każdą godzinę przejazdu przypadałaby godzina przerwy. Przewoźnik raczej się na to nie zgodzi, co jest zrozumiałe.

Dlatego nie zdziwiłbym się, gdyby zwiększono częstotliwość do ok. 1h20 - 1h30.