Strona 15 z 36

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 31 sie 2020, 21:11
autor: Łukasz
Trójskłady po czterech latach przerwy powróciły na ulice Krakowa
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... ce-krakowa
Niemniej, wszystkie linie tramwajowe po przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa SARS-Cov-2 i okresem wakacyjnym, od dziś ponownie kursują. Na razie jeżdżą z ograniczoną częstotliwością co 10 lub 20 minut. Sytuacja ta powinna ulec zmianie jeszcze we wrześniu. Planowane jest bowiem zwiększenie częstotliwości kursowania do odpowiednio 7,5 i 15 minut

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 02 wrz 2020, 10:04
autor: Krakowianin
Kraków. Autobusy linii 184 nie wrócą na ulicę Dietla. Mieszkańcy protestują

Tak w temacie 184 ->
Co na to urzędnicy? - Skrócenie trasy linii 184 spowodowało, że znalazły się fundusze na wzmocnienie obsługi komunikacyjnej Swoszowic. Trzeba jednak zaznaczyć, że wzdłuż ulicy Dietla jeżdżą tramwaje - wyjaśnia Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego.
W ZDMK zaznaczają jednak, że założenie miejskich specjalistów od planowania ruchu jest takie, by nie angażować funduszy dla trasy dla autobusów tam, gdzie są tory tramwajowe.
https://dziennikpolski24.pl/krakow-auto ... 1-15157066

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 02 wrz 2020, 10:32
autor: obserwator
No cóż... Tłumaczenie ZTP tak jakby skrócili "173" na Kozłówek i powiedzieli że przecież na Bieżanów jeżdżą tramwaje.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 02 wrz 2020, 11:39
autor: zubrzyk111
Koniecznie trzeba zatem rozciąć "152" na dwie linie: Plac Centralny - Rondo Mogilskie i Cracovia Stadion - Olszanica. No i obowiązkowo skrócić też "502". A skoro końcówki mogą z powodzeniem funkcjonować na rondach, to w kolejce do skrócenia czeka "174", aby je ograniczyć z Kurdwanowa do Ronda 308 Dywizjonu! Ponadto "113" niech jeździ wyłącznie na trasie EC Łęg - Centralna...

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 02 wrz 2020, 11:46
autor: Krakowianin
zubrzyk111 pisze: 02 wrz 2020, 11:39 Koniecznie trzeba zatem rozciąć "152" na dwie linie: Plac Centralny - Rondo Mogilskie i Cracovia Stadion - Olszanica. No i obowiązkowo skrócić też "502". A skoro końcówki mogą z powodzeniem funkcjonować na rondach, to w kolejce do skrócenia czeka "174", aby je ograniczyć z Kurdwanowa do Ronda 308 Dywizjonu! Ponadto "113" niech jeździ wyłącznie na trasie EC Łęg - Centralna...
Idzmy na całość 139 skracamy, aby nie dublowało z tramwajami, ba nawet 125, 128 czy 142... Wśród linii aglomeracyjnych są też kandydaci.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 02 wrz 2020, 11:52
autor: Kitek
Niech znajdą środki na całotygodniową "12" to może jakoś załagodzi się ta sytuacja.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 02 wrz 2020, 12:48
autor: mkm3
W ZDMK zaznaczają jednak, że założenie miejskich specjalistów od planowania ruchu jest takie, by nie angażować funduszy dla trasy dla autobusów tam, gdzie są tory tramwajowe.
Dobre. To dlaczego uruchomili "578"? :mrgreen:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 02 wrz 2020, 19:45
autor: Kitek
Dostałem właśnie cynk od kolegi z Prokocimia, że rano jest mnóstwo ludzi w tramwajach bieżanowskich i zdarzają się spore tłoki...

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 02 wrz 2020, 19:48
autor: Krakowianin
Kitek pisze: 02 wrz 2020, 19:45 Dostałem właśnie cynk od kolegi z Prokocimia, że rano jest mnóstwo ludzi w tramwajach bieżanowskich i zdarzają się spore tłoki...
Znak, że należy jak najszybciej wprowadzić częstotliwość 7,5/15 niż uruchamiać wtyczki...

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 02 wrz 2020, 20:11
autor: witold4
Tak 13 nalezy wzmocnic i 173 tez rano.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 02 wrz 2020, 21:53
autor: impuls
zubrzyk111 pisze: 02 wrz 2020, 11:39 Koniecznie trzeba zatem rozciąć "152" na dwie linie: Plac Centralny -Rondo Mogilskie i Cracovia Stadion - Olszanica. No i obowiązkowo skrócić też "502".
Wyleciały z Centrum wcześniej 128, 304, 501. Zwykle podczas remontów "tymczasowo" zmieniły trasę. Na 502 zmieniono tabor na hybrydowy i to ją od skrócenia może uratuje na kilka lat. Nad "152" pewnie myślą i jest następną linią do wyrzucenia z pierwszej obwodnicy. Stworzenie 578 jest dla mnie nieporozumieniem. Powinno było być tylko 178 o częstotliwości obu linii. Autobusy nie powinny dublować tramwajów. W wielkich aglomeracjach linie powinny być wysokiej częstotliwości. System może opierać się na przesiadkach. Tabor szynowy jest podstawą autobusowy uzupełnieniem. Stworzenie 578 to podbieranie pasażerów linii 11. Wbrew zasadom.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 02 wrz 2020, 22:01
autor: GoMeZz391
obserwator pisze: 02 wrz 2020, 10:32 No cóż... Tłumaczenie ZTP tak jakby skrócili "173" na Kozłówek i powiedzieli że przecież na Bieżanów jeżdżą tramwaje.
Wystarczy jak ją skrócimy do Bronowic, gdyż z BM mamy 24 z którego robimy przesiadkę na 3/13 😂

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 02 wrz 2020, 22:02
autor: Bayer2003
Kitek pisze: 02 wrz 2020, 19:45 Dostałem właśnie cynk od kolegi z Prokocimia, że rano jest mnóstwo ludzi w tramwajach bieżanowskich i zdarzają się spore tłoki...
Tłoki są na "3"/"9"/"49", czy może na "13"? Bo w przypadku tej ostatniej linii tabor to chyba jakieś żarty. Mieszanka EU8N, GT8N oraz NGT6 (w tym pierwszodostawowych) nie jest raczej tam dobrym pomysłem. Jedna brygada Lajkonika tego nie poprawi, a w zasadzie tylko ona odpowiada aktualnym potrzebom tej linii przy f~10. Dostawy STL mogłyby rozwiązać problem na wielu liniach takich jak "13", przy czym ... trochę się one opóźniają.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 02 wrz 2020, 22:15
autor: Kaszmir
zubrzyk111 pisze: 02 wrz 2020, 11:39 Koniecznie trzeba zatem rozciąć "152" na dwie linie: Plac Centralny - Rondo Mogilskie i Cracovia Stadion - Olszanica.
Nawet bardziej, w końcu od Placu Centralnego do DH "Wanda" też kursują tramwaje :D

Tłumaczenie ZTP oczywiście absurdalne, zwłaszcza w kontekście uruchomienia "578". Ta sama śpiewka szła w 2011, tak samo były protesty i ówczesny ZIKiT musiał się z tego wycofywać. Nic się nie uczą :( Wtedy w 2011 to PKK wyprostowało sprawy ze "163" czy "5xx" na Bieżanowie, może czas znów zacząć działać.
impuls pisze: 02 wrz 2020, 21:53Wyleciały z Centrum wcześniej 128, 304, 501.
"128" totalnie opustoszało po wyrzuceniu z Grzegórzeckiej (podobnie jak teraz "184") i koniec końców właściwie zostało zlikwidowane - obecne "128" nie ma ze starym praktycznie nic wspólnego. Wtedy jednak protesty były mniejsze bo wciąż w stronę Grzegórzeckiej / Dietla była "184", które nawet zyskało trochę kursów.

"304", "501" - żadne z nich nie zostało skrócone, a jedynie lekko zmieniono im trasy w centrum miasta, zachowując jednak ogólną funkcjonalność. Zresztą, wspomniane przez Ciebie "501" teraz dubluje tramwaje w tunelu, więc jak to jest?
impuls pisze: 02 wrz 2020, 21:53Autobusy nie powinny dublować tramwajów.
Nie zgodzę się. Uważam że duże potoki powinny być obsługiwane bezpośrednio, tym czym jest dostępne. Jeśli jest duży potok a nie wybudowano linii tramwajowej (np. ciąg Mistrzejowice - Olsza II - centrum) to to nie jest wina pasażerów.

Nie mam nic do przesiadek, jednak problem z nimi jest taki że często zwyczajnie oznaczają mnóstwo straconego czasu - tak z powodu fatalnych węzłów przesiadkowych, jak i niskiej częstotliwości.

Piszesz o "578", lecz co oferuje się pasażerom w zamian? Tramwaj Łagiewniki - Czerwone Maki, kursujący przez większość czasu co 15-20 minut? Za te 15-20 minut już dawno będę u celu "jadąc 578", zamiast dalej stać w Łagiewnikach i czekać na tramwaj.

Tak samo jest ze "184". Jestem, a właściwie byłem pasażerem tej linii. Dawniej jadąc z północy na Kazimierz po prostu wsiadałem w "184" i za kilkanaście minut byłem na Starowiślnej. Teraz ta linia przestała dla mnie istnieć. Ostatnio trzy razy potrzebowałem pokonać wspomniany dystans, i trzy razy skończyło się na pieszym drałowaniu ze "184" z ronda Grzegórzeckiego na Kazimierz - tak fatalna jest ta przesiadka. Ja w zamian wybiorę następnym razem rower, lecz kto inny przesiądzie się na samochód.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

: 02 wrz 2020, 22:19
autor: Łukasz
Ja korzystam z "578" na trasie Powstańców SKA - Rondo Dywizjonu 308 tylko dlatego, że omija wiele przystanków i szybciej docieram na Rondo Dywizjonu 308 do przesiadki na tramwaj w kierunku Huty.