Strona 15 z 26

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 18 paź 2023, 21:12
autor: pjetrek
Czy w tej sytuacji jest sens, żeby 129 i 159 pchać z Miechowity przez Rondo Młyńskie, czy nie lepiej od razu w lewo...

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 18 paź 2023, 21:23
autor: michasss
Obawiam się, że będą tam słupki i pozostanie nakaz skrętu w prawo.

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 19 paź 2023, 13:20
autor: Kaszmir
Przy okazji - kojarzycie, czy po skończeniu inwestycji, będzie możliwy wyjazd z Miechowity od razu w stronę ronda Polsad? Kojarzę, że chyba miał być dodany taki łuk? Obecny objazd autobusów przez rondo Młyńskie to odczuwalne wydłużenie podróży.

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 19 paź 2023, 15:19
autor: fysztof
Nie, w planach nie było tego łuku - i tak, też tego nie pojmuję...
Z dokumentacji audytowej:
01.jpg
01.jpg (180.53 KiB) Przejrzano 4959 razy

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 19 paź 2023, 15:23
autor: stefan
Ależ tam będzie armagedon od przyszłego poniedziałku...

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 20 paź 2023, 16:25
autor: Tramwajolog14

fysztof pisze:Nie, w planach nie było tego łuku - i tak, też tego nie pojmuję...
Z dokumentacji audytowej:
01.jpg
A tam nie będzie możliwości zawrócenia na skrzyżowaniu z Bohaterów Wietnamu? Będzie ono trochę większe niż obecnie, więc może przegub da radę zawrócić.

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 21 paź 2023, 23:21
autor: kot_feliks
Młyńska się jeszcze trochę zmieni. Już udało się przeforsować zmniejszenie szerokości pasów ruchu do 3,0m (z pierwotnych 3,50m) oraz nasadzenia szpalerów drzew między jezdnią, a chodnikami/DDR. Zobaczymy, jak z wielkością skrzyżowań i buspasem.

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 22 paź 2023, 11:20
autor: Tramwajolog14
kot_feliks pisze: 21 paź 2023, 23:21 Młyńska się jeszcze trochę zmieni. Już udało się przeforsować zmniejszenie szerokości pasów ruchu do 3,0m (z pierwotnych 3,50m) oraz nasadzenia szpalerów drzew między jezdnią, a chodnikami/DDR. Zobaczymy, jak z wielkością skrzyżowań i buspasem.
O proszę, czyli jednak się da!?

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 23 paź 2023, 12:46
autor: kbieniu7
Na internecie huczy, że wokół ronda Polsadu zrobił się paraliż, to z takimi pomysłami wychodzę. Bardzo proszę o komentarze/korektę ze względu, że w tamtym miejscu rzadko bywam i posiłkować się muszę zdjęciami i opisami.
Obrazek

1. Po pierwsze, to może buspas powinien pojawić się na ul. Młyńskiej, a nawet i na ul. Pilotów?

2. Wg komunikatu ZDMK ul. Lublańska ma obecnie tylko jeden pas dostępny. Dlatego początkowo zakładałem rozważenie nakazu skrętu z ul. Lublańskiej w prawo w ul. Opolską dla ruchu ogólnego - wtedy ograniczylibyśmy ruch i zapewnili tylko płynną relację prawoskrętu, jazdę na wprost zostawiając tylko dla autobusów. Dojazd do ul. Młyńskiej miałby wtedy miejsce przez Bora-Komorowskiego.

Jednak po rozmowie z @kot_feliks o tym, że Lublańskiej może nie trzeba było zwężać do jednego pasa tuż przed skrzyżowaniem, popatrzyłem na zdjęcia z drona. I faktycznie wychodzi mi na to, że nie ma potrzeby zwężania już teraz. Mając dwa pasy ruchu można by prawy przeznaczyć na prawoskręt, a lewy do jazdy na wprost.
Obrazek

Przy czym może nawet by dało się zrobić buspas na tarczy ronda aż do przystanku "Miechowity" - miejsca chyba jest tam na tyle.
Obrazek

Kot_feliks proponował jeszcze wariant z zakazem skrętu w prawo z ul. Lublańskiej w Opolską - zupełnie na odwrót do mojej propozycji - argumentując to tym, że skręcające pojazdy ustępują pieszym i blokują przejazd na wprost. Zamiast tego objazd dla tej relacji prowadziłby przez CH Krokus i Bora-Komorowskiego, a następnie estakadą nad Rondem Polsadu.
Obrazek

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 24 paź 2023, 16:24
autor: Kaszmir
Tak Kraków buduje tramwaj do Mistrzejowic: głębiarka pojawia się i znika. Kto zapłaci za nieporozumienia między urzędnikami a wykonawcą?
https://gazetakrakowska.pl/tak-krakow-b ... 3-18004303
W związku z nieporozumieniami między urzędem a wykonawcą linii tramwajowej do Mistrzejowic plac budowy czasowo opuściła głębiarka niezbędna do wykonywania tunelu. Ma wrócić w listopadzie. Koszt operacji związanych z transportem i instalacją maszyny oszacowano na ok. 500 tys. zł. Miasto przekonuje, że za roboty i sprzęt odpowiada wykonawca. W realizującej zadanie firmie Gülermak uważają natomiast, że wstrzymanie prac i dodatkowe koszty są wynikiem działań pracowników magistratu.

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 24 paź 2023, 20:15
autor: kbieniu7
https://krakow.tvp.pl/1277328/kronika

W dzisiejszej Kronice Krakowskiej krótki reportaż o sytuacji wokół Ronda Polsadu.W 6:30 można usłyszeć wiceprezydenta Kuliga o rozważanym pomyśle:
Wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig pisze:Rozważamy także taką możliwość, która byłaby pewnym utrudnieniem, związaną z rozdzieleniem ruchu pojazdów osobowych i transportu publicznego, tzn. Ul. Dobrego Pasterza stałaby się ciągiem dla autobusów transportu publicznego, natomiast pozostały ruch od strony Huty zostałby wtłoczony w ul. Bora-Komorowskiego, która jest dosyć przejezdna.

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 24 paź 2023, 21:25
autor: pjetrek
Ciekawy jestem jaki będzie armagedon w tym rejonie na 1 listopada, jak w korku utkną jeszcze linie 8xx :D

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 02 lis 2023, 13:34
autor: Kaszmir
Na Młyńskiej, od ronda Młyńskiego w stronę Miechowity, wymalowano tymczasowy buspas.

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 02 lis 2023, 14:46
autor: yosujiro
Żeby miał sens, to powinien się zaczynać co najmniej przy przystanku Pilotów. Teraz może i bedzie ciut lepiej, ale bez szału

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

: 02 lis 2023, 15:25
autor: Kaszmir
Odpowiedź na interpelację Radnego Łukasza Maślony:
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... 0-25_3.PDF

Najważniejsze punkty:
- nowa organizacja ruchu wejdzie w terminie do 9 listopada,
- będzie korekta sygnalizacji na Bora-Komorowskiego, przy C. H. Krokus, umożliwiająca zawracanie,
- będzie korekta skrzyżowania Miechowity i Młyńskiej, umożliwiająca lewoskręt autobusom, zatem prawdopodobnie "129" i "159" (i "608"?) pojadą szybciej, bez wjazdu na r. Młyńskie.