Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
suchy
Ekspert
Posty: 1171
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 02 cze 2024, 10:07

LLoan pisze: 01 cze 2024, 22:06 Prognoza rozdziału taboru tramwajowego od 03.06
"52": 6xRZ(3x), 2xRG, 11xHG (b/z)
Na 52 jest 12 brygad huckich oraz 7 podgórskich (02, 05, 08, 12, 14, 16, 18) - z czego 14 zawsze jest na Pesie, ostatnio przez kilka dni również 02 często bywa.
- nie wiem dokładnie ile brygad będzie na minus przy objeździe "50" (wszakże wydłużenie trasy) oraz obniżenie częstotliwości - być może minus pięć
Trasa objazdowa jest dłuższa od standardowej o 7 minut (Grzegórzeckie - Towarowy przez tunel to 7 minut, objazdem 14 minut), więc potrzeba +1 brygadę. Zaś porannych brygad szczytowych kursuje łącznie 8 (w tym 5 huckich i 3 podgórskie). Łączny bilans powinien więc wyjść -7 brygad.
- być może będzie dodana brygada na "20", ale na "52" raczej nie - w prognozie obie linie nie mają jej dodane
Na 20 czas przejazdu wydłuży się jedynie o 1 minutę - na odcinku Grzegórzeckie - Słowacki jest 6 minut przez Mogilskie-Lubicz vs 7 minut przez Grzegórzecką-Westerplatte - więc wątpię żeby coś dołożyli. Na 52 też nic nie dołożą, bo czas przejazdu się nie zmienia (4 minuty przez Dietla-Starowiślną i tak samo jest przez Stradom-Gertrudy).

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 673
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: michal49944 » 19 cze 2024, 20:39

Nie sądzicie, że w takie dni jak dzisiaj przydałoby się wysyłać na linie przydział w dni letnie (tak jak to miało miejsce w wakacje w poprzednich latach). Na zewnątrz 32 stopnie, a ludzie gotują się w nieklimatyzowanych tramwajach. Uffoki na 52 jestem jeszcze w stanie zrozumieć, bo zapewniają duża pojemność, ale wiedeńczyki na 75 mogli naprawdę sobie przez te kilka dni upałów odpuścić na rzecz chociażby EU8N. Byłaby to korzyść zarówno dla prowadzących jak i pasażerów.

impuls
Ekspert
Posty: 1563
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 22 cze 2024, 10:54

Przypuszczalny rozdział taboru wakacyjnego od poniedziałku 24.06.24.
‘1’ HK – (2), RF – (10)
‘3’ HY – (3), HG – (4), RG – (4)
‘4’ HG – (5), RG – (2)
‘5’ RF - (5)
‘8’ HY – (2), RY - (9)
‘9’ HY – (5), RY – (2)
‘10’ HY – (5), RY – (3)
‘11’ RP – (5)
‘13’ RP – (5), RZ(2) – (1)
‘14’ HY – (5)
‘16’ HL – (2), HW(s) – (1)
‘17’ RP – (5)
‘18’ HY – (7), RY – (6)
‘20’ HL – (1), RP – (7)
‘21’ HL - (2), HK – (1), HW(s) – (2)
‘22’ HY – (6), RY – (2)
‘24’ HY – (3), RY – (9)
‘50’ HY – (10), RY- (4)
‘52’ HG – (7), HY – (1), RG – (4), HZ(3) – (2)
‘72’ RP – (3), RF – (2)
‘75’ HL - (4), HW – (3)
‘79’ RP – (3)
‘R’ HL – (2), RP - (1), RF – (1)
Wykorzystanie
HG 16/23 69,6%, RG 10/14 71,4%
HY 47/80 58,7%, RY 35/55 63,6%
HL 11/40 27,5%, RP 29/50 58%
HK 3/12 25%, RF 18/29 62,1%
HZ(2) 1/4 25%, HZ(3) 2/8 25%
HW(s) 3/8 37,5%, HW 3/11 27,3%
Suma
178/334 – 53,3 %
Są ciekawostki
‘14’ tylko pięć brygad i wszystkie z PH
‘11’, ‘17’ i ‘72’ obsługa wyłącznie PT
‘16’ tylko trzy brygady
‘18’ tylko trzynaście brygad zamiast czternastu
Przydział zrobiony według filozofii MPK oraz na podstawie danych https://tomekzaw.pl/ttss/routes/vehicles. Dotyczy dni pochmurnych. Mam nadzieję że wzorem ubiegłych lat wprowadzą rozdział na dni ciepłe w wakacje. Wtedy nie będzie brygad wysokopodłogowych.
Zobaczymy dokładnie co wymyślą w poniedziałek.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 450
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: LLoan » 22 cze 2024, 12:21

impuls pisze: 22 cze 2024, 10:54 Przypuszczalny rozdział taboru wakacyjnego od poniedziałku 24.06.24.
‘1’ HK – (2), RF – (10)
‘3’ HY – (3), HG – (4), RG – (4)
‘4’ HG – (5), RG – (2)
‘5’ RF - (5)
‘8’ HY – (2), RY - (9)
‘9’ HY – (5), RY – (2)
‘10’ HY – (5), RY – (3)
‘11’ RP – (5)
‘13’ RP – (5), RZ(2) – (1)
‘14’ HY – (5)
‘16’ HL – (2), HW(s) – (1)
‘17’ RP – (5)
‘18’ HY – (7), RY – (6)
‘20’ HL – (1), RP – (7)
‘21’ HL - (2), HK – (1), HW(s) – (2)
‘22’ HY – (6), RY – (2)
‘24’ HY – (3), RY – (9)
‘50’ HY – (10), RY- (4)
‘52’ HG – (7), HY – (1), RG – (4), HZ(3) – (2)
‘72’ RP – (3), RF – (2)
‘75’ HL - (4), HW – (3)
‘79’ RP – (3)
‘R’ HL – (2), RP - (1), RF – (1)
Wykorzystanie
HG 16/23 69,6%, RG 10/14 71,4%
HY 47/80 58,7%, RY 35/55 63,6%
HL 11/40 27,5%, RP 29/50 58%
HK 3/12 25%, RF 18/29 62,1%
HZ(2) 1/4 25%, HZ(3) 2/8 25%
HW(s) 3/8 37,5%, HW 3/11 27,3%
Suma
178/334 – 53,3 %
Są ciekawostki
‘14’ tylko pięć brygad i wszystkie z PH
‘11’, ‘17’ i ‘72’ obsługa wyłącznie PT
‘16’ tylko trzy brygady
‘18’ tylko trzynaście brygad zamiast czternastu
Przydział zrobiony według filozofii MPK oraz na podstawie danych https://tomekzaw.pl/ttss/routes/vehicles. Dotyczy dni pochmurnych. Mam nadzieję że wzorem ubiegłych lat wprowadzą rozdział na dni ciepłe w wakacje. Wtedy nie będzie brygad wysokopodłogowych.
Zobaczymy dokładnie co wymyślą w poniedziałek.
Mała poprawka, 105Na to Podgórze, nie Huta ;)
"79" też będzie w obsłudze przez Podgórze, a to w sumie też jest ciekawostką. Będą nowe łączenia, "16" i "21" wszystkimi brygadami, zaś poranno/wieczorne łączenia w ilości dwóch sztuk będzie miała "20" - tutaj więc będą dwie brygady z PH.

impuls
Ekspert
Posty: 1563
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 22 cze 2024, 13:49

LLoan pisze: 22 cze 2024, 12:21 Mała poprawka, 105Na to Podgórze, nie Huta ;)
"79" też będzie w obsłudze przez Podgórze, a to w sumie też jest ciekawostką. Będą nowe łączenia, "16" i "21" wszystkimi brygadami, zaś poranno/wieczorne łączenia w ilości dwóch sztuk będzie miała "20" - tutaj więc będą dwie brygady z PH.
Dzięki LLoan, masz rację. Zatem po poprawkach.
Przypuszczalny rozdział taboru wakacyjnego od poniedziałku 24.06.24.
‘1’ HK – (2), RF – (10)
‘3’ HY – (3), HG – (4), RG – (4)
‘4’ HG – (5), RG – (2)
‘5’ RF - (5)
‘8’ HY – (2), RY - (9)
‘9’ HY – (5), RY – (2)
‘10’ HY – (5), RY – (3)
‘11’ RP – (5)
‘13’ RP – (5), RZ(2) – (1)
‘14’ HY – (5)
‘16’ HL – (2), HW(s) – (1)
‘17’ RP – (5)
‘18’ HY – (7), RY – (6)
‘20’ HL – (2), RP – (7)
‘21’ HL - (2), HK – (1), HW(s) – (2)
‘22’ HY – (6), RY – (2)
‘24’ HY – (3), RY – (9)
‘50’ HY – (10), RY- (4)
‘52’ HG – (7), HY – (1), RG – (4), RZ(3) – (2)
‘72’ RP – (3), RF – (2)
‘75’ HL - (4), HW – (3)
‘79’ RP – (3)
‘R’ HL – (2), RP - (1), RF – (1)
Wykorzystanie
HG 16/23 69,6%, RG 10/14 71,4%
HY 47/80 58,7%, RY 35/55 63,6%
HL 12/40 30%, RP 29/50 58%
HK 3/12 25%, RF 18/29 62,1%
RZ(2) 1/4 25%, RZ(3) 2/8 25%
HW(s) 3/8 37,5%, HW 3/11 27,3%
Suma
179/334 – 53,6 %
Po jednym wyjeździe i zjeździe będzie miała '3' linią '5'.

Carol75
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 13 lip 2022, 15:25

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Carol75 » 22 cze 2024, 22:48

impuls pisze: 22 cze 2024, 13:49 ‘16’ HL – (2), HW(s) – (1)
‘21’ HL - (2), HK – (1), HW(s) – (2)
Linie '16' i '21' będą miały po cztery brygady.

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Jelczyk » 22 cze 2024, 23:14

Carol75 pisze: 22 cze 2024, 22:48 Linie '16' i '21' będą miały po cztery brygady.
I będą się miksować między sobą. Więc będzie szansa zobaczyć N8C na 16 i Ptaszyckiego.

kucyk
Ekspert
Posty: 2406
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 24 cze 2024, 7:37

Z Waszych przypuszczeń odnośnie linii "3" nic się nie sprawdziło. Na 4 brygadach Pesy a na pozostałych 6 NGT8 / STADLERY. :D

impuls
Ekspert
Posty: 1563
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 24 cze 2024, 9:16

'3' ma jedenaście brygad nie dziesięć i jedna się nie wyświetla. Może to być Pesa. Ponadto przy mieszanym taborze mogą być dopuszczenia i jutro ta proporcja Krakowiaków do Lajkoników może być inna. Od poprzednich wakacji na '52' kierowano od 1 do 4 brygad Stadlery. Wreszcie z tego zrezygnowano i dlatego też proporcja na '3' jest inna. Jednak poza '1' i '5' nie wysłali na inne linie GT8N. Ogólnie w przypuszczeniach poza 3/4 brygadami na '3' i dwóch na '72', jednej na 16/21, i jednej na '52' przydział jest poprawny. Ok. 95% jest dobrze.

impuls
Ekspert
Posty: 1563
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 28 cze 2024, 22:36

https://dziennikpolski24.pl/dobra-wiado ... 1-18641105

A w zajezdni Podgórze zebrali wszystkie 105Na na wydzielone tory odstawcze i wyłączyli. Jest cichutko. A przypomnę, że 105Na nie wyłączali nawet na noc, aby nie było problemów później z uruchamianiem. Pierwsze dni września będą trudne z uruchomieniem. A w Hucie pewnie jeszcze gorzej jak się E1 zbytnio nagrzeją na słońcu.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 450
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: LLoan » 28 cze 2024, 22:55

impuls pisze: 28 cze 2024, 22:36 https://dziennikpolski24.pl/dobra-wiado ... 1-18641105

A w zajezdni Podgórze zebrali wszystkie 105Na na wydzielone tory odstawcze i wyłączyli. Jest cichutko. A przypomnę, że 105Na nie wyłączali nawet na noc, aby nie było problemów później z uruchamianiem. Pierwsze dni września będą trudne z uruchomieniem. A w Hucie pewnie jeszcze gorzej jak się E1 zbytnio nagrzeją na słońcu.
Z perspektywy pasażera to oczywiście świetna wiadomość, dobrze, że Kraków poszedł w tym kierunku i odstawił wysokopodłogowe wagony na lato. Z jednej strony bez sensu, by wagony jeździły przez dwa miesiące dookoła zajezdni, jednym zdaniem przez wiele dni bez pracy liniowej były włączone, z drugiej strony, trzeba wykorzystać ten ich okres odpoczynku i coś w nich pogrzebać, by wytrzymały kolejne 2-3 lata, a od połowy sierpnia sukcesywnie przywracać do pracy, ale po kilku tygodniach smażenia w upale i słońcu lekko nie będzie. 105Na w Podgórzu tak jak pisze Impuls stoją w długim rzędzie, wyłączone, choć (jeszcze wczoraj, nie wiem jak dziś) z podniesionymi pantografami. Dwa składy stały w Hali.

suchy
Ekspert
Posty: 1171
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 29 cze 2024, 8:53

impuls pisze: 28 cze 2024, 22:36 https://dziennikpolski24.pl/dobra-wiado ... 1-18641105

A w zajezdni Podgórze zebrali wszystkie 105Na na wydzielone tory odstawcze i wyłączyli. Jest cichutko. A przypomnę, że 105Na nie wyłączali nawet na noc, aby nie było problemów później z uruchamianiem. Pierwsze dni września będą trudne z uruchomieniem. A w Hucie pewnie jeszcze gorzej jak się E1 zbytnio nagrzeją na słońcu.
Póki nie zobaczę w przyszłym tygodniu (jak będą chłodne dni) to nie uwierzę :o :o

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 715
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Łukasz » 29 cze 2024, 10:07

W wakacje po Krakowie jeździmy tylko niskopodłogowymi tramwajami. W związku z zakończeniem w 2023 roku dostaw nowych tramwajów, możliwa jest obsługa wszystkich linii podczas wakacji bez udziału tramwajów z wysoką podłogą.
Rzadkością będą również tramwaje bez klimatyzacji, ponieważ w toku jest uzupełnienie w klimatyzację tramwajów NGT6 Bombardier (fabrycznie nie były one wyposażone w klimatyzację).
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie
https://www.facebook.com/wwwKrakowPL/po ... DJ9kGYhNEl

impuls
Ekspert
Posty: 1563
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 04 lip 2024, 20:22

Wobec powyższego i zakończonych dostaw w 2023 nowych tramwajów, dlaczego dopiero w wakacje zrezygnowano w całości z taboru wysokopodłogowego? Czy w dni wolne wobec dużych ograniczeń, wysyłanie taboru wysokopodłogowego było koniecznością? Tak samo w dni powszednie poza godzinami szczytu, czy nie dało się ograniczyć wysyłanie taboru wysokopodłogowego? Ale mamy nadzieję, że już po wakacjach tak się stanie. I w dni wolne nie będzie taboru wysokopodłogowego. Poza godzinami szczytu w dni powszednie ilość taboru wysokopodłogowego zostanie ograniczona do minimum.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 715
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Łukasz » 12 lip 2024, 21:39

Klimatyzowane tramwaje zdominowały krakowskie ulice
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... skie-ulice
Od dziś zaszły kolejne zmiany w tramwajowym rozdziale taboru. Tym razem ich główną przyczyną jest zapewnienie obsługi jak największej liczby brygad taborem wyposażonym w klimatyzację przedziału pasażerskiego. Z tego względu, z krakowskich ulic zniknęły od dziś niezmodernizowane wagony N8S oraz... wozy Bomabrdier NGT6 z pierwszej serii.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości