DÜWAG GT8S/C/N
-
- Znawca
- Posty: 199
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Wybrali idealną datę na publikację zdjęć tych wagonów xD
Re: DÜWAG GT8S/C/N
RF326 otrzymał nową tapicerkę.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Już minimum tydzień taką ma, może i dłużej ale tego nwm.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Na PSKMKS w spisie taboru pojawił się RF333. Wiadomo może czy to będzie ostatni GT8N czy jeszcze będą kolejne, bo chyba dwukierunkowców mamy już wystarczającą ilość (przynajmniej jeśli chodzi o 26m)?
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Będzie jeszcze jeden GT8N, modernizacja w przyszłym roku.michal49944 pisze: 13 wrz 2025, 0:02 Na PSKMKS w spisie taboru pojawił się RF333. Wiadomo może czy to będzie ostatni GT8N czy jeszcze będą kolejne, bo chyba dwukierunkowców mamy już wystarczającą ilość (przynajmniej jeśli chodzi o 26m)?
-
- Pasażer
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 wrz 2025, 22:08
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Wiadomo, czy są jeszcze jakieś niezmodyfikowane GT8S? MPK w poście na fb napisało, że na paradzie tramwajów pojawi się niezmodyfikowany GT8S. Jest jeszcze jakiś, czy chodzi o niedawno sprowadzone SU?
Re: DÜWAG GT8S/C/N
MPK chodzi o wagony GT8SU RF341-RF343, choć piszą GT8S. Jeden z tych trzech się pojawi na paradzie. Innej możliwości nie ma. W Dusseldorfie pozostał jeden na zabytek GT8SU i drugi na części. Reszta poszła na złom. A wagonów GT8S od dawna już nie ma. Wszystkie zostały przerobione na GT8N i GT8C.
-
- Pasażer
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 wrz 2025, 22:08
Re: DÜWAG GT8S/C/N
A wiadomo, czy MPK planuje zostawić jeden z tych trzech jako zabytek? Podobno planują przerobić je na GT8N. Czy wtedy tramwaj taki będzie miał to samo malowanie, co pozostałe gt8N, czy jednak inne?
- pawel200020
- Specjalista
- Posty: 230
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Po otwarciu mostu Grunwaldzkiego wszystkie przejdą modernizację. Są już kupione 3 niskie człony dla nich.Mksussi125 pisze: 16 wrz 2025, 13:37 A wiadomo, czy MPK planuje zostawić jeden z tych trzech jako zabytek? Podobno planują przerobić je na GT8N. Czy wtedy tramwaj taki będzie miał to samo malowanie, co pozostałe gt8N, czy jednak inne?
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Nie, zakupiono trzy człony w Autosanie. Jeden z tych członów już został wykorzystany do wagonu RF332 (ex 3202). Drugi człon jest w fazie produkcji do wagonu RF333 razem z ex 3229. Trzeci człon jest w fazie produkcji w Krakowie ale czeka na zakończenie eksploatacji jednego z; RF341(ex 3220), RF342 (ex3235) lub RF343 (3217). Tak jak pisał Krakus będzie robiony w przyszłym roku. Prawdopodobnie po zakończeniu remontu Ronda G. jeden GT8SU trafi do TR aby zrobić RF334. Zatem dwa pozostaną w wersji oryginalnej. Być może jednego zostawią na zabytek a drugiego rozbiorą na części.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
W ostatnim czasie napisałem do przewoźnika w sprawie przyszłości GT8SU. Oto odpowiedź, którą otrzymałem.
Dzień dobry,
Bardzo dziękuję za przesłaną wiadomość. Jednocześnie informuję, że nie planujemy zachowania tych tramwajów w wersji niezmodernizowanej. Taki tramwaj zachowano w Düsseldorfie i tam można go zobaczyć. Po zakończeniu remontu mostu Grunwaldzkiego tramwaje te będą dawcami części zamiennych, a część zostanie zmodernizowana do standardu pozostałych GT8S.
Dzień dobry,
Bardzo dziękuję za przesłaną wiadomość. Jednocześnie informuję, że nie planujemy zachowania tych tramwajów w wersji niezmodernizowanej. Taki tramwaj zachowano w Düsseldorfie i tam można go zobaczyć. Po zakończeniu remontu mostu Grunwaldzkiego tramwaje te będą dawcami części zamiennych, a część zostanie zmodernizowana do standardu pozostałych GT8S.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
W związku ze zmianami od 11.10.2025 i skierowaniem linii "5" do Ronda Hipokratesa a linii "1" najprawdopodobniej do zawracania na terenie Zajezdni w Nowej Hucie (tak jak było dotychczas z linią 71) spadnie zapotrzebowanie na tabor dwukierunkowy. W związku z tym, być może w piątek 10.10.2025 MPK zakończy eksploatację wagonów GT8SU. Należy się spodziewać, że wyśle białe wagony na pożegnanie.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Tylko "71" ma f15, a "1" będzie mieć 7,5. Nie wiem czy się tam zmieści z "4" i nie będzie grana znowu mijanka.impuls pisze: 08 paź 2025, 10:58 W związku ze zmianami od 11.10.2025 i skierowaniem linii "5" do Ronda Hipokratesa a linii "1" najprawdopodobniej do zawracania na terenie Zajezdni w Nowej Hucie (tak jak było dotychczas z linią 71) spadnie zapotrzebowanie na tabor dwukierunkowy. W związku z tym, być może w piątek 10.10.2025 MPK zakończy eksploatację wagonów GT8SU. Należy się spodziewać, że wyśle białe wagony na pożegnanie.
ona/jej
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Przecież 71 zostanie zlikwidowane, więc 1 może zająć jej tor na zajezdni - na 71 przecież kursują tylko same EU, więc siłą rzeczy muszą zawracać przez zajezdnię.Pokrzywa pisze: 08 paź 2025, 11:44 Tylko "71" ma f15, a "1" będzie mieć 7,5. Nie wiem czy się tam zmieści z "4" i nie będzie grana znowu mijanka.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
A ja pamiętam jak podczas poprzedniego jeżdżenia "1" na Elektromontaż był argument że nie może wjeżdżać tam aż tyle kursów (wtedy zawracało też tam chyba "22"), to teraz jest to możliwe? Tak czy siak - jak 5 wyląduje na Hipokratesa to faktycznie zmniejszy się potrzeba na dwukierunki, o ile oczywiście MPK nie stwierdzi że wyśle na nią dalej GT8N tak jak to było ostatnio. Sorry za mój pesymizm, ale zauważam że MPK chce wycisnąć starsze pojazdy do granic możliwości i nie wiem czy ma dobrą motywację żeby tego nie robić tutaj.
ona/jej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: STADLER Tango i 5 gości