DÜWAG GT8S/C/N

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
anonim_048
Znawca
Posty: 199
Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
Lokalizacja: Kliny

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: anonim_048 » 01 kwie 2025, 21:22

Wybrali idealną datę na publikację zdjęć tych wagonów xD

Awatar użytkownika
seven2101
Miłośnik
Posty: 75
Rejestracja: 09 lip 2020, 7:45
Lokalizacja: Skawina

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: seven2101 » 14 kwie 2025, 12:48

RF326 otrzymał nową tapicerkę.

Mikix
Specjalista
Posty: 203
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Mikix » 14 kwie 2025, 14:15

seven2101 pisze: 14 kwie 2025, 12:48 RF326 otrzymał nową tapicerkę.
Już minimum tydzień taką ma, może i dłużej ale tego nwm.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 711
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: michal49944 » 13 wrz 2025, 0:02

Na PSKMKS w spisie taboru pojawił się RF333. Wiadomo może czy to będzie ostatni GT8N czy jeszcze będą kolejne, bo chyba dwukierunkowców mamy już wystarczającą ilość (przynajmniej jeśli chodzi o 26m)?

krakus
Znawca
Posty: 180
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: krakus » 13 wrz 2025, 12:26

michal49944 pisze: 13 wrz 2025, 0:02 Na PSKMKS w spisie taboru pojawił się RF333. Wiadomo może czy to będzie ostatni GT8N czy jeszcze będą kolejne, bo chyba dwukierunkowców mamy już wystarczającą ilość (przynajmniej jeśli chodzi o 26m)?
Będzie jeszcze jeden GT8N, modernizacja w przyszłym roku.

Mksussi125
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 15 wrz 2025, 22:08

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Mksussi125 » 16 wrz 2025, 11:27

Wiadomo, czy są jeszcze jakieś niezmodyfikowane GT8S? MPK w poście na fb napisało, że na paradzie tramwajów pojawi się niezmodyfikowany GT8S. Jest jeszcze jakiś, czy chodzi o niedawno sprowadzone SU?

impuls
Ekspert
Posty: 1591
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 16 wrz 2025, 12:39

MPK chodzi o wagony GT8SU RF341-RF343, choć piszą GT8S. Jeden z tych trzech się pojawi na paradzie. Innej możliwości nie ma. W Dusseldorfie pozostał jeden na zabytek GT8SU i drugi na części. Reszta poszła na złom. A wagonów GT8S od dawna już nie ma. Wszystkie zostały przerobione na GT8N i GT8C.

Mksussi125
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 15 wrz 2025, 22:08

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Mksussi125 » 16 wrz 2025, 13:37

A wiadomo, czy MPK planuje zostawić jeden z tych trzech jako zabytek? Podobno planują przerobić je na GT8N. Czy wtedy tramwaj taki będzie miał to samo malowanie, co pozostałe gt8N, czy jednak inne?

Awatar użytkownika
pawel200020
Specjalista
Posty: 230
Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: pawel200020 » 16 wrz 2025, 18:29

Mksussi125 pisze: 16 wrz 2025, 13:37 A wiadomo, czy MPK planuje zostawić jeden z tych trzech jako zabytek? Podobno planują przerobić je na GT8N. Czy wtedy tramwaj taki będzie miał to samo malowanie, co pozostałe gt8N, czy jednak inne?
Po otwarciu mostu Grunwaldzkiego wszystkie przejdą modernizację. Są już kupione 3 niskie człony dla nich.

impuls
Ekspert
Posty: 1591
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 16 wrz 2025, 19:45

Nie, zakupiono trzy człony w Autosanie. Jeden z tych członów już został wykorzystany do wagonu RF332 (ex 3202). Drugi człon jest w fazie produkcji do wagonu RF333 razem z ex 3229. Trzeci człon jest w fazie produkcji w Krakowie ale czeka na zakończenie eksploatacji jednego z; RF341(ex 3220), RF342 (ex3235) lub RF343 (3217). Tak jak pisał Krakus będzie robiony w przyszłym roku. Prawdopodobnie po zakończeniu remontu Ronda G. jeden GT8SU trafi do TR aby zrobić RF334. Zatem dwa pozostaną w wersji oryginalnej. Być może jednego zostawią na zabytek a drugiego rozbiorą na części.

Kaboom
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 04 wrz 2025, 22:14

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Kaboom » 04 paź 2025, 9:34

W ostatnim czasie napisałem do przewoźnika w sprawie przyszłości GT8SU. Oto odpowiedź, którą otrzymałem.

Dzień dobry,

Bardzo dziękuję za przesłaną wiadomość. Jednocześnie informuję, że nie planujemy zachowania tych tramwajów w wersji niezmodernizowanej. Taki tramwaj zachowano w Düsseldorfie i tam można go zobaczyć. Po zakończeniu remontu mostu Grunwaldzkiego tramwaje te będą dawcami części zamiennych, a część zostanie zmodernizowana do standardu pozostałych GT8S.

impuls
Ekspert
Posty: 1591
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: impuls » 08 paź 2025, 10:58

W związku ze zmianami od 11.10.2025 i skierowaniem linii "5" do Ronda Hipokratesa a linii "1" najprawdopodobniej do zawracania na terenie Zajezdni w Nowej Hucie (tak jak było dotychczas z linią 71) spadnie zapotrzebowanie na tabor dwukierunkowy. W związku z tym, być może w piątek 10.10.2025 MPK zakończy eksploatację wagonów GT8SU. Należy się spodziewać, że wyśle białe wagony na pożegnanie.

Awatar użytkownika
Pokrzywa
Ekspert
Posty: 566
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Pokrzywa » 08 paź 2025, 11:44

impuls pisze: 08 paź 2025, 10:58 W związku ze zmianami od 11.10.2025 i skierowaniem linii "5" do Ronda Hipokratesa a linii "1" najprawdopodobniej do zawracania na terenie Zajezdni w Nowej Hucie (tak jak było dotychczas z linią 71) spadnie zapotrzebowanie na tabor dwukierunkowy. W związku z tym, być może w piątek 10.10.2025 MPK zakończy eksploatację wagonów GT8SU. Należy się spodziewać, że wyśle białe wagony na pożegnanie.
Tylko "71" ma f15, a "1" będzie mieć 7,5. Nie wiem czy się tam zmieści z "4" i nie będzie grana znowu mijanka.
ona/jej

suchy
Ekspert
Posty: 1238
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: suchy » 08 paź 2025, 12:16

Pokrzywa pisze: 08 paź 2025, 11:44 Tylko "71" ma f15, a "1" będzie mieć 7,5. Nie wiem czy się tam zmieści z "4" i nie będzie grana znowu mijanka.
Przecież 71 zostanie zlikwidowane, więc 1 może zająć jej tor na zajezdni - na 71 przecież kursują tylko same EU, więc siłą rzeczy muszą zawracać przez zajezdnię.

Awatar użytkownika
Pokrzywa
Ekspert
Posty: 566
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: DÜWAG GT8S/C/N

Post autor: Pokrzywa » 08 paź 2025, 12:55

A ja pamiętam jak podczas poprzedniego jeżdżenia "1" na Elektromontaż był argument że nie może wjeżdżać tam aż tyle kursów (wtedy zawracało też tam chyba "22"), to teraz jest to możliwe? Tak czy siak - jak 5 wyląduje na Hipokratesa to faktycznie zmniejszy się potrzeba na dwukierunki, o ile oczywiście MPK nie stwierdzi że wyśle na nią dalej GT8N tak jak to było ostatnio. Sorry za mój pesymizm, ale zauważam że MPK chce wycisnąć starsze pojazdy do granic możliwości i nie wiem czy ma dobrą motywację żeby tego nie robić tutaj.
ona/jej

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: STADLER Tango i 5 gości