O patrz, to nawet nie wiedziałem że to jużpjetrek pisze: 28 sie 2023, 19:08 Nie, otwarcie przystanku Grzegórzki nastąpi wraz z korektą rozkładów od 3 września...
Zresztą są już w serwisie dostępne rozkłady na ten dzień.
https://gazetakrakowska.pl/od-3-wrzesni ... 1-17821667
Przystanki
Re: Przystanki
Re: Przystanki
Sam jestem ciekaw jak to będzie... PKP zapowiadało, że w ruchu lokalnym spodziewają się tu większej wymiany niż na K. Głównym. Może z czasem, jak będzie potrzeba to doczekamy się i tu jakichś wzmocnień kmk.
-
kot_feliks
- Ekspert
- Posty: 1330
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Przystanki
Ale spokojnie, zgodnie z komunikatem KMŁ spora część SKA.... nie będzie się zatrzymywać na Grzegorzkach
Docelowo tego przystanku mają NIE obsługiwać WSZYSTKIE kursy na SKA3.

Ponoć już te 4 poc/h (SKA1, SKA2) korzystające z tego przystanku doprowadzają średnicę po remoncie na skraj przepustowości
Ponoć już te 4 poc/h (SKA1, SKA2) korzystające z tego przystanku doprowadzają średnicę po remoncie na skraj przepustowości
Re: Przystanki
Bardzo wątpię, że dojdzie do jakichś wzmocnień... Kraków ma inne priorytety. Choć osobiście uważam, że docelowo bardzo przydałaby się w tym kontekście linia łącząca ciąg Dietla - Grzegórzecka przez ronda z ciągiem Mogilska - Jana Pawła II. Nawet zaryzykowałbym takie przetrasowanie linii "10" (od Krakowskiej właśnie przez Dietla, Grzegórzecką i rondo Grzegórzeckie do Mogilskiego) wraz z przywróceniem f=5 na "52" (z każdej strony przydatne).
Drugą opcją wzmocnienia jest linia "12" (lub jakiś inny numer) kursująca co najmniej w szczycie a najlepiej całe dni powszednie od Łagiewnik (od Maków?) przez Kapelankę, Dietla, Grzegórzecką, ronda, Mogilską, JP2, Bieńczycką do Ronda Hipokratesa. Jej plusem byłoby też to, że po przekierowaniu "52" i przypuszczalnie "9/49" przez Meissnera mogłaby zostać wydłużona do Mistrzejowic by obecnego ciągu aż tak nie osłabiać...
Drugą opcją wzmocnienia jest linia "12" (lub jakiś inny numer) kursująca co najmniej w szczycie a najlepiej całe dni powszednie od Łagiewnik (od Maków?) przez Kapelankę, Dietla, Grzegórzecką, ronda, Mogilską, JP2, Bieńczycką do Ronda Hipokratesa. Jej plusem byłoby też to, że po przekierowaniu "52" i przypuszczalnie "9/49" przez Meissnera mogłaby zostać wydłużona do Mistrzejowic by obecnego ciągu aż tak nie osłabiać...
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7167
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 7 razy
- Kontakt:
Re: Przystanki
Wtedy węzeł przesiadkowy w Pleszowie byłby odcięty od I obwodnicy. Lepiej zostawić jak jest, bardziej przekonuje mnie idea osobnej linii.fysztof pisze: 28 sie 2023, 20:47Nawet zaryzykowałbym takie przetrasowanie linii "10" (od Krakowskiej właśnie przez Dietla, Grzegórzecką i rondo Grzegórzeckie do Mogilskiego) wraz z przywróceniem f=5 na "52" (z każdej strony przydatne).
- kbieniu7
- Ekspert
- Posty: 788
- Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
- Lokalizacja: Kurdwanów
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Przystanki
Już kiedyś pisałem też o tym, ale właśnie widziałbym potrzebę wzmocnienia ciągu Kapelanka - Rondo Grzegórzeckie, najlepiej wzmacniając "22"
Wtedy z Hali Targowej pasażerowie pociągów mieliby linie f7,5 we wszystkich kierunkach, dla których ten przystanek byłby preferencyjny (ul. Mogilska to raczej dworzec Główny i linia "5"). I zwłaszcza okolice ICE i Kapelanki oraz al. Pokoju będą dużo lepiej dostępne przy dojeździe SKA spod Krakowa.

A co do niezatrzymywania się SKA3 - to jest całkowita porażka

A co do niezatrzymywania się SKA3 - to jest całkowita porażka
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7167
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 7 razy
- Kontakt:
Re: Przystanki
Wg mnie "22" nie pisze się na wzmocnienie, nie na całej trasie. Potoki ma raczej na f15. Natomiast też przychylam się do pomysłu linii Mogilska - ronda - Grzegórzecka, brakuje takiego połączenia od czasu skierowania "9" przez estakadę.kbieniu7 pisze: 29 sie 2023, 11:18Już kiedyś pisałem też o tym, ale właśnie widziałbym potrzebę wzmocnienia ciągu Kapelanka - Rondo Grzegórzeckie, najlepiej wzmacniając "22"
Jakiś czas temu powiedziano mi, że niektóre SKA się nie zatrzymają przy Hali Targowej bo brakuje jakiejś kluczowej zwrotnicy. Bodajże chodzi o taką, dzięki której pociągi dalekobieżne jadące od strony Łagiewnik mogłyby zjechać na "swoje" tory na odcinku w centrum miasta. A tak to nie mogą i będą jechać torami SKA, przez co jest duży problem z przepustowością. Tak to zrozumiałem na szybko, być może ktoś będzie w stanie uzupełnić albo skorygować te informacje.
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 2045
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
- Polubił: 6 razy
Re: Przystanki
Linia taka pod numerem "12" kursowała od końca czerwca do końca października 2020 roku i niestety średnio się przyjęła, oficjalnie znikając z układu linii dokładnie rok temu (29 sierpnia 2022). Osobiście jej przywrócenie popieram, jednak wątpię że przepustowość Alei Powstania Warszawskiego na to pozwoli - "12" tak naprawdę zniknęła, ponieważ musiała zrobić miejsce szczytowym brygadom "50", a Rondo Mogilskie oraz Rondo Grzegórzeckie są na tyle obciążone, że dodanie kolejnej linii wpłynie bardzo negatywnie na punktualność pozostałych, co od września będzie szczególnie widoczne (żadna linia w rejonie nie będzie zawieszona).Kaszmir pisze: 29 sie 2023, 11:44 Wg mnie "22" nie pisze się na wzmocnienie, nie na całej trasie. Potoki ma raczej na f15. Natomiast też przychylam się do pomysłu linii Mogilska - ronda - Grzegórzecka, brakuje takiego połączenia od czasu skierowania "9" przez estakadę.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Przystanki
Jeżeli to prawda, to jest to przerażające...Kaszmir pisze: 29 sie 2023, 11:44 Jakiś czas temu powiedziano mi, że niektóre SKA się nie zatrzymają przy Hali Targowej bo brakuje jakiejś kluczowej zwrotnicy. Bodajże chodzi o taką, dzięki której pociągi dalekobieżne jadące od strony Łagiewnik mogłyby zjechać na "swoje" tory na odcinku w centrum miasta. A tak to nie mogą i będą jechać torami SKA, przez co jest duży problem z przepustowością.
Okoliczności po uruchomieniu przystanku SKA przy Hali Targowej powinny jednak być inne niż te kilka lat temu. Stąd właśnie wyjściowo uważam, że zaproponowana relacja Grzegórzecka - Mogilska ma duże szanse na powodzenie. Przede wszystkim tak wnioskuję, bowiem przesiadka z pociągu na KM na Dworcu Głównym wcale nie jest taka super... Jest dość dużo do przechodzenia, jest duży ruch podróżnych, przejścia są stosunkowo ciasne i niedostosowane do natężenia - szczególnie przy przemieszaniu pasażerów dalekobieżnych (z walizkami) z ruchem aglo. Wobec tych okoliczności przesiadka przy Hali Targowej dla wszystkich pociągów jadących od południa ma realne szanse być atrakcyjniejszą także w kierunku Mogilskiej i JP2 (np. do tamtejszych uczelni czy coraz liczniejszych biurowców).Bayer2003 pisze: 29 sie 2023, 12:01
Linia taka pod numerem "12" kursowała od końca czerwca do końca października 2020 roku i niestety średnio się przyjęła, oficjalnie znikając z układu linii dokładnie rok temu (29 sierpnia 2022). Osobiście jej przywrócenie popieram, jednak wątpię że przepustowość Alei Powstania Warszawskiego na to pozwoli (...)
Co do rond:
- w kierunku od Mogilskiej do Grzegórzeckiej powinno być całkiem ok
- w kierunku od Grzegórzeckiej do Mogilskiej jest wydaje się najwęższe gardło - czyli przystanek na Grzegórzeckim w stronę Mogilskiego... na już powinien zostać przedłużony do min. 65m i przystosowany co najmniej do obsługi dwóch tramwajów 32-metrowych, wtedy nie powinien stanowić przeszkód
Jeżeli KM i SKA mają się rozwijać, to uruchomienie "12" powinno nastąpić.
Re: Przystanki
Tak to opisują Koleje Małopolskie:Kaszmir pisze: 29 sie 2023, 11:44 Jakiś czas temu powiedziano mi, że niektóre SKA się nie zatrzymają przy Hali Targowej bo brakuje jakiejś kluczowej zwrotnicy. Bodajże chodzi o taką, dzięki której pociągi dalekobieżne jadące od strony Łagiewnik mogłyby zjechać na "swoje" tory na odcinku w centrum miasta. A tak to nie mogą i będą jechać torami SKA, przez co jest duży problem z przepustowością. Tak to zrozumiałem na szybko, być może ktoś będzie w stanie uzupełnić albo skorygować te informacje.
https://kolejemalopolskie.com.pl/pl/akt ... nia-2023-rPerony przystanku Kraków Grzegórzki zbudowane zostały przy zewnętrznych, tzw. aglomeracyjnych torach (linii kolejowej nr 629), z których korzystają jednak wszystkie, również dalekobieżne i międzynarodowe pociągi kursujące w kierunku Skawiny, Zakopanego lub granicy z Czechami. Skierowanie po tej linii również pozostałych pociągów osobowych w kierunku Tarnowa, Nowego Sącza czy Krynicy-Zdrój spowodowałoby wykorzystanie znacznej części przepustowości, utrudnienie rozwoju w przyszłości połączeń kolejowych np. do Wadowic i Myślenic, mniejszą elastyczność w kształtowaniu oferty przewozowej oraz dopasowaniu godzin kursowania do oczekiwań podróżnych, a także zwiększenie ryzyka opóźnień.
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7167
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 7 razy
- Kontakt:
Re: Przystanki
Nie. "12" była projektowana jeszcze przed pandemią, przy f5 na "50" (pierwsze sygnały o planach jej uruchomienia pojawiały się w grudniu 2019). Zresztą ciąg na al. Powst. Warszawskiego i tak został trochę odciążony bo zniknęło "125" (-3 kursy/h) a "184" ma mniej kursów w szczycie (-1/h). Czyli akurat ubyły 4 kursy/h.Bayer2003 pisze: 29 sie 2023, 12:01Osobiście jej przywrócenie popieram, jednak wątpię że przepustowość Alei Powstania Warszawskiego na to pozwoli - "12" tak naprawdę zniknęła, ponieważ musiała zrobić miejsce szczytowym brygadom "50", a Rondo Mogilskie oraz Rondo Grzegórzeckie są na tyle obciążone, że dodanie kolejnej linii wpłynie bardzo negatywnie na punktualność pozostałych, co od września będzie szczególnie widoczne (żadna linia w rejonie nie będzie zawieszona).
Natomiast "12" po prostu miała trasę znikąd donikąd, kończąc po obu stronach w środku ciągów. Nie dojeżdżała ani do Borku Fałęckiego, ani do Huty więc nie mogła zebrać większego potoku.
Teraz jej uruchamianie wg mnie odpada bo Wieczysta i tak będzie zamykana na budowę linii Mistrzejowice - Meissnera. Natomiast wg mnie byłoby miejsce idealnie na "12" po otwarciu nowego ciągu. Wtedy zarówno Meissnera, jak i Czyżyny mogłyby mieć utrzymane połączenie w stronę r. Grzegórzeckiego - na jeden ciąg pojechałaby "9" (+ ew. "49"), na drugi nowa "12".
Re: Przystanki
No to jest niepojęte. Rozpier...li Kraków na ileś lat, wydali miliard na inwestycję i zostawili takie wąskie gardło, że nawet nie zmieszczą się obecne SKA a co dopiero mówić o rozwoju...????? Przecież odpowiedzialni za to powinni przy tym peronie za jaja wisieć...pjetrek pisze: 29 sie 2023, 12:51 Tak to opisują Koleje Małopolskie:
https://kolejemalopolskie.com.pl/pl/akt ... nia-2023-r
Ja bym mimo przewidywanego remontu już widział miejsce. Aby już pokazać, że będzie taka relacja zapewniona. Docelowo widzę dokładnie taką funkcję jak piszesz i jak wcześniej wspomniałem - "12" da szansę takim okolicom jak Mikołajczyka czy Broniewskiego na utrzymanie połączenia z Rondami, jak również Czyżynom na dojazd do Grzegórzeckiego. Będzie więc jeszcze bardziej potrzebna.Kaszmir pisze: 29 sie 2023, 13:02 Teraz jej uruchamianie wg mnie odpada bo Wieczysta i tak będzie zamykana na budowę linii Mistrzejowice - Meissnera. Natomiast wg mnie byłoby miejsce idealnie na "12" po otwarciu nowego ciągu. Wtedy zarówno Meissnera, jak i Czyżyny mogłyby mieć utrzymane połączenie w stronę r. Grzegórzeckiego - na jeden ciąg pojechałaby "9" (+ ew. "49"), na drugi nowa "12".
A co do Grzegórzeckiego, to roboczo proponuję zrealizowanie czegoś takiego: Kluczowe elementy:
- wydłużenie wyspy przystankowej do 75-80 metrów, aby w jednym czasie zmieściły się tramwaje 40- i 32-metrowy
- poszerzenie wyspy aby umożliwić swobodną wymianę pasażerską oraz przechodzenie wzdłuż przystanku (już teraz przystanek jest za wąski a byłoby jeszcze gorzej)
- koniecznie także dodanie przejścia dla pieszych z sygnalizacją na północnym końcu przystanku (celem obsługi dużego ruchu pieszych zmierzających do urzędów, sądów, KSOSu itd.)
Aby to zrealizować wskazane byłoby zwężenie do dwóch pasów ruchu na długości przystanku, a trzeci powstawałby jako wylot autobusów z przystanku.
- Kaszmir
- Administrator
- Posty: 7167
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 7 razy
- Kontakt:
Re: Przystanki
Wg mnie nie ma co jej uruchamiać skoro lada chwila i tak będzie zawieszona. Zresztą na dziś jeździłaby wg mnie pusta, tak samo jak jeździła pusta w 2020. Wszak trasa byłaby ta sama - trudno oczekiwać, że wydłużą ją teraz do Huty.fysztof pisze: 29 sie 2023, 13:07Ja bym mimo przewidywanego remontu już widział miejsce. Aby już pokazać, że będzie taka relacja zapewniona.
Zresztą, gdyby znalazły się pockm, to wg mnie ważniejsze jest teraz uruchomienie "7" z Kurdwanowa do centrum
Re: Przystanki
Jedna wielka bzdura. Znaczy inaczej - faktycznie pociągi jadące od strony Zakopanego/Skawiny/Oświęcimia mogą jechać tylko po torach aglomeracyjnych, natomiast... Patrząc na ofertę która będzie obowiązywać od 04.09 - SKA1 jeździ co 30 min, SKA2 co 1h, podobnie REGIO w kierunku Zakopanego/Bielska. Zakładając, że mamy również pociągi dalekobieżne to daje nam łącznie... ~4 poc/h na tym odcinku. 4! Przy założeniu, że rozkładowy czas z Krakowa Głównego na Zabłocie wynosi po nowemu 4 minuty, nawet zakładając że nie ma żadnych systemów w postaci SBL, to możemy mieć na tym ciągu pociąg średnio co 5 minut. SKA3 od Tarnowa jeździ co godzinę (nie liczę przyspieszonych), więc zdecydowana większość przepustowości pozostanie... niewykorzystana. A przypominam, że na tym odcinku mamy SBL, czyli realnie rzecz biorąc, pociąg może pojechać co około 2-3 minuty. Więc w godzinie wychodzi około 20 slotów w każdym kierunku.Kaszmir pisze: 29 sie 2023, 11:44 Jakiś czas temu powiedziano mi, że niektóre SKA się nie zatrzymają przy Hali Targowej bo brakuje jakiejś kluczowej zwrotnicy. Bodajże chodzi o taką, dzięki której pociągi dalekobieżne jadące od strony Łagiewnik mogłyby zjechać na "swoje" tory na odcinku w centrum miasta. A tak to nie mogą i będą jechać torami SKA, przez co jest duży problem z przepustowością. Tak to zrozumiałem na szybko, być może ktoś będzie w stanie uzupełnić albo skorygować te informacje.
Z tego co wiem, PKP PLK przekazała informację do przewoźników oraz organizatora, że pociągi SKA3 (oprócz przyspieszonych) mogą być skierowane bez problemu po torach aglomeracyjnych z obsługą Grzegórzek, ale to ze strony organizatora/przewoźników pojawiła się odmowa...
Re: Przystanki
KMł na stronie się tłumaczą:
Nie uwierzę, że brakuje przepustowości.
Ja mówię sprawdzam: do Skawiny jeździ 0 (zero) Intercity, do Czech przez Skawinę również 0 (zero), bo jeżdżą przez Katowice. Do Zakopanego jeździ 5, w tym jeden nocny, czyli w zasadzie 4 (cztery), a 3 rano (ostatni z rannych o 12:15), czyli po południu jest szalony 1 (jeden) pociąg dalekobieżny.również dalekobieżne i międzynarodowe pociągi kursujące w kierunku Skawiny, Zakopanego lub granicy z Czechami.
Nie uwierzę, że brakuje przepustowości.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości
