Re: Rozkłady powakacyjne 2022
: 05 wrz 2022, 14:48
Miałem właśnie ostatnio przyjemność jazdy 193 w okolicy Os. Piastów, naprawdę autobus był dobrze zapełniony.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Nie lepiej byłoby zmniejszyć częstotliwość "70" do f~15 i utworzyć linię "75" Bratysławska - TAKW przez Tunel, również f~15? Liczba tramwajów na Pawiej przez to by spadła, a kolejna linia w Tunelu i na Mogilskiej mogłaby tylko pomóc (oczywiście potoki Bratysławska - Rondo Mogilskie także były znaczne przed wakacjami).
Dodatkowa szczelina powinna być od dawna, zwłaszcza że nie ma dużego ruchu z bocznej ulicy i jest to co najmniej dziwne, że dla tylu linii tego nie zrobili dalej.yosujiro pisze: 05 wrz 2022, 15:43 Na Politechnice zdecydowanie najbardziej daje się we znaki fatalny cykl świateł dla KM i tam priorytetem powinno być dołożenie dodatkowej szczeliny. Druga rzecz która mnie zastanawia: w całym mieście robi się masę nakładek, a PATy są w coraz gorszym stanie i nic się z tym nie robi? Jakiś pomysł czemu? Przecież wzdłuż Pawiej autobusem już ledwo da się jechać.
3 linie na Bratysławskiej mogłyby się zajeżdżać, przez co tworzyć spore opóźnienia, więc myślę, że to średni pomysł, chociaż linia z KG przez tunel w stronę Huty by się przydała.Bayer2003 pisze: 05 wrz 2022, 15:55 Nie lepiej byłoby zmniejszyć częstotliwość "70" do f~15 i utworzyć linię "75" Bratysławska - TAKW przez Tunel, również f~15? Liczba tramwajów na Pawiej przez to by spadła, a kolejna linia w Tunelu i na Mogilskiej mogłaby tylko pomóc (oczywiście potoki Bratysławska - Rondo Mogilskie także były znaczne przed wakacjami).
Bez przesady, taka "75" byłaby linią dość krótką i na TAKW miałaby własny tor. Na pewno więcej szkody niż pożytku by nie przyniosła.Scania_9640 pisze: 05 wrz 2022, 16:06 3 linie na Bratysławskiej mogłyby się zajeżdżać, przez co tworzyć spore opóźnienia, więc myślę, że to średni pomysł, chociaż linia z KG przez tunel w stronę Huty by się przydała.
Moim zdaniem można byłoby też pomyśleć o rozdzieleniu autobusów na dwa perony - jeden przystanek byłby dalej na torowisku tam gdzie obecnie, a drugi zrobić na przystanku tramwajowym w stronę Galerii (ostatnio nawet te barierki odgradzające od jezdni zostały usunięte, a krzaki wycięte - prawie jakby było szykowane pod taki pomysłyosujiro pisze: 05 wrz 2022, 15:43 Na Politechnice zdecydowanie najbardziej daje się we znaki fatalny cykl świateł dla KM i tam priorytetem powinno być dołożenie dodatkowej szczeliny.
Chyba najpilniejszy odcinek do remontu w tym momencie to Grzegórzecka w obu kierunkach. Od momentu, kiedy samochody zaczęły jeździć torowiskiem, stan jezdni pogorszył się niesamowicie. W samochodzie jeszcze to nie jest tak odczuwalne, ale w 184 już bardzo. Poza tym po opadach deszczu, od strony Hali Targowej na całości ścieżki rowerowej i części torowiska, zalega duża ilość wody uniemożliwiająca przejechanie rowerzyście bez "kąpieli wodnej".yosujiro pisze: 05 wrz 2022, 15:43 Na Politechnice zdecydowanie najbardziej daje się we znaki fatalny cykl świateł dla KM i tam priorytetem powinno być dołożenie dodatkowej szczeliny. Druga rzecz która mnie zastanawia: w całym mieście robi się masę nakładek, a PATy są w coraz gorszym stanie i nic się z tym nie robi? Jakiś pomysł czemu? Przecież wzdłuż Pawiej autobusem już ledwo da się jechać.
Oczywiście, że by przyniosła ogrom szkód. Obecnie potoki z Tunelu do Bratysławskiej rozkładają się na 8/h "50" (dla której to jedyny potok na końcowym odcinku), a następnie na 16/h "3" i "70". Dzięki temu wszyscy się mieszczą.Bayer2003 pisze: 05 wrz 2022, 16:09 Bez przesady, taka "75" byłaby linią dość krótką i na TAKW miałaby własny tor. Na pewno więcej szkody niż pożytku by nie przyniosła.
Zlikwidować 70 to średni pomysł, bo żadna linia nie będzie jeździć przez I obwodnicę, a potoki są większe w tą stronę, niż w kierunku Mogilskiego. A co do Cichego Kącika to tam raczej w godzinach wczesnorannych i późnowieczornych nie potrzeba komunikacji tramwajowej.tomaszep42 pisze: 05 wrz 2022, 21:40 Tak naprawdę to w ogóle można by 75 zrobić co 7-8 minut a zlikwidować 70. Wówczas mamy na Bratysławską 8/h z tunelu i 8/h z Pawiej co rozkłada trochę bardziej równomiernie potoki na północ. Pytanie tylko skąd wziąć na kursy linii 6 w soboty i niedziele wcześnie rano i późnym wieczorem, w takim układzie to byłaby jedyna linia na Cichy Kącik.
Przecież jest jeszcze "3" przez I obwodnicę.Scania_9640 pisze: 06 wrz 2022, 4:42Zlikwidować 70 to średni pomysł, bo żadna linia nie będzie jeździć przez I obwodnicę
Byłbym ostrożny z takimi porównaniami bo liczba kursów jest większa w stronę Mogilskiego, a i badania z 2014 wskazały, że "5+50" wywożą więcej pasażerów z KG / DT niż "3+18". Zresztą, w dzień roboczy sama "50" przewiozła więcej pasażerów z KG / DT niż wszystkie trzy pozostałe linie razem wzięte ("3", "5", "18").