SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
Jaka „zamierzona rzecz ze strony MPK”, w tej firmie nikt nic nie ogarnia pod kątem SIP-u. A to skrócenie „przez” -> „p.” zapewne jest związane z limitem długości nazwy końcówki.
Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
"Zamierzona" w znaczeniu, że ktoś to zobaczył, stwierdził że nikt nie zauważy i przyklepał - czyli złota tradycja działania MPKtomta1 pisze: 25 lip 2024, 17:54 Jaka „zamierzona rzecz ze strony MPK”, w tej firmie nikt nic nie ogarnia pod kątem SIP-u. A to skrócenie „przez” -> „p.” zapewne jest związane z limitem długości nazwy końcówki.
-
- Znawca
- Posty: 184
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
Przeprogramowano absurdalnie długi kierunek na 225, zamiast "Świątniki Urząd Miasta i Gminy" jest "Świątniki UMiG". Co lepsze, nadal wyświetla się w dwóch wierszach, a mogłoby w jednym. Póki co zauważyłem to na PU952, więc nie wiem czy wozy z R&G mają tak samo.
Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
Tylko w Novamedii to skrócono, pewnie dlatego, że tak długa pełna nazwa była ucięta na bocznym wyświetlaczu. W kartonach i C2 jest po staremu.
Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
Wzorem Warszawy, w pojazdach zaczęto montować nowy wzór naklejek z numerem taborowym, zawierający kod QR.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 412&type=3
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 412&type=3
Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
Link nie działa.
Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
Mnie tam działa. Na zdj RF310.
Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
Sprawdziłem w trybie incognito (niezalogowanym do fb) i działa.
Alternatywnie, zdjęcie można znaleźć w komentarzach pod tym postem:
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... LheKbQE9ul
Alternatywnie, zdjęcie można znaleźć w komentarzach pod tym postem:
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... LheKbQE9ul
Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
Ze wczorajszego artykułu KRKnews dowiadujemy się o planach wprowadzenia tablic przedstawiających numer linii tramwaju/autobusu z lewej strony pojazdu. O ile takie rozwiązanie może się przydać w kilku przypadkach - pasażerów nadbiegających z lewej strony przez przejście dla pieszych oraz przy pętlach autobusowych/tramwajowych, o tyle również przy okazji tego można byłoby wykorzystać moment i idąc za śladem stolicy, oraz naszych własnych tramwajów, sprawdzić możliwości wymiany tylnych wyświetlaczy, a także w przypadku kolejnych przetargów autobusowych ustalić wymóg, aby te nie pokazywały jedynie numeru linii, ale linię razem z kierunkiem jazdy. Wiele się mówiło chociażby, że "194" nie może być jedną linią, tylko musi mieć swoją bliźniaczkę "494", bo inaczej pasażerowie myliliby się i chcąc dojechać na Krowodrzę, dojeżdżaliby na Azory. Myślę, że tylnie - pełne wyświetlacze byłyby jednak większym ułatwieniem, niż te po lewej stronie pojazdu 

Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
Tu wspomniany artykuł:
Lepsze oznakowanie tramwajów i autobusów w Krakowie. Numery linii z lewej strony pojazdu
https://krknews.pl/lepsze-oznakowanie-t ... u-pojazdu/
Lepsze oznakowanie tramwajów i autobusów w Krakowie. Numery linii z lewej strony pojazdu
https://krknews.pl/lepsze-oznakowanie-t ... u-pojazdu/
– Gdyby tramwaje miały oznakowanie linii z boku, nie tylko od strony wejścia, każdy mógłby łatwiej zweryfikować, czy to jest tramwaj, z którego chce skorzystać – mówi radny miejski Michał Starobrat.
– Zawarcie wymagania dotyczącego wyposażenia pojazdów KMK w wyświetlacz z numerem linii po lewej stronie planowane jest także w przypadku przyszłych umów zawieranych z innymi operatorami świadczącymi usługi przewozowe w ramach KMK, w tym m.in. z MPK S.A., tak aby pojazdy posiadały wskazane oznakowanie – podkreśla urząd miasta.
Jednocześnie MPK w Krakowie zweryfikuje możliwości techniczne wprowadzenia rozwiązania w starszych pojazdach.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Krakowska Linia Muzealna 2024
Wnioskowaliśmy o to już ponad... 10 lat temu. Wtedy oficjalnym wyjaśnieniem było to, że takie wyświetlacze są.... "niebezpieczne".
Cyt.: "Ktoś zobaczy numer linii z lewej strony i biegnąc jeszcze wpadnie pod auto"
Cyt.: "Ktoś zobaczy numer linii z lewej strony i biegnąc jeszcze wpadnie pod auto"

Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
Dwa dni temu Prezydent Miasta Krakowa podpisał zarządzenie w sprawie przyjęcia Systemu Informacji Pasażerskiej Komunikacji Miejskiej w Krakowie (zarządzenie, załącznik). Polecam lekturę, bo w końcu jest wszystko rozpisane tak, jak być powinno. No, może z poszczególnymi zapisami bym polemizował, ale przynajmniej został przyjęty jakiś standard. Teraz tylko go skutecznie egzekwować.
-
- Znawca
- Posty: 104
- Rejestracja: 19 lut 2020, 15:30
- Lokalizacja: IV Prądnik Biały - Prądnik Biały Zachód
Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
Byłem ostatnio we Wrocławiu, tam na ostatnim przystanku pada komunikat: "Dojechali państwo do przystanku końcowego" plus podziękowanie za skorzystanie z usług komunikacji miejskiej. Bardzo mi się to spodobało. Moim zdaniem brzmi to lepiej niż "koniec trasy, proszę opuścić pojazd", które słyszymy dziś i w nowym zapisie nadal występuje. Nawet gdyby nieco zmienić na "prosimy o opuszczenie pojazdu", brzmiałoby znacznie lepiej, a odnosi się do tego samego.
Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
Jak dla mnie to idiotyzmem jest zasada ze strony 49:tomta1 pisze: 24 sie 2024, 6:21 Dwa dni temu Prezydent Miasta Krakowa podpisał zarządzenie w sprawie przyjęcia Systemu Informacji Pasażerskiej Komunikacji Miejskiej w Krakowie (zarządzenie, załącznik). Polecam lekturę, bo w końcu jest wszystko rozpisane tak, jak być powinno. No, może z poszczególnymi zapisami bym polemizował, ale przynajmniej został przyjęty jakiś standard. Teraz tylko go skutecznie egzekwować.
Czyli coś, co w bardzo dobry sposób funkcjonuje w Warszawie - bo daje sygnał pasażerom, że dany kurs nie jedzie na pełnej trasie - u nas jest totalnie niepotrzebne "no bo przecież pasażer widzi inną nazwę końcówki".kursy skrócone rozkładowe (np. co drugi kurs na trasie do Krowodrzy Górki skrócony do Dworca Towarowego) oznakowywane są w podstawowy sposób jak w pkt 1 (przykład linii 184) bez dopisku „kurs skrócony”
No jak widać nie widzi - jak kiedyś co drugi kurs 3 był skrócony do Towarowego, to nawet po 2 latach pasażerowie potrafili być oburzeni "JAK TO 3 NIE JEDZIE NA KROWODRZĘ, A KIEDY TO ZMIENILI ???"
Re: SIP - wyświetlacze, informacja głosowa
Całkiem fajne założenia. Mam jednak obawy, że par. 2 pkt 3 będzie takim "święty nigdy" zwłaszcza dla miejskiego przewoźnika. MPK ze swoim miliardem systemów i wiecznymi problemami z SIP jak wdroży 20% tych założeń to będzie Święto... :/
A poza tym w załączniku nie ma (albo przynajmniej ja nie znalazłem) wytycznych dla "posibiliti tu ricz de mejn trejn stejszon"
czyżby ZTP z tego zrezygnował?
No i nie określono też w jaki sposób MPK będzie nas dalej uczyć uprzejmości w ustępowaniu miejsca...
Założenia całkiem na plus, jednak jak znam krakowskie realia, to do realizacji będzie bardzo długa droga a część pozostanie li tylko na papierze... trzymam kciuki za Organizatora i egzekwowanie tych zasad!
A poza tym w załączniku nie ma (albo przynajmniej ja nie znalazłem) wytycznych dla "posibiliti tu ricz de mejn trejn stejszon"

No i nie określono też w jaki sposób MPK będzie nas dalej uczyć uprzejmości w ustępowaniu miejsca...
Założenia całkiem na plus, jednak jak znam krakowskie realia, to do realizacji będzie bardzo długa droga a część pozostanie li tylko na papierze... trzymam kciuki za Organizatora i egzekwowanie tych zasad!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości