Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
: 13 lut 2023, 9:56
A może tak... petycja do KMŁ, ZTP, województwa i lotniska w sprawie obniżenia ceny biletu kolejowego do lotniska do 8-10 zł?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Wg mnie "300" byłoby dobre jako uzupełnienie głównej linii. Taki dodatek z f30 dla południa miasta. Nie może jednak być trzonem dojazdu, nie przy takiej częstotliwości oraz trasie omijającej główne punkty. Aleje, I obw., Kazimierz - nie obsługuje żadnego z nich. Dla północy miasta też kiepsko bo trudno by mieszkaniec Prądnika Czerwonego czy Górki Narodowej jechał naokoło na r. Grunwaldzkie by dostać się na lotnisko.
Nowa linia super, acz tnąc po kosztach to nie miałbym nic przeciwko by wydłużyć do lotniska linię... "172"RoversKrk97 pisze: 11 lut 2023, 20:08To prawda - autobus z Nowej Huty do lotniska w Balicach jak najbardziej jest wskazany.
Tak było. Początkowo pociąg uruchomiono po torach jednostki wojskowej, do rejonów dzisiejszego przystanku "Balice Medweckiego". Był to jednotor i tłumaczono, że przez to może być max f30. Jednocześnie w różnych mediach obiecywano, że gdy zbudowana zostanie główna, dwutorowa trasa do samego terminalu, pociągi pojadą z f15.lolek-12 pisze: 12 lut 2023, 8:25Tak tylko przypomnę artykuły sprzed lat:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/pocia ... _6266.html
Ciasnota na Krakowie Głównym. Zważywszy na dalsze prace na wschód od stacji wiele połączeń kończy w nim bieg, bądź zmienia kierunek jazdy. Już teraz w godzinach szczytu są problemy z wolnymi krawędziami peronowymi. A zmiana kierunku jazdy to obecnie minimum 7 minut blokowania toru. Sądzę, że w grudniu po zakonczeniu robót zobaczymy już pełną ofertę i wtedy będziemy ją oceniać.krawiec pisze: 13 lut 2023, 1:56 Nie sądzę. Co stoi na przeszkodzie, żeby teraz uruchomić połączenia z f=20 lub 15 między Głównym a Lotniskiem? Nawet niech będzie 30 min ale cały dzień? Nie ma dojazdu na odloty o 6 (Odloty Lufthansy do MUC, FRA), LOT do WAW, tanie linie), czyli pociąg na lotnisko o 3.30. Dla kogo to SKA1 jest?
Remonty na tym odcinku skończyły się dawno.
Beton PKP zalał i KMł. Niedasizm.
ZTP obecnie coraz skuteczniej oddziela potoki "lotniskowe" od "miejskich". Te pierwsze zwyczajnie wybrały w sporej części auta, a widać to bardzo ładnie po coraz większej ilości parkingów wokół lotniska oraz mizernej ilości osób w SKA docierających do samego lotniska... No chyba, że taka jest taktyka: ludzi jadących na lotnisko wypychamy do aut?Kaszmir pisze: 13 lut 2023, 12:19 Tylko jak rozmawiałem to ZTP przyjęło taktykę by oddzielić potoki lotniskowe od miejskich. Stąd likwidacja "292", potem "252", teraz "208"ZTP twierdzi, że takie rozwiązanie jest stosowane na świecie. Jeździłem trochę po globie i nie jestem pewny czy tak rzeczywiście jest.
Tylko ciągle zapominacie, że od dziesięcioleci Wola Justowska i okolice oraz Mydlniki, Rząska i okolice miały połączenie z lotniskiem, dlatego ludzie z tych rejonów obierali miejsce pracy właśnie na lotnisku lub w jego sąsiedztwie. Na siłę odebrano te połączenia. 300 po remoncie KJ może normalnie śmigać przez Wolę jak dawniej 252, najwyżej coś w centrum przetrasować, żeby nie stała na Alejach w korkach. Przepełnienia? Wystarczyło wysłać przeguby jak dawniej na 292. Idea oddzielania pasażerów lotniskowych od miejskich jest po prostu głupia. Owszem zdarzały się kursy przepełnione z powodu turystów, ale do jasnej... wśród nich też byli pracownicy. Lepsza już jazda w tłoku niż jak teraz - brak połączenia.kot_feliks pisze: 14 lut 2023, 10:25 - autobus w kierunku południowych dzielnic, obsługujący rejony, których nie obsługuje kolej (+ przy okazji BIelany itd.) - czyli +/- obecna 300 z poprawkami (tabor, rozkład itd.);
A znajdziesz pieniądze, które będą potrzebne do utrzymania linii? Przypomnę tylko, że przewoźnik musi zapłacić za dostęp do infrastruktury, za używanie torów postojowych (poza bazą KMŁ), za dostęp do energii elektrycznej. To są duże koszta, a ceny biletów w dalszym ciągu - nie rekompensują tego wszystkiego.mkm3 pisze: 13 lut 2023, 9:56 A może tak... petycja do KMŁ, ZTP, województwa i lotniska w sprawie obniżenia ceny biletu kolejowego do lotniska do 8-10 zł?
Pewnie. Wystarczy nie marnować na Trasę Łagiewnicką czy 10 pasów na Opolskiej. Zresztą te inwestycje nie byłyby potrzebne, jakby więcej osób jechało transportem publicznym a nie autem.abuk pisze: 14 lut 2023, 22:47 A znajdziesz pieniądze, które będą potrzebne do utrzymania linii? Przypomnę tylko, że przewoźnik musi zapłacić za dostęp do infrastruktury, za używanie torów postojowych (poza bazą KMŁ), za dostęp do energii elektrycznej. To są duże koszta, a ceny biletów w dalszym ciągu - nie rekompensują tego wszystkiego.
Ale wiesz o tym, że za Trasę Łagiewnicką czy 10 pasów na Opolskiej nie płacą Koleje Małopolskie tylko miasto Kraków (które to miasto nie finansuje działalności KMŁ, bo za to odpowiada Urząd Wojewódzki)? Więc co ma piernik do wiatraka?Ydhflx pisze: 14 lut 2023, 23:09 Pewnie. Wystarczy nie marnować na Trasę Łagiewnicką czy 10 pasów na Opolskiej. Zresztą te inwestycje nie byłyby potrzebne, jakby więcej osób jechało transportem publicznym a nie autem.
Kraków może dopłacić do SKA jeśli chce, zwłaszcza do odcinków służących krakusom. Były chyba nawet takie plany by uruchamiać kursy wzmacniające, np. na SKA2 bodajże od Batowic do Sidziny. Podobnie z linią na lotnisko - Miasto może dopłacić, tak do częstotliwości jak i by pokryć część kosztów w przypadku zmniejszenia zysków.suchy pisze: 15 lut 2023, 8:51Ale wiesz o tym, że za Trasę Łagiewnicką czy 10 pasów na Opolskiej nie płacą Koleje Małopolskie tylko miasto Kraków (które to miasto nie finansuje działalności KMŁ, bo za to odpowiada Urząd Wojewódzki)? Więc co ma piernik do wiatraka?
Nawet gdyby Kraków nie wydał kasy na TŁ czy 10 pasów Opolskiej, to w dalszym ciągu KMŁ dostałyby tyle samo kasy - bo pochodzi ona z Urzędu Wojewódzkiego.
Urząd Marszałkowski, a nie Urząd Wojewódzki.suchy pisze: 15 lut 2023, 8:51 Ale wiesz o tym, że za Trasę Łagiewnicką czy 10 pasów na Opolskiej nie płacą Koleje Małopolskie tylko miasto Kraków (które to miasto nie finansuje działalności KMŁ, bo za to odpowiada Urząd Wojewódzki)? Więc co ma piernik do wiatraka?
Nawet gdyby Kraków nie wydał kasy na TŁ czy 10 pasów Opolskiej, to w dalszym ciągu KMŁ dostałyby tyle samo kasy - bo pochodzi ona z Urzędu Wojewódzkiego.
Na Konopnickiej korki? W stronę Jubilatu jest buspas, a na moście ruch idzie sprawnie. W stronę ronda korka już dawno nie widziałem, a jeżdżą tam często i o różnych porach. Jedynie światła przed rondem lubią potrzymać, ale jakoś drastycznie to nie wpływa na opóźnienie.mkm3 pisze: 15 lut 2023, 21:13 Wydłużona 300 do Kleparza od strony ICE to dodatkowe opóźnienia z powodu korków na Konopnickiej.