Strona 16 z 22
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 29 lip 2023, 16:44
autor: lolek-12
Nie rozumiem idei tramwaju w okolice Business Parku w Zabierzowie. Obok jest przystanek kolejowy, którym znacznie szybciej można dostać się do Krakowa. Dublowanie się z linią kolejową niepotrzebne. Nie mówiąc o pieniądzach na utrzymanie i kursowanie.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 29 lip 2023, 16:56
autor: pjetrek
Z tych wszystkich propozycji najsensowniej i najłatwiej do wykonania brzmią Zielonki. Odcinek krótki, rezerwa miejsca jest, właściwie bez żadnych większych przeszkód terenowych. Szczególnie wzdłuż nowej TW, wraz z parkingiem P+R w okolicach szkoły/kościoła w Zielonkach i węzła S52.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 29 lip 2023, 20:23
autor: pablo
Tramwaj do Zielonek? Miasto jest za? To gdzie były władze miasta, jak zatwierdzano budowę torów do Górki Narodowej? Zamiast budować odcinek drogi pomiędzy Opolską a Fieldorfa Nila i rozpier... mieszkańcom KG dojście do tramwaju, trzeba było zrobić odnogę tramwajową na skrzyżowaniu trasy wolbromskiej i ulicy Pachońskiego oraz P+R z bezpośrednim wjazdem od Opolskiej - jako zakończenie TW przy tym nowym rondzie i dwupoziomowym węźle z rondem w ciągu Opolskiej. Teraz się obudzili? Widać, że wybory za pasem, trzeba się o swoje stołki martwić. Władze miasta to jedna wielka żenada

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 10 sie 2023, 11:15
autor: mkm3
Odnośnie agloekspresów, to może 304 skrócić do Kleparza, 307 do Cracovii, a za to 189 wydłużyć do os. Podwawelskiego, zaś 140 do Dworca Głownego Zachód, byłaby para 140/154.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 10 sie 2023, 13:20
autor: kot_feliks
Może nie, bo 304 niebawem będzie jedną z najmocniejszych linii w ramach samego Krk, inne agloeexpresy równie mogą mieć niebawem taki status

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 10 sie 2023, 13:38
autor: Scania_9640
mkm3 pisze: 10 sie 2023, 11:15
Odnośnie agloekspresów, to może 304 skrócić do Kleparza, 307 do Cracovii, a za to 189 wydłużyć do os. Podwawelskiego, zaś 140 do Dworca Głownego Zachód, byłaby para 140/154.
304 do Kleparza? Pomysł bardzo słaby. 307 do Cracovii też wątpliwe i gdzie wtedy byłby punkt dla kierowców? To samo 140. Na Dworcu Głównym Zachód nie ma punktu dla kierowców.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 10 sie 2023, 14:25
autor: lukasmaj
301 po wakacjach ma szansę dostać przeguby. W Niepołomicach mają dostosować się do zaleceń ZTP. Ktoś może potwierdzić?
WYBORY 2023
: 22 sie 2023, 16:12
autor: kucyk
Idą wybory więc pojawiają się jakże ważne deklaracje.
Oto jedne z nich:
Pojawił się też pomysł, by doprowadzić do powstania studium wykonalności dla dwusystemowego tramwaju do Wieliczki, który może poruszać się zarówno po torach kolejowych, jak i tramwajowych. Pozwoliłoby to na oszczędności względem budowy tradycyjnej, nowej linii do Wieliczki, a jednocześnie na wygodę podróżowania nie tylko do Dworca Głównego, ale też do Nowej Huty czy na Górkę Narodową.
Źródlo:
https://wybory.lovekrakow.pl/aktualnosc ... 52463.html
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 22 sie 2023, 16:17
autor: Kaszmir
Kampania w pełni

Jakiś czas temu rozmawiałem z ludźmi siedzącymi w branży na temat tramwaju dwusystemowego w Krakowie. Wszyscy zgodnie mi powiedzieli, że temat zupełnie odpada. Raz, że przepustowości ciągów kolejowych są wyczerpane, miejscami będzie brakowało miejsca nawet na więcej SKA. Co więcej, taki tramwaj byłby narażony na spóźnienia bo musiałby współgrać z organizacją kolejową, w szczególności "ustępować miejsca" co ważniejszym pociągom. Także Radni w ogóle nie wybadali tematu przed puszczeniem takich deklaracji.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 22 sie 2023, 17:24
autor: mkm3
Już możliwości SKA są wyczerpane? To nie ma szans w przyszłości na SKA1 co 15-20 minut w szczycie?
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 22 sie 2023, 17:42
autor: WDZ
Przecież Wieliczka po to chce tramwaju żeby obsłużyć nim rejony, których kolej nie obsługuje...
Z pomniejszych pikusiów motorniczy takiego dwusystemowego tramwaju musiałby mieć zapewne licencję maszynisty kolejowego...
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 22 sie 2023, 17:45
autor: Scania_9640
WDZ pisze: 22 sie 2023, 17:42
Przecież Wieliczka po to chce tramwaju żeby obsłużyć nim rejony, których kolej nie obsługuje...
Z pomniejszych pikusiów motorniczy takiego dwusystemowego tramwaju musiałby mieć zapewne licencję maszynisty kolejowego...
Z tego co wiem to nie musiałby mieć. Musieliby wymienić semafory, i dostosować napięcie do tramwajów i tyle.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 22 sie 2023, 18:05
autor: edek3253
WDZ pisze: 22 sie 2023, 17:42
Przecież Wieliczka po to chce tramwaju żeby obsłużyć nim rejony, których kolej nie obsługuje...
Wieliczka szybko niech dostosuje miejsca pod przeguby na 304, przede wszystkim pętlę Wieliczka Miasto w nowym miejscu. System autobusów dowozowych do SKA1 chyba się sprawdza, po co inwestować w drogi tramwaj, zamiast niego można wzmocnić linie dowozowe.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 22 sie 2023, 22:11
autor: WDZ
Nie. Tramwaj dwusystemowy to taki pojazd, który jeździ jako tramwaj i w normalnej sieci kolejowej co oznacza, że wagon taki musi spełniać wszystkie normy kolejowe, podobnie jak jego prowadzący. Byłby to raczej kiepski tramwaj, nie wiem, czy po naszej sieci by sobie w ogóle pojeździł (kolejowe obręcze).
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaj_dwusystemowy
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
: 29 sie 2023, 9:13
autor: pablo
Jak to jest z tymi aglo 307 i 310? Skrócenie jest na stałe, czy tymczasowo? Bo komunikat tego nie precyzuje. W przypadku 300 wyraźnie podano, że zmiana trasy jest czasowa. Takie informacje czy zmiana jest na stałe czy czasowo powinna być obowiązkowo podawana, bo jest to ważne przy kupowaniu biletów okresowych. Przecież można kupić bilet mieszkańca na jedną linię agloekspresu i korzystać z niej w granicach miasta Krakowa. Poprawcie mnie jeśli się mylę.