Żeby stała w korkach? To byłaby długa linia jak 139 z czasem przejazdu około godziny z Prądnika do Fortów. A ZTP takich linii nie chce.
Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Kliny, Pod Fortem
Re: Kliny, Pod Fortem
Szykuje się kolejny pustak na miarę "484"/"165" ze Swoszowic do Podwawelskiego. No i możemy pożegnać się z kolejną częstą linią, jaką było "194".
-
- Ekspert
- Posty: 722
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Kliny, Pod Fortem
Co Ty za głupoty piszesz, skoro ruch największy jest w stronę Grunwaldzkiego to jak możesz mieć pustą linię, analogicznie w drugą stronę masa ludzi czeka na torowisku w stronę Pod Fortem gdzie nie ma 194 to będzie zbierać punktualne 136, proste.Wojciech pisze: 05 lip 2023, 19:42 Szykuje się kolejny pustak na miarę "484"/"165" ze Swoszowic do Podwawelskiego. No i możemy pożegnać się z kolejną częstą linią, jaką było "194".
Re: Kliny, Pod Fortem
Jakby było takie proste, to wspomniane 165 byłoby dzisiaj istniało... a gdzie indziej wychwalano by skrócenia 125 czy 244. Uważam, że jednak jest pewna granica w cięciu linii na części/skracaniu i tu po raz kolejny ZTP pójdzie przeciwko woli większości:-/
Co ciekawe, ci sami urzędnicy przy tworzeniu agloekspresów argumentowali, że ich powodzenie zależy od dowiezienia mieszkańców bezpośrednio do centrum. Inaczej pasażerowie się na autobus nie przesiądą. To jak to jest, że osoby spoza miasta mają mieć wjazd na Aleje, a osobom z samego Krakowa coraz częściej się to prawo ogranicza i notorycznie zubaża?
Co ciekawe, ci sami urzędnicy przy tworzeniu agloekspresów argumentowali, że ich powodzenie zależy od dowiezienia mieszkańców bezpośrednio do centrum. Inaczej pasażerowie się na autobus nie przesiądą. To jak to jest, że osoby spoza miasta mają mieć wjazd na Aleje, a osobom z samego Krakowa coraz częściej się to prawo ogranicza i notorycznie zubaża?
-
- Ekspert
- Posty: 722
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Kliny, Pod Fortem
Dokładnie, ja parę kilometrów od centrum mieszkam a ani żadnej linii na Aleje nie ma ani często też nie a zanosi się że pojedzie jeszcze rzadziej, żenada.fysztof pisze: 05 lip 2023, 21:13 Jakby było takie proste, to wspomniane 165 byłoby dzisiaj istniało... a gdzie indziej wychwalano by skrócenia 125 czy 244. Uważam, że jednak jest pewna granica w cięciu linii na części/skracaniu i tu po raz kolejny ZTP pójdzie przeciwko woli większości:-/
Co ciekawe, ci sami urzędnicy przy tworzeniu agloekspresów argumentowali, że ich powodzenie zależy od dowiezienia mieszkańców bezpośrednio do centrum. Inaczej pasażerowie się na autobus nie przesiądą. To jak to jest, że osoby spoza miasta mają mieć wjazd na Aleje, a osobom z samego Krakowa coraz częściej się to prawo ogranicza i notorycznie zubaża?
-
- Specjalista
- Posty: 205
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Kliny, Pod Fortem
Ludzie z natury nie lubią się przesiadać. I ja się im nie dziwię - system przesiadkowy sprawdza się gdy mamy wiele często kursujących linii i przyjazne węzły przesiadkowe, a nie milion linii znikąd donikąd i punkty przesiadkowe, w których samo dojście (!) z przystanku na przystanek wymaga pokonania kilku sygnalizacji świetlnych i potrafi zająć nawet do 5 minut. Dlatego nic dziwnego, że mieszkańcy Ruczaju, Kobierzyna i Klin będą woleli czekać na przeładowane "194", którym dojadą bliżej swojego celu niż jechać mniej przepełnionym autobusem, a potem spędzać kilka minut na podróży z jednej strony Ronda Grunwaldzkiego na drugą.MichalTyniec pisze: 05 lip 2023, 20:17 Co Ty za głupoty piszesz, skoro ruch największy jest w stronę Grunwaldzkiego to jak możesz mieć pustą linię, analogicznie w drugą stronę masa ludzi czeka na torowisku w stronę Pod Fortem gdzie nie ma 194 to będzie zbierać punktualne 136, proste.
W drugą stronę "136" może będzie miało większą rację bytu zbierając przesiadkowiczów z tramwajów na Grunwaldzkim i Lipińskiego, ale nie zmieni to faktu, że "194" nadal będą jeździć przeładowane i dopychane tymi przesiadkowiczami, którym nie będzie chciało się czekać ~7-8 minut na luźniejsze "136". Zakładając oczywiście, że na "136" trafi coś większego niż 12-metrowiec, bo jeśli tak to średnio widzę ten pomysł.
Re: Kliny, Pod Fortem
W przetargu od 2024 zapisano przegubowce. Też się zastanawiam, co pojedzie od września.Mr. Passenger pisze: 05 lip 2023, 22:17Zakładając oczywiście, że na "136" trafi coś większego niż 12-metrowiec, bo jeśli tak to średnio widzę ten pomysł.
Mnie "136" do r. Grunwaldzkiego nie przekonuje, niezależnie od scenariusza:
1) Jeśli "194" zostanie z f7,5 (oby), a "136" dostanie nawet f15, to linia jeżdżąca dwukrotnie rzadziej nie odciąży linii głównej, podobne eksperymenty przerabiano wielokrotnie (choćby ruczajowe "104"),
2) Jeśli "194" dostanie f15, to... strach się bać. Oby nic takiego nie było nawet rozważane. Zresztą to by oznaczało cięcia na Klinach bo zamiast 10-11 kursów/h w kier. Grota-Roweckiego, zostałoby 8.
-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Kliny, Pod Fortem
Obym się mylił ale ten problem ZTP pewnie na swój sposób rozwiąże...skracając 194 do PodwawelskiegoMr. Passenger pisze: 05 lip 2023, 22:17 Dlatego nic dziwnego, że mieszkańcy Ruczaju, Kobierzyna i Klin będą woleli czekać na przeładowane "194", którym dojadą bliżej swojego celu niż jechać mniej przepełnionym autobusem, a potem spędzać kilka minut na podróży z jednej strony Ronda Grunwaldzkiego na drugą.

Re: Kliny, Pod Fortem
To już było przerabiane przecież i nie wyszło.tomaszep42 pisze: 05 lip 2023, 23:43 Obym się mylił ale ten problem ZTP pewnie na swój sposób rozwiąże...skracając 194 do Podwawelskiego![]()
-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Kliny, Pod Fortem
Skrócono 194 do Podwawelskiego i owszem ale wówczas jeździło na trasie Krowodrza Górka- Czerwone Maki, a do Pod Fortem - 114. Potem zamieniono 114 ze 194 - I tą pierwszą skrócono do Podwawelskiego a 194 pojechało do "Pod Fortem". 114 teraz już nie ma - niby wchłonięta przez 310
Re: Kliny, Pod Fortem
Właśnie - od jakiegoś czasu widać, że mieszkańców peryferyjnych części Krakowa traktuje się gorzej niż mieszkańców spoza Krakowa. Agloekspresy są tego jawnym przykładem.fysztof pisze: 05 lip 2023, 21:13
Co ciekawe, ci sami urzędnicy przy tworzeniu agloekspresów argumentowali, że ich powodzenie zależy od dowiezienia mieszkańców bezpośrednio do centrum. Inaczej pasażerowie się na autobus nie przesiądą. To jak to jest, że osoby spoza miasta mają mieć wjazd na Aleje, a osobom z samego Krakowa coraz częściej się to prawo ogranicza i notorycznie zubaża?
Re: Kliny, Pod Fortem
No to układ taki sam a nawet gorszy jak był, bo 114 było spod G. Bronowice. A 136 będzie tylko do Podwawelskiego.tomaszep42 pisze: 06 lip 2023, 6:02 Skrócono 194 do Podwawelskiego i owszem ale wówczas jeździło na trasie Krowodrza Górka- Czerwone Maki, a do Pod Fortem - 114. Potem zamieniono 114 ze 194 - I tą pierwszą skrócono do Podwawelskiego a 194 pojechało do "Pod Fortem". 114 teraz już nie ma - niby wchłonięta przez 310
Re: Kliny, Pod Fortem
194 będzie jeździć co 15 min w szczycie i 20 min poza. Toż to oczywiste jak byk, bo musi być skoordynowane ze 144 na wspólnym odcinku. A na drugiej części trasy będzie skoordynowane ze 136 w identycznej częstotliwości
Re: Kliny, Pod Fortem
Tego niestety można być pewnym, że plan jest jak powyżej. Aczkolwiek jest to fatalny plan. Każdy, kto łudzi się w tych okolicznościach, że "194" będzie mieć f=7,5 jest człowiekiem wielkiej naiwności...
Re: Kliny, Pod Fortem
Teraz to już z górki pójdzie:
1) f15 na "136" i "194", pełna koordynacja,
2) f15 na "194" i "144", koordynacja na wspólnym odcinku,
3) f15 na "144" i "173", koordynacja na wspólnym odcinku.
I mamy ujednolicenie częstotliwości jak ta la la.
1) f15 na "136" i "194", pełna koordynacja,
2) f15 na "194" i "144", koordynacja na wspólnym odcinku,
3) f15 na "144" i "173", koordynacja na wspólnym odcinku.
I mamy ujednolicenie częstotliwości jak ta la la.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości