Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mam tylko nadzieję (naiwną), że jest to spowodowane chęcią zajeżdżenia wysokopodłogowych wagonów by godnie wysłać je na zasłużoną emeryturę.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No to się doczekaliśmy. Chodzi o linię "3"Kitek pisze: 05 lis 2020, 20:00 Czekamy na kolejne efekty realizacji dostaw Lajkoników. Mam nadzieję tylko, że Huckie Stadlery są przejściowo na "50" ze względu na naprawy NGT8 i Krakowiaków (bo 1-2 Stadlery można przeżyć, ale nie tyle na "50" a Huta nadal się turla złomem...)
viewtopic.php?f=7&p=7257#p7257
W te naprawy wagonów NGT8 (w takich ilościach?) i Krakowiaków (również niemożliwe naprawianie kilku/nastu sztuk równocześnie) bardzo wątpię.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Taka symulacja po dostawie wszystkich Stadlerów i przy ilości linii i brygad z 27.10.20.
1. 6 x NGT8/STL, 10 x NGT6
2. 2 x GT8N, 2 x EU8N
3. 14 x NGT8/STL
4. 10 x Mega
5. 7 x EU8N
6. 7 x GT8N,
8. 15 x NGT8/STL
9. 9 x NGT8/STL
10. 10 x NGT8/STL
11. 5 x GT8N, 2 x NGT6
12. 6 x GT8N
13. 8 x NGT8/STL, 7 x NGT6
14. 9 x NGT8/STL
16. 5 x N8S
17. 3 x NGT6, 4 x EU8N
18. 15 x NGT8/STL
19. 2 x EU8N, 4 x NGT6
20. 4 x NGT8/STL, 8 x NGT6
21. 3 x N8S, 3 x EU8N
22. 10 x NGT8/STL
24. 8 x NGT8/STL
44. 7 x EU8N
49. 6 x NGT6
50. 13 x NGT8/STL
52. 19 x Mega
Rezerwy R i wtyczki T i H; 3 x EU8N, 2 x GT8N, 2 x NGT6
Wykorzystanie
29/37 Mega (2014N + 405N-Kr)
121/135 NGT8/STL (NGT8, Lajkonik I, Lajkonik II, Nevelo)
42/50 NGT6
28/40 EU8N
8/12 N8C/N8S
22/28 GT8N/GT8S
Suma
250/302
Trudno jest przewidzieć jaki będzie układ linii, ich częstotliwość w 2023 roku po dostawie wszystkich Stadlerów. Czy skończą się do tego czasu remonty torowisk i oddadzą obie prowadzone obecnie nowe trasy tramwajowe. Grafik zawiera, że są jeszcze rezerwy na dodatkowe brygady na przedłużenie linii które do 2023 miejmy nadzieję powstaną (Górka Narodowa, Trasa Łagiewnicka)
1. 6 x NGT8/STL, 10 x NGT6
2. 2 x GT8N, 2 x EU8N
3. 14 x NGT8/STL
4. 10 x Mega
5. 7 x EU8N
6. 7 x GT8N,
8. 15 x NGT8/STL
9. 9 x NGT8/STL
10. 10 x NGT8/STL
11. 5 x GT8N, 2 x NGT6
12. 6 x GT8N
13. 8 x NGT8/STL, 7 x NGT6
14. 9 x NGT8/STL
16. 5 x N8S
17. 3 x NGT6, 4 x EU8N
18. 15 x NGT8/STL
19. 2 x EU8N, 4 x NGT6
20. 4 x NGT8/STL, 8 x NGT6
21. 3 x N8S, 3 x EU8N
22. 10 x NGT8/STL
24. 8 x NGT8/STL
44. 7 x EU8N
49. 6 x NGT6
50. 13 x NGT8/STL
52. 19 x Mega
Rezerwy R i wtyczki T i H; 3 x EU8N, 2 x GT8N, 2 x NGT6
Wykorzystanie
29/37 Mega (2014N + 405N-Kr)
121/135 NGT8/STL (NGT8, Lajkonik I, Lajkonik II, Nevelo)
42/50 NGT6
28/40 EU8N
8/12 N8C/N8S
22/28 GT8N/GT8S
Suma
250/302
Trudno jest przewidzieć jaki będzie układ linii, ich częstotliwość w 2023 roku po dostawie wszystkich Stadlerów. Czy skończą się do tego czasu remonty torowisk i oddadzą obie prowadzone obecnie nowe trasy tramwajowe. Grafik zawiera, że są jeszcze rezerwy na dodatkowe brygady na przedłużenie linii które do 2023 miejmy nadzieję powstaną (Górka Narodowa, Trasa Łagiewnicka)
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Masz przygotowaną podobną symulację po dostarczeniu 50 Lajkoników?impuls pisze: 07 lis 2020, 18:06 Taka symulacja po dostawie wszystkich Stadlerów i przy ilości linii i brygad z 27.10.20.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zakładając 250 brygad, ilostan powinien wynosić 312-313 składów. Do czasu dostawy wszystkich STL2 na pewno powstanie Trasa Łagiewnicka i być może Górka Narodowa. Wówczas na pewno potrzebne będzie przynajmniej 260 brygad i 325 składów. Oficjalne stanowisko zresztą jest takie, że po dostawie STL2 w dalszym ciągu pozostanie 10% składów wysokopodłogowych (osobiście mam nadzieję, że będą to trójskłady 105Na, jednak nie jest to pewne). Twoja symulacja jest dobra, jednak nierealistyczna - po wybudowaniu nowych linii tramwajowych ogólny ilostan na pewno przewyższy 302.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dane z 21.09.20 - przy wykorzystaniu 251 brygad, było 296 pociągów 85%. Jeśli w 2023 mieliby tylko same niskopodłogowe 302 pociągi przy wysłaniu 258 brygad, wykorzystanie byłoby wtedy też 85%. Zmieni się też flota na nowe wagony i wykorzystanie może wzrosnąć spokojnie do 260, bo nie będzie tylu remontów taboru. W moim odczuciu jest jak najbardziej realna i nie potrzeba zostawiania 10% taboru wysokiego. Symulacje zrobiłem, aby pokazać że wprowadzenie do ruchu 110 Stadlerów spowoduje, że kręgosłup głównych linii zostanie na nich oparty i na Krakowiakach. Tabor 26 metrowy będzie obsługiwać już linie o mniejszym znaczeniu.
Natomiast zrobienie symulacji po dostawie 50 Stadlerów to jak wróżenie z fusów. Nie wiem co wymyśli MPK i zbyt dużo niewiadomych. Prawdopodobnie obsadzi Stadlerami "24" , "14" i dokończy "3". Nie wiadomo czy zostawią ufoki. Jeśli nie, to "50" zrobią całą 33 metrową a krakowiaki wyślą na "52". Pula się wtedy skończy. Jeśli zostawią ufoki to wystarczy jeszcze Lajkoników na inną linię ale nie w całości.
Natomiast zrobienie symulacji po dostawie 50 Stadlerów to jak wróżenie z fusów. Nie wiem co wymyśli MPK i zbyt dużo niewiadomych. Prawdopodobnie obsadzi Stadlerami "24" , "14" i dokończy "3". Nie wiadomo czy zostawią ufoki. Jeśli nie, to "50" zrobią całą 33 metrową a krakowiaki wyślą na "52". Pula się wtedy skończy. Jeśli zostawią ufoki to wystarczy jeszcze Lajkoników na inną linię ale nie w całości.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dziękuję za wyjaśnienie. Niestety pokazuje to dobitnie, że "Lajkonik dla Nowej Huty" będzie jeździł po tej dzielnicy w mocno ograniczonym zakresie (jedna, w porywach dwie linie). Tylko nie wiem czy pisząc o "50" 33 metrowej miałeś na myśli jej częstotliwość f~5 czy f~7,5 (zakładam jednak f~5).impuls pisze: 08 lis 2020, 12:06 Natomiast zrobienie symulacji po dostawie 50 Stadlerów to jak wróżenie z fusów. Nie wiem co wymyśli MPK i zbyt dużo niewiadomych. Prawdopodobnie obsadzi Stadlerami "24" , "14" i dokończy "3". Nie wiadomo czy zostawią ufoki. Jeśli nie, to "50" zrobią całą 33 metrową a krakowiaki wyślą na "52". Pula się wtedy skończy. Jeśli zostawią ufoki to wystarczy jeszcze Lajkoników na inną linię ale nie w całości.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Obstawiam, że jeśli rzeczywiście pozostanie 10% składów wysokopodłogowych, to musimy liczyć się z tym, że pozostanie także kilka sztuk Wiedeńców. Przy założeniu, że wszystkich składów będziemy mieli ponad 300 sztuk, wysokopodłogowych tramwajów zostanie nieco ponad 30. Strona MPK podaje, że w eksploatacji mamy 66 wagonów 105Na, czyli będzie możliwe złączenie maksymalnie 22 trójskładów. Przy takim stanie rzeczy, składy E1+C3 nadal będą gościć u nas w KrakowieBayer2003 pisze: 08 lis 2020, 10:31 Oficjalne stanowisko zresztą jest takie, że po dostawie STL2 w dalszym ciągu pozostanie 10% składów wysokopodłogowych (osobiście mam nadzieję, że będą to trójskłady 105Na, jednak nie jest to pewne).

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Po dostawie Krakowiaków MPK ochoczo kasowało 105-i zostawiając wiednie jako te lepsze trwalsze. Doszło do wybuchu w HW140 wcześniej spalił się #154, były też inne pożary chyba #HW136 któremu wymieniono nastawnik. I teraz po pięciu latach zmiana planów. Pozostawiamy 105-i a wiednie kasujemy, już nawet te po modernizacji RW139+RB532. MPK straciło zaufanie do wiedni i chce jak najszybciej ich się pozbyć. Nie robi z nimi nic, żadnych większych napraw. Wcześniej choć maskowało i malowało odpadającą farbę głównie na dachach wagonów. To są 60 letnie już bomby technologiczne, pokryte grubą warstwą szpachli, która zaczyna pękać. Pisałem we wcześniejszym mailu uzasadnienie, że taboru powinno wystarczyć. Jeśli będzie za mało to sprowadzą już coś używanego z członem środkowym niskim. Coraz więcej miast pozbywa się takiego taboru np. Duisburg, Brema.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
E1 solo przetrwają czy też zostaną skasowane?impuls pisze: 08 lis 2020, 21:37 MPK straciło zaufanie do wiedni i chce jak najszybciej ich się pozbyć.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Te co są za wyjątkiem HW101 to raczej wiosny nie doczekają. Kończy się realizacja przetargu na projekt Ptaszyckiego. Prawdopodobnie w I kwartale ogłoszą przetarg na przebudowę tego torowiska który będzie trwać ok. roku. Mają też przebudować torowiska w al. Solidarności i w rejonie Wiaduktów w związku z S7. Przez kilka lat w tym rejonie będzie ograniczona przepustowość linii do Pleszowa i zajezdni w Hucie a Wzgórza też będą w przebudowie. "16" zniknie na kilka lat a to główna linia dla E1. Sprawę może przyspieszyć decyzja o zawieszeniu linii w związku z epidemią i niewielkim zapotrzebowaniem pasażerów. Na "21" coraz częściej w dni powszednie można spotkać składy 105Na, EU8N i N8S niż E1 solo.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jakąś rezerwę zawsze warto mieć. W dalszym ciągu na stanie będzie sporo wagonów EU8N, GT8x oraz N8x, które nie są pierwszej młodości i jakieś remonty z pewnością będą je czekać. 85% wykorzystania to za dużo, nawet przy idealnie nowym taborze. Oczywiście przy 85% świat zapewne się nie zawali, jednak rozdział taboru może wówczas przynieść ciekawe pojedyncze brygady nie niektórych liniach (przypominam tutaj np. niedawną brygadę E1+c3 na "14").impuls pisze: 08 lis 2020, 12:06 Dane z 21.09.20 - przy wykorzystaniu 251 brygad, było 296 pociągów 85%. Jeśli w 2023 mieliby tylko same niskopodłogowe 302 pociągi przy wysłaniu 258 brygad, wykorzystanie byłoby wtedy też 85%. Zmieni się też flota na nowe wagony i wykorzystanie może wzrosnąć spokojnie do 260, bo nie będzie tylu remontów taboru. W moim odczuciu jest jak najbardziej realna i nie potrzeba zostawiania 10% taboru wysokiego.
Jeżeli częstotliwość "50" wzrośnie do f~5, linia będzie wówczas miała zdecydowanie więcej brygad. W takim układzie powyższa symulacja idzie w las, ponieważ będzie konieczny wyższy ilostan niż 302 i pozostawienie przynajmniej kilkunastu wysokich składów, które trzeba będzie na jakiejś linii umieścić.Kitek pisze: 08 lis 2020, 15:30Dziękuję za wyjaśnienie. Niestety pokazuje to dobitnie, że "Lajkonik dla Nowej Huty" będzie jeździł po tej dzielnicy w mocno ograniczonym zakresie (jedna, w porywach dwie linie). Tylko nie wiem czy pisząc o "50" 33 metrowej miałeś na myśli jej częstotliwość f~5 czy f~7,5 (zakładam jednak f~5).impuls pisze: 08 lis 2020, 12:06 Natomiast zrobienie symulacji po dostawie 50 Stadlerów to jak wróżenie z fusów. Nie wiem co wymyśli MPK i zbyt dużo niewiadomych. Prawdopodobnie obsadzi Stadlerami "24" , "14" i dokończy "3". Nie wiadomo czy zostawią ufoki. Jeśli nie, to "50" zrobią całą 33 metrową a krakowiaki wyślą na "52". Pula się wtedy skończy. Jeśli zostawią ufoki to wystarczy jeszcze Lajkoników na inną linię ale nie w całości.
10% wzięło się z następującego źródła: https://www.krakow.pl/zalacznik/370689 (strona 9). Osobiście uważam, że pozostawienie kilkanastu trójskładów w zupełności wystarczy na załatanie ewentualnych braków taborowych (o wiele więcej pojazdów niż 302 nie da się zresztą w zajezdniach trzymać), przynajmniej w okresie najbliższych kilku lat (po oddaniu Azorów i Meissnera może być już różnie). Wszystkie E1+c3 zdecydowanie powinno się udać zlikwidowaćprezes pisze: 08 lis 2020, 17:29Obstawiam, że jeśli rzeczywiście pozostanie 10% składów wysokopodłogowych, to musimy liczyć się z tym, że pozostanie także kilka sztuk Wiedeńców. Przy założeniu, że wszystkich składów będziemy mieli ponad 300 sztuk, wysokopodłogowych tramwajów zostanie nieco ponad 30. Strona MPK podaje, że w eksploatacji mamy 66 wagonów 105Na, czyli będzie możliwe złączenie maksymalnie 22 trójskładów. Przy takim stanie rzeczy, składy E1+C3 nadal będą gościć u nas w KrakowieBayer2003 pisze: 08 lis 2020, 10:31 Oficjalne stanowisko zresztą jest takie, że po dostawie STL2 w dalszym ciągu pozostanie 10% składów wysokopodłogowych (osobiście mam nadzieję, że będą to trójskłady 105Na, jednak nie jest to pewne).![]()

Możliwe, że MPK po prostu uznało wiedeńce za sprawiające niebezpieczeństwo w ruchu lądowym. Przypominam sprawę wybuchu HW140 - pasażerowie wyszli z tramwaju dokładnie 5 sekund przed wybuchem. Gdyby wybuchł nastąpił kilka sekund wcześniej, ktoś mógłby zostać poważnie ranny.impuls pisze: 08 lis 2020, 21:37 Po dostawie Krakowiaków MPK ochoczo kasowało 105-i zostawiając wiednie jako te lepsze trwalsze. Doszło do wybuchu w HW140 wcześniej spalił się #154, były też inne pożary chyba #HW136 któremu wymieniono nastawnik. I teraz po pięciu latach zmiana planów. Pozostawiamy 105-i a wiednie kasujemy, już nawet te po modernizacji RW139+RB532. MPK straciło zaufanie do wiedni i chce jak najszybciej ich się pozbyć. Nie robi z nimi nic, żadnych większych napraw. Wcześniej choć maskowało i malowało odpadającą farbę głównie na dachach wagonów. To są 60 letnie już bomby technologiczne, pokryte grubą warstwą szpachli, która zaczyna pękać. Pisałem we wcześniejszym mailu uzasadnienie, że taboru powinno wystarczyć. Jeśli będzie za mało to sprowadzą już coś używanego z członem środkowym niskim. Coraz więcej miast pozbywa się takiego taboru np. Duisburg, Brema.
Co do tramwajów używanych - niegdyś mówiło się o GT8SU z Düsseldorfu. MPK ma już doświadczenie w modernizacji tych wozów, więc trochę sztuk mogliby sprowadzić. Pytanie tylko, czy jest sens inwestować w kolejne 26m, skoro już obecnie mamy ich nadmiar?
Informacja o zniknięciu E1 Solo powinna być dla mieszkańców Nowej Huty bardzo dobrą wiadomością (mniej dobrą jest oczywiście ta o paraliżu tramwajowym tej części miasta, spowodowanym remontami). Co do HW101 - wiesz może czy będzie on jeździł na "16" oraz "21" po wiośnie, czy może już w lecie 2021 zobaczymy go na linii "0"?impuls pisze: 08 lis 2020, 22:32 Te co są za wyjątkiem HW101 to raczej wiosny nie doczekają. Kończy się realizacja przetargu na projekt Ptaszyckiego. Prawdopodobnie w I kwartale ogłoszą przetarg na przebudowę tego torowiska który będzie trwać ok. roku. Mają też przebudować torowiska w al. Solidarności i w rejonie Wiaduktów w związku z S7. Przez kilka lat w tym rejonie będzie ograniczona przepustowość linii do Pleszowa i zajezdni w Hucie a Wzgórza też będą w przebudowie. "16" zniknie na kilka lat a to główna linia dla E1. Sprawę może przyspieszyć decyzja o zawieszeniu linii w związku epidemią i niewielkim zapotrzebowaniem pasażerów. Na "21" coraz częściej w dni powszednie, można spotkać składy 105Na, EU8N i N8S niż E1 solo.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W sumie tramwaje niskopodłogowe mogą być wykorzystywane mocniej niż Wiednie czy Konstale. Rezerwa dla nich to co innego niż dla Bombek czy Stadlerów.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
RW139 odstawiony? To chyba od niedawna, bo jeszcze 4 dni temu był w TTSS.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mam nadzieję, że wagony, które pozostaną będą miały GPS + Konstale dostaną wyświetlacze.

Dlaczego będzie ograniczona przepustowość?impuls pisze: 08 lis 2020, 22:32 Przez kilka lat w tym rejonie będzie ograniczona przepustowość linii do Pleszowa

Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość