Bieżanów, Prokocim, Rżąka

- Linie, trasy, rozkłady
obserwator
Pomiarowiec
Posty: 327
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: obserwator » 26 cze 2024, 15:10

Czy ktoś powiedział że ewentualna nowa linia musi pojechać na ATW? Można ją równie dobrze posłać na ulicę Nowohucką.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1192
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: mkm3 » 26 cze 2024, 15:45

A nie miało pod Szpital podjeżdżać 163? A 513 nie wyrabia tam?

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kucyk » 26 cze 2024, 15:53

yosujiro pisze: 26 cze 2024, 11:12 Z tym sprawnym przejazdem to bym się tak nie rozpędzał jak autorzy petycji. Rano jest korek do szpitala od Wielickiej, a także do skrętu z tejże tak w Orwid jak i Kostaneckiego. W godzinach 12-14 jest permanentny korek do wyjazdu, gdzie autobusy tracą nieraz po kilka minut. Nie zmienia to faktu, że coś więcej jest tam potrzebne. Planowane 163 nie rozwiąże problemu, bo nie jedzie w stronę Bieżanowskiej. Teoretycznie naturalne wydaje się przekierowanie tam 503 do pary z 513, ale jak wspomniałem wyżej, doda to kolejne minuty opóźnienia. 144 już było raz oprotestowane przez mieszkańców Rżąki, poza tym ono jak 503 ma swoje opóźnienia. Tworzenie nowej linii nie wchodzi w grę bo będzie nadpodaż na Kamieńskiego... No chyba, że 164 puścić do MCO? Trasa trochę okrężna, ale póki nie ma skrętu tramwajowego na Bieżanowskiej, to byłoby wzmocnienie relacji Nowosądecka-> Prokocim. Tylko wtedy musiałyby spaść z tej linii elektryki, ale za to zrobiłoby się miejsce dla 169 na Piaskach Obrazek
Potwierdzam to o czym napisałeś w swojej wypowiedzi - jeśli chodzi o korki. Na dokładkę dodam, że korki również tworzą się i to duże na tak małych i ciasnych ulicach dojazdowych jak: Obronna i Mokra których stan nawierzchni prosi o "pomstę do nieba" - a wiem co piszę bo bardzo często tamtędy jeżdżę aby móc omonąć korki przy ulicach wokół Szpitali w Prokocimiu. :D

A co do próśb i planów z autobusami to mi się wydaje, że to nic nie pomoże. Lekarstwem jest linia tramwajowa do Rżąki ale jak najbliżej Szpitali i rozbudowa ulicy Kosocickiej z Rondem i nową ulicą do pętli autobusowej (widać, że brakuje połączenia od tej strony skoro zakorkowane są ulice o których wspomniałem kilka linijek wyżej) ale miasto co roku się ociąga z przyśpieszeniem realizacji tych planów i mamy to co jest. :evil:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 26 cze 2024, 16:07

mkm3 pisze: 26 cze 2024, 15:45A nie miało pod Szpital podjeżdżać 163? A 513 nie wyrabia tam?
Tak, są plany by docierało tam "163" oraz także "153". Acz od strony Bieżanowskiej dalej będzie tylko "513".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 27 cze 2024, 10:45

yosujiro pisze: 26 cze 2024, 11:12No chyba, że 164 puścić do MCO? Trasa trochę okrężna, ale póki nie ma skrętu tramwajowego na Bieżanowskiej, to byłoby wzmocnienie relacji Nowosądecka-> Prokocim. Tylko wtedy musiałyby spaść z tej linii elektryki, ale za to zrobiłoby się miejsce dla 169 na Piaskach Obrazek
Pomysł dość interesujący. Byłaby dodatkowa linia od strony węzła "Bieżanowska", rejony Piasków i Woli Duchackiej zyskałyby dojazd do szpitala, a w ostateczności można by też linią pojechać do centrum, choć naokoło. Przy okazji, przystanek "Dauna" zyskałby dojazd do Bonarki czy do Alej.

No, tylko właśnie pytanie co z elektrykami. I czy odcinek przy szpitalu nie pogorszyłby punktualności linii.

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kucyk » 27 cze 2024, 11:06

Kaszmir pisze: 27 cze 2024, 10:45 Pomysł dość interesujący. Byłaby dodatkowa linia od strony węzła "Bieżanowska", rejony Piasków i Woli Duchackiej zyskałyby dojazd do szpitala, a w ostateczności można by też linią pojechać do centrum, choć naokoło. Przy okazji, przystanek "Dauna" zyskałby dojazd do Bonarki czy do Alej.

No, tylko właśnie pytanie co z elektrykami. I czy odcinek przy szpitalu nie pogorszyłby punktualności linii.
Jestem "za". A problem z elektrykami można rozwiązać tak jak napisano wcześniej lub..... moja propozycja to wydłużenie "513" do pętli w Bieżanowie (rejony Aleksandry zyskują dojazd do Szpitali) z jednoczesną zamianą taborem (jeśli nie będą chcieli wysłać tych elektryków na "169"/"469" ale w czym problem skoro na Piaskach są ladowarki? ). Wtedy elektryki na "513" razem z "503" ładują się w Bieżanowie a do MCO jeżdżą dieslowskie pojazdy na "164". :(

Justforfun
Znawca
Posty: 167
Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Justforfun » 27 cze 2024, 11:11

kucyk pisze: 27 cze 2024, 11:06 Jestem "za". A problem z elektrykami można rozwiązać tak jak napisano wcześniej lub..... moja propozycja to wydłużenie "513" do pętli w Bieżanowie (rejony Aleksandry zyskują dojazd do Szpitali) z jednoczesną zamianą taborem (jeśli nie będą chcieli wysłać tych elektryków na "169"/"469" ale w czym problem skoro na Piaskach są ladowarki? ). Wtedy elektryki na "513" razem z "503" ładują się w Bieżanowie a do MCO jeżdżą dieslowskie pojazdy na "164". :(

Nono. Wiadukt na Prądnickiej był powodem przetrasowania 164. W zamian Prądnicka dostała 513.
Ex kierowca MPK, PW.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kucyk » 27 cze 2024, 11:18

No tak. Zapomniałem o takich problemach. Co nie zmienia faktu, że można wysłać "164" do MCO, wydłużyć "513" do Bieżanowa bo rejon stracił kursy w ubiegłym roku i to 50%. Obie linie wtedy zwykłe dieslowskie pojazdy a do Piasków wysyłamy elektryki na "169"/"469" i nie ma w niczym problemów. Problemem jest tylko chęć Urzędasów czy są skłonni poprawić dojazd w rejony Szpitali w Prokocimiu i czy znajdą środki na wydłużenia o których piszę?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kaszmir » 27 cze 2024, 12:11

kucyk pisze: 27 cze 2024, 11:18No tak. Zapomniałem o takich problemach. Co nie zmienia faktu, że można wysłać "164" do MCO, wydłużyć "513" do Bieżanowa bo rejon stracił kursy w ubiegłym roku i to 50%. Obie linie wtedy zwykłe dieslowskie pojazdy a do Piasków wysyłamy elektryki na "169"/"469" i nie ma w niczym problemów.
Na "169/469" już obecnie są autobusy elektryczne. Także dalej (pomijając czy gwarancja dofinansowania się skończyła) pozostaje problem gdzie skierować elektryki ze "164".

michasss
Znawca
Posty: 132
Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: michasss » 27 cze 2024, 13:01

Kaszmir pisze: 27 cze 2024, 12:11 Także dalej (pomijając czy gwarancja dofinansowania się skończyła) pozostaje problem gdzie skierować elektryki ze "164".
A 129, 132, 105? No chyba, że ładowarki przy dworcu są eksploatowane do granic możliwości.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Scania_9640 » 27 cze 2024, 13:19

michasss pisze: 27 cze 2024, 13:01 A 129, 132, 105? No chyba, że ładowarki przy dworcu są eksploatowane do granic możliwości.
132 jeździ tylko w szczycie więc teoretycznie może by się udało ale 129 i 105 odpada bo cały czas ładują się tam 304

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 530
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kowalik » 27 cze 2024, 21:13

Mnie jakoś nie przekonuje wydłużenie 164. Owszem zapewni kilka unikalnych relacji, aczkolwiek widząc cięcia jakie w ostatnich czasach miały miejsce na Nowosądeckiej (linia 244), nie sądzę, że tworzący siatkę będą temu pomysłowi przychylni. Czas przejazdu MCO - Rondo Matecznego wyjdzie ok. 22 minuty. :roll: Pytanie jakie byłyby potoki, skoro obecnie linia 204 z f=30 wystarcza.

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: kucyk » 27 sie 2024, 17:18

Kaszmir pisze: 26 cze 2024, 10:48 Powstała petycja dot. zwiększenia liczby kursów autobusów do Szpitala Uniwersyteckiego:

Pilne zwiększenie liczby linii autobusowych do Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie
https://www.petycjeonline.com/pilne_zwi ... w_krakowie
Na tą petycję odpowiedział już dziennikarzom prawie 1,5 miesiąca temu ZTP.

Będzie nowa linia autobusowa do Szpitali Uniwersyteckiego. My forumowicze o tym wiedzieliśmy już przeszło rok temu ale zwykli pasażerowie nie.

Teraz ZTP potwierdza - będzie to linia "163"
W momencie, kiedy MPK przejmie punkt socjalny przy szpitalu, będziemy mogli skierować tam dodatkową linię. Zasada jest taka, że na jednej linii, przynajmniej na jednej końcówce, powinien znajdować się punkt socjalny. Do szpitala zostanie wówczas przekierowana linia nr 163 z Nowego Bieżanowa Południe, kursująca po całej Nowej Hucie – informuje Sebastian Kowal z ZTP.
Źródło:
https://krakow.eska.pl/bedzie-nowa-lini ... -3EQk.html

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: Kierman » 27 sie 2024, 18:27

A co ze skróceniem 153 do MCO?

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka

Post autor: michal49944 » 16 wrz 2024, 21:15

Zamknięcie północnej jezdni na ul. Ćwiklińskiej
od 17.09.2024 07:00 do 17.09.2024 19:00
153, 234, 284

Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że w dniu 17.09.2024 r. (wtorek) od ok. godz. 07:00 do ok. godz. 19:00 w związku z demontażem dźwigu, zostanie zamknięta dla ruchu północna jezdnia ul. Ćwiklińskiej (na odcinku od ul. Mała Góra do ul. Barbary). Zmianie ulegną trasy linii 153, 234 i 284:
  • linia 153 – zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną tylko w kierunku pętli Nowy Bieżanów Południe:
    • Bieżanów Potrzask – … – przystanek Madejówka 01 – Mała Góra, Bieżanowska, Barbary – przystanek Nowy Bieżanów P+R 03 – … – Nowy Bieżanów Południe;
    • na trasie objazdowej NIE będą obsługiwane dodatkowe przystanki;
  • linie 234 i 284 – zostaną skierowane na trasę czasowo zmienioną tylko w kierunku pętli Nowy Bieżanów Południe:
    • Węgrzce Wielkie Pętla/Wieliczka Centrum – … – przystanek Bieżanów Pomnik 01 – Barbary – przystanek Nowy Bieżanów P+R 03 – … – Nowy Bieżanów Południe;
    • na trasie objazdowej linie będą obsługiwać dodatkowo przystanki: Duża Góra 01 oraz Bieżanów Szkoła 04;
    • bez obsługi pozostanie przystanek Korepty 02.
Rozkłady jazdy nie zostaną zmienione.

Za utrudnienia przepraszamy!
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1048-2024

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kry5 i 17 gości