Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
: 26 cze 2024, 15:10
Czy ktoś powiedział że ewentualna nowa linia musi pojechać na ATW? Można ją równie dobrze posłać na ulicę Nowohucką.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Potwierdzam to o czym napisałeś w swojej wypowiedzi - jeśli chodzi o korki. Na dokładkę dodam, że korki również tworzą się i to duże na tak małych i ciasnych ulicach dojazdowych jak: Obronna i Mokra których stan nawierzchni prosi o "pomstę do nieba" - a wiem co piszę bo bardzo często tamtędy jeżdżę aby móc omonąć korki przy ulicach wokół Szpitali w Prokocimiu.yosujiro pisze: 26 cze 2024, 11:12 Z tym sprawnym przejazdem to bym się tak nie rozpędzał jak autorzy petycji. Rano jest korek do szpitala od Wielickiej, a także do skrętu z tejże tak w Orwid jak i Kostaneckiego. W godzinach 12-14 jest permanentny korek do wyjazdu, gdzie autobusy tracą nieraz po kilka minut. Nie zmienia to faktu, że coś więcej jest tam potrzebne. Planowane 163 nie rozwiąże problemu, bo nie jedzie w stronę Bieżanowskiej. Teoretycznie naturalne wydaje się przekierowanie tam 503 do pary z 513, ale jak wspomniałem wyżej, doda to kolejne minuty opóźnienia. 144 już było raz oprotestowane przez mieszkańców Rżąki, poza tym ono jak 503 ma swoje opóźnienia. Tworzenie nowej linii nie wchodzi w grę bo będzie nadpodaż na Kamieńskiego... No chyba, że 164 puścić do MCO? Trasa trochę okrężna, ale póki nie ma skrętu tramwajowego na Bieżanowskiej, to byłoby wzmocnienie relacji Nowosądecka-> Prokocim. Tylko wtedy musiałyby spaść z tej linii elektryki, ale za to zrobiłoby się miejsce dla 169 na Piaskach![]()
Tak, są plany by docierało tam "163" oraz także "153". Acz od strony Bieżanowskiej dalej będzie tylko "513".
Pomysł dość interesujący. Byłaby dodatkowa linia od strony węzła "Bieżanowska", rejony Piasków i Woli Duchackiej zyskałyby dojazd do szpitala, a w ostateczności można by też linią pojechać do centrum, choć naokoło. Przy okazji, przystanek "Dauna" zyskałby dojazd do Bonarki czy do Alej.yosujiro pisze: 26 cze 2024, 11:12No chyba, że 164 puścić do MCO? Trasa trochę okrężna, ale póki nie ma skrętu tramwajowego na Bieżanowskiej, to byłoby wzmocnienie relacji Nowosądecka-> Prokocim. Tylko wtedy musiałyby spaść z tej linii elektryki, ale za to zrobiłoby się miejsce dla 169 na Piaskach
Jestem "za". A problem z elektrykami można rozwiązać tak jak napisano wcześniej lub..... moja propozycja to wydłużenie "513" do pętli w Bieżanowie (rejony Aleksandry zyskują dojazd do Szpitali) z jednoczesną zamianą taborem (jeśli nie będą chcieli wysłać tych elektryków na "169"/"469" ale w czym problem skoro na Piaskach są ladowarki? ). Wtedy elektryki na "513" razem z "503" ładują się w Bieżanowie a do MCO jeżdżą dieslowskie pojazdy na "164".Kaszmir pisze: 27 cze 2024, 10:45 Pomysł dość interesujący. Byłaby dodatkowa linia od strony węzła "Bieżanowska", rejony Piasków i Woli Duchackiej zyskałyby dojazd do szpitala, a w ostateczności można by też linią pojechać do centrum, choć naokoło. Przy okazji, przystanek "Dauna" zyskałby dojazd do Bonarki czy do Alej.
No, tylko właśnie pytanie co z elektrykami. I czy odcinek przy szpitalu nie pogorszyłby punktualności linii.
kucyk pisze: 27 cze 2024, 11:06 Jestem "za". A problem z elektrykami można rozwiązać tak jak napisano wcześniej lub..... moja propozycja to wydłużenie "513" do pętli w Bieżanowie (rejony Aleksandry zyskują dojazd do Szpitali) z jednoczesną zamianą taborem (jeśli nie będą chcieli wysłać tych elektryków na "169"/"469" ale w czym problem skoro na Piaskach są ladowarki? ). Wtedy elektryki na "513" razem z "503" ładują się w Bieżanowie a do MCO jeżdżą dieslowskie pojazdy na "164".![]()
Na "169/469" już obecnie są autobusy elektryczne. Także dalej (pomijając czy gwarancja dofinansowania się skończyła) pozostaje problem gdzie skierować elektryki ze "164".kucyk pisze: 27 cze 2024, 11:18No tak. Zapomniałem o takich problemach. Co nie zmienia faktu, że można wysłać "164" do MCO, wydłużyć "513" do Bieżanowa bo rejon stracił kursy w ubiegłym roku i to 50%. Obie linie wtedy zwykłe dieslowskie pojazdy a do Piasków wysyłamy elektryki na "169"/"469" i nie ma w niczym problemów.
A 129, 132, 105? No chyba, że ładowarki przy dworcu są eksploatowane do granic możliwości.Kaszmir pisze: 27 cze 2024, 12:11 Także dalej (pomijając czy gwarancja dofinansowania się skończyła) pozostaje problem gdzie skierować elektryki ze "164".
132 jeździ tylko w szczycie więc teoretycznie może by się udało ale 129 i 105 odpada bo cały czas ładują się tam 304michasss pisze: 27 cze 2024, 13:01 A 129, 132, 105? No chyba, że ładowarki przy dworcu są eksploatowane do granic możliwości.
Na tą petycję odpowiedział już dziennikarzom prawie 1,5 miesiąca temu ZTP.Kaszmir pisze: 26 cze 2024, 10:48 Powstała petycja dot. zwiększenia liczby kursów autobusów do Szpitala Uniwersyteckiego:
Pilne zwiększenie liczby linii autobusowych do Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie
https://www.petycjeonline.com/pilne_zwi ... w_krakowie
Źródło:W momencie, kiedy MPK przejmie punkt socjalny przy szpitalu, będziemy mogli skierować tam dodatkową linię. Zasada jest taka, że na jednej linii, przynajmniej na jednej końcówce, powinien znajdować się punkt socjalny. Do szpitala zostanie wówczas przekierowana linia nr 163 z Nowego Bieżanowa Południe, kursująca po całej Nowej Hucie – informuje Sebastian Kowal z ZTP.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1048-2024Zamknięcie północnej jezdni na ul. Ćwiklińskiej
od 17.09.2024 07:00 do 17.09.2024 19:00
153, 234, 284
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w dniu 17.09.2024 r. (wtorek) od ok. godz. 07:00 do ok. godz. 19:00 w związku z demontażem dźwigu, zostanie zamknięta dla ruchu północna jezdnia ul. Ćwiklińskiej (na odcinku od ul. Mała Góra do ul. Barbary). Zmianie ulegną trasy linii 153, 234 i 284:
Rozkłady jazdy nie zostaną zmienione.
- linia 153 – zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną tylko w kierunku pętli Nowy Bieżanów Południe:
- Bieżanów Potrzask – … – przystanek Madejówka 01 – Mała Góra, Bieżanowska, Barbary – przystanek Nowy Bieżanów P+R 03 – … – Nowy Bieżanów Południe;
- na trasie objazdowej NIE będą obsługiwane dodatkowe przystanki;
- linie 234 i 284 – zostaną skierowane na trasę czasowo zmienioną tylko w kierunku pętli Nowy Bieżanów Południe:
- Węgrzce Wielkie Pętla/Wieliczka Centrum – … – przystanek Bieżanów Pomnik 01 – Barbary – przystanek Nowy Bieżanów P+R 03 – … – Nowy Bieżanów Południe;
- na trasie objazdowej linie będą obsługiwać dodatkowo przystanki: Duża Góra 01 oraz Bieżanów Szkoła 04;
- bez obsługi pozostanie przystanek Korepty 02.
Za utrudnienia przepraszamy!