Strona 16 z 27
Re: Mydlniki
: 04 paź 2022, 15:29
autor: dominQ92
Co do dowozówki z Mydlnik - można pójść krok dalej i przeorganizować trochę więcej w tym rejonie.
-> "dowozówka": Mydlniki - Balicka - Armii Krajowej - Jasnogórska - Chełmońskiego - Stawowa - Chełmońskiego Pętla (powrót: Stawowa - Jasnogórska)
-> 139: Kombinat - ... - Armii Krajowej - Stawowa - Chełmońskiego Pętla
-> 511: Os. Na Stoku - ... - Czarnowiejska - Cichy Kącik
I teraz tak: Odpada problem braku miejsca na pętli w Bronowicach a nowa dowozówka zapewniłaby również obsługę "Piaskowej". Z racji, że pętla na Chełmońskiego też nie jest z gumy, to trzy przegubowe linie plus dowozówka się nie zmieszczą. Najprostszym sposobem jest wyrzucić którąś z linii. Biorąc pod uwagę, że 501 z 511 dublują się aż od Wiślickiej do samej pętli na Chełmońskiego (nie licząc tego, że 511 dodatkowo obsługuje Piaskową - to zapewni dowozówka), a i 511 ma uboższe godziny kursowania - w mojej opinii to kandydat do zrobienia miejsca na Chełmońskiego.
Mydlniki zyskują punktualną linię, bezpośredni dojazd do Galerii Bronowice, oraz węzła przesiadkowego na "Bronowice SKA", Piaskowa zachowuje dojazd do ROK i tramwajów bronowickich, a i Chełmońskiego przy okazji zyskuje punktualną dowozówkę do ROK, SKA i tramwajów (501 i 511 też nie grzeszą punktualnością, a i 168 przez remonty na Bratysławskiej też miewa problemy z planowym odjazdem)
Problemem może być tutaj jednak głównie brak socjalu i na Mydlnikach, i na Chełmońskiego...
Re: Mydlniki
: 04 paź 2022, 19:48
autor: Scania_9640
dominQ92 pisze: 04 paź 2022, 15:29
Co do dowozówki z Mydlnik - można pójść krok dalej i przeorganizować trochę więcej w tym rejonie.
-> "dowozówka":
Mydlniki -
Balicka - Armii Krajowej - Jasnogórska - Chełmońskiego - Stawowa -
Chełmońskiego Pętla (powrót: Stawowa - Jasnogórska)
-> 139:
Kombinat -
... - Armii Krajowej - Stawowa -
Chełmońskiego Pętla
-> 511:
Os. Na Stoku -
... - Czarnowiejska -
Cichy Kącik
I teraz tak: Odpada problem braku miejsca na pętli w Bronowicach a nowa dowozówka zapewniłaby również obsługę "Piaskowej". Z racji, że pętla na Chełmońskiego też nie jest z gumy, to trzy przegubowe linie plus dowozówka się nie zmieszczą. Najprostszym sposobem jest wyrzucić którąś z linii. Biorąc pod uwagę, że
501 z 511 dublują się aż od Wiślickiej do samej pętli na Chełmońskiego
(nie licząc tego, że 511 dodatkowo obsługuje Piaskową - to zapewni dowozówka), a i
511 ma uboższe godziny kursowania - w mojej opinii to kandydat do zrobienia miejsca na Chełmońskiego.
Mydlniki zyskują punktualną linię, bezpośredni dojazd do Galerii Bronowice, oraz węzła przesiadkowego na "Bronowice SKA", Piaskowa zachowuje dojazd do ROK i tramwajów bronowickich, a i Chełmońskiego przy okazji zyskuje punktualną dowozówkę do ROK, SKA i tramwajów
(501 i 511 też nie grzeszą punktualnością, a i 168 przez remonty na Bratysławskiej też miewa problemy z planowym odjazdem)
Problemem może być tutaj jednak głównie brak socjalu i na Mydlnikach, i na Chełmońskiego...
W Mydlnikach musi być chociaż jedna linia, która jedzie dalej w głąb Krakowa, z racji potoków z Mydlnik i studentów, którzy jeżdżą z UR 29L do Balickiej.
Re: Mydlniki
: 04 paź 2022, 20:29
autor: Justforfun
Ja bym 139 zostawił w spokoju i wzmocnił do 7,5 przez co opóźnienia nie będą tak odczuwalne jak wyżej już wymieniło kilka osób. Ponadto gdy skończą się remonty na al. 29 listopada linia będzie o wiele bardziej punktualna. Niestety na Balickiej jest potrzebna linia w głąb miasta przez duże potoki studenckie, ale dowozówka jako dodatkowa linia do Chełmońskiego wyglądałaby nieźle, gdyż Mydlniki dostają bezpośredni dojazd do Galerii Bronowice, do tramwajów i do ROK. Pytanie jak to rozwiązać ażeby był na jednej z pętli punkt socjalny? Może puścić ją do Azorów najprostszą trasą? Peron się zwolnił po 144. Obserwując ostatnio łączenia na poszczególnych liniach (133+135 co kółko inna linia, 182+482) myślę, że zwolniło się przez to kilka brygad, które mogłyby zostać wykorzystane na 139.
Re: Mydlniki
: 04 paź 2022, 20:40
autor: Jamnik
Justforfun pisze: 04 paź 2022, 20:29
Ja bym 139 zostawił w spokoju i wzmocnił do 7,5 przez co opóźnienia nie będą tak odczuwalne jak wyżej już wymieniło kilka osób. Ponadto gdy skończą się remonty na al. 29 listopada linia będzie o wiele bardziej punktualna.
I na tym powinien zostać zakończony temat jakiegokolwiek podziału "139".
Re: Mydlniki
: 04 paź 2022, 23:58
autor: Kaszmir
Docelowo nie byłoby złe coś w stylu:
"139": Kombinat - Przybyszewskiego,
"199": Mydlniki - Górka Narodowa / Prądnik Czerwony,
(obie z f7,5) bo tak się w miarę rozkładają potoki. Tylko to wymagałoby masy dodatkowych brygad i jeszcze bardziej zapchałoby Aleje. Zatem może gra nie jest warta świeczki i faktycznie trzeba po prostu przeczekać remonty na północy.
Re: Mydlniki
: 05 paź 2022, 0:08
autor: Justforfun
Kaszmir pisze: 04 paź 2022, 23:58
Docelowo nie byłoby złe coś w stylu:
"139": Kombinat - Przybyszewskiego,
"199": Mydlniki - Górka Narodowa / Prądnik Czerwony,
(obie z f7,5) bo tak się w miarę rozkładają potoki. Tylko to wymagałoby masy dodatkowych brygad i jeszcze bardziej zapchałoby Aleje. Zatem może gra nie jest warta świeczki i faktycznie trzeba po prostu przeczekać remonty na północy.
Przybyszewskiego raczej też miałoby problem z pojemnością obu zatok przystankowych przy f7,5 na 139 i masą linii przegubowych w rejonie z niezłą częstotliwością. Dlatego ja osobiście widzę wzmocnienie 139 do f7.5 i ewentualnie jako dodatek dowozówkę na solówkach z Mydlnik do Azorów, która mogłaby się sprawdzić lokalnie.
Re: Mydlniki
: 05 paź 2022, 9:11
autor: mkm3
A opcja zamiany 159 ze 139? 159 można wzmocnić - Piastów stracił kursy 52. 139 jest tak opóźnione, że pasuje do korków na Piastowskiej. Skąd wzkm? Skrócić 307 do Nowego Kleparza.
Re: Mydlniki
: 05 paź 2022, 9:34
autor: Kaszmir
Zostawcie biedne agloX w spokoju

Nie ma planów by skracać "307" do N. Kleparza bo linia ma swoje konkretne zadania.
Justforfun pisze: 05 paź 2022, 0:08Przybyszewskiego raczej też miałoby problem z pojemnością obu zatok przystankowych przy f7,5 na 139 i masą linii przegubowych w rejonie z niezłą częstotliwością.
Z tego co wiem w urzędach też rozważano rozcięcie "139" właśnie do Przybyszewskiego, więc jakoś się może pomieści. Choć pewnie zakładano utrzymanie max f10

Re: Mydlniki
: 05 paź 2022, 9:58
autor: mkm3
Kaszmir pisze: 05 paź 2022, 9:34
Zostawcie biedne agloX w spokoju

Nie ma planów by skracać "307" do N. Kleparza bo linia ma swoje konkretne zadania.
Parę miesięcy temu może bym się zgodził z tym zdaniem, ale dzisiaj po tym co ZTP zrobiło z liniami 125, 142, 193, 244 totalnie się nie zgadzam. Krakowianie tracą połączenia podczas gdy agloekspresy jest gdzie skrócić. A Radni miejscy mają w rękach możliwość wyrzucania części samochodów z centrum miasta na rzecz KM - podwyżkę opłat w SPP, która powinna już być dawno uchwalona. Dzisiaj wolałbym 125, 142, 192 i 244 w starym przebiegu oraz 139 i 194 co 7-8 minut niż 3xx w centrum miasta.
Re: Mydlniki
: 05 paź 2022, 10:15
autor: Scania_9640
mkm3 pisze: 05 paź 2022, 9:11
A opcja zamiany 159 ze 139? 159 można wzmocnić - Piastów stracił kursy 52. 139 jest tak opóźnione, że pasuje do korków na Piastowskiej. Skąd wzkm? Skrócić 307 do Nowego Kleparza.
307 jeździ pełny co najmniej do Jubilatu i skrócenie jego byłoby dużym minusem dla pasażerów aglomeracji. Poza tym znajdź mi miejsce na Nowym Kleparzu dla autobusu, który musi mieć długi postój + tam są takie korki że autobus niekiedy 15min jedzie z jednego do drugiego Kleparza.
Twoja wypowiedź jest nie na miejscu, bo myślisz tylko o ludziach w mieście, a nie myślisz o ludziach z aglomeracji, których też jest bardzo dużo. Skoro gmina dokłada do 3xx to po co je ruszać? Zwłaszcza że robią robotę 10/10.
Re: Mydlniki
: 05 paź 2022, 10:25
autor: Kaszmir
mkm3 pisze: 05 paź 2022, 9:58Parę miesięcy temu może bym się zgodził z tym zdaniem, ale dzisiaj po tym co ZTP zrobiło z liniami 125, 142, 193, 244 totalnie się nie zgadzam.
Ludzie są źli o skrócenie jednej aglo ("244"), więc skróćmy w zamian drugą ("307")? To tak nie działa

Re: Mydlniki
: 05 paź 2022, 10:50
autor: kot_feliks
Z tymi 3xx to nie skracałbym ich tak ochoczo, bo to mogą być za jakiś czas najmocniejsze linie w mieście (zresztą już tak było w wakacje)
Trochę się to odwróciło ostatnimi czasy i teraz mieszkańcy Krakowa muszą łapać się na kursy 2xx/3xx, niż na odwrót

Re: Mydlniki
: 05 paź 2022, 11:45
autor: mkm3
Kaszmir pisze: 05 paź 2022, 10:25
Ludzie są źli o skrócenie jednej aglo ("244"), więc skróćmy w zamian drugą ("307")? To tak nie działa
Nie, skróćmy 307, żeby przywrócić np. 142.
Skoro gmina dokłada do 3xx to po co je ruszać? Zwłaszcza że robią robotę 10/10.
Uważam, że w sytuacji kryzysu pierwszeństwo powinni mieć Krakowianie, a nie gminy podmiejskie.
Re: Mydlniki
: 05 paź 2022, 11:49
autor: Scania_9640
mkm3 pisze: 05 paź 2022, 11:45
Nie, skróćmy 307, żeby przywrócić np. 142.
Uwazam, że w sytuacji kryzysu pierwszeństwo powinni miec Krakowianie, a nie gminy podmiejskie.
Co ma 307 do 142? Ostatnio gadasz od rzeczy
Re: Mydlniki
: 05 paź 2022, 12:14
autor: mkm3
A to ma, że brakuje kierowców na mieście - jak skrócisz, zyskasz jakąś brygadę i możesz utrzymać inną linię, co nie? I pewnie zaraz napiszesz, że 142 jest Mobilisowe, ale to znowu nie problem zmienić linie między operatorami. Tak samo 139, które powinno jechać co 7,5minuty nawet kosztem dojeżdżania 3xx do centrum.