Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czy ktoś przeliczał, jakie dziś jest procentowe wykorzystanie taboru nisko- oraz wysokopodłogowego?
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No ale na Małym Płaszowie są przerwy po 9 minut. Można by nawet lekko zmienić rozkład kosztem wydłużenia przerw na aktualnie pustym CK. Dla chcącego nic trudnego, ale MPK woli cisnąć ludzi w za małych tramwajach.Scania_9640 pisze: 24 mar 2025, 13:03 Nie doprecyzowałem, chodziło mi dokładnie o pętlę Mały Płaszów

-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Rano i wieczorem masz dłuższe, ciężko zmienić rozkład bo wtedy trzeba zmienić też innym, którzy mają koordynację z 20michal49944 pisze: 24 mar 2025, 15:27 No ale na Małym Płaszowie są przerwy po 9 minut. Można by nawet lekko zmienić rozkład kosztem wydłużenia przerw na aktualnie pustym CK. Dla chcącego nic trudnego, ale MPK woli cisnąć ludzi w za małych tramwajach.![]()
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pociągi 231 brygad na 334, 69%Kaszmir pisze: 24 mar 2025, 13:34 Czy ktoś przeliczał, jakie dziś jest procentowe wykorzystanie taboru nisko- oraz wysokopodłogowego?
wysokie 17/30 57%
niskie 214/304 70%
-
- Miłośnik
- Posty: 74
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czy ktoś wie, dlaczego na 75 pojawiły się Stadlery?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zapewne z powodu przepełnień, które zdarzały się na kursach obsługiwanych przez EU8N od początku istnienia "75", a przy obecnym układzie remontowym dodatkowo się nasiliły.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No niech Ci będzie, ale wciąż jestem zdania, że gdyby tylko chciano zrobić dobrze pasażerom to byłoby to jak najbardziej możliwe. Wiadomo, że teraz trochę bez sensu już zmieniać rozkład. O tym trzeba było myśleć przed rozpoczęciem remontu.Scania_9640 pisze: 24 mar 2025, 17:22 Rano i wieczorem masz dłuższe, ciężko zmienić rozkład bo wtedy trzeba zmienić też innym, którzy mają koordynację z 20

- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Sytuacja z dwoma STL na 75 utrzymuje się, lecz dzisiaj znów na 52 wróciły dwa 33metrowce. 

-
- Pasażer
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40
Re: Rozdział taboru - tramwaje
I dziś też 100% wykorzystanie składów konstali, najbardziej komfortowego taboru w Krakowie
Co za niezawodność !!!!

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na "52" dzisiaj niechlubny rekord, wszystko wskazuje na to, że kursują aż 3 (!!!) Lajkoniki...michal49944 pisze: 25 mar 2025, 7:00 Sytuacja z dwoma STL na 75 utrzymuje się, lecz dzisiaj znów na 52 wróciły dwa 33metrowce.![]()
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wychodzi na to, że wykorzystanie taboru 40+ dziś wynosi oszałamiające 54% 

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mi wychodzi 67% (30/45 - 9 na "4", 5 na "24" i 16 na "52"), co i tak jest skandalem. MPK chce kupować nowe ponad 40-metrowe tramwaje, podczas gdy obecnych nie potrafi odpowiednio wykorzystać.Kowalik pisze: 25 mar 2025, 9:53 Wychodzi na to, że wykorzystanie taboru 40+ dziś wynosi oszałamiające 54%![]()
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jest gorzej - jak przyjrzymy się dokładniej, wychodzi że 5 z tych 30 to Konstale, a Pes wyjechało ledwie 25 z 36 posiadanych (69%)! Jest to skandalicznie mało jak na dość młode pojazdy. Nawet moim zdaniem tak mało, że należy zadać pytanie kto jest temu winny - Pesa wyprodukowała złom, MPK nie umie go utrzymać, czy też MPK nie wysyła sprawnych pojazdów?Bayer2003 pisze: 25 mar 2025, 9:59 Mi wychodzi 67% (30/45 - 9 na "4", 5 na "24" i 16 na "52"), co i tak jest skandalem. MPK chce kupować nowe ponad 40-metrowe tramwaje, podczas gdy obecnych nie potrafi odpowiednio wykorzystać.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z pewnością wyroby PESY nie są najlepszej jakości i dziwię się, że MPK kolejny raz zamierza wejść do tego bagna zamiast wyboru chociażby tańszej oferty tureckiej, jednak przy odpowiednim utrzymaniu najdłuższego taboru dałoby się utrzymać ogólne wykorzystanie taboru 40m+ na poziomie 36/45, pozwalającym obsłużyć wszystkie brygady "4", "24" i "52" w obecnym układzie remontowym. Na pewno większa część obecnego rozdziału taboru wynika po prostu ze złośliwości MPK, jednak być może jakimś problemem są też nieodpowiednie priorytety tego przewoźnika - spora część tamtejszych zasobów ludzkich marnowana jest na modernizację 50-letnich trupów z Düsseldorfu, które po niej dalej pozostają trupami, ale za to mają o kilkanaście metrów długości mniej (od PES czy ufoków)Ydhflx pisze: 25 mar 2025, 10:13 Jest gorzej - jak przyjzymy się dokładniej, wychodzi że 5 z tych 30 to Konstale, a Pes wyjechało ledwie 25 z 36 posiadanych (69%)! Jest to skandalicznie mało jak na dość młode pojazdy. Nawet moim zdaniem tak mało, że należy zadać pytanie kto jest temu winny - Pesa wyprodukowała złom, MPK nie umie go utrzymać, czy też MPK nie wysyła sprawnych pojazdów?

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czy ktoś ma siły i moce przerobowe, by podliczyć dzisiejsze wykorzystanie poszczególnych typów wagonów (w formie x/y czyli np. Pesy 25/36)? Może byśmy nagłośnili sprawę, tylko musimy mieć twarde wyliczenia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości