Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 24 mar 2025, 13:34
Czy ktoś przeliczał, jakie dziś jest procentowe wykorzystanie taboru nisko- oraz wysokopodłogowego?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
No ale na Małym Płaszowie są przerwy po 9 minut. Można by nawet lekko zmienić rozkład kosztem wydłużenia przerw na aktualnie pustym CK. Dla chcącego nic trudnego, ale MPK woli cisnąć ludzi w za małych tramwajach.Scania_9640 pisze: 24 mar 2025, 13:03 Nie doprecyzowałem, chodziło mi dokładnie o pętlę Mały Płaszów
Rano i wieczorem masz dłuższe, ciężko zmienić rozkład bo wtedy trzeba zmienić też innym, którzy mają koordynację z 20michal49944 pisze: 24 mar 2025, 15:27 No ale na Małym Płaszowie są przerwy po 9 minut. Można by nawet lekko zmienić rozkład kosztem wydłużenia przerw na aktualnie pustym CK. Dla chcącego nic trudnego, ale MPK woli cisnąć ludzi w za małych tramwajach.![]()
Pociągi 231 brygad na 334, 69%Kaszmir pisze: 24 mar 2025, 13:34 Czy ktoś przeliczał, jakie dziś jest procentowe wykorzystanie taboru nisko- oraz wysokopodłogowego?
Zapewne z powodu przepełnień, które zdarzały się na kursach obsługiwanych przez EU8N od początku istnienia "75", a przy obecnym układzie remontowym dodatkowo się nasiliły.
No niech Ci będzie, ale wciąż jestem zdania, że gdyby tylko chciano zrobić dobrze pasażerom to byłoby to jak najbardziej możliwe. Wiadomo, że teraz trochę bez sensu już zmieniać rozkład. O tym trzeba było myśleć przed rozpoczęciem remontu.Scania_9640 pisze: 24 mar 2025, 17:22 Rano i wieczorem masz dłuższe, ciężko zmienić rozkład bo wtedy trzeba zmienić też innym, którzy mają koordynację z 20
Na "52" dzisiaj niechlubny rekord, wszystko wskazuje na to, że kursują aż 3 (!!!) Lajkoniki...michal49944 pisze: 25 mar 2025, 7:00 Sytuacja z dwoma STL na 75 utrzymuje się, lecz dzisiaj znów na 52 wróciły dwa 33metrowce.![]()
Mi wychodzi 67% (30/45 - 9 na "4", 5 na "24" i 16 na "52"), co i tak jest skandalem. MPK chce kupować nowe ponad 40-metrowe tramwaje, podczas gdy obecnych nie potrafi odpowiednio wykorzystać.Kowalik pisze: 25 mar 2025, 9:53 Wychodzi na to, że wykorzystanie taboru 40+ dziś wynosi oszałamiające 54%![]()
Jest gorzej - jak przyjrzymy się dokładniej, wychodzi że 5 z tych 30 to Konstale, a Pes wyjechało ledwie 25 z 36 posiadanych (69%)! Jest to skandalicznie mało jak na dość młode pojazdy. Nawet moim zdaniem tak mało, że należy zadać pytanie kto jest temu winny - Pesa wyprodukowała złom, MPK nie umie go utrzymać, czy też MPK nie wysyła sprawnych pojazdów?Bayer2003 pisze: 25 mar 2025, 9:59 Mi wychodzi 67% (30/45 - 9 na "4", 5 na "24" i 16 na "52"), co i tak jest skandalem. MPK chce kupować nowe ponad 40-metrowe tramwaje, podczas gdy obecnych nie potrafi odpowiednio wykorzystać.
Z pewnością wyroby PESY nie są najlepszej jakości i dziwię się, że MPK kolejny raz zamierza wejść do tego bagna zamiast wyboru chociażby tańszej oferty tureckiej, jednak przy odpowiednim utrzymaniu najdłuższego taboru dałoby się utrzymać ogólne wykorzystanie taboru 40m+ na poziomie 36/45, pozwalającym obsłużyć wszystkie brygady "4", "24" i "52" w obecnym układzie remontowym. Na pewno większa część obecnego rozdziału taboru wynika po prostu ze złośliwości MPK, jednak być może jakimś problemem są też nieodpowiednie priorytety tego przewoźnika - spora część tamtejszych zasobów ludzkich marnowana jest na modernizację 50-letnich trupów z Düsseldorfu, które po niej dalej pozostają trupami, ale za to mają o kilkanaście metrów długości mniej (od PES czy ufoków)Ydhflx pisze: 25 mar 2025, 10:13 Jest gorzej - jak przyjzymy się dokładniej, wychodzi że 5 z tych 30 to Konstale, a Pes wyjechało ledwie 25 z 36 posiadanych (69%)! Jest to skandalicznie mało jak na dość młode pojazdy. Nawet moim zdaniem tak mało, że należy zadać pytanie kto jest temu winny - Pesa wyprodukowała złom, MPK nie umie go utrzymać, czy też MPK nie wysyła sprawnych pojazdów?