Strona 157 z 173

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 24 mar 2025, 13:34
autor: Kaszmir
Czy ktoś przeliczał, jakie dziś jest procentowe wykorzystanie taboru nisko- oraz wysokopodłogowego?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 24 mar 2025, 15:27
autor: michal49944
Scania_9640 pisze: 24 mar 2025, 13:03 Nie doprecyzowałem, chodziło mi dokładnie o pętlę Mały Płaszów
No ale na Małym Płaszowie są przerwy po 9 minut. Można by nawet lekko zmienić rozkład kosztem wydłużenia przerw na aktualnie pustym CK. Dla chcącego nic trudnego, ale MPK woli cisnąć ludzi w za małych tramwajach. :|

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 24 mar 2025, 17:22
autor: Scania_9640
michal49944 pisze: 24 mar 2025, 15:27 No ale na Małym Płaszowie są przerwy po 9 minut. Można by nawet lekko zmienić rozkład kosztem wydłużenia przerw na aktualnie pustym CK. Dla chcącego nic trudnego, ale MPK woli cisnąć ludzi w za małych tramwajach. :|
Rano i wieczorem masz dłuższe, ciężko zmienić rozkład bo wtedy trzeba zmienić też innym, którzy mają koordynację z 20

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 24 mar 2025, 17:51
autor: impuls
Kaszmir pisze: 24 mar 2025, 13:34 Czy ktoś przeliczał, jakie dziś jest procentowe wykorzystanie taboru nisko- oraz wysokopodłogowego?
Pociągi 231 brygad na 334, 69%
wysokie 17/30 57%
niskie 214/304 70%

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 24 mar 2025, 17:54
autor: Gołąb_NGT8
Czy ktoś wie, dlaczego na 75 pojawiły się Stadlery?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 24 mar 2025, 18:05
autor: Bayer2003
Gołąb_NGT8 pisze: 24 mar 2025, 17:54 Czy ktoś wie, dlaczego na 75 pojawiły się Stadlery?
Zapewne z powodu przepełnień, które zdarzały się na kursach obsługiwanych przez EU8N od początku istnienia "75", a przy obecnym układzie remontowym dodatkowo się nasiliły.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 24 mar 2025, 21:36
autor: michal49944
Scania_9640 pisze: 24 mar 2025, 17:22 Rano i wieczorem masz dłuższe, ciężko zmienić rozkład bo wtedy trzeba zmienić też innym, którzy mają koordynację z 20
No niech Ci będzie, ale wciąż jestem zdania, że gdyby tylko chciano zrobić dobrze pasażerom to byłoby to jak najbardziej możliwe. Wiadomo, że teraz trochę bez sensu już zmieniać rozkład. O tym trzeba było myśleć przed rozpoczęciem remontu. :roll:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 mar 2025, 7:00
autor: michal49944
Sytuacja z dwoma STL na 75 utrzymuje się, lecz dzisiaj znów na 52 wróciły dwa 33metrowce. :twisted:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 mar 2025, 8:32
autor: maszynista
I dziś też 100% wykorzystanie składów konstali, najbardziej komfortowego taboru w Krakowie :lol: Co za niezawodność !!!!

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 mar 2025, 9:32
autor: LLoan
michal49944 pisze: 25 mar 2025, 7:00 Sytuacja z dwoma STL na 75 utrzymuje się, lecz dzisiaj znów na 52 wróciły dwa 33metrowce. :twisted:
Na "52" dzisiaj niechlubny rekord, wszystko wskazuje na to, że kursują aż 3 (!!!) Lajkoniki...

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 mar 2025, 9:53
autor: Kowalik
Wychodzi na to, że wykorzystanie taboru 40+ dziś wynosi oszałamiające 54% :lol:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 mar 2025, 9:59
autor: Bayer2003
Kowalik pisze: 25 mar 2025, 9:53 Wychodzi na to, że wykorzystanie taboru 40+ dziś wynosi oszałamiające 54% :lol:
Mi wychodzi 67% (30/45 - 9 na "4", 5 na "24" i 16 na "52"), co i tak jest skandalem. MPK chce kupować nowe ponad 40-metrowe tramwaje, podczas gdy obecnych nie potrafi odpowiednio wykorzystać.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 mar 2025, 10:13
autor: Ydhflx
Bayer2003 pisze: 25 mar 2025, 9:59 Mi wychodzi 67% (30/45 - 9 na "4", 5 na "24" i 16 na "52"), co i tak jest skandalem. MPK chce kupować nowe ponad 40-metrowe tramwaje, podczas gdy obecnych nie potrafi odpowiednio wykorzystać.
Jest gorzej - jak przyjrzymy się dokładniej, wychodzi że 5 z tych 30 to Konstale, a Pes wyjechało ledwie 25 z 36 posiadanych (69%)! Jest to skandalicznie mało jak na dość młode pojazdy. Nawet moim zdaniem tak mało, że należy zadać pytanie kto jest temu winny - Pesa wyprodukowała złom, MPK nie umie go utrzymać, czy też MPK nie wysyła sprawnych pojazdów?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 mar 2025, 10:32
autor: Bayer2003
Ydhflx pisze: 25 mar 2025, 10:13 Jest gorzej - jak przyjzymy się dokładniej, wychodzi że 5 z tych 30 to Konstale, a Pes wyjechało ledwie 25 z 36 posiadanych (69%)! Jest to skandalicznie mało jak na dość młode pojazdy. Nawet moim zdaniem tak mało, że należy zadać pytanie kto jest temu winny - Pesa wyprodukowała złom, MPK nie umie go utrzymać, czy też MPK nie wysyła sprawnych pojazdów?
Z pewnością wyroby PESY nie są najlepszej jakości i dziwię się, że MPK kolejny raz zamierza wejść do tego bagna zamiast wyboru chociażby tańszej oferty tureckiej, jednak przy odpowiednim utrzymaniu najdłuższego taboru dałoby się utrzymać ogólne wykorzystanie taboru 40m+ na poziomie 36/45, pozwalającym obsłużyć wszystkie brygady "4", "24" i "52" w obecnym układzie remontowym. Na pewno większa część obecnego rozdziału taboru wynika po prostu ze złośliwości MPK, jednak być może jakimś problemem są też nieodpowiednie priorytety tego przewoźnika - spora część tamtejszych zasobów ludzkich marnowana jest na modernizację 50-letnich trupów z Düsseldorfu, które po niej dalej pozostają trupami, ale za to mają o kilkanaście metrów długości mniej (od PES czy ufoków) ;).

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 25 mar 2025, 10:35
autor: Kaszmir
Czy ktoś ma siły i moce przerobowe, by podliczyć dzisiejsze wykorzystanie poszczególnych typów wagonów (w formie x/y czyli np. Pesy 25/36)? Może byśmy nagłośnili sprawę, tylko musimy mieć twarde wyliczenia.