Kaszmir pisze: ↑19 sie 2022, 12:41
Otwarcie Trasy Łagiewnickiej – zmiany tramwajowe od września
https://krabok.wordpress.com/2022/08/19 ... -wrzesnia/
Z niespodzianek:
- "3"do Bratysławskiej, w weekendy co 10 minut,
- "6" do Cichego Kącika uznana jako trasa stała,
- "11" przycięte godziny kursowania,
- "12" likwidacja,
- "49" zawieszone, w zamian "74" do Nowego Bieżanowa,
- "70" f7,5/15/20.
3 do Bratysławskiej - jak inni już wspomnieli witajcie opóźnienia brygad po -20 czy -30 przez cały dzień
Przecież przed wakacjami szczytowe 17tki potrafiły ostatnim kursem przyjeżdżać na Maki -15, bo się opóźnienia kumulowały:
17 jechała zapchana i opóźniona na Bratysławską => tam była zajeżdżana przez punktualną 70 => przez to 17 wyjeżdżała jakieś -5 -6 => przez to na Makach były zajeżdżana przez punktualną 11 => przez to wyjeżdżała w kolejny kurs do Bratysławskiej jeszcze bardziej spóźniona jakieś -10 => itd...
Tylko że teraz zamiast 4h opóźnień (i fajrant do zajezdni), motorniczowie będą się musieli użerać z opóźnieniami przez całą 9-10h zmianę. Bo na Bieżanowie na bank linia 3 nie dostanie własnej pętli, tylko będzie ją dzielić z którąś z linii (9,13 lub 74).
6 z Płaszowa na Cichy Kącik - szkoda tylko, że w ograniczonych godzinach kursowania (podobnie jak 11). Może teraz w końcu przejrzysz na oczy, jaka to propaganda z 11 - na siłę butem przepchać ją na nową trasę, żeby tylko ZTP mogło się potem pochwalić, że "przez TŁ kursują 3 linie".
Tyle, że jak widzisz "kołderka jest za krótka" i nie starcza jej na całość, więc przetrasowanie odbywa się kosztem obcięcia godzin kursowania - teraz z Małego Płaszowa w kierunku Podgórza (Limanowskiego, Korona) dojechać będzie można tylko 6 do 20:00 w dni powszednie (ewentualnie jeszcze 11 do 21:00 z przesiadką na Kablu. A co później, jak z Podgórza mają dojechać/wrócić do domów ludzie pracujący na Rybitwach, którzy zaczynają/kończą pracę o 22? Że o weekendach już nie wspomnę - ostatnia 6tka z/do Podgórza o 18 - czyli na piwo na Kazimierz ze znajomymi w sobotni wieczór już nie wyskoczysz, bo albo wyjdziesz za późno i nawet nie dotrzesz, albo jeszcze dojedziesz ale już nie wrócisz).
Jak już Kot_Feliks wspomniał, wyszedł z tego totalnie beznadziejny cyrk - ZTP skraca autobusy ze Złocienia do Małego Płaszowa "bo tu się ludzie przesiądą na tramwaj" - tyle, że wieczorem tego tramwaju w stronę Podgórza NIE BĘDZIE.
No chyba, że ktokolwiek uważa, że "Ja to proszę pana mam bardzo dobre połączenie" = czyli 1.jazda autobusem z Rybitw do Płaszowa, 2.tam przesiadka w 20 do Lipskiej, 3.przesiadka w 9/50 do Kabla i 4.dopiero stamtąd tramwajem w stronę Korony. Ewentualnie 2. z Płaszowa 20 do Kuklińskiego, 3.stamtąd 1 przystanek 174/178 do SKA, i 4.stamtąd tramwaj do Korony. I to wszystko przy wieczornych częstotliwościach
PS - pozwolę sobie jeszcze na drobną uwagę:
Krabok pisze:Na Kurdwanowie: linie „11”, „50” (kursy do Borku Fałęckiego) w obie strony zatrzymają się na obydwu przystankach, zarówno przed jak i za pętlą.
Kaszmir pisze: ↑28 kwie 2022, 12:19
A między obecnym przystankiem "Kurdwanów" a "Przykopy" jest ledwie... 450 metrów. To mniej więcej tyle, ile dzieli niektóre przystanki autobusowe na r. Mogilskim.
Naprawdę uważasz, że "50" na odcinku ledwie 450 m zatrzyma się na trzech (!) przystankach?
Podsumowując - nie wiem co zrobi ZTP, lecz z racji małej odległości między trzema przystankami (450 m: Kurdwanów 1, Kurdwanów 2, Przykopy)
uważam, że linie przelotowe w stronę Zakopiańskiej zatrzymają się tylko na jednym "Kurdwanowie". Trudno mi ocenić, który przystanek to będzie. Osobiście zostawiłbym obecny bo dotychczasowym pasażerom z osiedla będzie to na rękę, a i przesiadkowiczom z autobusów będzie bliżej.
Owszem cały czas tak uważałem, że 50 zatrzyma się na obu przystankach, w co ty nie wierzyłeś. Mamy więc ten super-hiper-duper-Krakowski Szybki Tramwaj, który będzie stawał co 100 metrów i tracił na to czas - a moje wyliczenia dot.przelotów pewnie się sprawdzą. A NIE MÓWIŁEM?