Strona 17 z 32

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 22 kwie 2020, 23:09
autor: kot_feliks
Castaway pisze: 21 kwie 2020, 12:12No dobrze, ale 2080 i zwolnienie ze składek będzie przez 3 miesiące. Na początku czerwca (czyli już za półtora miesiąca) dostaniesz ostatni raz i co dalej? Turystyka masowa nie ruszy do tego czasu podobnie jak w ogóle ruch w kraju. Wracają kolorowe lata 90., moi państwo, znów do MPK będzie się można dostać po znajomości i będzie 100 kandydatów na jedno miejsce. Więc to, że większość kierowców do MPK nie pójdzie wyniknie z tego, że zwyczajnie nie będzie tam dla nich miejsca.
Nie dostaniesz na początku czerwca, tylko gdzieś na przełomie czerwca - lipca. Pierwsza transza to II poł. kwietnia, potem II poł. maja i II poł. czerwca. Albo nawet maj - czerwiec - lipiec, w zależności jak kto składał wnioski.

Ja bym nie był takim czarnowidzem, jeśli chodzi o skutki tej pandemii w PL. Raz, że ostatnio mieliśmy przegięcie w druga stronę i brak ludzi do pracy (a gospodarka hulała w sumie przez to, że było coraz więcej osób z Ukrainy, Indii itd.) - więc jest jednak spory bufor, dwa - jeśli wszyscy mówią, że będzie "mega ch..., bo bezrobocie powyżej 10% itd", to przypominam, że takie bezrobocie było jeszcze w... 2016 r. A w latach 2014-15 sięgało prawie 15%. :roll: Po prostu przyzwyczailiśmy się do tego, że było więcej pracy, niż chętnych do jej wykonywania, ale to nie jest norma, tylko szalony ostatni rok - dwa lata.

Kolejna kwestia - w PL ten lockdown wcale nie potrwa jakoś długo, a ta cała tarcza antykryzysowa jednak wcale nie jest taka głupia (szczególnie wraz z druga częścią). Oczywiście pomijam tutaj firmy w stylu "szukam 5 dni jakichkolwiek informacji i nic nie mogę znaleźć", ale to świadczy negatywnie o tych szumnie zwanych "przedsiębiorcach". Jasne, są sektory, które dostały mocno po d..., typu gastronomia, czy hotelarstwo, ale są też sektory, które się podczas tej pandemii mocno rozwijają. Może się też o dziwo okazać tak, że ta sytuacja wpłynie na niektóre firmy nie negatywnie, a pozytywnie, bo ja po 2-3 tygodniach obserwuję ze zdziwieniem, że nagle np. gość który wiecznie narzekając prowadzi knajpę osiedlową potrafił zacząć sprzedawać z dowozem przez neta, że w kwiaciarni obok asortyment jest x2 większy w stosunku do poprzedniego, że da się zamówić wiele rzeczy do domu, których się wcześniej zamówić nie dało itd.

A wracając do kierowców - turystyka owszem, chwilowo podupadnie, ale ludzie nie przestaną się przemieszczać do pracy, do miasta, pomiędzy miastami itd. Więc o ile przewozy stricte turystyczne mają trudne chwile, o tyle komunikacja miejska, podmiejska, firmy typu flix bus itd. za jakiś czas powrócą do tego, co było. A tu był w ostatnich latach wieczny niedobór pracowników. Natomiast jeśli jednak kryzys będzie przez dłuższy okres czasu, to nie oszukujmy się, ludzie szukając oszczędności raczej nie będą się przesiadać z komunikacji zbiorowej do aut, tylko na odwrót. A zamiast jechać np. do Waw pendo za 150 pln wybiorą flixbusa itd.

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 23 kwie 2020, 0:01
autor: Zieleńczanin
Wg mnie lepsze byłoby liczenie tego trochę inaczej:
- zaokrąglamy w dół faktyczną szerokość i długość przestrzeni pasażerskiej;
- mnożymy i mamy ilość osób w pojeździe.
Dla przegubowca wyszłoby jakieś 30 osób - może będzie ok?

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 23 kwie 2020, 12:31
autor: pasazer_mobilisu
Zieleńczanin pisze: 23 kwie 2020, 0:01 Wg mnie lepsze byłoby liczenie tego trochę inaczej:
- zaokrąglamy w dół faktyczną szerokość i długość przestrzeni pasażerskiej;
- mnożymy i mamy ilość osób w pojeździe.
Dla przegubowca wyszłoby jakieś 30 osób - może będzie ok?
Jak to policzyłeś? Ja brałem 2,55 x 18 i wychodzi 45,9m, więc 45 osób. Można odliczyć kabinę kierowcy i wieże z tyłu, ale wiele to nie zmieni. Teraz mamy dziwniejszą sytuację gdzie dwa porównywalne tramwaje mogą przewieźć jeden 24 osoby (EU8N) a drugi 39 (NGT6).
Rozdział taboru też mógłby być lepszy i wysłanie więcej NGT6 kosztem EU8N pozwoliłoby przewieść więcej ludzi ale to inna zajezdnia, inni motorniczy nie mający uprawnień na NGT6. Natomiast Pesy dalej odpoczywają poza szczytem, np. z Ruczaju chwilę temu ruszył RY814 na "52", a najpojemniejszy tabor w ilości 11 (!) sztuk zalogowanych w TTSS w połowie stoi na pętlach.

Wypada jednak zauważyć, że Kraków w porównaniu np. do Warszawy wcale na aktualnym przeliczeniu nie wychodzi źle.

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 23 kwie 2020, 12:54
autor: Kaszmir
pasazer_mobilisu pisze: 23 kwie 2020, 12:31Wypada jednak zauważyć, że Kraków w porównaniu np. do Warszawy wcale na aktualnym przeliczeniu nie wychodzi źle.
Co masz na myśli?

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 23 kwie 2020, 13:51
autor: pasazer_mobilisu
Kaszmir pisze: 23 kwie 2020, 12:54
pasazer_mobilisu pisze: 23 kwie 2020, 12:31Wypada jednak zauważyć, że Kraków w porównaniu np. do Warszawy wcale na aktualnym przeliczeniu nie wychodzi źle.
Co masz na myśli?
W Warszawie standardem w wielu tramwajach jest 1+1 a nie jak w Krakowie 2+2. Przez małą liczbę miejsc siedzących dochodzi tam do absurdów, bo 30 metrowy Swing może zabrać na pokład tyle osób co u nas Urbino 18 IV.

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 23 kwie 2020, 13:57
autor: Zieleńczanin
pasazer_mobilisu pisze: 23 kwie 2020, 12:31 Jak to policzyłeś? Ja brałem 2,55 x 18 i wychodzi 45,9m, więc 45 osób. Można odliczyć kabinę kierowcy i wieże z tyłu, ale wiele to nie zmieni.
Zaokrąglone w dół do liczb całkowitych, czyli jakieś 2 x 15m :)

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 26 kwie 2020, 20:08
autor: Cukier
Kaszmir pisze: 30 mar 2020, 14:30
lolek-12 pisze: 28 mar 2020, 10:11Łukasz Franek: Ograniczenia w transporcie są nieprzemyślane i generują konflikty. Straty w komunikacji wynoszą 1 mln zł dziennie
https://dziennikpolski24.pl/krakow-luka ... 1-14884629
Zaciekawił mnie ten fragment:
Mamy takie linie autobusowe jak 125, 163, w rejonie Płaszowa, czy Nowej Huty, gdzie jest najwięcej zakładów pracy i są zgłoszenia pasażerów, że brakuje miejsc. Staramy się na bieżąco każdy taki kurs weryfikować. Jeżeli to jest potwierdzone, to wysyłamy dodatkowe autobusy. Ale np. linii 125 nie można obsługiwać autobusami przegubowymi ze względu na układ dróg, którymi przejeżdża autobus w rejonie Płaszowa.
Z tego co wiem, faktycznie rozważano przegubowce na "125" jednak się na to nie zdecydowano. Czy ktoś z Was ma pomysł, który odcinek może być problematyczny? Na "128" pojawiają się przegubowce, więc - jeśli to prawda - wg mnie musi chodzić albo o wjazdy kieszeniowe do Nad Drwiną, albo o Złocień?
Odkopuję stary post, bo okazuje się, że piekło zamarzło i na "125" przegub się jednak mieści: https://www.facebook.com/KMKwK/photos/a ... &__tn__=*F

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 26 kwie 2020, 20:18
autor: Arsents
Kursy "125" przez Nad Drwiną był problem, ale wystarczy objechać halę i po problemie.

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 26 kwie 2020, 21:27
autor: Kaszmir
Cukier pisze: 26 kwie 2020, 20:08Odkopuję stary post, bo okazuje się, że piekło zamarzło i na "125" przegub się jednak mieści: https://www.facebook.com/KMKwK/photos/a ... &__tn__=*F
Dzięki burzy mózgów wyszło, że - tak jak pisze Arsents - problem jest w kursach przez Nad Drwiną. Zdjęcie jest z 2012 - wtedy "125" jeszcze przez Nad Drwiną nie jeździło - zaczęło dopiero we wrześniu 2013. Dowodem jest komentarz który napisałem w sierpniu 2013 ;)

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 26 kwie 2020, 21:51
autor: pasazer_mobilisu
Arsents pisze: 26 kwie 2020, 20:18 Kursy "125" przez Nad Drwiną był problem, ale wystarczy objechać halę i po problemie.
Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka wymówek.

Odnośnie niedawno uprzegubowionej linii 182 - na DGW zajmuje tylko jedno stanowisko? Czy przerwy obecnie są na tyle krótkie, że zanim przyjedzie kolejny autobus to poprzedni kurs zdąży odjechać?

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 26 kwie 2020, 23:50
autor: Zieleńczanin
Kaszmir pisze: 26 kwie 2020, 21:27
Cukier pisze: 26 kwie 2020, 20:08Odkopuję stary post, bo okazuje się, że piekło zamarzło i na "125" przegub się jednak mieści: https://www.facebook.com/KMKwK/photos/a ... &__tn__=*F
Dzięki burzy mózgów wyszło, że - tak jak pisze Arsents - problem jest w kursach przez Nad Drwiną. Zdjęcie jest z 2012 - wtedy "125" jeszcze przez Nad Drwiną nie jeździło - zaczęło dopiero we wrześniu 2013. Dowodem jest komentarz który napisałem w sierpniu 2013 ;)
Post ma datę 21 listopada 2012, ale zdjęcie jest podpisane jako 25.04.2020 :D

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 27 kwie 2020, 0:20
autor: Kaszmir
Zieleńczanin pisze: 26 kwie 2020, 23:50Post ma datę 21 listopada 2012, ale zdjęcie jest podpisane jako 25.04.2020 :D
A, ok ;) To jeszcze jedna rzecz na którą trzeba zwrócić uwagę: jest to autobus rezerwowy. Pytanie ile wykonał kółek na "125" i czy wjechał do Nad Drwiną?

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 27 kwie 2020, 21:09
autor: Kitek
Czy ktoś jest w stanie mi to zdanie wyjaśnić?
Wysokopodłogowe tramwaje można obecnie w Krakowie zobaczyć zaledwie na pięciu liniach, w tym trzy obsługiwane są w całości tym rodzajem taboru. Mowa tu o liniach 22 i 70, gdzie przede wszystkim z uwagi na zły stan torowisk tramwajowych na niektórych odcinkach w Nowej Hucie, wskazane jest kursowanie składów E1+c3.
"70" rozumiem, ale przecież na "22" w weekendy pojawiają się EU8N i GT8N, to w dzień powszedni nagle nie mogłyby jeździć na tej linii?
http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... la-piastow

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 27 kwie 2020, 21:41
autor: obserwator
Ja jestem natomiast ciekawy tego zdania:
Wszystkie inne linie tramwajowe obsługiwane są obecnie wyłącznie przez wozy niskopodłogowe. Dodatkowo, wagony posiadające niskopodłogowy człon, takie jak GT8N, N8C czy EU8N, obsługują również pociągi rezerwowe. Dzięki temu, pojazdy te możemy zobaczyć na różnych ciekawych liniach, na których nie pojawiają się zwykle, na przykład: 3, 8, 52 czy 70.
To jak jest z tą linią "70"? Może tam pojechać co innego niż wiedeniec czy nie?

Re: Koronawirus COVID-19: zmiany w komunikacji miejskiej

: 28 kwie 2020, 15:57
autor: pasazer_mobilisu
Po majówce kolejne wzmocnienia KMK:
Obrazek