Strona 164 z 173
Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 05 kwie 2025, 23:29
autor: Scania_9640
Jelczyk pisze: 05 kwie 2025, 22:52
W ogóle to nie rozumiem dlaczego 62 podmienia brygady na 52, zamiast 21 gdzie jest ta sama wielkość taboru. Mogłoby takie 62 podmieniać chociaż w piątki i weekendy wysokie 21.
Już tylko 1 brygada podmienia 62 z 52 i jest to Podgórze
Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 06 kwie 2025, 0:39
autor: abuk
Bayer2003 pisze: 28 mar 2025, 12:04
Ponadto w wymienionych przez Ciebie miastach tramwaje PESY nie mają ponad 40 metrów długości, więc konstrukcja dla Krakowa znowu będzie prototypem, co nie wróży nic dobrego.
Jaki to ma związek z tym, że na 99,9% Twoich postów o nowych tramwajach dla Krakowa to jest jechanie po Pesie.

To nadal bazowanie na 2014N, które nadal moim zdaniem są tramwajem ponadczasowym, trochę problematycznym, ale nie zwalajmy, że każda usterka to wina producenta.
To samo było z Gammami, że łolaboga, prototypy, ale będzie syf. Gammy jeżdżą w Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu (i to teraz przychodzą nowe wagony typu LF04ACBD) oraz GOP-ie, i nie słyszałem, żeby było coś nie tak.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 06 kwie 2025, 1:01
autor: michal49944
Jelczyk pisze: 05 kwie 2025, 22:52
W ogóle to nie rozumiem dlaczego 62 podmienia brygady na 52, zamiast 21 gdzie jest ta sama wielkość taboru. Mogłoby takie 62 podmieniać chociaż w piątki i weekendy wysokie 21.
Scania_9640 pisze: 05 kwie 2025, 23:29
Już tylko 1 brygada podmienia 62 z 52 i jest to Podgórze
Jeśli chodzi o 62 to jest to tylko jedna brygada, ale większy problem jest na 64 gdzie aż EU8N z Huty jeżdżą od 21, w okresie kiedy sporo mieszkańców wraca z centrum do domów. Przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby dokładnie te same tramwaje pojechały na 3 brygady 21 zamiast 52, ale MPK woli oszczędzać kosztem pasażerów.

Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 06 kwie 2025, 9:31
autor: Jelczyk
Może być 64. Ogólnie uważam, że EU powinny podmieniać EU, a nie najdłuższe wagony. Zwłaszcza, że przy piątku wieczorem ruch z/do rynku jest spory.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 06 kwie 2025, 10:21
autor: miki3uwu
Jelczyk pisze: 05 kwie 2025, 22:52
W ogóle to nie rozumiem dlaczego 62 podmienia brygady na 52, zamiast 21 gdzie jest ta sama wielkość taboru. Mogłoby takie 62 podmieniać chociaż w piątki i weekendy wysokie 21.
Optymalizacja kosztów, wiadomo że późnym wieczorem jest mniej pasażerów niż w ciągu dnia, krakowiaki o 22:00 na 52 nie mają sensu. Bardzo dobrze że tak robią.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 06 kwie 2025, 11:18
autor: Kaszmir
miki3uwu pisze: 06 kwie 2025, 10:21Optymalizacja kosztów, wiadomo że późnym wieczorem jest mniej pasażerów niż w ciągu dnia, krakowiaki o 22:00 na 52 nie mają sensu.
Zazwyczaj tak, jednak linie jadące przez centrum w czwartkowe, piątkowe i sobotnie wieczory bywają bardzo tłoczne. "52" w szczególności jako łącząca Rynek, Kazimierz i dużą sypialnię studencką jaką jest Ruczaj. EU8N na "52" w te wieczory to jednak trochę mało, bywa bardzo tłoczno.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 06 kwie 2025, 11:38
autor: Jelczyk
Dokładnie. Większość linii można zastąpić wieczorami krótszymi wagonami. Ale akurat 4/52 powinno się zostawiać w taborze mega do końca. Tak samo mogłoby być z autobusami (i tak było dawno temu). Są linie przegubowe które wieczorem wożą garstkę pasażerów. Również można by je zastąpić 12m autobusami. L
Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 06 kwie 2025, 13:25
autor: suchy
W przypadku 52 może być z tym problem - Podgórze wystawia 8 brygad, z czego są 3 pesowe (1, 10 i 16) + 5 ufokowych (3, 6, 8, 14, 18).
Po godzinie 20.00 do zajezdni zjeżdżają trzy brygady (jedna Pesa 1, oraz dwa ufoki 3 i 6), a pozostałe 5 brygad (2 pesy - 10 i 16 oraz 3 ufoki - 8, 14, 18) robi jeszcze jedno kółko. Nawet gdyby zamienić brygadę 1, żeby była obstawiona ufokiem, a w zamian Pesę wysłać np. na brygadę 14 (przedostatni kurs z Piastów) - to i tak w dalszym ciągu ostatnie kółko muszą zrobić dwa ufoki. Bo skąd wziąć te dwie dodatkowe podgórskie Pesy na brygady 8 i 18?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 07 kwie 2025, 14:53
autor: Kaszmir
suchy pisze: 06 kwie 2025, 13:25W przypadku 52 może być z tym problem - Podgórze wystawia 8 brygad, z czego są 3 pesowe (1, 10 i 16) + 5 ufokowych (3, 6, 8, 14, 18).
Po godzinie 20.00 do zajezdni zjeżdżają trzy brygady (jedna Pesa 1, oraz dwa ufoki 3 i 6), a pozostałe 5 brygad (2 pesy - 10 i 16 oraz 3 ufoki - 8, 14, 18) robi jeszcze jedno kółko. Nawet gdyby zamienić brygadę 1, żeby była obstawiona ufokiem, a w zamian Pesę wysłać np. na brygadę 14 (przedostatni kurs z Piastów) - to i tak w dalszym ciągu ostatnie kółko muszą zrobić dwa ufoki. Bo skąd wziąć te dwie dodatkowe podgórskie Pesy na brygady 8 i 18?
Troszkę Cię tu nie rozumiem bo wiadomo, że w ramach tego postulatu zakładamy pewne przestawienia brygad. Przykładowo brygada X obsługiwana przez PT zamiast jeździć do 22-23, może skończyć o 20, a w zamian brygada Y z PH zamiast do 20 może pojeździć do końca wieczora. Do tego MPK może też zrobić łączenia.
Zresztą na początek dużym krokiem będzie nawet poprawa tych prostszych przypadków - pozbycie się jednego trójskładu z "52" (w zamian za podgórską Pesę), wieczornego 2x105Na z "13" i wieczornych E1 z "21". Jeśli jest wola, to da się załatwić w miarę szybko i sprawnie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 07 kwie 2025, 15:45
autor: Piotr246
W przypadku linii 13 trzeba się zastanowić, czy tzw. przecierak jest w ogóle potrzebny przez najbliższe miesiące. A jak MPK już musi wysyłać Konstale w liczbie trzech to może warto coś pozmieniać i puścić trzeciego Konstala na jeszcze jedną brygadę 49 lub 75.
W kwestii 21, po zjeżdża sporo wagonów z miasta do PH, a wieczorem część kursów kończy na Kopcu Wandy, więc podmiany nie są problemem i mogą jeździć same EU8N. Jednak widuję linię 21 w szczycie i tabor 20-metrowy jest za mały, przynajmniej między os. Na Skarpie a Kleeberga.
W kwestii 52, to naprawdę jakby na jednym kółku pojechał niski tabor 33-metrowy, to nic by się nie stało nawet w piątek.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 07 kwie 2025, 16:16
autor: impuls
Gdyby zamienili ufoki z '52' na pięć krakowiaków na '24'. Kursujące na '24' w godzinach poza szczytem mogliby podmieniać szczytowymi '50'-ki. Efekt Ufoki jeździłyby tylko w godzinach szczytu, na '24' niska podłoga poza szczytem i trzy brygady całodzienne. '52' w pełni niskopodłogowe.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 07 kwie 2025, 20:00
autor: Piotr246
Wpierw miałem napisać, że na Kurdwanowie będzie płacz i oburzenie.
Ale obecnie 15 z 18 wysokich brygad pojawia się pomiędzy Rondem Kocmyrzowskim i Rondem Hipokratesa. Więc lepiej poprawić sytuację w Nowej Hucie, nawet kosztem trasy na której od lat jest 100% wysokiej podłogi.
Protestującym z Kurdwanowa można odpowiedzieć, że miasto dba o równomierne rozłożenie kursów z wysoką podłogą, w celu braku dyskryminacji mieszkańców innej części miasta.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 07 kwie 2025, 20:52
autor: suchy
Kaszmir pisze: 07 kwie 2025, 14:53
Troszkę Cię tu nie rozumiem bo wiadomo, że w ramach tego postulatu zakładamy pewne przestawienia brygad. Przykładowo brygada X obsługiwana przez PT zamiast jeździć do 22-23, może skończyć o 20, a w zamian brygada Y z PH zamiast do 20 może pojeździć do końca wieczora. Do tego MPK może też zrobić łączenia.
Zresztą na początek dużym krokiem będzie nawet poprawa tych prostszych przypadków - pozbycie się jednego trójskładu z "52" (w zamian za podgórską Pesę), wieczornego 2x105Na z "13" i wieczornych E1 z "21". Jeśli jest wola, to da się załatwić w miarę szybko i sprawnie.
No taki byłby problem, że obecnie brygady 52 z PT zaczynają i kończą na Makach, a brygady 52 z PH zaczynają i kończą na Piastów.
Jak dokonasz podmiany kursów między zajezdniami, to brygada X z Podgórza zjedzie do zajezdni, a brygada Y z Huty będzie jeździć za niego - czyli rozkładowo skończy na Czerwonych Makach i będzie musiała zjeżdżać przez CAŁE MIASTO do Huty.
Tutaj masz przykład -
brygada 52-14:
- przyjazd na Piastów 20.04, odjazd na Maki 20.25.
Podmianę musiałbyś dokonać z 52-15 (przyjazd na Piastów 20.11, zjazd do zajezdni 20.31). Tylko teraz po 1 - ufok musiałby zjeżdżać z Piastów przez całe miasto do PT (ponad 15km)

, a 52-15 musiałby wykonać za niego dodatkowe 3 kursy:
- z Piastów o 20.25
- z Maków o 21.34
- przedostatni rozkładowy kurs z Piastów o 22.38.
Wtedy hucka brygada skończy pracę o 23.31 na Makach, gdzie będzie musiał jeszcze stać i czekać ok. 40 minut na możliwość zjazdu (przypominam, że wagony z Podgórza stoją po 40-50 minut na pętlach do zjazdu - więc przed tym 52 będzie stała jeszcze 18tka, która rusza do PT o godzinie 0.09).
No i teraz jeszcze prawie 50 minut i 15 km jazdy przed naszym 52-15 i już o 1.00 w nocy zamelduje się na zajezdni PH
No chyba, że wytniemy z rozkładu ten kurs o 22.38 z Piastów na Maki (tak żeby brygada hucka zakończyła pracę na Piastów) - pasażerowie będą pewnie wniebowzięci 43 minutową dziurą w rozkładzie pomiędzy 22.18 (brygada 52-10) a 23.02 (brygada 52-16)

Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 07 kwie 2025, 21:41
autor: kot_feliks
suchy pisze: 07 kwie 2025, 20:52
[...](przypominam, że wagony z Podgórza stoją po 40-50 minut na pętlach do zjazdu[...]
Z czego to wynika?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 07 kwie 2025, 23:26
autor: cynamon
Obstawiam, że z lokalizacji zajezdni i braku przepustowości jej wjazdów/wyjazdów.