Strona 167 z 173

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 22 kwie 2025, 8:41
autor: Bayer2003
Wykorzystanie taboru 40m+ wynosi dziś... a jakże, 29/45 (64%). Złośliwego wciskania pasażerów do za małych tramwajów ciąg dalszy.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 22 kwie 2025, 12:05
autor: michal49944
Warty odnotowania jest również powrót Protramu po prawie 2 tygodniach. Szkoda tylko, że za Krakowiaka, a nie Lajkonika. :cry:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 22 kwie 2025, 14:47
autor: impuls
Są rozkłady na DMB od 26.04.25 i po tym dniu od 28.04.25. Linia 13 staje się oficjalnie niskopodłogowa i nie będzie na niej nawet dopuszczenia na skład 105Na. W dniu 27.04.25 '22' też niska i nie będzie w tym roku ufoków na tej linii, a zawsze były.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 22 kwie 2025, 14:59
autor: Bayer2003
impuls pisze: 22 kwie 2025, 14:47 W dniu 27.04.25 '22' też niska i nie będzie w tym roku ufoków na tej linii, a zawsze były.
Oczywiście zastąpi je w tym dniu niskopodłogowy tabor ponad 40-metrowy... prawda :twisted:?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 22 kwie 2025, 15:41
autor: MBOREK
Bayer2003 pisze: 22 kwie 2025, 8:41 Wykorzystanie taboru 40m+ wynosi dziś... a jakże, 29/45 (64%). Złośliwego wciskania pasażerów do za małych tramwajów ciąg dalszy.
Biorąc pod uwagę, że od 28.04.2025 nie będzie już składu na 13 i zostaną tylko dwa składy na 49, to można też sobie darować puszczanie tych dwóch składów na 49 i wtedy zostaną wysokie 21, 52 i 75.

W związku z tym wysłałem do MPK propozycję:
- przepięcie wszystkich wagonów 105Na w 10 trójskładów.
- zdjęcie 105Na z 49.
- zwiększenie wykorzystania 3x105Na z obecnego 4/8 na 7/10.
- wprowadzenie podmian powiązanych z przejazdem z Borku na Maki pięciu najwcześniej kończących brygad linii 8. (18:54, 19:01, 19:31, 19:46, 20:01)

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 22 kwie 2025, 17:28
autor: Bayer2003
MBOREK pisze: 22 kwie 2025, 15:41 Biorąc pod uwagę, że od 28.04.2025 nie będzie już składu na 13 i zostaną tylko dwa składy na 49, to można też sobie darować puszczanie tych dwóch składów na 49 i wtedy zostaną wysokie 21, 52 i 75.

W związku z tym wysłałem do MPK propozycję:
- przepięcie wszystkich wagonów 105Na w 10 trójskładów.
- zdjęcie 105Na z 49.
- zwiększenie wykorzystania 3x105Na z obecnego 4/8 na 7/10.
- wprowadzenie podmian powiązanych z przejazdem z Borku na Maki pięciu najwcześniej kończących brygad linii 8. (18:54, 19:01, 19:31, 19:46, 20:01)
Postulaty sensowne (chociaż osobiście dodałbym do tego w pełni niską "21" w taborze 26m, którego wykorzystanie w Hucie jest niskie), tylko co z tego, jeżeli przy obecnym kierownictwie MPK szanse na ich realizację są zerowe? Tyle mówi się o audytach, zmianach personalnych, ale póki co z każdym miesiącem jest coraz gorzej.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 22 kwie 2025, 17:29
autor: michal49944
Bayer2003 pisze: 22 kwie 2025, 14:59 Oczywiście zastąpi je w tym dniu niskopodłogowy tabor ponad 40-metrowy... prawda :twisted:?
W tym roku nie ma w komunikacie mowy o zwiększonej pojemności taboru, więc się zabezpieczyli. O dziwo, nawet 77 ma być bez zmian, czyli raczej 26m, a przecież pojedzie z centrum i dworca.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 22 kwie 2025, 17:37
autor: Bayer2003
michal49944 pisze: 22 kwie 2025, 17:29 W tym roku nie ma w komunikacie mowy o zwiększonej pojemności taboru, więc się zabezpieczyli. O dziwo, nawet 77 ma być bez zmian, czyli raczej 26m, a przecież pojedzie z centrum i dworca.
Obrazek
Dobrze, że powyższe zdjęcie jest tylko internetowym memem, który wyszedł z Photoshopa. Gdyby tak krótkie tramwaje naprawdę istniały, z pewnością MPK zrobiłoby wszystko żeby je pozyskać i kierować liniowo. Jeżeli chodzi o najbliższe święto, "22" w 33-metrowym taborze oraz "77" w 26-metrowym taborze na pewno będą przepełnione, zwłaszcza tuż przed mszami.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 22 kwie 2025, 18:05
autor: MBOREK
Właściwie to ciekawe dlaczego MPK przez ostatnie lata, gdy kasowano wiedeńczyki, nie pozostawiło samych składów, tylko skasowano nawet doczepy po tzw. estetyzacji?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 22 kwie 2025, 20:49
autor: Kowalik
Zawsze można poratować się na jedną brygadę składem 102N z muzeum. Pojemność niewiele ustępuje PESIE.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 22 kwie 2025, 21:04
autor: clash
Kowalik pisze: 22 kwie 2025, 20:49 Zawsze można poratować się na jedną brygadę składem 102N z muzeum. Pojemność niewiele ustępuje PESIE.
Nawet chyba ją przewyższa

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 23 kwie 2025, 16:12
autor: Kowalik
Patrząc w chwili obecnej na tabor kursujący po mieście, to rzeczywiście składy mogłyby przestać gnębić pasażerów 49. Użycie NGT6 wynosi teraz 28/50, więc spokojnie te dwa wozy mogłyby obsłużyć te dwie brygady 49. :cry: Tym bardziej, że rotacja Bombek jest widoczna po danych z TTSS.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 24 kwie 2025, 7:28
autor: impuls
Od trzech dni przydział brygad na '75' jest taki sam. Brygadę 75-05 obsługuje wagon 26 metrowy EU8N, brygady 03,06,09 Stadlery a pozostałe E1+c3.
Zmienili przydział na DMB i tak 27.04.25 możliwe są jednak ufoki na '22'

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 24 kwie 2025, 7:52
autor: kot_feliks
Kowalik pisze: 23 kwie 2025, 16:12 Patrząc w chwili obecnej na tabor kursujący po mieście, to rzeczywiście składy mogłyby przestać gnębić pasażerów 49. Użycie NGT6 wynosi teraz 28/50, więc spokojnie te dwa wozy mogłyby obsłużyć te dwie brygady 49. :cry: Tym bardziej, że rotacja Bombek jest widoczna po danych z TTSS.
Generalnie przy obecnej ilości brygad na mieście mogłoby nie pojawiać się nic z wysoką podłogą poza 3x105Na na 52.

Ew. zrobić 75 w całości z wysoką podłogą, ściągając na nią również składy z 49. I wtedy mamy jedną linię z wysoką podłogą + ufoki na 52, ale tam jest f7/8. Chyba mało kto rozumie obecnie zarówno E1 solo na 21, jak i składy na 49, które najwyraźniej "muszą być".

Brak oznaczeń kursów bez LF w rozkładach '21', '49' i '75' też jest totalną kpiną z pasażerów :/

Swoją drogą jakie jest w ogóle uzasadnienie utrzymywania tych 3 szt. składów 2x105Na? :mrgreen:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 24 kwie 2025, 9:31
autor: kucyk
kot_feliks pisze: 24 kwie 2025, 7:52
Swoją drogą jakie jest w ogóle uzasadnienie utrzymywania tych 3 szt. składów 2x105Na? :mrgreen:
Przez pół roku służą jako "przecieraki" na trasie do Bieżanowa. ;)

Ciekawe co będą puszczać jak ich już nie będzie? :D :lol: