Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

- Linie, trasy, rozkłady
Mikix
Znawca
Posty: 187
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Mikix » 20 lis 2024, 21:32

nizszecenybiletow pisze: 20 lis 2024, 20:46 Pojawia się wtedy jednak problem, że przystanek Brodowicza zostanie ze 152 i 182, a Narzymskiego dodatkowo z 502. Niestety, ale mam wrażenie, ze otwarcie tramwaju na Meissnera spowoduje, że ulica Pilotów zostanie z ochłapami, a linia 152 będzie pękać w szwach.
Może by tak 184 pojechało Brodowicza do Mogilskiego, pytanie czy ta linia musi jechać przez Cmentarz Rakowicki.
nizszecenybiletow pisze: 20 lis 2024, 20:46 Wg mnie po prostu, żeby nie robić tzw. konkurencji dla tramwaju wystarczy skierować 128 na Ułanów, 124/424 scalić i też wysłać na Ułanów, jedną z linii dodatkowo przerzucić na Brogi i jedną, dwie z Dobrego Pasterza na Bora-Komorowskiego.
Na forum już ktoś pisał, że trudno jest scalić te dwie linie, ponieważ albo Meissnera albo Ułanów zostanie bez obsługi. Zastanawia mnie co z linią 128 według mnie Ułanów to niezbyt dobra propozycja, ponieważ wydłuży to czas jazdy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » 20 lis 2024, 22:14

Marzy mi się, by otwarcie tramwaju było okazją do postawienia na autobusy z mocną częstotliwością, scalając niektóre w mocniejsze połączenie. Np. "152" z "502" do f7,5 (przynajmniej na odcinku Nowa Huta - centrum), czy na Stokach "182" z "511" też w jedną linię z f7,5. Jeśli "124/424" przetrwa to też prosi się by wróciło jedno, mocniejsze "124" z f15 przez Ułanów.


PS. Przeniosłem dalsze posty do tematu o Stokach i Wzgórzach.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » 15 sty 2025, 19:59

Dokopaliśmy się do propozycji ZTP co do układu linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta. Pochodzi ona z 2021 roku więc mogła zostać w międzyczasie zaktualizowana. Pokazuje jednak, w jaką stronę chciało iść ZTP - jakie relacje, liczby kursów, linii. Dla nowego odcinka wstępnie planowano "12" (nową linię), "16" (wydłużenie do Łagiewnik), "52" (zmiana środkowego odcinka) oraz tramwaj nocny.

Układ linii do Mistrzejowic – co wstępnie zaplanowano
https://krabok.wordpress.com/2025/01/11 ... planowano/
Krabok pisze:Oto zatem propozycja ZTP dotycząca linii tramwajowych, które miałyby pojechać nowym torowiskiem przez Meissnera do Mistrzejowic:

* "12": (nowa linia) Mistrzejowice – Meissnera – Wieczysta – R. Mogilskie – T. Słowackiego – T. Bagatela – Salwator, co 7,5 min.,

* "16": (wydłużenie trasy) Bardosa – Ptaszyckiego – Pl. Centralny – R. Kocmyrzowskie – R. Piastowskie – Mistrzejowice – Meissnera – Wieczysta – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – Dietla – Krakowska – R. Matecznego – Łagiewniki, co 15 min.,

* "52": (zmiana środkowego przebiegu) Os. Piastów – R. Piastowskie – Mistrzejowice – Meissnera – Wieczysta – R. Mogilskie – T. Słowackiego – Poczta Gł. – Dietla – R. Grunwaldzkie – Czerwone Maki, co 7,5 min.
Krabok pisze:Wg rozpiski liczby kursów (str. 58), po nowym torowisku miałby jeździć również nocny tramwaj, wykonując do dwóch kursów/h.
Krabok pisze:W dokumencie podano również propozycje zmian tras autobusowych. Te warto traktować z dużą rezerwą:

* "124/424": scalenie w jedną linię na trasie Os. Podwawelskie – … – R. Młyńskie – Ułanów – Al. Jana Pawła II – Życzkowskiego (Strefa Ekonomiczna) – Skarżyńskiego,

* "182": skrócenie trasy Os. Na Stoku – … – Mistrzejowice,

* "482": likwidacja.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: michal49944 » 15 sty 2025, 20:06

Jeśli rzeczywiście taka propozycja miałaby się urzeczywistnić to aż się prosi, żeby taka "12" kończyła na R. Hipokratesa, gdyby tylko były odpowiednie łuki. Częściowo zrekompensowałoby to zabranie stamtąd "52".
Jeśli chodzi o linię nocną to może byłaby szansa, że pojechała ona dalej niż Mistrzejowice, np. na Wzgórza Krzesławickie? Na pewno byłaby to dobra okazja do poprawy nocnego transportu w tamtym rejonie jednocześnie nie dublując istniejących nocnych linii tramwajowych.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kojak » 15 sty 2025, 20:52

Tworzą linię 12 po trasie linii 2, a co z 2? Do kosza?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Bayer2003 » 15 sty 2025, 21:05

44 p/h na Mogilskiej - prognoza ruchu napisana na kolanie, osobiście raczej nie traktowałbym tego na poważnie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

mejtolx
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 21 sie 2022, 3:08

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: mejtolx » 15 sty 2025, 21:48

Bayer2003 pisze: 15 sty 2025, 21:05 44 p/h na Mogilskiej - prognoza ruchu napisana na kolanie, osobiście raczej nie traktowałbym tego na poważnie.
Pytanie czy jest inne wyjście przez to że ktoś mądry zablokował budowanie łącznika przez Lema

Bautosz
Znawca
Posty: 168
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Bautosz » 16 sty 2025, 0:19

Zastanawiam się, na ile ten plan mógłby być dalej aktualny. Na Salwatorze mielibyśmy 2 linie co 7,5 i jedną co 15 (nr 6 - w oparciu o ostatnie deklaracje). Teoretyczne jest to możliwe, ale nie wydaje mi się, żeby ZTP tak właśnie widziało układ linii. Moim zdaniem, koniecznym będzie skierowanie "10" na Cm. Rakowicki i likwidacja "2". Tylko w takim przypadku brakuje nam nowohuckiej części dziesiątki. O ile jej brak na Pleszowie, można by załatwić np. wydłużając tam "75" z pełnymi godzinami kursowania, to nie zmieni to faktu, że centrum Nowej Huty będzie stratne.

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: scyzor663 » 16 sty 2025, 6:14

Czyli biorąc pod uwagę godziny szczytu:

ciąg Mistrzejowice - rondo Młyńskie byłby +12kursów/h, a ciąg rondo Piastowskie - Czyżyny - Wieczysta -8 kursów/h.

Coś za małe cięcia w autobusach wg mnie i totalny brak rekompensaty dla starej trasy '52'.

Robert
Specjalista
Posty: 246
Rejestracja: 13 cze 2022, 20:35

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Robert » 16 sty 2025, 10:41

Niestety przy układzie sieci jaki mamy trzeba wybrać między wysokim taktem i małą liczbą linii albo dużą liczbą bezpośrednich relacji i niskim taktem.
Wyboru innego nie ma, nawet jakbyśmy stanęli na głowie połączyć się tego nie da.
Brakuje nam za dużo łączników w szeroko pojętym śródmieściu żeby rozładować I obwodnice m.in:
- Lema
- Straszewskiego - Podzamcze
- Kościuszki - Most - Kapelanka
- Kleparz - ATW - Kościuszki/Zwierzyniecka
- Piastowska - Głowackiego - Weissa
- Saska - Nowohucka/Ofiąr Dąbia
- Cichy Kącik - tunel - Zielińskiego - Kapelanka
itd..

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 531
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kowalik » 16 sty 2025, 11:02

Uważam, że skoro wschodnia cześć Mogilskiej jest stratna, to jak rozmumiem zostaje tam nadal 9tka, to proponowałbym wydłużenie 49 do Ronda Hipokratesa.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Cyjan » 16 sty 2025, 13:16

Robert pisze: 16 sty 2025, 10:41 Niestety przy układzie sieci jaki mamy trzeba wybrać między wysokim taktem i małą liczbą linii albo dużą liczbą bezpośrednich relacji i niskim taktem.
Wyboru innego nie ma, nawet jakbyśmy stanęli na głowie połączyć się tego nie da.
Brakuje nam za dużo łączników w szeroko pojętym śródmieściu żeby rozładować I obwodnice m.in:
- Lema
- Straszewskiego - Podzamcze
- Kościuszki - Most - Kapelanka
- Kleparz - ATW - Kościuszki/Zwierzyniecka
- Piastowska - Głowackiego - Weissa
- Saska - Nowohucka/Ofiąr Dąbia
- Cichy Kącik - tunel - Zielińskiego - Kapelanka
itd..
Mam szczerą nadzieję, że skoro pan prezydent odkłada metro na przyszłą kadencję to przestaniemy przepalać kasę na bezsensowne kampanie i analizy nie prowadzące do niczego, a zamiast tego zrealizujemy chociaż kilka z tych rzeczy
ona/jej

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: kbieniu7 » 18 sty 2025, 18:46

Cyjan pisze: 16 sty 2025, 13:16 Mam szczerą nadzieję, że skoro pan prezydent odkłada metro na przyszłą kadencję to przestaniemy przepalać kasę na bezsensowne kampanie i analizy nie prowadzące do niczego, a zamiast tego zrealizujemy chociaż kilka z tych rzeczy
Niestety za tramwaje odpowiada wiceprezydent, który niespecjalnie się tymi tramwajami jara...

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: kucyk » 20 sty 2025, 7:38

Bautosz pisze: 16 sty 2025, 0:19 Zastanawiam się, na ile ten plan mógłby być dalej aktualny. Na Salwatorze mielibyśmy 2 linie co 7,5 i jedną co 15 (nr 6 - w oparciu o ostatnie deklaracje). Teoretyczne jest to możliwe, ale nie wydaje mi się, żeby ZTP tak właśnie widziało układ linii.
Jestem pewny, że Salwator nie pomieści tylu wagonów na tej malutkiej pętli. Mówimy tylko o 2 liniach co 7,5 minuty i 1 co 15 minut. Pomijam już temat dodatkowych wagonów na obecnej "dwójce". Ta pętla nie pomieści 20 kursów /h a co dopiero 24. :D
Założę się o wszystko nawet ze "znafcami" z ZTP. :lol:

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Piotr246 » 07 lut 2025, 12:24

Kaszmir pisze: 15 sty 2025, 19:59 Dokopaliśmy się do propozycji ZTP co do układu linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta. Pochodzi ona z 2021 roku więc mogła zostać w międzyczasie zaktualizowana. Pokazuje jednak, w jaką stronę chciało iść ZTP - jakie relacje, liczby kursów, linii. Dla nowego odcinka wstępnie planowano "12" (nową linię), "16" (wydłużenie do Łagiewnik), "52" (zmiana środkowego odcinka) oraz tramwaj nocny.

Układ linii do Mistrzejowic – co wstępnie zaplanowano
https://krabok.wordpress.com/2025/01/11 ... planowano/
Zastanawiam się nad tym 182, przecież w tej wersji ta linia stanie się takim ogryzkiem i pustakiem, że przy pierwszej okazji zostanie zlikwidowana.

Może połączyć 129 i 182 Os.Na Stoku - Rondo Piastowskie - Wiślicka - i dalej po trasie 129 do Dworca? Ewentualnie przez Bora-Komorowskiego, jeśli nie chcemy dublować tramwaju.

Kwestię obsługi Stella-Sawickiego można rozwiązać zamieniając 442 w całodzienne 142, kończące gdzieś na Prądniku Czerwonym lub Mistrzejowicach.

Chyba niewiele osób z odcinka Wiślicka - Czyżyny Dworzec jedzie do centrum 129, gdy można podjechać ze Stella Sawickiego tramwajem znacznie szybszą prostą drogą.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości