Dokopaliśmy się do propozycji ZTP co do układu linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta. Pochodzi ona z 2021 roku więc mogła zostać w międzyczasie zaktualizowana. Pokazuje jednak, w jaką stronę chciało iść ZTP - jakie relacje, liczby kursów, linii. Dla nowego odcinka wstępnie planowano "12" (nową linię), "16" (wydłużenie do Łagiewnik), "52" (zmiana środkowego odcinka) oraz tramwaj nocny.
Układ linii do Mistrzejowic – co wstępnie zaplanowano
https://krabok.wordpress.com/2025/01/11 ... planowano/ Krabok pisze:Oto zatem propozycja ZTP dotycząca linii tramwajowych, które miałyby pojechać nowym torowiskiem przez Meissnera do Mistrzejowic:
* "12": (nowa linia) Mistrzejowice – Meissnera – Wieczysta – R. Mogilskie – T. Słowackiego – T. Bagatela – Salwator, co 7,5 min.,
* "16": (wydłużenie trasy) Bardosa – Ptaszyckiego – Pl. Centralny – R. Kocmyrzowskie – R. Piastowskie – Mistrzejowice – Meissnera – Wieczysta – R. Mogilskie – R. Grzegórzeckie – Dietla – Krakowska – R. Matecznego – Łagiewniki, co 15 min.,
* "52": (zmiana środkowego przebiegu) Os. Piastów – R. Piastowskie – Mistrzejowice – Meissnera – Wieczysta – R. Mogilskie – T. Słowackiego – Poczta Gł. – Dietla – R. Grunwaldzkie – Czerwone Maki, co 7,5 min.
Krabok pisze:Wg rozpiski liczby kursów (str. 58), po nowym torowisku miałby jeździć również nocny tramwaj, wykonując do dwóch kursów/h.
Krabok pisze:W dokumencie podano również propozycje zmian tras autobusowych. Te warto traktować z dużą rezerwą:
* "124/424": scalenie w jedną linię na trasie Os. Podwawelskie – … – R. Młyńskie – Ułanów – Al. Jana Pawła II – Życzkowskiego (Strefa Ekonomiczna) – Skarżyńskiego,
* "182": skrócenie trasy Os. Na Stoku – … – Mistrzejowice,
* "482": likwidacja.