Fragment ul. Podedworze od ul. Nowosądeckiej do ul. Bochenka jest trochę "pocięty" jeśli chodzi o właścicieli - raz jeden raz drugi, nie ma ciągłości. Cześć działek należy do miasta a cześć do spółdzielni (użytkowanie wieczyste). Status działek sprawdzany w ZDMK
Z pisma jeszcze sprzed roku które otrzymałem od ZDMK:
Tut. Zarząd jest jednostką organizacyjną Gminy Miejskiej Kraków realizującą zadania ze środków finansowych zatwierdzonych uchwałą budżetową, w związku z tym, inwestycja powierzona do realizacji ZDMK musi uprzednio znaleźć się w Budżecie Miasta Krakowa uchwalonym przez Radę Miasta Krakowa.
W myśl powyższego, w roku bieżącym przystąpiono do przygotowania niżej wymienionych inwestycji:
1. W zakresie opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania ostatecznej decyzji administracyjnej warunkującej wykonanie robót budowlanych:
• „Rozbudowa odcinka ul. Bochenka od ul. Podedworze do ul. Szpakowej wraz z wybudowaniem chodnika dla mieszkańców oraz zatoczek parkingowych”
– przewidywany termin zakończenia opracowania dokumentacji projektowej ustalony został na wrzesień 2022 r.
2. W zakresie opracowania koncepcji:
• „Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Łużycka i ul. Bochenka oraz ul. Łużycka i ul. Cechowa”
– przewidywany termin zakończenia opracowania koncepcji ustalony został na grudzień 2021 r.
Jednocześnie, Zarząd informuje, że w bieżącym roku, na liście rankingowej zadań wnioskowanych do Budżetu Miasta Krakowa na 2022 r. oraz do Wieloletniej Prognozy Finansowej – Wieloletniego Planu Inwestycyjnego na lata przyszłe, umieszczone zostały następujące inwestycje:
1. „Rozbudowa ul. Podedworze na odcinku od ul. Cechowej do mostu na rzece Drwince”
2. „Rozbudowa ul. Podedworze i u. Szpakowej na odcinku od mostu na rzece Drwince do ul. Bochenka”,
3. „Rozbudowa ul. Podedworze na odcinku od ul. Bochenka do ul. Łużyckiej”
4. „Przebudowa ul. Mokrej”.
Powyższe działanie nie jest jednoznaczne z wprowadzeniem ww. inwestycji do Budżetu Miasta oraz do WPF – WPI i tym samym zabezpieczeniem środków finansowych niezbędnych do jego realizacji, gdyż jak wcześniej wspomniano, tego rodzaju decyzja leży w gestii Rady Miasta Krakowa.
Ponadto, Zarząd informuje, że na etapie opracowywania dokumentacji projektowej dla inwestycji drogowych ujętych w planach finansowych Miasta, pozyskiwane są kompleksowe warunki techniczne, w tym Zarządu Transportu Publicznego, które stanowią podstawę rozwiązań projektowych m.in. dla dostosowania infrastruktury do wymagań związanych z prowadzeniem komunikacji publicznej.
Więc jakiś punkt zaczepienia może być.
Co do parametrów skrzyżowania zawsze można wprowadzić jakieś zmiany jeszcze.
Spółdzielnia (a właściwie zarząd) to jedno. To nie znaczy że mieszkańcy sądzą tak samo. Tutaj kwestia informacji mieszkańców. Często te spółdzielnie to takie państwa w państwie...