MAXI
Wieści z Mobilis [A]
-
- Specjalista
- Posty: 272
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Wieści z Mobilis [A]
Jakby ktoś się zastanawiał, jak będą tankowane autobusy, to będzie można jest spotkać na Balickiej w PGNiG, gdzie mają podpisaną umowę na tankowanie CNG, ponadto będą u siebie na bazie tankować.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/gdzie ... omjLWlTUngDyrektor Paruch pisze: Stację tankowania też już mamy na placu, ale jeszcze nie zainstalowaną. Tymczasowo będziemy tankować na ogólnodostępnej stacji przy ul. Balickiej, gdzie mamy też umowę na wyłączność w nocy. Będą też przyjeżdżały dostawy mobilnych kontenerów z gazem. Jesteśmy pod tym względem zabezpieczeni
Re: Wieści z Mobilis [A]
Zgodnie z zapowiedzią z Transexpo do Mobilisu dotarł na testy elektryk Higher Fencer.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Wg niektórych Scania Fencer, bo podwozie jest Scanii. Marka pojazdu to Higer, nie Higher 

-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18
Re: Wieści z Mobilis [A]
Przyszedł czas na podsumowanie miesiąca nowych autobusów i wg kierowców z trójki modeli:
1. Najlepsza Scania.
2. MAN
3. MMI
1. Scania szybko otwiera i zamyka drzwi, radary są w formie wibracji fotela kierowcy, w Scanii po wciśnięciu gazu poza ogranicznik są mocniejsze przyśpieszenia. Do tego Scania ma doświetlanie zakrętów. Ogólnie zdecydowanie mniej zjazdów i awarii, nawet można powiedzieć, że Scanią można spokojnie objeździć całą zmianę. Jednak widać, że technika Scanii jest dobrze dopracowana.
2. MAN to przede wszystkim głośne i denerwujące radary kolizji z przodu i martwego pola, które są zbyt czułe i bardzo głośno ostrzegają. Do tego w MANie po zatrzymaniu są 2-3 sekundy zwłoki zanim otworzą się drzwi. Ponadto MANy mają tak zestopniowaną skrzynię, że przy dość niskich obrotach zmieniają biegi i autobus do 30 km/h bardzo wolno przyśpiesza. Nierzadko w miejscu w którym Mercedes jechałby już 50 km/h MAN toczy się 30 km/h z gazem w podłodze. Do tego mnóstwo drobnych błędów elektroniki, drzwi itp. Okazuje się, że jest to pierwsza tak duża dostawa pojazdów z tureckiej fabryki, wiele rozwiązań jest nowych dla ASO, a nawet są to pierwsze modele sprzedane do Polski z niektórymi nowymi systemami i nawet autoryzowany serwis uczy się.
3. MMI, jest już lepiej, bo serwis zaczął usuwać pewne usterki i zgłoszenia kierowców, a nawet wytrzymują wszystkie brygady na 126 do końca dnia, ale na 147 ciągle są problemy ze zbyt małym zasięgiem. Problemy z drzwiami, skrzyniami biegów, opadającym zawieszeniem, wyłączaniem sterowników. Bardzo awaryjne pojazdy.
Ogólnie, to po czasie widać, że nie zamówiono przegubowych Scanii, a zamiast MMI, czegoś na bazie Sprintera.
1. Najlepsza Scania.
2. MAN
3. MMI
1. Scania szybko otwiera i zamyka drzwi, radary są w formie wibracji fotela kierowcy, w Scanii po wciśnięciu gazu poza ogranicznik są mocniejsze przyśpieszenia. Do tego Scania ma doświetlanie zakrętów. Ogólnie zdecydowanie mniej zjazdów i awarii, nawet można powiedzieć, że Scanią można spokojnie objeździć całą zmianę. Jednak widać, że technika Scanii jest dobrze dopracowana.
2. MAN to przede wszystkim głośne i denerwujące radary kolizji z przodu i martwego pola, które są zbyt czułe i bardzo głośno ostrzegają. Do tego w MANie po zatrzymaniu są 2-3 sekundy zwłoki zanim otworzą się drzwi. Ponadto MANy mają tak zestopniowaną skrzynię, że przy dość niskich obrotach zmieniają biegi i autobus do 30 km/h bardzo wolno przyśpiesza. Nierzadko w miejscu w którym Mercedes jechałby już 50 km/h MAN toczy się 30 km/h z gazem w podłodze. Do tego mnóstwo drobnych błędów elektroniki, drzwi itp. Okazuje się, że jest to pierwsza tak duża dostawa pojazdów z tureckiej fabryki, wiele rozwiązań jest nowych dla ASO, a nawet są to pierwsze modele sprzedane do Polski z niektórymi nowymi systemami i nawet autoryzowany serwis uczy się.
3. MMI, jest już lepiej, bo serwis zaczął usuwać pewne usterki i zgłoszenia kierowców, a nawet wytrzymują wszystkie brygady na 126 do końca dnia, ale na 147 ciągle są problemy ze zbyt małym zasięgiem. Problemy z drzwiami, skrzyniami biegów, opadającym zawieszeniem, wyłączaniem sterowników. Bardzo awaryjne pojazdy.
Ogólnie, to po czasie widać, że nie zamówiono przegubowych Scanii, a zamiast MMI, czegoś na bazie Sprintera.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Nie ma wyłącznika radarów kolizji?
Skrzynie biegów "układają się", "uczą się temperamentu kierowcy", program awansowania biegów jest adaptacyjny i niewykluczone, że po pewnym czasie eksploatacji, problem sam się rozwiąże.
Skrzynie biegów "układają się", "uczą się temperamentu kierowcy", program awansowania biegów jest adaptacyjny i niewykluczone, że po pewnym czasie eksploatacji, problem sam się rozwiąże.
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18
Re: Wieści z Mobilis [A]
W MANie o ile boczny można ściszyć, o tyle radar czołowy jest bardzo donośny.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Fakt, mi też na Scanii najlepiej się pracuje. Autobus przyjemny w prowadzeniu, brak przytłoczenia wrzeszczącym radarem, zbiera się nie najgorzej, drzwi szybko się otwierają i zamykają, światła mijania w technologii LED. Z wad zabudowa kabiny kierowcy ogranicza widok to co dzieje się na salonie, zwłaszcza to czuć jak przesiądziesz się z MANa gdzie masz duże lustro wewnętrzne i oszkloną kabinę to widać wszystko bardzo wyraźnie, a w Scanii niestety słabo.
Co do MANów to jak przyszły byłem mocno zdziwiony że nie zdecydowano się na drzwi odskokowo-przesuwane, jak w Scanii. Na początku była z tymi drzwiami tragedia, niemniej teraz jest lepiej, choć dalej mają swoje humory. W porównaniu do Conecto to mobilności niestety nie ma co porównywać. Radar czołowy niestety dramat - o ile kierowca jest przygotowany że może się zacząć drzeć z byle powodu to pasażer już nie. Raz jak zaczął pikać to gościowi telefon z ręki wypadł. Warto jeszcze wspomnieć o oświetleniu salonu. Nie da się go przyciemnić, a jak ktoś otworzy ci pierwsze drzwi to rozświetla się cała kabina kierowcy. MAN podobno przygotował oprogramowanie by przyciemnić, ale (nie wiem ile w tym prawdy) miasto zażyczyło sobie konkretną moc oświetlenia i niezbędne było jakieś dogadanie tematu na linii Mobilis - ZTP. A bycie oślepianym na co drugim przystanku jest bardzo irytujące.
Co do MANów to jak przyszły byłem mocno zdziwiony że nie zdecydowano się na drzwi odskokowo-przesuwane, jak w Scanii. Na początku była z tymi drzwiami tragedia, niemniej teraz jest lepiej, choć dalej mają swoje humory. W porównaniu do Conecto to mobilności niestety nie ma co porównywać. Radar czołowy niestety dramat - o ile kierowca jest przygotowany że może się zacząć drzeć z byle powodu to pasażer już nie. Raz jak zaczął pikać to gościowi telefon z ręki wypadł. Warto jeszcze wspomnieć o oświetleniu salonu. Nie da się go przyciemnić, a jak ktoś otworzy ci pierwsze drzwi to rozświetla się cała kabina kierowcy. MAN podobno przygotował oprogramowanie by przyciemnić, ale (nie wiem ile w tym prawdy) miasto zażyczyło sobie konkretną moc oświetlenia i niezbędne było jakieś dogadanie tematu na linii Mobilis - ZTP. A bycie oślepianym na co drugim przystanku jest bardzo irytujące.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Odnośnie tego oślepiania, to w najnowszych elektrykach na PW również po otwarciu 1szych drzwi zapala się oślepiająca lampka LED nad kabiną kierowcy i nic z tym nie zamierzają zrobić. Można to jedynie zakleić taśmą (starsze modele w tym spalinówki tego nie mają)
-
- Pasażer
- Posty: 41
- Rejestracja: 18 maja 2024, 15:03
Re: Wieści z Mobilis [A]
Mamy pierwsze zdjęcia 10-metrowych Scanii dla Mobilisu
https://www.facebook.com/share/MG4zf7uH5L4KoLnJ/
https://www.facebook.com/share/MG4zf7uH5L4KoLnJ/
Re: Wieści z Mobilis [A]
Ale czy jest się z czego cieszyć? Pytam bo wczoraj jechałem za nowym Manem na "163" i zauważyłem, że jedna lampa ledowa z tyłu w połowie działała normalnie a pozostała część niestety była typową (na chwilę obecną "na czasie"goracygreg pisze: 12 gru 2024, 19:19 Mamy pierwsze zdjęcia 10-metrowych Scanii dla Mobilisu
https://www.facebook.com/share/MG4zf7uH5L4KoLnJ/


Re: Wieści z Mobilis [A]
Ale co ma MAN do Scanii??
Re: Wieści z Mobilis [A]
Ta sama grupa kapitowala
Re: Wieści z Mobilis [A]
Póki co Scanie nie mają większych problemów.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Grupa ta sama ale ani serwisy ani części nie są zbytnio zunifikowane

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość