Wieści z Mobilis [A]

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 272
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: mikolaj.boron » 16 paź 2024, 20:32

Bayer2003 pisze: 16 paź 2024, 20:06 Czyli zdążyli. Te zarejestrowanie Scanie to MIDI czy MAXI?
MAXI

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1395
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: GoMeZz391 » 18 paź 2024, 9:37

Jakby ktoś się zastanawiał, jak będą tankowane autobusy, to będzie można jest spotkać na Balickiej w PGNiG, gdzie mają podpisaną umowę na tankowanie CNG, ponadto będą u siebie na bazie tankować.
Dyrektor Paruch pisze: Stację tankowania też już mamy na placu, ale jeszcze nie zainstalowaną. Tymczasowo będziemy tankować na ogólnodostępnej stacji przy ul. Balickiej, gdzie mamy też umowę na wyłączność w nocy. Będą też przyjeżdżały dostawy mobilnych kontenerów z gazem. Jesteśmy pod tym względem zabezpieczeni
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/gdzie ... omjLWlTUng

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1646
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: yosujiro » 19 paź 2024, 18:32

Zgodnie z zapowiedzią z Transexpo do Mobilisu dotarł na testy elektryk Higher Fencer.

Tancin
Znawca
Posty: 110
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: Tancin » 24 paź 2024, 12:18

Wg niektórych Scania Fencer, bo podwozie jest Scanii. Marka pojazdu to Higer, nie Higher ;)

nizszecenybiletow
Pasażer
Posty: 46
Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: nizszecenybiletow » 19 lis 2024, 10:55

Przyszedł czas na podsumowanie miesiąca nowych autobusów i wg kierowców z trójki modeli:
1. Najlepsza Scania.
2. MAN
3. MMI

1. Scania szybko otwiera i zamyka drzwi, radary są w formie wibracji fotela kierowcy, w Scanii po wciśnięciu gazu poza ogranicznik są mocniejsze przyśpieszenia. Do tego Scania ma doświetlanie zakrętów. Ogólnie zdecydowanie mniej zjazdów i awarii, nawet można powiedzieć, że Scanią można spokojnie objeździć całą zmianę. Jednak widać, że technika Scanii jest dobrze dopracowana.
2. MAN to przede wszystkim głośne i denerwujące radary kolizji z przodu i martwego pola, które są zbyt czułe i bardzo głośno ostrzegają. Do tego w MANie po zatrzymaniu są 2-3 sekundy zwłoki zanim otworzą się drzwi. Ponadto MANy mają tak zestopniowaną skrzynię, że przy dość niskich obrotach zmieniają biegi i autobus do 30 km/h bardzo wolno przyśpiesza. Nierzadko w miejscu w którym Mercedes jechałby już 50 km/h MAN toczy się 30 km/h z gazem w podłodze. Do tego mnóstwo drobnych błędów elektroniki, drzwi itp. Okazuje się, że jest to pierwsza tak duża dostawa pojazdów z tureckiej fabryki, wiele rozwiązań jest nowych dla ASO, a nawet są to pierwsze modele sprzedane do Polski z niektórymi nowymi systemami i nawet autoryzowany serwis uczy się.
3. MMI, jest już lepiej, bo serwis zaczął usuwać pewne usterki i zgłoszenia kierowców, a nawet wytrzymują wszystkie brygady na 126 do końca dnia, ale na 147 ciągle są problemy ze zbyt małym zasięgiem. Problemy z drzwiami, skrzyniami biegów, opadającym zawieszeniem, wyłączaniem sterowników. Bardzo awaryjne pojazdy.

Ogólnie, to po czasie widać, że nie zamówiono przegubowych Scanii, a zamiast MMI, czegoś na bazie Sprintera.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: Kojak » 19 lis 2024, 14:11

Nie ma wyłącznika radarów kolizji?

Skrzynie biegów "układają się", "uczą się temperamentu kierowcy", program awansowania biegów jest adaptacyjny i niewykluczone, że po pewnym czasie eksploatacji, problem sam się rozwiąże.

nizszecenybiletow
Pasażer
Posty: 46
Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: nizszecenybiletow » 19 lis 2024, 14:37

W MANie o ile boczny można ściszyć, o tyle radar czołowy jest bardzo donośny.

boms
Znawca
Posty: 130
Rejestracja: 13 wrz 2022, 1:55

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: boms » 19 lis 2024, 19:08

Fakt, mi też na Scanii najlepiej się pracuje. Autobus przyjemny w prowadzeniu, brak przytłoczenia wrzeszczącym radarem, zbiera się nie najgorzej, drzwi szybko się otwierają i zamykają, światła mijania w technologii LED. Z wad zabudowa kabiny kierowcy ogranicza widok to co dzieje się na salonie, zwłaszcza to czuć jak przesiądziesz się z MANa gdzie masz duże lustro wewnętrzne i oszkloną kabinę to widać wszystko bardzo wyraźnie, a w Scanii niestety słabo.

Co do MANów to jak przyszły byłem mocno zdziwiony że nie zdecydowano się na drzwi odskokowo-przesuwane, jak w Scanii. Na początku była z tymi drzwiami tragedia, niemniej teraz jest lepiej, choć dalej mają swoje humory. W porównaniu do Conecto to mobilności niestety nie ma co porównywać. Radar czołowy niestety dramat - o ile kierowca jest przygotowany że może się zacząć drzeć z byle powodu to pasażer już nie. Raz jak zaczął pikać to gościowi telefon z ręki wypadł. Warto jeszcze wspomnieć o oświetleniu salonu. Nie da się go przyciemnić, a jak ktoś otworzy ci pierwsze drzwi to rozświetla się cała kabina kierowcy. MAN podobno przygotował oprogramowanie by przyciemnić, ale (nie wiem ile w tym prawdy) miasto zażyczyło sobie konkretną moc oświetlenia i niezbędne było jakieś dogadanie tematu na linii Mobilis - ZTP. A bycie oślepianym na co drugim przystanku jest bardzo irytujące.

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: Kierman » 19 lis 2024, 20:11

Odnośnie tego oślepiania, to w najnowszych elektrykach na PW również po otwarciu 1szych drzwi zapala się oślepiająca lampka LED nad kabiną kierowcy i nic z tym nie zamierzają zrobić. Można to jedynie zakleić taśmą (starsze modele w tym spalinówki tego nie mają)

goracygreg
Pasażer
Posty: 41
Rejestracja: 18 maja 2024, 15:03

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: goracygreg » 12 gru 2024, 19:19

Mamy pierwsze zdjęcia 10-metrowych Scanii dla Mobilisu

https://www.facebook.com/share/MG4zf7uH5L4KoLnJ/

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: kucyk » 14 gru 2024, 10:17

goracygreg pisze: 12 gru 2024, 19:19 Mamy pierwsze zdjęcia 10-metrowych Scanii dla Mobilisu

https://www.facebook.com/share/MG4zf7uH5L4KoLnJ/
Ale czy jest się z czego cieszyć? Pytam bo wczoraj jechałem za nowym Manem na "163" i zauważyłem, że jedna lampa ledowa z tyłu w połowie działała normalnie a pozostała część niestety była typową (na chwilę obecną "na czasie" :)) mrugającą choinką. Pojazd kilkumiesięczny i już uwidaczniają się usterki? Dziękuję za taką jakość. ;)

Blizzy
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 13 lis 2023, 22:57

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: Blizzy » 14 gru 2024, 10:33

Ale co ma MAN do Scanii??

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: Kojak » 14 gru 2024, 11:46

Blizzy pisze: 14 gru 2024, 10:33 Ale co ma MAN do Scanii??
Ta sama grupa kapitowala 😉 plus unifikacja serwisów, części itp

Blizzy
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 13 lis 2023, 22:57

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: Blizzy » 14 gru 2024, 15:17

Póki co Scanie nie mają większych problemów.

MM869
Miłośnik
Posty: 51
Rejestracja: 03 gru 2024, 9:47

Re: Wieści z Mobilis [A]

Post autor: MM869 » 14 gru 2024, 16:37

Kojak pisze: 14 gru 2024, 11:46 Ta sama grupa kapitowala 😉 plus unifikacja serwisów, części itp
Grupa ta sama ale ani serwisy ani części nie są zbytnio zunifikowane ;) to zupełnie różne produkty.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość