Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Kliny, Pod Fortem
Skoro 136 pojedzie w szczycie co 30 minut, to czy linie 151 i 191 też?
Czyli Pod Fortem będą mieć jedną mocną 194 i trzy rzadkie dowozówki.
Czyli Pod Fortem będą mieć jedną mocną 194 i trzy rzadkie dowozówki.
Re: Kliny, Pod Fortem
Część kursów 191 pojedzie na trasie skróconej do Judyma Szkołaeurokierzaw pisze: 26 sie 2023, 23:02 Skoro 136 pojedzie w szczycie co 30 minut, to czy linie 151 i 191 też?
Czyli Pod Fortem będą mieć jedną mocną 194 i trzy rzadkie dowozówki.
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Kliny, Pod Fortem
Przez Judyma Szkołę, a nie skrócona. Czytaj że dobrze.
Re: Kliny, Pod Fortem
Zastanawiające jest to że mimo wstrzymania się zmian 136-tki zmian, dokonano zmniejszenia jej częstotliwości, jak również 106-tkiKaszmir pisze: 25 sie 2023, 8:33 "136" docelowo ma trafić na os. Podwawelskie. Wstrzymano zmiany bo do tej pętli pojadą teraz tymczasowo linie aglomeracyjne z Salwatora i trochę brakuje miejsca.
Co do 136-tki:
Mogli to skrócić gdziekolwiek na Cracovię (obsługiwałaby Jubilat i Muzeum Narodowe czyli jedne z najbardziej obleganych przystanków na linii 194). Na Starowiślną by nawet mogliby spróbować, to by linia wsparła 52-kę po skróceniu jej taboru na 33-metrowy. Czy oni naprawdę są durni i nie wiedzą/widzą jak to się skończy dla os. Pod Fortem??? Nie wiem mieszkańcy z desperacji zaczną na 204 chodzić

Co do 106-tki:
Kolejna zmiana bijąca w Kobierzyn (bo Skotniki sobie poradzą z tą zmianą bo mają przecież 196 które z 106 dają nawet nie najgorszą częstotliwość). Kuź*a z każdym kolejnym rokiem mam coraz gorszy dojazd do centrum


Naprawdę czasem trzeba wstawać na głowie albo jechać 2h wcześniej (bo teraz pójście na Komuny Paryskiej na 194 będzie masochizmem)
Takie zmiany są potrzebne na Klinach i w Kobierzynie do czasu aż tu tramwaju nie dociągną a nie ucinanie częstotliwości no błagam.....POD FORTEM - Bartla - Krygowskiego - Borkowska - Zawiła - Babińskiego - Bunscha - CZERWONE MAKI P+R - Bobrzyńskiego - Grota Roweckiego - Kapelanka - Monte Cassino - Konopnickiej - Aleja Trzech Wieszczów - Piłsudskiego - Straszewskiego - Podwale - Dunajewskiego - Basztowa - Lubicz - Rondo Mogilskie ( aby ograniczyć opóźnienia linia by kursowała pod rondem, tak jak tramwaje) - Mogilska - Meissnera - młyńska - Lublańska - Rondo Barei - Strzelców - PRĄDNIK CZERWONY
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Kliny, Pod Fortem
Zadaj sobie pytanie o koszty takiej linii, skąd weźmiesz tabor i kierowców. Ponadto proponowana linia na sporym odcinku pokrywa się z tramwajami i to nie jest argument ,,do czasu wybudowania tramwaju", ale właśnie by nie dublować tramwaju.
Teraz ZTP oszczędza i opóźnia powrót 132, a Ty myślisz, że ot tak puszczą silną magistralną linię?
Teraz ZTP oszczędza i opóźnia powrót 132, a Ty myślisz, że ot tak puszczą silną magistralną linię?
Re: Kliny, Pod Fortem
Muszę dopowiedzieć dwie rzeczy których nie dopisałem w poprzedniej wiadomości za co najmocniej przepraszam
-Linia miałaby być linią przyspieszoną więc logiczne że pełniłaby rolę szybszej dowozówki Klinów-Kobierzyna do centrum a przez Kobierzyńską to mało możliwe jako linia 5xx.
-Proponowana linia działałaby jak linii 511 (jadąca tylko wtedy kiedy jest najbardziej zmożony ruch, w pozostałych godzinach 194 sobie w miarę radę daje).
Tak jestem świadom, że ztp nie byłoby w stanie aktualnie w tej w chwili utworzyć czegokolwiek na Pod Fortem (jakby mieli za co to by nie cięli kursów).
Jednak staram się przedstawić pomysł który w momencie podreperowania sytuacji ZTP mógłby ujrzeć światło dzienne (naiwne myślenie ale kiedyś i taki okres POWINIEN nadejść).
Tutaj wiadomość napisana wcześniej przeze mnie wraz z listą zalet:
Co by dawało kolejną zaletę dla mieszkańców Cz. Prądnika wsiadających na pętli czy mieszkających na Strzelców, Rozrywka bo mieliby szybszy i bezpośredni dojazd do Ronda Mogilskiego oraz Rondo Barei by miało przyspieszoną linię.
*przystanki które by obsługiwał:
-Linia miałaby być linią przyspieszoną więc logiczne że pełniłaby rolę szybszej dowozówki Klinów-Kobierzyna do centrum a przez Kobierzyńską to mało możliwe jako linia 5xx.
-Proponowana linia działałaby jak linii 511 (jadąca tylko wtedy kiedy jest najbardziej zmożony ruch, w pozostałych godzinach 194 sobie w miarę radę daje).
Tak jestem świadom, że ztp nie byłoby w stanie aktualnie w tej w chwili utworzyć czegokolwiek na Pod Fortem (jakby mieli za co to by nie cięli kursów).
Jednak staram się przedstawić pomysł który w momencie podreperowania sytuacji ZTP mógłby ujrzeć światło dzienne (naiwne myślenie ale kiedyś i taki okres POWINIEN nadejść).
Tutaj wiadomość napisana wcześniej przeze mnie wraz z listą zalet:
*Jednak trochę się z propozycją zagalopowałem i zapomniałem, że przecież ma powstać tramwaj do Mistrzejowic oraz na Mogilskiej kursują tramwaje więc jednak autobus zamiast Mogilską jechałby przez BRODOWICZA-OLSZYNY-PILOTÓW.Zorza Polarna pisze: 26 sie 2023, 2:22
POD FORTEM - Bartla - Krygowskiego - Borkowska - Zawiła - Babińskiego - Bunscha - CZERWONE MAKI P+R - Bobrzyńskiego - Grota Roweckiego - Kapelanka - Monte Cassino - Konopnickiej - Aleja Trzech Wieszczów - Piłsudskiego - Straszewskiego - Podwale - Dunajewskiego - Basztowa - Lubicz - Rondo Mogilskie - (Brodowicza - Olszyny - Pilotów - Młyńska)* - Lublańska - Rondo Barei - Strzelców - PRĄDNIK CZERWONY *
Linia by wtedy miała sporo zalet:
- odciążenie 194
- Kobierzyn i Pod Fortem z dojazdem do Czerwonych Maków P+R bez przesiadki (204 w tej roli się nie sprawdza,wiem z autopsji)
- Kobierzyn w końcu miałby bezpośredni dojazd do centrum bez przymusu łażenia na 194
- Studenci z Klinów mieliby bezpośredni dojazd do Kampusu UJ
- W końcu rozwiązany zostałby problem ze starą 194-ką (co studentów woziła z centrum do kampusu, a z racji z tego że byłaby to linia bardziej wspomagająca niż magistralna nie byłoby aż tak takiego dużego problemu o dublowanie tramwaju)
- Mieszkańcy Klinów mieliby bezpośredni dojazd do dworca (Teatr Słowackiego), Ronda Mogilskiego Barei, Miechowity - ważnych punktów przesiadkowych w tamtej części Krakowa
- Kraków w końcu miałby dojazd bezpośrednią linią do Szpitala Babińskiego z którego usług korzysta coraz większa część Krakowian (Skoro robią 513 do MCO to i czemu tu ma być gorzej
)
Co by dawało kolejną zaletę dla mieszkańców Cz. Prądnika wsiadających na pętli czy mieszkających na Strzelców, Rozrywka bo mieliby szybszy i bezpośredni dojazd do Ronda Mogilskiego oraz Rondo Barei by miało przyspieszoną linię.
*przystanki które by obsługiwał:
- Pod Foretm
- Kliny Zacisze
- Borkowska
- Komuny Paryskiej
- Kobierzyn
- Babińskiego
- Czerwone Maki P+R
- Ruczaj
- Grota Roweckiego/Lipińskiego (tak jak 578)
- Szwedzka
- Rondo Grunwaldzkie
- Jubilat
- Muzeum Narodowe
- Teatr Bagatela
- Teatr Słowackiego
- Rondo Mogilskie
- Miechowity
- Rondo Barei
- Strzelców
- Prądnik Czerwony
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Kliny, Pod Fortem
Gdyby taka linia w ogóle kiedykolwiek powstała (aczkolwiek zapewne szanse są niewielkie
), to powinna zatrzymywać się także na przystanku Norymberska, bo ten przystanek również generuje spory ruch studentów UJ, bo tam też są wydziały
-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Kliny, Pod Fortem
Ja bym zakończył bieg tej linii na Mistrzejowicach. Czemu? Prądnik Czerwony jest obecnie dosyć obciążoną pętlą oraz ma dużo bogatszą ofertę km niż Mistrzejowice.
-
- Specjalista
- Posty: 205
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Kliny, Pod Fortem
Też jestem sceptyczny wobec tego czy na taką linię znalazłyby się pieniądze w ciągu najbliższych pięciu lat. Ale jeśli już kombinować z linią przyspieszoną to, moim zdaniem, nie ma sensu pchać jej do ścisłego centrum - dużo lepiej sprawdziłaby się na Alejach, i to najlepiej na jak najdłuższym odcinku. Na przykład przez Kleparz do Opolskiej Estakady, a potem Lublańską i Bora-Komorowskiego w stronę Mistrzejowic albo Piastów (przez Wiślicką) albo do Skarżyńskiego. Może byłaby to jakaś rekompensata za brak "429", a jednocześnie lepsze połączenie tego rejonu miasta z południowym odcinkiem Alej i kampusem na Ruczaju?
Plus jeszcze jedna uwaga - dodałbym tej linii jeszcze przystanki: "Norymberska" (tak jak napisał @Leonard) plus "Bunscha" (okolica tego przystanku się ogromnie zabudowała w ostatnich latach plus powstałe dwa spore centra handlowe, a jedyne co się tam zatrzymuje to spóźniające się i często przeładowane aglo ze Skawiny).
Plus jeszcze jedna uwaga - dodałbym tej linii jeszcze przystanki: "Norymberska" (tak jak napisał @Leonard) plus "Bunscha" (okolica tego przystanku się ogromnie zabudowała w ostatnich latach plus powstałe dwa spore centra handlowe, a jedyne co się tam zatrzymuje to spóźniające się i często przeładowane aglo ze Skawiny).
Re: Kliny, Pod Fortem
Na zupełnie nową linię szanse są pewnie małe, natomiast skoro i tak planują przedłużyć "136" do os. Podwawelskiego z f15, to można by pokombinować i np. połączyć je z inną linią jadącą przez centrum.
Głośno myśląc - zastanawiam się trochę, czy docelowo nie dałoby się zrobić super-linii z Pod Fortem w kier. Łobzowa, przez połączenie "136" ze "144", czyli Pod Fortem - jak "194" - Makowskiego - Prądnik Biały. Wtedy "144+194+494" stworzyłyby jedno mocne połączenie od Klin do Makowskiego, z f5 w szczycie i f6-7 poza (zakładając f15/20 na każdej, jak obecnie).
Oczywiście w zamian Rżąka dostałaby nową linię dokładnie jak "144" do Alej, a potem wedle uznania.
Głośno myśląc - zastanawiam się trochę, czy docelowo nie dałoby się zrobić super-linii z Pod Fortem w kier. Łobzowa, przez połączenie "136" ze "144", czyli Pod Fortem - jak "194" - Makowskiego - Prądnik Biały. Wtedy "144+194+494" stworzyłyby jedno mocne połączenie od Klin do Makowskiego, z f5 w szczycie i f6-7 poza (zakładając f15/20 na każdej, jak obecnie).
Oczywiście w zamian Rżąka dostałaby nową linię dokładnie jak "144" do Alej, a potem wedle uznania.
Re: Kliny, Pod Fortem
Chcesz łączyć? Masz 184 do Starowiślnej, na którego przedłużenie chyba wszyscy czekają. I nawet nie próbuj wspominać o tym żałosnym argumencie o korkach na Dietla.
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Kliny, Pod Fortem
A pomysł wydłużenia 155 ze Swoszowice SKA umarł?
Warto poszerzyć wachlarz połączeń.
Warto poszerzyć wachlarz połączeń.
Re: Kliny, Pod Fortem
Ciekawym pomysłem byłoby puszczenie takiej przyśpieszonej linii, która jak najbardziej miałaby sens, bo już od dobrych kilku lat pojawiają się głosy, zeby przywrócić bezpośrednie połączenie Pod Fortem z Czerwonymi Makami. Przy okazji można obsłużyć Kobierzyn i zapewnić dojazd chociażby do centrum handlowego Atut. Rozumiem, że pieniędzy brakuje, ale to już zamiast zmieniać trasę 136 tak, że całkowicie zdubluje się ją ze 194 (a następnie pewnie odstrzeli na weekendy), może warto byłoby poświęcić 136 i postawić na przyśpieszoną trasę w zbliżonym do zaproponowanego rozkładzie (a nawet niech to będzie krótsza trasa, ale gdzieś tam zahaczała o Aleje czy nawet Rondo Matecznego, bądź Grzegórzecką.Zorza Polarna pisze: 26 sie 2023, 2:22 Jako mieszkaniec Kobierzyna zmuszony łazić na Komuny Paryskiej i absolutnie się z tym zgadzam. Ta linia już na przystanku Skośna jest obładowana (w okresie szkolnym) co sprawia że co poniektórzy nie mogli wejść do autobusu. Moim zdaniem powinna powstać linia przyspieszona "506" kursująca na poniższej trasie:
POD FORTEM - Bartla - Krygowskiego - Borkowska - Zawiła - Babińskiego - Bunscha - CZERWONE MAKI P+R - Bobrzyńskiego - Grota Roweckiego - Kapelanka - Monte Cassino - Konopnickiej - Aleja Trzech Wieszczów - Piłsudskiego - Straszewskiego - Podwale - Dunajewskiego - Basztowa - Lubicz - Rondo Mogilskie ( aby ograniczyć opóźnienia linia by kursowała pod rondem, tak jak tramwaje) - Mogilska - Meissnera - młyńska - Lublańska - Rondo Barei - Strzelców - PRĄDNIK CZERWONY
To jest dość dziwne, bo po zakończeniu remontu Fortecznej miało być połączenie Klinów ze Swoszowicami SKA, chociażby poprzez przedłużenie 151, a finalnie skończyło się na skróceniu tej linii. Jak ma się zwiększać popularność kolei miejskiej, skoro nie ułatwia się do niej dostępu. Moim zdaniem warto byłoby poświęcić chociażby pustawe 121 i w jakiś sposób połączyć SKA z tą okolicą. Połączenie z Opatkowicami zajmie pewnie lata i przy okazji dodatkowo spowoduje jeszcze większą rozbudowę i coraz większy tłok w komunikacji.eurokierzaw pisze: 31 sie 2023, 12:46 A pomysł wydłużenia 155 ze Swoszowice SKA umarł?
Warto poszerzyć wachlarz połączeń.
Re: Kliny, Pod Fortem
Właśnie siedzę na przystanku i patrzę na 194/494 i dwie rzeczy już widzę. Rozdzielili dwukierunkowo 194 tak jak 124/424. Tylko mam takie nieodparte wrażenie że poucinali kursy ale może to tylko moje złudzenie. Polecam się przyjrzeć.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Kliny, Pod Fortem
Odpowiadając wcześniejszym osobom.Aszaf pisze: 01 wrz 2023, 17:07 Ciekawym pomysłem byłoby puszczenie takiej przyśpieszonej linii, która jak najbardziej miałaby sens, bo już od dobrych kilku lat pojawiają się głosy, zeby przywrócić bezpośrednie połączenie Pod Fortem z Czerwonymi Makami. Przy okazji można obsłużyć Kobierzyn i zapewnić dojazd chociażby do centrum handlowego Atut. Rozumiem, że pieniędzy brakuje, ale to już zamiast zmieniać trasę 136 tak, że całkowicie zdubluje się ją ze 194 (a następnie pewnie odstrzeli na weekendy), może warto byłoby poświęcić 136 i postawić na przyśpieszoną trasę w zbliżonym do zaproponowanego rozkładzie (a nawet niech to będzie krótsza trasa, ale gdzieś tam zahaczała o Aleje czy nawet Rondo Matecznego, bądź Grzegórzecką.
To jest dość dziwne, bo po zakończeniu remontu Fortecznej miało być połączenie Klinów ze Swoszowicami SKA, chociażby poprzez przedłużenie 151, a finalnie skończyło się na skróceniu tej linii. Jak ma się zwiększać popularność kolei miejskiej, skoro nie ułatwia się do niej dostępu. Moim zdaniem warto byłoby poświęcić chociażby pustawe 121 i w jakiś sposób połączyć SKA z tą okolicą. Połączenie z Opatkowicami zajmie pewnie lata i przy okazji dodatkowo spowoduje jeszcze większą rozbudowę i coraz większy tłok w komunikacji.
W sumie Bunscha i Norymberska to dobry pomysł. Kwestią jaka przyćmiewała mi dla tej linii to konkurencyjność czasowa do przystanku Grota-Roweckiego w stosunku do 194 ale skoro to innym by odpowiadało obsługa większej ilości przystanków, spoko.
Co do końcówki i jej jazdy od Grota-Roweckiego. Może jechać byle gdzie jak dla mnie byle zbliżała Kliny i Kobierzyn do centrum.
A co do 155 to śmieję się bo ZTP będzie miało argument aby nie łączyć Klinów ze Swoszowicami a to dlatego że budują drogę do Opatkowic i przecież będziecie mogli za kilka lat pociągiem tam dojechać w czym problem

To zabawne jak oni szukają wymówek do nie tworzenia/ucinania linii i kursów. Żenujące
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości