Na pewno najlepiej byłoby gdyby dało się wysłać dłuższy tabor na wszystkie brygady danej linii, jednak w przypadku braku takiej możliwości, nawet wysłanie na część brygad może pomóc. Kurs kursowi nierówny - raz, że ludzie jeżdżą na konkretne godziny do centrum, dwa że zwykle są różne potoki na poszczególnych końcówkach tras więc - przynajmniej w teorii - można zbadać napełnienia i wysłać dłuższe wagony w pierwszej kolejności na najbardziej obciążone kursy.Kowalik pisze: 30 maja 2025, 21:42Takie miksowanie długością taboru nie ma sensu, ponieważ potoki w szczycie do centrum są w obu kierunkach, więc przy trzech brygadach i tak któraś ze stron pojedzie mniejszym pojazdem.
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dawniej linię '24' PESA obsługiwała brygady 01, 02, 03, 05, 06. Później 02, 04, 06, 08. Teraz 01, 03, 07. Zatem obsługa brygad jest przypadkowa. Nie sądzę, aby ZTP miało wiedzę, że akurat jakaś brygada to ta która jest najbardziej oblegana. Nawet jak tak coś takiego miało miejsce, to sytuacja się zmienia. Ponadto w rozkładach dłuższy tabor jest nie oznaczony. Ktoś z Was już to zauważył i pisał, że jak otworzą Mistrzejowice przez Olszę i skierują '52' to ufoki muszą zniknąć z tej linii bo będzie tunel. Jak widać powyżej z linii '24' systematycznie znikają brygady Krakowiaków. I pewnie całkiem znikną Krakowiaki z '24' jak otworzą tunel.Kaszmir pisze: 30 maja 2025, 23:44 Na pewno najlepiej byłoby gdyby dało się wysłać dłuższy tabor na wszystkie brygady danej linii, jednak w przypadku braku takiej możliwości, nawet wysłanie na część brygad może pomóc. Kurs kursowi nierówny - raz, że ludzie jeżdżą na konkretne godziny do centrum, dwa że zwykle są różne potoki na poszczególnych końcówkach tras więc - przynajmniej w teorii - można zbadać napełnienia i wysłać dłuższe wagony w pierwszej kolejności na najbardziej obciążone kursy.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tramwaj do Mistrzejowic zapewne zmniejszy liczbę brygad na 52 o jeden, w związku z tym w teorii 6/8 brygad na 24 mogłoby być krakowiakowych, a ufoki chcąc nie chcąc będą musiały pójść na 4, chyba że MPK będzie je puszczać przez Starowiślną (co podobno jest złe). Alternatywnie ufoki mogłyby pójść gdzieś indziej, np. na 18 i mieszać się z Lajkonikami, ale wtedy na 24 brygad długich prawie nie będzie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Za rok Starowiślna idzie do remontu więc ten problem znika.miki3uwu pisze: 31 maja 2025, 11:43 Tramwaj do Mistrzejowic zapewne zmniejszy liczbę brygad na 52 o jeden, w związku z tym w teorii 6/8 brygad na 24 mogłoby być krakowiakowych, a ufoki chcąc nie chcąc będą musiały pójść na 4, chyba że MPK będzie je puszczać przez Starowiślną (co podobno jest złe). Alternatywnie ufoki mogłyby pójść gdzieś indziej, np. na 18 i mieszać się z Lajkonikami, ale wtedy na 24 brygad długich prawie nie będzie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
I tak jeszcze w sumie czeka nas remont Bagateli więc 24 w normalnej formie nie będzie jeździć jakoś od końca tego roku do października 2027 xd, a do tego czasu powinny już przyjść nowe długie tramwaje od Pesy
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Bez podpisania umowy wykonawczej nic nie przyjdzie. Jeżeli zostałaby ona podpisana nawet jutro (w co wątpię), proces produkcji, a następnie homologacji trochę potrwa, więc w październiku 2027 raczej żaden egzemplarz liniowo kursował nie będzie.miki3uwu pisze: 31 maja 2025, 13:52 I tak jeszcze w sumie czeka nas remont Bagateli więc 24 w normalnej formie nie będzie jeździć jakoś od końca tego roku do października 2027 xd, a do tego czasu powinny już przyjść nowe długie tramwaje od Pesy
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przy podpisaniu trzech umów ramowych Prezes PESA Pan Zdziarski mówił, że pierwszy testowy wagon pojawi się pod koniec 2026 roku. Twist 3 to nowy produkt PESA z nowymi rozwiązaniami technicznymi. Czy to będzie pierwszy wagon dla Krakowa czy dodatkowy egzemplarz testowy taki jak TINA w Krakowie tego nie określił. Dopiero po tych testach kilku miesięcznych, może ruszyć seryjna produkcja. Podpisanie trzech umów ramowych to gwarancja dla obu podmiotów zamawiającego i wykonawcy, że przynajmniej po 15 sztuk tramwajów musi zastać kupionych i wyprodukowanych. I to się stało. MPK teraz szuka środków na realizację, (350 mln z KPO otrzymali zwrotu za poprzednie wagony, 620 mln z KPO pożyczka 20 letnia, Feniks kwota na pewno spora może ok. 500 mln.) oraz musi załatwić inne kredyty jeśli rozszerzą zamówienie ramowe. Wykonawca na pewno już w planach i harmonogramie produkcji od 2026 do 2028 zarezerwował ich produkcję przynajmniej po 15 sztuk wszystkich typów. Taka ilość części do produkcji u podwykonawców też na pewno została już zamówiona. Trwają też na pewno ustalenia pomiędzy stronami aby sporządzić umowę wykonawczą. MPK musi mieć środki do zapłaty a wykonawca mieć dokładnie zaplanowaną produkcję. MPK chce na pewno zrealizować całą pulę tramwajów dwukierunkowych. I to też powinno zostać niebawem podpisane. Umowa wykonawcza ma być podpisana w połowie tego roku. Wtedy dowiemy się bardziej szczegółowo o harmonogramie poszczególnych dostaw. Każdy typ musi przejść homologację.Bayer2003 pisze: 31 maja 2025, 14:03 Bez podpisania umowy wykonawczej nic nie przyjdzie. Jeżeli zostałaby ona podpisana nawet jutro (w co wątpię), proces produkcji, a następnie homologacji trochę potrwa, więc w październiku 2027 raczej żaden egzemplarz liniowo kursował nie będzie.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zastawia mnie na czym polega ten "tabor o zwiększonej pojemności" wg komunikatu na linii 22, podczas gdy kursują tam STL i NGT8, czyli żadnego zwiększenia pojemności nie ma, a to tylko zwykłe ściemnianie.
Wychodzi na to, że na 22 trzeba by wysłać Krakowiaki i uffoki, chociaż by to nie miało za dużego sensu. Mogliby w takim razie nie pisać tego w komunikacie.

Wychodzi na to, że na 22 trzeba by wysłać Krakowiaki i uffoki, chociaż by to nie miało za dużego sensu. Mogliby w takim razie nie pisać tego w komunikacie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A wieczorem czasem nie wchodziły na linię "22" wagony EU8N kursujące na nockach? Może to mieli na myśli? 

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pewnie tak, jak się nie mylę to chyba zwykle są łączenia z "62".kucyk pisze: 07 cze 2025, 12:44 A wieczorem czasem nie wchodziły na linię "22" wagony EU8N kursujące na nockach? Może to mieli na myśli?![]()
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
kucyk pisze: 07 cze 2025, 12:44 A wieczorem czasem nie wchodziły na linię "22" wagony EU8N kursujące na nockach? Może to mieli na myśli?![]()
Aktualnie nie ma łączeń 22 z żadną nocną linią, a nawet jakby były to ZTP nie powinno było zawierać informacji o zwiększonej pojemności, jeśli to byłoby kilka kursów wieczorem.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zauważyłem takie coś odnośnie linii "9":
https://tomekzaw.pl/ttss/brygady/tram/1 ... ursy/604_2
To prawda? Dlaczego ma to miejsce i czym jest to spowodowane?

https://tomekzaw.pl/ttss/brygady/tram/1 ... ursy/604_2
To prawda? Dlaczego ma to miejsce i czym jest to spowodowane?


Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przecież były informacje, że z powodu remontu kilku torów na zajezdni Podgórze brakuje miejsca do postoju wagonów - więc kilkanaście sztuk nocuje na pętli w Borku Fałęckim (pod okiem wynajętej ochrony), skąd rano wyjeżdżają na swoje trasy, a motorniczowie są dowożeni z zajezdni.kucyk pisze: 17 cze 2025, 6:39 Zauważyłem takie coś odnośnie linii "9":
https://tomekzaw.pl/ttss/brygady/tram/1 ... ursy/604_2
To prawda? Dlaczego ma to miejsce i czym jest to spowodowane?![]()
![]()
Oprócz 9 stoją tam wagony również z linii 3, 10, 18 czy 24.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na linii 24 dalej kursują 3 Krakowiaki, pomimo wzrostu częstotliwości tej linii w wakacje (z f15 do f10/20). Chociaż pewnie długo ich nie będziemy gościć, za tydzień jak 50 spadnie z f5 w szczycie do f10 cały dzień to zapewne wszystkie dostępne Krakowiaki pójdą tam. A, i 75 spadła z 9 długich tramwajów (6 Wiedni i 3 Lajkoniki) do miksu, na 7 brygad 3 to lajkoniki a 4 EU8N.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zabranie "10" z Kurdwanowa też może swoje zrobić bo zawsze trochę pasażerów "24" z centrum ta linia podbierała.miki3uwu pisze: 23 cze 2025, 12:03Na linii 24 dalej kursują 3 Krakowiaki, pomimo wzrostu częstotliwości tej linii w wakacje (z f15 do f10/20). Chociaż pewnie długo ich nie będziemy gościć, za tydzień jak 50 spadnie z f5 w szczycie do f10 cały dzień to zapewne wszystkie dostępne Krakowiaki pójdą tam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości