Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Ankin
Specjalista
Posty: 334
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Ankin » 24 paź 2025, 19:44

krakus pisze: 24 paź 2025, 19:11 Strasznie nieszczęśliwym człowiekiem jesteś i roszczeniowym podobnie jak Bayer2003. Wypisz i wymaluj 😅
Nikt nie zmusza Cię do podróży komunikacją miejską, zawsze masz wybór w postaci roweru, hulajnogi czy taryfy.
O pozostałych Twoich uwagach nie wspomnę bo to jak rzucanie grochem o ścianę.
Ty tak na poważnie czy za przeproszeniem jaja sobie robisz w ramach swojej wypowiedzi w odniesieniu do całkiem sensownych oraz poważnych zarzutów ww. użytkowników?
Miasto wydaje kasę na pierdoły, administracja z której przeciętny mieszkaniec nie ma żadnego pożytku puchnie coraz bardziej a to co realnie powinno służyć ludziom żyjącym w Krakowie, w sposób wręcz systemowy jest kasowane.
Czekam z niecierpliwością kiedy pożal się krakowscy politycy z równie rozbrajającą szczerością co Ty, powiedzą w telewizorku, wywiadzie prasowym czy na jakiejś absurdalnej konferencji, w kierunku osób które słusznie się wkurzają na to jak działa nie od wczoraj krakowski zbiorkom, żeby przesiadły się na rower, hulajnogi czy taryfy.
W takiej sytuacji zasadne jest zadanie pytania, po jakiego grzyba płacimy tutaj CIT, PIT oraz inne podatki lokalne? Ich przeznaczeniem jest opłacanie ciepłych stołków jednego czy drugiego misia z odpowiednim plecami oraz szyldem partyjnym w klapie, z których istnienia to posadek nie wynika nic albo wynika bardzo niewiele dla przeciętnego mieszkańca Krakowa? Jeżeli tak, to nie mam więcej pytań.
Błogosławieni ci, którzy mają alternatywę dla mieszkania w Krakowie i krakowskiej komunikacji zbiorowej...
Kowalik pisze: 24 paź 2025, 19:29 Racja. W sumie to i Prezydent może powiedzieć, że mamy hulajnogi itp. Skądś te petycje się co jakiś czas biorą. Roszczenia mam prawo mieć ponieważ kupuję bilet okresowy i mam prawo wymagać, by wsiąść do pojazdu. Czy wymagam czegoś więcej? Kraków to nie Indie by na dachach podróżować. Płacę podatki w tym mieście i żyję w nim, więc mam prawo skrytykować postój taboru w zajezdni.
Krótko, zwięźle i na temat.
Podpisuję się pod ww. wypowiedzią obiema rękami.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1955
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 24 paź 2025, 19:46

krakus pisze: 24 paź 2025, 19:11 Strasznie nieszczęśliwym człowiekiem jesteś i roszczeniowym podobnie jak Bayer2003. Wypisz i wymaluj 😅
Nikt nie zmusza Cię do podróży komunikacją miejską, zawsze masz wybór w postaci roweru, hulajnogi czy taryfy.
O pozostałych Twoich uwagach nie wspomnę bo to jak rzucanie grochem o ścianę.
W ilostanie znajduje się 45 tramwajów ponad 40-metrowych. Jeżeli na trasy nie wyjeżdża nawet 30, świadomi pasażerowie mają raczej prawo się zaniepokoić. Oczywiście można chodzić pieszo lub wybrać inny środek transportu, jednak komunikacja miejska istnieje przede wszystkim dla pasażerów i ma funkcjonować tak, żeby to pasażerom było najlepiej. Obecnie jest zupełnie odwrotnie i każdy, kto nie jest ignorantem lub pracownikiem ZTP/MPK powinien to dostrzegać.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

krakus
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: krakus » 24 paź 2025, 19:52

Ankin pisze: 24 paź 2025, 19:44 Ty tak na poważnie czy za przeproszeniem jaja sobie robisz w ramach swojej wypowiedzi w odniesieniu do całkiem sensownych oraz poważnych zarzutów ww. użytkowników?
Miasto wydaje kasę na pierdoły, administracja z której przeciętny mieszkaniec nie ma żadnego pożytku puchnie coraz bardziej a to co realnie powinno służyć ludziom żyjącym w Krakowie, w sposób wręcz systemowy jest kasowane.
Czekam z niecierpliwością kiedy pożal się krakowscy politycy z równie rozbrajającą szczerością co Ty, powiedzią w telewizorku, wywiadzie prasowym czy na jakiejś absurdalnej konferencji, w kierunku osób które słusznie się wkurzają na to jak działa nie od wczoraj krakowski zbiorkom, żeby przesiadły się na rower, hulajnogi czy taryfy.
W takiej sytuacji zasadne jest zadanie pytania, po jakiego grzyba płacimy tutaj CIT, PIT oraz inne podatki lokalne? Ich przeznaczeniem jest opłacanie ciepłych stołków jednego czy drugiego misia z odpowiednim plecami oraz szyldem partyjnym w klapie, z których istnienia to posadek nie wynika nic albo wynika bardzo niewiele dla przeciętnego mieszkańca Krakowa? Jeżeli tak, to nie mam więcej pytań.
Błogosławieni ci, którzy mają alternatywę dla mieszkania w Krakowie i krakowskiej komunikacji zbiorowej...



Krótko, zwięźle i na temat.
Podpisuję się pod ww. wypowiedzią obiema rękami.
Jak mieszkańcy Krakowa wybierają w wyborach takich ludzi jakich wybierają to niestety wygląda to jak wygląda.
Zresztą miasto od kilku lat już nie ma szczęścia do ludzi którzy naprawdę mają kompetencje do sprawowania władzy w danej dziedzinie. Temat rzeka na zupełnie inne opowiadanie...

Ankin
Specjalista
Posty: 334
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Ankin » 24 paź 2025, 19:56

krakus pisze: 24 paź 2025, 19:52 Jak mieszkańcy Krakowa wybierają w wyborach takich ludzi jakich wybierają to niestety wygląda to jak wygląda.
Zresztą miasto od kilku lat już nie ma szczęścia do ludzi którzy naprawdę mają kompetencje do sprawowania władzy w danej dziedzinie. Temat rzeka na zupełnie inne opowiadanie...
Tutaj akurat się zgadzam się z Tobą w 100%.

kucyk
Ekspert
Posty: 2537
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: kucyk » 24 paź 2025, 20:33

Każdy może mieć swoje "ale", że mi się to czy tamto nie podoba. Ale druga strona wie jak to wszystko wygląda "od środka". Sam uważam, że trochę przeginają z tym małym wykorzystaniem konkretnego taboru. Z drugiej strony wiem jak to wygląda od środka bo sam pracowałem w MPK w biurze Mistrzów.
Ja z kolei jestem wkurzony gdy np. Lajkoniki, NGT8 odpoczywają na zajezdni przez większość doby bo wykorzystuje się je jako brygady szczytowe na "50" przez kilka godzin (spokojnie można na takie brygady wysyłać NGT6) zamiast kursować przez cały dzień na takich liniach jak: "20", "1" czy "13". Ale co mam z tym poradzić? Muru nie przebiję.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 614
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kowalik » 24 paź 2025, 20:38

Przyznaję, że trochę poniosło mnie w poprzednich wypowiedziach, za co przepraszam. Jednakże dyskusja na temat wykorzystania wozów 40+ od dłuższego czasu już rozpala do czerwoności. Całkiem niedawno była tutaj debata o problemach na 52.. Uważam, że "rezerwa" 6 Krakowiaków kompletnie mnie nie przekonuje. 2-3 sztuki jeszcze bym zrozumiał. Zdecydowanie te pojazdy powinny w pierwszej kolejności wyjechać na linie. 24 ma 8 brygad, więc spokojnie 3-4 pojazdy mogłyby na nią wyjechać, co poprawiłoby sytuację w obecnych realiach.
Popieram pomysł Kucyka. Nawet jak będzie przepełniona brygada 26m na 50 to następna przyjedzie za 5 minut. 20 widuję często i pojazdy pękają w szwach.

krakus
Znawca
Posty: 190
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: krakus » 24 paź 2025, 20:51

Kowalik pisze: 24 paź 2025, 20:38 Przyznaję, że trochę poniosło mnie w poprzednich wypowiedziach, za co przepraszam. Jednakże dyskusja na temat wykorzystania wozów 40+ od dłuższego czasu już rozpala do czerwoności. Całkiem niedawno była tutaj debata o problemach na 52.. Uważam, że "rezerwa" 6 Krakowiaków kompletnie mnie nie przekonuje. 2-3 sztuki jeszcze bym zrozumiał. Zdecydowanie te pojazdy powinny w pierwszej kolejności wyjechać na linie. 24 ma 8 brygad, więc spokojnie 3-4 pojazdy mogłyby na nią wyjechać, co poprawiłoby sytuację w obecnych realiach.
Nie tylko Ty jeden doświadczasz tłoku w linii 24, mnie też się to zdarza, mieszkam, pracuję w mieście, płacę podatki itd i mam prawo wymagać itd.
Postulowaleś wcześniej dołożenie dwóch brygad szczytowych na 24 i myślę, że to byłoby jakimś rozwiązaniem.
Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz, że 6 PES pozostaje w zajezdni? Ale weź pod uwagę przeglądy jak i toczenia obręczy kół czy też kolizje. Ostatnio chyba któraś z Podgórza bodajże RG913 zaliczyła taką, uszkodzone pierwsze drzwi.

Ankin
Specjalista
Posty: 334
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Ankin » 24 paź 2025, 20:53

kucyk pisze: 24 paź 2025, 20:33 Każdy może mieć swoje "ale", że mi się to czy tamto nie podoba. Ale druga strona wie jak to wszystko wygląda "od środka". Sam uważam, że trochę przeginają z tym małym wykorzystaniem konkretnego taboru. Z drugiej strony wiem jak to wygląda od środka bo sam pracowałem w MPK w biurze Mistrzów.
[...]
Wiesz z własnego doświadczenia jak od strony praktycznej wygląda rozdysponowanie taboru (ww. "biuro Mistrzów").
Możesz napisać mniej lub bardziej ogólnie jak "góra" tłumaczy swoje decyzje, że na miasto wyjeżdża tabor X kiedy Y stoi w tym samym czasie na zajezdni?

Gołąb_NGT8
Znawca
Posty: 128
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Gołąb_NGT8 » 25 paź 2025, 19:50

Czy NGT8/STL będą na 1 i 5 na stałe?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ekspert
Posty: 1580
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 25 paź 2025, 20:03

Gołąb_NGT8 pisze: 25 paź 2025, 19:50 Czy NGT8/STL będą na 1 i 5 na stałe?
Nie
Nie karmić troli :!:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1955
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » dzisiaj, 7:48

Dziś "24" oraz "52" chyba obsadzone taborem w pełni ponad 40-metrowym, a "75" w pełni taborem 33-metrowym. Jeden raz ktoś pomyślał - nie zapobiegnie to oczywiście standardom rodem z Bangladeszu na "4", jednak być może przepełnienia nie przeniosą się także na inne linie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

canoe_bart
Znawca
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: canoe_bart » dzisiaj, 9:01

Sprawdziły się po części moje (i nie tylko) gdybania na temat zmian taborowych na określonych liniach - 1 ma dziś 9 brygad podgórskich obsadzonych NGT6, 11 i 76 w pełni obsadzone GT8N, 5 wróciła do niemal pełnej obstawy huckiej (jedynie 5-07 jest dzielnie okupowana przez GT8N). Drobną ciekawostką jest to, że na tory nie wyjechał żaden z dwukierunkowych N8S, których miejsce na 21 zastąpiły dziś EU8N (w dalszym ciągu mamy tam 3 brygady E1 solo) - nawet na 5 aktualnie kursują jedynie 2 N8C.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 614
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kowalik » dzisiaj, 9:46

Podsumowując Podgórze wystawiło 9/14 PES, Huta 10/22. Czyli łącznie 19/30 (6 w TR). Pozostałe 11 sztuk odpoczywa w zajezdni.

suchy
Ekspert
Posty: 1264
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » dzisiaj, 10:32

Kowalik pisze: dzisiaj, 9:46 Podsumowując z Podgórze wystawiło 9/14 PES, Huta 10/22. Czyli łącznie 19/30 (6 w TR). Pozostałe 11 sztuk odpoczywa w zajezdni.
No nie bardzo się zgadzają twoje wyliczenia - na 24 kursuje 8 brygad (nie wyświetlało się 24-08), zaś na 52 jest 20 brygad, z czego 4 są ufokowe (02,12,16,18) oraz 1 Protram = czyli pozostałe 15 jeździ w Pesach (nie wyświetla się 52-13 i 52-15).

Czyli powinno być 8 szt (24) oraz 15szt (52) = 23 Pesy, z czego:

- PT wystawiło 10 sztuk (2 x 24 oraz 8 x 52) + 2 sztuki w TR = czyli w rezerwie stoją 2 wagony na zajezdni,
- PH wystawiło 13 sztuk (6 x 24 oraz 7 x 52) + 4 sztuki w TR = czyli w rezerwie stoi 5 wagonów na zajezdni.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1955
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » dzisiaj, 10:42

suchy pisze: dzisiaj, 10:32 - PH wystawiło 13 sztuk (6 x 24 oraz 7 x 52) + 4 sztuki w TR = czyli w rezerwie stoi 5 wagonów na zajezdni.
Na pewno tyle stać nie musi, tylko gdzie te wagony kierować? Jeżeli nie na "4", pozostaje chyba tylko "50", przy czym pytanie czy jedną lub dwie PESY na 25 brygad w ogóle ktoś zauważy? Póki "18" nie wróci do f~7,5, sensu nie ma, potem może być to konieczne żeby utrzymać w pełni 33-metrową "75" (nie liczyłem jakie jest wykorzystanie taboru 33m, ale raczej spore, a też w ostatnim czasie było sporo kolizji).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości