Przystanki
Re: Przystanki
Skromne 8 lat zajęło ZIKiT/ZTP postawienie wiaty na Kablu... No i mimo wszystko - choć będzie lepiej - według mnie nazywanie tego tworu przystanko-podobnego "komfortowymi warunkami" jest nadużyciem.
Re: Przystanki
Dokładnie, teraz to są warunki co najwyżej "akceptowalne" i to jeśli nie ma tłoku. Tam trzeba poszerzyć peron do min. 3m szerokości (albo i więcej) i dać wiatę całoperonową.
- DAMIAN_154
- Pasażer
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:18
- Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały
Re: Przystanki
Właśnie teraz panowie montują słupek/wiatę na przystanku Na Budzyniu w drugą stronę, w stronę Nowego Kleparza.
Re: Przystanki
Od kiedy na autobusowym Rondzie Grunwaldzkim (03) stoi słup pod tablicę TTSS? Czyżby jednak ZTP poszło po rozum do głowy i planują zacząć wyposażać w nie co ważniejsze przystanki autobusowe?
Re: Przystanki
Przy takiej ilości linii tam to chyba nie ma sensu instalować czegoś mniejszego niż 10-cio wierszowego, chyba, że udało się w końcu odblokować możliwość naprzemiennego wyświetlania linii. Ale korzystając z przystanków tramwajowych to nadal nie widać takiej opcji.
Re: Przystanki
Zastanawiam się, czy dalsze inwestowanie w tablice ma sens. To jednak dodatkowy koszt - przede wszystkim kupna, a potem jeszcze obsługi. I jak słusznie wspomniał Dr2, na dużych węzłach i tak nie dowiemy się wiele.
A czasy poszły do przodu, coraz więcej osób ma smartfony. Myślałem, czy nie lepiej byłoby na wszystkich przystankach dać kody QR, które po zeskanowaniu pokazywałyby w telefonie najbliższe odjazdy i ew. mapkę okolicy z naniesionym położeniem pojazdów. Rozwiązanie właściwie bezkosztowe (no, kwestia przygotowania aplikacji na wzór tych stworzonych przez miłośników), a w łatwy sposób można nim objąć całe miasto, nie tylko parę wybranych węzłów.
A czasy poszły do przodu, coraz więcej osób ma smartfony. Myślałem, czy nie lepiej byłoby na wszystkich przystankach dać kody QR, które po zeskanowaniu pokazywałyby w telefonie najbliższe odjazdy i ew. mapkę okolicy z naniesionym położeniem pojazdów. Rozwiązanie właściwie bezkosztowe (no, kwestia przygotowania aplikacji na wzór tych stworzonych przez miłośników), a w łatwy sposób można nim objąć całe miasto, nie tylko parę wybranych węzłów.
Re: Przystanki
Tak, cały świat jest zły i głupi instalując takie tablice...Kaszmir pisze: ↑08 lis 2023, 13:16 Zastanawiam się, czy dalsze inwestowanie w tablice ma sens. To jednak dodatkowy koszt - przede wszystkim kupna, a potem jeszcze obsługi. I jak słusznie wspomniał Dr2, na dużych węzłach i tak nie dowiemy się wiele.
A czasy poszły do przodu, coraz więcej osób ma smartfony. Myślałem, czy nie lepiej byłoby na wszystkich przystankach dać kody QR, które po zeskanowaniu pokazywałyby w telefonie najbliższe odjazdy i ew. mapkę okolicy z naniesionym położeniem pojazdów. Rozwiązanie właściwie bezkosztowe (no, kwestia przygotowania aplikacji na wzór tych stworzonych przez miłośników), a w łatwy sposób można nim objąć całe miasto, nie tylko parę wybranych węzłów.
Re: Przystanki
To się nazywa społeczny dowód słuszności.
Bo inni tak robią, to my też będziemy to robić.
Biliony much je gówno, one nie mogą się mylić, więc też jedzmy gówno.
Trzeba szukać nowych rozwiązań, zgodnych z duchem czasu.
Sto pięćdziesiąt lat temu, cały świat miał tramwaje konne. Jak dobrze, że ktoś się wyłamał i zelektryfikował tramwaje.
Pomysł z kodem QR nie jest zły, ale chyba starsi ludzie nie ogarną.
Bo inni tak robią, to my też będziemy to robić.
Biliony much je gówno, one nie mogą się mylić, więc też jedzmy gówno.
Trzeba szukać nowych rozwiązań, zgodnych z duchem czasu.
Sto pięćdziesiąt lat temu, cały świat miał tramwaje konne. Jak dobrze, że ktoś się wyłamał i zelektryfikował tramwaje.
Pomysł z kodem QR nie jest zły, ale chyba starsi ludzie nie ogarną.
Re: Przystanki
Moim zdaniem tablice są potrzebne. Nawet biorąc pod uwagę, że mamy dużo aut niezalogowanych/ niewidocznych, to jednak mamy większość informacji podanych od ręki, bez wyciągania telefonu, skanowania itp. Mało komu będzie się chciało co chwilę wyciągać telefon i sprawdzać czy coś jedzie, bo nie jest to wygodne. Do tego jednak pełnią też funkcję informacyjną w przypadku zatrzymań. Bo mogą się zdarzyć sytuacje, że zdarzy się jakiś wypadek/ zatrzymanie, wtedy zwykle na tablicach dość szybko jest informacja, a w przypadku samoobsługi telefonem, może minąć trochę czasu zanim ktoś zniecierpliwiony znowu sprawdzi czemu "dalej nie ma mojego autobusu, jak miał być kilka minut temu wg aplikacji". Myślę, że trzeba by to zrobić w sposób "hybrydowy" na głównych przystankach/ ciągach takie kody do aplikacji śledzących i tablice minimum na 10 wierszy, a na pozostałych same kody. Do tego byłoby dobrze, żeby ZTP w jakiś sposób przymusił MPK do ogarnięcia GPS w pojazdach, bo są takie, które od lat się nie wyświetlają- np większość Pendolino.
Re: Przystanki
Jest też rozwiązanie wyświetlaczy z e-papieru.
W ten sposób może być podawana informacja statyczna (czyli zamiast papierowych rozkładów i kosztami związanymi z ich wymianą, aktualizacją jest ekran) oraz może służyć do informacji dynamicznej (podawania rzeczywistych odjazdów, komunikatów jak to jest w aktualnych tablicach DIP).
Tutaj do przeczytania, niestety w języku angielskim: https://www.papercast.com/partners/the- ... in-poland/ , natomiast filmik w tekście jest w naszym języku.
W ten sposób może być podawana informacja statyczna (czyli zamiast papierowych rozkładów i kosztami związanymi z ich wymianą, aktualizacją jest ekran) oraz może służyć do informacji dynamicznej (podawania rzeczywistych odjazdów, komunikatów jak to jest w aktualnych tablicach DIP).
Tutaj do przeczytania, niestety w języku angielskim: https://www.papercast.com/partners/the- ... in-poland/ , natomiast filmik w tekście jest w naszym języku.
Re: Przystanki
Apki różnią się "zakresem widzenia", poza tym miewają swoje fanaberie - niedawno wychodzę sobie na przystanek, odpalam apkę i wyświetla się komunikat "autobusy - brak sygnału GPS". Odpalam drugą - autobusy widać ale w postaci gołych ikonek, bez żadnych cech identyfikacyjnych. Odpalam trzecią - i voila - widzę wszystko (oczywiście w "zakresie widzenia" apki).
Poza tym nie jest tak, że dynamicznej informacji o odjazdach autobusów na przystankach nie ma wcale. Nowsze automaty biletowe wyświetlają na górnym ekraniku najbliższe odjazdy. Ale przy tych rozmiarach nawet pięciowierszowa tablica byłaby ogromnym postępem.
Poza tym nie jest tak, że dynamicznej informacji o odjazdach autobusów na przystankach nie ma wcale. Nowsze automaty biletowe wyświetlają na górnym ekraniku najbliższe odjazdy. Ale przy tych rozmiarach nawet pięciowierszowa tablica byłaby ogromnym postępem.
Re: Przystanki
Pierwszy podgrzewany przystanek w Krakowie powstał na pętli w Borku Fałęckim:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/to-pi ... 53734.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/to-pi ... 53734.html
Re: Przystanki
Zgadzam się, zwłaszcza z tym podkreśleniem. Informacje na tablicach są dostępne od razu, cały czas, w sposób wygodny. Wygoda korzystania z km powinna być kompleksowa i tablice wyświetlające odjazdy są elementem zwiększającym komfort korzystania z nich.yosujiro pisze: ↑08 lis 2023, 14:40 Moim zdaniem tablice są potrzebne. Nawet biorąc pod uwagę, że mamy dużo aut niezalogowanych/ niewidocznych, to jednak mamy większość informacji podanych od ręki, bez wyciągania telefonu, skanowania itp. Mało komu będzie się chciało co chwilę wyciągać telefon i sprawdzać czy coś jedzie, bo nie jest to wygodne. Do tego jednak pełnią też funkcję informacyjną w przypadku zatrzymań. Bo mogą się zdarzyć sytuacje, że zdarzy się jakiś wypadek/ zatrzymanie, wtedy zwykle na tablicach dość szybko jest informacja, a w przypadku samoobsługi telefonem, może minąć trochę czasu zanim ktoś zniecierpliwiony znowu sprawdzi czemu "dalej nie ma mojego autobusu, jak miał być kilka minut temu wg aplikacji". Myślę, że trzeba by to zrobić w sposób "hybrydowy" na głównych przystankach/ ciągach takie kody do aplikacji śledzących i tablice minimum na 10 wierszy, a na pozostałych same kody. Do tego byłoby dobrze, żeby ZTP w jakiś sposób przymusił MPK do ogarnięcia GPS w pojazdach, bo są takie, które od lat się nie wyświetlają- np większość Pendolino.
Na węzłach przesiadkowych, jak mamy tablice zbiorcze, daje też to informację, czy przesiadając się musimy się śpieszyć, czy możemy iść swobodnym krokiem, bo mamy jeszcze kilka minut do przyjazdu naszego autobusy.
Plus - coraz mniej co prawda - nie każdy ma smartfona, jak również nie każdy ma dedykowaną lokalną aplikację na telefon.
Re: Przystanki
Uważam, że jeżeli koszty bieżące utrzymania są takim problemem, to należy zdjąć tablice z mało uczęszczanych przystanków tramwajowych. Ważniejsze jest, żeby były na węzłach przesiadkowych, bo tam nie dość, że korzysta wieżę osób, to jeszcze ma to znaczenie, bo pomoże podjąć decyzję o przesiadce.
Re: Przystanki
Decyzję o przesiadce mogłaby pomóc oficjalna aplikacja miejska pokazująca pojazdy i odjazdy w czasie rzeczywistym i na tym opierająca wyszukiwanie połączeń, a zamiast kupowania tablic powinny w końcu być komputery IBIS do wszystkich pojazdów i rezerwa na każdej zajezdni aby po zjeździe można było wymienić zepsuty egzemplarz.
Z pewnością byłoby to tańsze niż stawianie i utrzymywanie kolejnych tablic, które dalej będą nie pokazywały zbyt dużej ilości odjazdów bo nie mamy komputerów...
Z pewnością byłoby to tańsze niż stawianie i utrzymywanie kolejnych tablic, które dalej będą nie pokazywały zbyt dużej ilości odjazdów bo nie mamy komputerów...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość