Strona 19 z 47
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 08 lut 2023, 11:55
autor: Kaszmir
WDZ pisze: 08 lut 2023, 11:26469 na Piaskach Nowych nie ma za grosz sensu ze względu na trasę przez Malborską...
Tak jak wspomniał Justforfun, można zmienić linie przebiegiem:
"164" ... - Kamieńskiego - Malborska - Piaski Wielkie, f12
"169" ... - Kamieńskiego - Puszkarska - Piaski Nowe, f12
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 08 lut 2023, 12:05
autor: WDZ
Ale jeśli 164 przestanie jeździć pod wiaduktami na Prądnickiej to będzie go można obsadzić elektrykami i zniknie powód do wprowadzania takich zmian...
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 08 lut 2023, 12:26
autor: Robert
Kaszmir pisze: 08 lut 2023, 11:55
Tak jak wspomniał Justforfun, można zmienić linie przebiegiem:
"164" ... - Kamieńskiego - Malborska - Piaski Wielkie, f12
"169" ... - Kamieńskiego - Puszkarska - Piaski Nowe, f12
Wydaje mi się że lepiej by było możliwie skracać długość linii jadących przez całe miasto żeby nie łapały większych opóźnień. Czyli coś co będzie jechało przez Malborską powinno kończyć trasę szybciej tj na Piaskach Nowych a linia przez Puszkarską mogłaby jechać dalej tj na Piaski Wielkie.
I na drugim końcu miasta odwrotnie. Zakładając również zmiany na Górce Narodowej można by zrobić to tak:
164: Krowodrza Górka - Prądnicka - Aleje - Kamieńskiego - Puszkarska - Piaski Wielkie* (tu bez elektryków)
169: Górka Narodowa (zakładam że coś tam zostanie) - 29-Listopada - Aleje - Kamieńskiego - Malborska - Piaski Nowe (elektryki, wszystkie kursy)
wzkm wyszłyby może wtedy tak samo jak obecnie?
164 skracamy na północy a wydłużamy na południu
169(469) skracamy na południu (ale sumarycznie powinno wyjść na 0, bo 2x więcej kursów na 2x krótszym odcinku końcowym)
*część rzeczywiście jak wspominali poprzednicy można by wysłać na Kurdwanów gdyby na Piaskach Wielkich było za dużo podaży ale bardziej przez Cechową?
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 08 lut 2023, 13:03
autor: Justforfun
Ja to bym widział tak:
164 wydłużone do Kurdwanowa przez Witosa. Z drugiej strony skrócone do Krowodrzy.
169 Górka Narodowa Wschód - Siewna - Mackiewicza - Opolska - ... - Sławka - ... - Piaski Wielkie
469 - od Kamieńskiego przez Malborską do Piasków Wielkich.
503 przekierowane do Górki Narodowej Zachód.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 08 lut 2023, 13:41
autor: Robert
Justforfun pisze: 08 lut 2023, 13:03
Ja to bym widział tak:
164 wydłużone do Kurdwanowa przez Witosa. Z drugiej strony skrócone do Krowodrzy.
169 Górka Narodowa Wschód - Siewna - Mackiewicza - Opolska - ... - Sławka - ... - Piaski Wielkie
469 - od Kamieńskiego przez Malborską do Piasków Wielkich.
503 przekierowane do Górki Narodowej Zachód.
Czyli końcówka Piaski Nowe z ładowarką ma być bez linii autobusowej?

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 08 lut 2023, 13:56
autor: Justforfun
A, mój błąd. 169 miało być do Piasków Nowych, 469 na Piaski Wielkie, pardon!

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 08 lut 2023, 14:07
autor: Jamnik
pjetrek pisze: 08 lut 2023, 10:09
Czyżby to były przygotowania do elektryfikacji 164 i 179?
179?
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 08 lut 2023, 16:56
autor: krakus
Jamnik pisze: 08 lut 2023, 14:07179?
A może elektryfikacja 174?
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 08 lut 2023, 17:34
autor: Scania_9640
krakus pisze: 08 lut 2023, 16:56
A może elektryfikacja 174?
Raczej chodziło o 169. 174 omija ATW zatem pewnie nie będzie jeszcze teraz elektryczne
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 08 lut 2023, 18:20
autor: Jaky
Ze 174 jest jeszcze jeden problem moim zdaniem - większe narażenie na stanie w korkach. Trasa w zasadzie na całym odcinku pozbawiona buspasów, co mogłoby powodować brak możliwości sensownego rozplanowania ładowań.
Choć faktycznie sam zamysł elektryfikacji linii "stojących w korkach" jak najbardziej słuszny, bo najwięcej zanieczyszczeń jest emitowanych właśnie w czasie rozpędzania.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 08 lut 2023, 18:28
autor: kbieniu7
Jaky pisze: 08 lut 2023, 18:20
Ze 174 jest jeszcze jeden problem moim zdaniem - większe narażenie na stanie w korkach. Trasa w zasadzie na całym odcinku pozbawiona buspasów, co mogłoby powodować brak możliwości sensownego rozplanowania ładowań.
Choć faktycznie sam zamysł elektryfikacji linii "stojących w korkach" jak najbardziej słuszny, bo najwięcej zanieczyszczeń jest emitowanych właśnie w czasie rozpędzania.
No właśnie - z jednej strony można zaoszczędzić na emisji oraz energii skoro trasa korkowa, z drugiej strony utrudnia rozłożenie ładowań. Ale właśnie dlatego staram się walczyć o przyspieszenie na Nowohuckiej i Powstańców Wlkp.

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 08 lut 2023, 20:46
autor: pjetrek
Jamnik pisze: 08 lut 2023, 14:07179?
No racja mój błąd, przecież 179 jest elektro

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 21 lut 2023, 22:27
autor: Kaszmir
Przystanek donikąd na ulicy Podedworze w Krakowie już nieoświetlony. Udana interwencja RK
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... w-krakowie Inną koncepcją było uruchomienie osobnej linii. Faktycznie słyszeliśmy o takim pomyśle od urzędników już dwa lata temu. Był plan stworzenia linii lokalnej od zajezdni Wola Duchacka, której celem byłoby obsłużenie tego osiedla, dowóz ludzi do innych autobusów, tramwajów jadących do centrum.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 21 lut 2023, 23:06
autor: Scania_9640
Tak samo jest na Krokusowej na ślepej uliczce. Bezmyślne wydawanie pieniędzy, a sa miejsca gdzie nie ma wiaty, a powinna być np. Radio Kraków, Nowy Kleparz.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
: 24 lut 2023, 14:08
autor: Kowalik
Dziura w budżecie jest rzeczywiście potężna. Widać to w intensyfikacji działań Straży Miejskiej. Dosłownie płoną w dłoniach strażników bloczki mandatowe na każdym kroku. Na samej ulicy Podedworze od kilku dni widzę czterech strażników "drukujacych" mandaty za wjazd bez identyfikatora
