Re: Bieżanów, Prokocim, Rżąka
: 10 wrz 2025, 13:10
Kraków Bieżanów - 500 m od przystanku Bieżanów Pomnik do przejścia ul. Stacyjną (ok. 550-600 m do peronów SKA1). Dojazd z Prokocimia, Nowego Bieżanowa i Złocienia liniami 163 i 195 co 7,5-20 minut. (No i jeszcze 143 oraz linie wielickie 234 i 284.)
Kraków Prokocim - 350 m od przystanku Prokocim Rynek. Dojazd linią 143 co 15-40 minut.
Kraków Złocień - 300 m do przystanku Złocieniowa lub 500 m do pętli Złocień.
Można jeszcze dodać przystanek Kraków Bieżanów Drożdżownia - 100 m do przystanku Bieżanów Drożdżownia SKA. Dojazd linią 153 co 15-40 minut.
W weekendy rozkład nie pozwala na dogodne przesiadki na pociąg lub z pociągu, który kursuje co 30 minut.
Generalnie taka estakada i przedłużenie tramwaju nad stacją Kraków Bieżanów byłoby najlepszym rozwiązaniem na skomunikowanie okolic z PKP. Tam jest dostęp zarówno do SKA1, SKA3 i pociągów regionalnych. Ale to bardzo duża inwestycja.
Aktualnie myślę, że dobrym rozwiązaniem promującym pociągi w tych rejonach mogłyby być zmiany nazw przystanków:
- Prokocim Rynek -> Prokocim SKA
- Bieżanów Pomnik -> Bieżanów SKA
- Złocieniowa -> Złocień SKA
Warto też dobudować brakujące fragmenty chodników na trasach między przystankami ZTP i kolejowymi.
Układ ulic raczej uniemożliwia rozsądne dociągnięcie komunikacji autobusowej do stacji Kraków Bieżanów.
Kraków Prokocim - 350 m od przystanku Prokocim Rynek. Dojazd linią 143 co 15-40 minut.
Kraków Złocień - 300 m do przystanku Złocieniowa lub 500 m do pętli Złocień.
Można jeszcze dodać przystanek Kraków Bieżanów Drożdżownia - 100 m do przystanku Bieżanów Drożdżownia SKA. Dojazd linią 153 co 15-40 minut.
W weekendy rozkład nie pozwala na dogodne przesiadki na pociąg lub z pociągu, który kursuje co 30 minut.
Generalnie taka estakada i przedłużenie tramwaju nad stacją Kraków Bieżanów byłoby najlepszym rozwiązaniem na skomunikowanie okolic z PKP. Tam jest dostęp zarówno do SKA1, SKA3 i pociągów regionalnych. Ale to bardzo duża inwestycja.
Aktualnie myślę, że dobrym rozwiązaniem promującym pociągi w tych rejonach mogłyby być zmiany nazw przystanków:
- Prokocim Rynek -> Prokocim SKA
- Bieżanów Pomnik -> Bieżanów SKA
- Złocieniowa -> Złocień SKA
Warto też dobudować brakujące fragmenty chodników na trasach między przystankami ZTP i kolejowymi.
Układ ulic raczej uniemożliwia rozsądne dociągnięcie komunikacji autobusowej do stacji Kraków Bieżanów.