Strona 188 z 189

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 02 lis 2025, 19:44
autor: Bayer2003
Kowalik pisze: wczoraj, 19:36 Ciekawie to wygląda, zawieszone linie z taborem 26m, więc trzeba je wysłać na linie 33m, by sztucznie wywołać niedobór pojazdów 33m. Rozumiem że złomy wiedeńskie zawładną 75.
Zwłaszcza w sytuacji skrócenia taboru na "4", lepsze na "75" złomy wiedeńskie niż 26-metrowe EU8N, do których szpilki nie wciśniesz. Przy czym to najstarszy tabor w tej części Europy, więc obsłużyć może maksymalnie 5-6 brygad. Co na pozostałych? Oby nie niezabieralność, ale krótszy tabor niestety będzie to oznaczał.
Kowalik pisze: wczoraj, 19:36 To może ktoś w końcu poda liczby tej żelaznej bariery, ile pojazdów danego typu musi pozostać w każdej zajezdni "w rezerwie" (nie licząc tych w TR, bo one się nie liczą zapewne)? Wtedy będzie łatwiej to zrozumieć.
Nie ma żadnej bariery, jest "równomierne wykorzystanie taboru" :lol:. A że ogólnie taboru w ilostanie jest zdecydowanie więcej niż potrzeba, ponad 40-metrowe tramwaje stoją w zajezdniach, a pasażerowie są upychani nawet do 20-metrowych, które z jakiegoś powodu muszą pozostawać w eksploatacji i utrzymywać ten napompowany do granic absurdu jak balon ilostan. To czysta złośliwość przewoźnika wobec pasażerów, nic więcej.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 02 lis 2025, 21:18
autor: miki3uwu
Przynajmniej Kraków nie jest Warszawą, gdzie jest więcej linii z mieszanym taborem 26m i 33m niż tych mających określoną długość, jeśliby wierzyć czynaczas :D

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 lis 2025, 6:12
autor: kucyk
impuls pisze: wczoraj, 18:34 Jutro wraca "18" do częstotliwości co 7,5 min. Linia powróci w całości w obsłudze 33 metrowym. Ale takiego taboru za to może zabraknąć na innych liniach. Powodów jest kilka. Mniejsze wykorzystanie krakowiaków. Stadlery na "4". Duża rezerwa taboru 26 metrowego ze względu na zawieszone linie. Święta proporcja wykorzystania taboru. Zatem Stadlerów może braknąć na "75" a nawet na pojedynczych brygadach "22" lub "10". W dniu dzisiejszym ponownie na 10-07 był NGT6. A więc wczoraj to nie był przypadek, tylko stopniowe przygotowanie pasażerów do zmian.
Póki co patrzę na dzisiejszy rozkład taborowy i na całe szczęście nic się nie potwierdziło z Twoich "przepowiedni". :D

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 lis 2025, 6:33
autor: yosujiro
Na 18 po jednym EU8N i NGT6 liniowo...

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 lis 2025, 7:17
autor: michal49944
yosujiro pisze: dzisiaj, 6:33 Na 18 po jednym EU8N i NGT6 liniowo...
Potwierdzam, na pewno HL430 jest bez tabliczki "Tramwaj rezerwowy".

Kto wpadł na taki pomysł? To już było posłać te dwa tramwaje na 10 lub 22, które nie osiągają takich napełnień jak 18.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 lis 2025, 7:30
autor: Kowalik
Za to są dwie PESY na 50 i nawet 24 nie udało się w pełni obsadzić krakowiakami. :lol:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 lis 2025, 7:37
autor: LLoan
Kowalik pisze: dzisiaj, 7:30 Za to są dwie PESY na 50 i nawet 24 nie udało się w pełni obsadzić krakowiakami. :lol:
Na 24 są wyłącznie Krakowiaki.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 lis 2025, 8:26
autor: impuls
kucyk pisze: dzisiaj, 6:12 Póki co patrzę na dzisiejszy rozkład taborowy i na całe szczęście nic się nie potwierdziło z Twoich "przepowiedni". :D
Przecież nie ma Stadlerów na "75". Wprawdzie "10" i "22" jest cała w taborze 33 metrowym, ale takiego taboru brakło do obsadzenia "18".

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 lis 2025, 8:39
autor: Bayer2003
Małpi rozdział taboru. Na "18" i "75" miksy taborowe. "24" także nie jest obsługiwana wyłącznie taborem 40m+. Przecież to kpina z pasażerów. Na Ruczaju nie wróciła przecież pełna oferta, a "4" ciągle jest obsługiwana przez krótszy tabor niż normalnie. Glonojady gwarantowane.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 lis 2025, 9:28
autor: Bayer2003
Czas podliczyć tą kompromitację:

"1": 9xRP, 7xHL
"3": 6xRY, 8xHY
"4": 2xRY, 7xHY
"5": 1xRF, 5xHK(1k), 1xHL
"8": 14xRY, 2xHY
"9": 3xRY, 5xHY
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 6xRF
"13": 1xRZ(2x), 13xRP
"14": 8xHY
"18": 7xRY, 8xHY, 1xRP, 1xHL
"20": 10xRP, 2xHL
"21": 3xHL, 3xHW(s)
"22": 2xRY, 7xHY
"24": 3xRG, 5xHG
"50": 2xHG, 8xRY, 15xHY
"52": 4xRZ(3x), 7xRG, 8xHG
"75": 6xHW(c3), 3xHL
"76": 6xRP
"77": 5xRF, 1xHL
R: 1xRF, 2xRP, 4xHL

Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 10/14 (71%)
HG: 15/23 (65%)
RY: 46/55 (84%)
HY: 66/80 (83%)
RP: 41/50 (82%)
RF: 13/32 (41%)
HL: 22/40 (55%)
HK(1k): 5/6 (83%)
HK(2k): 0/5 (0%)
RZ(3x): 4/8 (50%)
RZ(2x): 1/3 (33%)
HW(c3): 6/9 (67%)
HW(s): 3/8 (38%)

Wykorzystanie taboru według długości:

40m+: 29/45 (64%)
33m: 118/144 (82%)
26m: 82/136 (60%)
20m: 3/8 (38%)

Łączne wykorzystanie taboru to 232/333 (70%). W rozpisce tej mogą znajdować się błędy, jednak raczej powinna ona dawać ogólny obraz o co chodzi. Taboru 33-metrowego faktycznie brakuje na "18" czy "75", przy czym jego wykorzystanie niezbyt dałoby się podnieść, ponieważ już obecnie wynosi ono 82%. Być może jeszcze trzy lub cztery tramwaje tej długości dałoby się wysłać, jednak w ostatnim czasie było sporo kolizji, więc może to nie być możliwe. Co jest więc problemem? Skandalicznie niskie wykorzystanie taboru najdłuższego, ponad 40-metrowego, które niestety ciągnie inne linie w dół. Gdyby wykorzystanie tramwajów 40m+ wzrosło z 29/45 do przynajmniej 34/45 (76%, więc dalej niezbyt dużo), pozwoliłoby to przykładowo na obsłużenie pięciu kolejnych brygad "50". Zwolniłoby się wówczas pięć tramwajów 33-metrowych, które mogłyby trafić właśnie na pozostałe brygady "18" i "75", które obecnie obsługuje tabor 33-metrowy. Jak rozwiązać ten problem? Obawiam się, że konieczne byłoby zwolnienie pracowników odpowiedzialnych za rozdział taboru oraz zatrudnienie nowych, kompetentnych, nijak niepowiązanych z obecnymi. Nie ma takiej możliwości, że 16 najdłuższych tramwajów musi stać w zajezdni ze względów technicznych. To czysta złośliwość, która teraz, po powrocie niektórych linii, jeszcze bardziej odbija się na pasażerach.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 lis 2025, 9:35
autor: LLoan
Powtarzam, na "24" kursują same Krakowiaki (i w tym momencie 1 rezerwa). Nie ma tam Lajkonika.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 lis 2025, 9:37
autor: Bayer2003
LLoan pisze: dzisiaj, 9:35 Powtarzam, na "24" kursują same Krakowiaki (i w tym momencie 1 rezerwa). Nie ma tam Lajkonika.
Jesteś stuprocentowo pewien, że ani jednego kursu rano nie wykonał Lajkonik?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 lis 2025, 9:38
autor: LLoan
Bayer2003 pisze: dzisiaj, 9:37 Jesteś stuprocentowo pewien, że ani jednego kursu rano nie wykonał Lajkonik?
Wyświetlał się w systemie, ale na mapie stał w zajezdni. Obecnie na tej brygadzie jest prawidłowo zalogowana PESA.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 lis 2025, 9:44
autor: Bayer2003
LLoan pisze: dzisiaj, 9:38 Wyświetlał się w systemie, ale na mapie stał w zajezdni. Obecnie na tej brygadzie jest prawidłowo zalogowana PESA.
Ok, w takim razie edytowałem post z podsumowaniem rozdziału taboru, przepraszam za zamieszanie.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 03 lis 2025, 10:11
autor: Kowalik
LLoan pisze: dzisiaj, 9:38 Wyświetlał się w systemie, ale na mapie stał w zajezdni. Obecnie na tej brygadzie jest prawidłowo zalogowana PESA.
To nie ma jakiegoś serwisowego konta na którym serwis może sprawdzić działanie SIP? Zabawa SIP w zajezdni właśnie może wprowadzić w błąd i robi bałagan. Są przecież zawieszone linie 16,17,19 więc na nich da się zapewne sprawdzić działanie systemu.