Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Bayer2003 zgubiłeś Nevaga są 334 pociągi.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W oznaczeniu RY zawierają się 24 tramwaje NGT8, 15 Stalderów Tango Lajkonik 1, 15 Stadlerów Tango Lajkonik 2 oraz właśnie Newag. Łącznie 55 tramwajów, co przecież uwzględniłem
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
kot_feliks
- Ekspert
- Posty: 1323
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tylko weź po uwagę, że z tych 45 szt. > 40m, masz:Bayer2003 pisze: dzisiaj, 9:28Wykorzystanie taboru według długości:
40m+: 29/45 (64%)
[...]
Gdyby wykorzystanie tramwajów 40m+ wzrosło z 29/45 do przynajmniej 34/45 (76%, więc dalej niezbyt dużo), pozwoliłoby to przykładowo na obsłużenie pięciu kolejnych brygad "50". Zwolniłoby się wówczas pięć tramwajów 33-metrowych, które mogłyby trafić właśnie na pozostałe brygady "18" i "75", które obecnie obsługuje tabor 33-metrowy. Jak rozwiązać ten problem? Obawiam się, że konieczne byłoby zwolnienie pracowników odpowiedzialnych za rozdział taboru oraz zatrudnienie nowych, kompetentnych, nijak niepowiązanych z obecnymi. Nie ma takiej możliwości, że 16 najdłuższych tramwajów musi stać w zajezdni ze względów technicznych. To czysta złośliwość, która teraz, po powrocie niektórych linii, jeszcze bardziej odbija się na pasażerach.
- 8x 3x105Na (które są awaryjne)
- 36x pesa (z których część jest w remoncie)
- 1x protram (który sporą część czasu nie jeździ)
Z nowego taboru masz 36-37 szt., z czego część jest w remoncie, a i tak na miasto wyjeżdża 25 szt. Jak odliczysz wagony, przy których są jakieś prace, to obstawiam, że wykorzystanie wyjdzie > 80%.
Problemem jest to, że po prostu wagonów 32m i 40+ jest za mało, a zbyt duży jest udział 26m w ogólnym ilostanie. Patrząc na % wykorzystanie, to MPK i tak ciągnie to w górę, ścinając wykorzystanie 26m, a zwiększając 32m.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Tak, zdaję sobie sprawę z tego, że tabor 40m+ nie jest idealny, więc nie wymagam 85% wykorzystania. Czy jednak wykorzystanie 29/45 nie jest zbyt niskie? Jasne, są prowadzone prace przy wagonach, coś z pewnością nie jest sprawne, a i na podmianę musi mieć co wyjechać. Czy jednak aż 16 najdłuższych tramwajów musi z jakichś powodów nie opuszczać zajezdni? Moim zdaniem zdecydowanie nie.kot_feliks pisze: dzisiaj, 11:37 Tylko weź po uwagę, że z tych 45 szt. > 40m, masz:
- 8x 3x105Na (które są awaryjne)
- 36x pesa (z których część jest w remoncie)
- 1x protram (który sporą część czasu nie jeździ)
Z nowego taboru masz 36-37 szt., z czego część jest w remoncie, a i tak na miasto wyjeżdża 25 szt. Jak odliczysz wagony, przy których są jakieś prace, to obstawiam, że wykorzystanie wyjdzie > 80%.
Nie - za mało jest tylko taboru 40m+, a braki tramwajów 33-metrowych są pozorne i wynikają właśnie z braków taboru najdłuższego. Gdyby najdłuższych tramwajów w ruchu było więcej, zwolniłoby to tabor 33-metrowy, który mógłby wtedy trafić na inne linie. Niestety MPK tego nie rozumie, zamawiając po pierwsze tramwaje 33-metrowe, a nie ponad 40-metrowe. Skutki takiego działania będą katastrofalne a pasażerowie będą ponosić konsekwencje tej decyzji przez kilkadziesiąt lat.kot_feliks pisze: dzisiaj, 11:37 Problemem jest to, że po prostu wagonów 32m i 40+ jest za mało, a zbyt duży jest udział 26m w ogólnym ilostanie. Patrząc na % wykorzystanie, to MPK i tak ciągnie to w górę, ścinając wykorzystanie 26m, a zwiększając 32m.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jakie 16? Przecież Kot_feliks wyraźnie ci napisał, że kilka sztuk jest w remoncie (zgodnie z informacjami od Krakusa - 5 sztuk) - więc logiczne że nie wyjadą z zajezdni. Zatem dostępnych do wyjazdu na miasto jest nie 45, a 40 wagonów.Bayer2003 pisze: dzisiaj, 11:49 Tak, zdaję sobie sprawę z tego, że tabor 40m+ nie jest idealny, więc nie wymagam 85% wykorzystania. Czy jednak wykorzystanie 29/45 nie jest zbyt niskie? Jasne, są prowadzone prace przy wagonach, coś z pewnością nie jest sprawne, a i na podmianę musi mieć co wyjechać. Czy jednak aż 16 najdłuższych tramwajów musi z jakichś powodów nie opuszczać zajezdni? Moim zdaniem zdecydowanie nie.
Zgodnie z tymi informacjami:
- Podgórze wypuściło dzisiaj 9 / 13 dostępnych Pes (909 jest jeszcze w remoncie wg spisu PSMKMS) oraz standardowo 4 ufoki,
- Huta wypuściła zaś 15 / 18 dostępnych Pes (4 wagony są przecież w remoncie) + 1 Protrama.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2025, 12:24 przez suchy, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czyli prawdopodobnie 11 w pełni sprawnych ponad 40-metrowych tramwajów stoi w zajezdniach
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z tą pełną sprawnością Ufoków to bym polemizował - 31.10 przecież pisaliśmy, że chyba 3 składy zjechały awaryjnie w trakcie dniaBayer2003 pisze: dzisiaj, 12:24 Czyli prawdopodobnie 11 w pełni sprawnych ponad 40-metrowych tramwajów stoi w zajezdniach.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wczoraj i przedwczoraj jednak sprawdziły się względnie dobrze. Zresztą ponownie - czy to, że ufoki często się psują oznacza, że aż połowę należy trzymać w zajezdni na podmianę, a do tego w tej samej zajezdni kilka PES?suchy pisze: dzisiaj, 12:26 Z tą pełną sprawnością Ufoków to bym polemizował - 31.10 przecież pisaliśmy, że chyba 3 składy zjechały awaryjnie w trakcie dnia![]()
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Może wartałoby utworzyć nowe trójskłady, żeby zasiliły flotę 40m+? Podwójne już od dawna są zbędne (chociaż MPK może mieć inną opinię).
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Niedasie - pszecierag na bieszanofie!!11oneoneBautosz pisze: dzisiaj, 13:48 Może wartałoby utworzyć nowe trójskłady, żeby zasiliły flotę 40m+? Podwójne już od dawna są zbędne (chociaż MPK może mieć inną opinię).
Zupełnie na serio - obecnie mamy 3 podwójne składy Konstali (6 wagonów). Być może dałoby się je połączyć w dwa trójskłady, jednak pytanie czy dałoby to cokolwiek poza zmianą wykorzystania taboru z 29/45 na 29/47? Prawdopodobnie takie połączenie należałoby rozważyć, jednak ważniejsze jest odpowiednie wykorzystanie już obecnie istniejącego taboru ponad 40-metrowego, do czego daleko.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
canoe_bart
- Znawca
- Posty: 104
- Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
- Kontakt:
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Łatwo się mówi - spiąć kolejne uffoki, ale weźmy pod uwagę, że są to wagony, które działają dobrze pod warunkiem, że są trzymane w stałych połączeniach. Mądrzejsi ode mnie tutaj wiedzą, że jeszcze ze dwie dekady temu regularnie dokonywano roszad w składach pod bieżące potrzeby, a w połączeniu z nieprzeprowadzaniem napraw głównych mniej więcej od wprowadzania EU8N na stan, to mamy to, co widzimy każdego dnia przy spiętych naprędce kilka lat temu kombinacjach. Z tego, co widzę, część obecnych 2x105Na jeździła kiedyś jako trójskłady, ale jaka jest gwarancja, że teraz będą chciały ze sobą współpracować?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przecież to 9/13 to i tak jest nisko. Naprawdę potrzebujemy na Podgórzu 4 rezerwy na 9 wagonów?? Jak trudne jest przejechanie całej brygady przez taką Pesę? Jakoś Lajkoniki mają >80% wykorzystania licząc wśród wszystkich, a nie wśród tylko dostępnych. Jeśli dostępnych jest 31 sprawnych Pes, to powinno wyjechać 27-29, a nie 24.suchy pisze: dzisiaj, 12:18 Jakie 16? Przecież Kot_feliks wyraźnie ci napisał, że kilka sztuk jest w remoncie (zgodnie z informacjami od Krakusa - 5 sztuk) - więc logiczne że nie wyjadą z zajezdni. Zatem dostępnych do wyjazdu na miasto jest nie 45, a 40 wagonów.
Zgodnie z tymi informacjami:
- Podgórze wypuściło dzisiaj 9 / 13 dostępnych Pes (909 jest jeszcze w remoncie wg spisu PSMKMS) oraz standardowo 4 ufoki,
- Huta wypuściła zaś 15 / 18 dostępnych Pes (4 wagony są przecież w remoncie) + 1 Protrama.
Jeśli po odliczeniu wagonów przy których są jakieś prace, nadal potrzebujemy jedną rezerwę w zajezdni na każde ~4 wagony na mieście, to do MPK powinna wjechać jakaś kontrola. Dokupowanie nowych wagonów żeby również stały nie rozwiąże problemu. Problemem jest bowiem za niskie wykorzystanie, a dokupienie Lajkoników spowodowało spadek wykorzystania Pes.kot_feliks pisze: dzisiaj, 11:37 Tylko weź po uwagę, że z tych 45 szt. > 40m, masz:
- 8x 3x105Na (które są awaryjne)
- 36x pesa (z których część jest w remoncie)
- 1x protram (który sporą część czasu nie jeździ)
Z nowego taboru masz 36-37 szt., z czego część jest w remoncie, a i tak na miasto wyjeżdża 25 szt. Jak odliczysz wagony, przy których są jakieś prace, to obstawiam, że wykorzystanie wyjdzie > 80%.
Problemem jest to, że po prostu wagonów 32m i 40+ jest za mało, a zbyt duży jest udział 26m w ogólnym ilostanie. Patrząc na % wykorzystanie, to MPK i tak ciągnie to w górę, ścinając wykorzystanie 26m, a zwiększając 32m.
Obawiam się bowiem że problem jest bardziej prozaiczny. MPK wysyła to co jest im taniej wysłać, bo przecież nikt nikomu za to nic nie zrobi. ZTP nawet jak nałoży karę to przecież po premii zarządu nie polecą, tylko podwyższą stawkę za WZKM.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z pozostałą częścią Twojego posta w pełni się zgadzam, jednak ZTP nie może nałożyć żadnej kary za nawet 0 tramwajów ponad 40-metrowych w ruchu, ponieważ są one według jakichś umów (zapewne sprzed wielu lat) tej samej kategorii co tabor 33-metrowy. Ponadto do obsługi "75" raczej przez ZTP zamówiona została obsługa 26-metrowa, zresztą 33-metrowe składy E1+c3 chyba nie są w jednej kategorii z NGT8/STL (ale to ktoś by musiał potwierdzić/zaprzeczyć). Nie wiem co z "18", jednak nawet ewentualne nałożenie kary na MPK nic nie da, ponieważ jest to przewoźnik samorządowy i karę w rzeczywistości zapłaciłoby miasto miastu...Ydhflx pisze: dzisiaj, 14:52 ZTP nawet jak nałoży karę to przecież po premii zarządu nie polecą, tylko podwyższą stawkę za WZKM.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A tak to zwykle nie działa? Zazwyczaj za optymalne przyjmuje się wykorzystanie rzędu 80% (w porywach 85%). A to właśnie oznacza, że na każde cztery wagony w ruchu jest jeden w spoczynku (4:1 czyli 80:20). Jeśli dostępnych jest 31 krakowiaków, to 80% z tego to niestety tylko ok. 24-25 wagonów.Ydhflx pisze: dzisiaj, 14:52Jeśli po odliczeniu wagonów przy których są jakieś prace, nadal potrzebujemy jedną rezerwę w zajezdni na każde ~4 wagony na mieście, to do MPK powinna wjechać jakaś kontrola.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przy czym te 15-20% powinno być zapasem właśnie na wypadek awarii, remontów czy kolizji, żeby wykorzystanie taboru było stabilne. Nie ma żadnych powodów, żeby w pełni sprawne wagony trzymać w zajezdni, a pasażerów skazywać na jazdę na glonojada.Kaszmir pisze: dzisiaj, 15:13 A tak to zwykle nie działa? Zazwyczaj za optymalne przyjmuje się wykorzystanie rzędu 80% (w porywach 85%). A to właśnie oznacza, że na każde cztery wagony w ruchu jest jeden w spoczynku (4:1 czyli 80:20). Jeśli dostępnych jest 31 krakowiaków, to 80% z tego to niestety tylko ok. 24-25 wagonów.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bayer2003, Google [Bot], Kowalik, STADLER Tango, suchy, tomek i 4 gości
