Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
-
Gołąb_NGT8
- Znawca
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
137 mogłoby na lotnisko. Przez Siewną, Pachońskiego, Pleszowską, Opolską, DK79, DW774.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Na Balice już mamy, to najlepiej puścić do Pyrzowic przez A4.
-
Gołąb_NGT8
- Znawca
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
W Warszawie na Okęcie oprócz pociągu są 3-4 linie autobusowe.
tmp
https://krakow.naszemiasto.pl/tu-torow- ... 2-28079307
Ten artykuł dużo rozjaśnia w temacie przyszłych linii.
Ten artykuł dużo rozjaśnia w temacie przyszłych linii.
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
"Po uruchomieniu połączenia tramwajowego do Mistrzejowic nie przewiduje się na odcinku ul. Mogilskiej istotnego zwiększenia liczby pociągów tramwajowych. Zasadniczo zakłada się podział linii tramwajowych pomiędzy istniejącą i powstającą trasę, jak również wprowadzenie całodziennego funkcjonowania dotychczasowych linii szczytowych i wydłużenia ich trasy z pętli Tauron Arena Kraków Wieczysta w kierunku Nowej Huty."
Czyli dla miasta szczytem rozwoju siatki tramwajowej będzie wcielenie "49" w "9"? Co po niektórzy pisali, że to niemożliwe aby po przeniesieniu "9" i "52" na nową trasę w zamian nic nie pojechało przez Rondo Czyżyńskie. Więc S. Kracik na to "potrzymajcie mi piwo"...
Jednym zdaniem może Czyżyny stracą prawie połowę kursów tramwajowych, ale za to Olsza czy Prądnik stracą połowę autobusów:-P
Jeszcze się okaże, że dzięki skróceniu paru tras miasto w ogóle oszczędzi na komunikacji:-) Będzie na kolejnych specjalistów od TikToka dla prezydenta;-)
Czyli dla miasta szczytem rozwoju siatki tramwajowej będzie wcielenie "49" w "9"? Co po niektórzy pisali, że to niemożliwe aby po przeniesieniu "9" i "52" na nową trasę w zamian nic nie pojechało przez Rondo Czyżyńskie. Więc S. Kracik na to "potrzymajcie mi piwo"...
Jednym zdaniem może Czyżyny stracą prawie połowę kursów tramwajowych, ale za to Olsza czy Prądnik stracą połowę autobusów:-P
Jeszcze się okaże, że dzięki skróceniu paru tras miasto w ogóle oszczędzi na komunikacji:-) Będzie na kolejnych specjalistów od TikToka dla prezydenta;-)
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Raczej nie wcielenie a wg mnie 49 przez Meissnera a 9 po obecnej trasie. Pytanie tylko co z 16?fysztof pisze: 15 paź 2025, 19:27 Czyli dla miasta szczytem rozwoju siatki tramwajowej będzie wcielenie "49" w "9"?
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 2050
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
- Polubił: 6 razy
- Otrzymał polubienie: 4 razy
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Pewnie niestety nie Mogilska (chociaż trzeba o to walczyć), oby chociaż TAKW.clash pisze: 15 paź 2025, 19:35 Raczej nie wcielenie a wg mnie 49 przez Meissnera a 9 po obecnej trasie. Pytanie tylko co z 16?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Niesamowite, nikt się nie spodziewał xD pisałem o tym, że bujacie w obłokach jak liczycie na zwiększenie ilości kursów.
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Moim zdaniem jeśli, tak jak padło na forum, na obu ciągach ma być po 20 tramwajów, mogłoby to jakoś tak wyglądać (biorąc pod uwagę brak pieniędzy na komunikację):
1, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 44, 50, 52 - bez zmian
2 - skierowane do Ronda Hipokratesa przez Rondo Czyżyńskie, dłuższy tabor
6 - skierowane w zamian na Cmentarz Rakowicki, albo przez Westerplatte albo naokoło przez Franciszkańską i Basztową
9 - skierowane przez Meissnera do Mistrzejowic, co 7,5 minuty w szczycie i co 15 poza
16 - wydłużone Meissnera - Mogilska - Rondo Grzegórzeckie - Stradom - Łagiewniki. Jeśli zabrakłoby pieniędzy można połączyć z 19 w linię całodobową
49 - wcielona w 9
Skierowanie 2 do Ronda Hipokratesa zamiast połączenia z 16 co moim zdaniem byłoby najlepsze wynika z tego, że taka linia pradwopodobnie potrzebowałaby taboru 33-metrowego, którego Krakowowi przynajmniej obecnie brakuje, a na odcinku Nowej Huty prawdopodobnie tramwaje jeździły by puste. Taka trasa pozwoliłaby zachować tabor 26-metrowy na tej linii.
Alternatywnie 2 mogłoby pojechać Salwator - Pleszów a 10 Kurdwanów - Rondo Hipokratesa, co trochę skróciłoby trasę 10, w oczekiwaniu na przedłużenie tej linii do Bieżanowa.
Jakby naprawdę brakowało pieniędzy 16 można zlikwidować i po jego trasie przedłużyć co drugi kurs linii 9, tak na Meissnera trafiłoby 16 tramwajów/h
Co myślicie?
1, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 44, 50, 52 - bez zmian
2 - skierowane do Ronda Hipokratesa przez Rondo Czyżyńskie, dłuższy tabor
6 - skierowane w zamian na Cmentarz Rakowicki, albo przez Westerplatte albo naokoło przez Franciszkańską i Basztową
9 - skierowane przez Meissnera do Mistrzejowic, co 7,5 minuty w szczycie i co 15 poza
16 - wydłużone Meissnera - Mogilska - Rondo Grzegórzeckie - Stradom - Łagiewniki. Jeśli zabrakłoby pieniędzy można połączyć z 19 w linię całodobową
49 - wcielona w 9
Skierowanie 2 do Ronda Hipokratesa zamiast połączenia z 16 co moim zdaniem byłoby najlepsze wynika z tego, że taka linia pradwopodobnie potrzebowałaby taboru 33-metrowego, którego Krakowowi przynajmniej obecnie brakuje, a na odcinku Nowej Huty prawdopodobnie tramwaje jeździły by puste. Taka trasa pozwoliłaby zachować tabor 26-metrowy na tej linii.
Alternatywnie 2 mogłoby pojechać Salwator - Pleszów a 10 Kurdwanów - Rondo Hipokratesa, co trochę skróciłoby trasę 10, w oczekiwaniu na przedłużenie tej linii do Bieżanowa.
Jakby naprawdę brakowało pieniędzy 16 można zlikwidować i po jego trasie przedłużyć co drugi kurs linii 9, tak na Meissnera trafiłoby 16 tramwajów/h
Co myślicie?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2025, 20:05 przez miki3uwu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Ale o czym wy mówicie? Padło określenie "istotnego" zwiększenia liczby kursów. Obecnie mamy tam (wliczając 49) 32 kursy/h. Zwiększenia do 40 kursów/h nie nazwałbym istotnym, a tym bardziej zwiększenia do 36.scyzor663 pisze: 15 paź 2025, 19:55 Niesamowite, nikt się nie spodziewał xD pisałem o tym, że bujacie w obłokach jak liczycie na zwiększenie ilości kursów.
-
Kitek
- Pomiarowiec
- Posty: 1344
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
- Polubił: 1 raz
- Otrzymał polubienie: 2 razy
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Jeśli chodzi o "9" i "49" to sądzę, że "9" pojedzie przez Meissnera do Mistrzejowic a "49" wydłużą gdzieś w rejony Ronda Hipokratesa/Os. Piastów i dostanie rozkład a'la "11" w dni powszednie, bo tak będzie po prostu taniej...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Moim zdaniem tak to powinno być zorganizowane :
Linie: 11, 16, 44, 49 zostają zlikwidowane
6. kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23:00
7. GÓRKA NARODOWA P+R - po trasie linii 18 - Plac Wszystkich Świętych - Starowiślna - Grzegórzecka- Rondo Grzegórzeckie -po trasie linii 20 - MAŁY PŁASZÓW P+R
Linia kursuje w codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
9. przez Meissnera do MISTRZEJOWIC
10. KURDWANÓW P+R - ... - Rondo Czyżyńskie - jak linia 14 - RONDO HIPOKRATESA
12. SALWATOR - jak linia 2 - Lubicz - Rondo Mogilskie - Meissnera - MISTRZEJOWICE
Linia kursuje w dzień powszedni w godzinach: 4:30 - 21:00
15. BRONOWICE MAŁE - po trasie linii 4 - Plac Centralny - po obecnej trasie linii 10 - PLESZÓW
Linia kursuje codziennie w godzinach 4:30 - 23:00
19. BOREK FAŁĘCKI - ... - Rondo Mogilskie - Mogilska - Meissnera - Mistrzejowice - jak obecnie linia 16 - BARDOSA
Linia kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23 :00
29. NOWY BIEŻANÓW P+R - po obecnej trasie linii 9 - Mikołajczyka - 0S. PIASTÓW
Linia kursuje codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
Linia autobusowa:
146. CZERWONE MAKI P+R- Grota - Roweckiego - Trasa Łagiewnicka - Witosa - Nowosądecka - Wielicka - Wolska - Na Kozłówce - 0S. NA KOZŁÓWCE
(powrót: Na Kozłówce - Wlotowa - Wielicka )
Linia kursuje codziennie w godzinach: 4:30- 23:00
Linie: 11, 16, 44, 49 zostają zlikwidowane
6. kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23:00
7. GÓRKA NARODOWA P+R - po trasie linii 18 - Plac Wszystkich Świętych - Starowiślna - Grzegórzecka- Rondo Grzegórzeckie -po trasie linii 20 - MAŁY PŁASZÓW P+R
Linia kursuje w codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
9. przez Meissnera do MISTRZEJOWIC
10. KURDWANÓW P+R - ... - Rondo Czyżyńskie - jak linia 14 - RONDO HIPOKRATESA
12. SALWATOR - jak linia 2 - Lubicz - Rondo Mogilskie - Meissnera - MISTRZEJOWICE
Linia kursuje w dzień powszedni w godzinach: 4:30 - 21:00
15. BRONOWICE MAŁE - po trasie linii 4 - Plac Centralny - po obecnej trasie linii 10 - PLESZÓW
Linia kursuje codziennie w godzinach 4:30 - 23:00
19. BOREK FAŁĘCKI - ... - Rondo Mogilskie - Mogilska - Meissnera - Mistrzejowice - jak obecnie linia 16 - BARDOSA
Linia kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23 :00
29. NOWY BIEŻANÓW P+R - po obecnej trasie linii 9 - Mikołajczyka - 0S. PIASTÓW
Linia kursuje codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
Linia autobusowa:
146. CZERWONE MAKI P+R- Grota - Roweckiego - Trasa Łagiewnicka - Witosa - Nowosądecka - Wielicka - Wolska - Na Kozłówce - 0S. NA KOZŁÓWCE
(powrót: Na Kozłówce - Wlotowa - Wielicka )
Linia kursuje codziennie w godzinach: 4:30- 23:00
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Po co linia 146? Ta linia to byłby jeden korek. To już nie lepiej tramwaj z CM do Prokocimia?
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
Po to linia 146 żeby zastąpiła linię tramwajową 11 na odcinku od Czerwone Maki P+R do Wielicka.Kojak pisze: 16 paź 2025, 6:34 Po co linia 146? Ta linia to byłby jeden korek. To już nie lepiej tramwaj z CM do Prokocimia?
Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]
No właśnie o to pytam. Po co zastępować linię tramwajową nr 11 linią autobusową nr 146?
Jaki jest tego cel? Pakować ludzi w korki w ciągu tych ulic.
Tendencje są raczej odwrotne, zastąpić autobus tramwajem.
Jaki jest tego cel? Pakować ludzi w korki w ciągu tych ulic.
Tendencje są raczej odwrotne, zastąpić autobus tramwajem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Kacper, Mateuszppp i 6 gości
