Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

- Linie, trasy, rozkłady
Gołąb_NGT8
Znawca
Posty: 136
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Gołąb_NGT8 » 30 wrz 2025, 15:27

137 mogłoby na lotnisko. Przez Siewną, Pachońskiego, Pleszowską, Opolską, DK79, DW774.

Kojak
Ekspert
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49
Otrzymał  polubienie: 2 razy

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kojak » 30 wrz 2025, 15:34

Na Balice już mamy, to najlepiej puścić do Pyrzowic przez A4.

Gołąb_NGT8
Znawca
Posty: 136
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Gołąb_NGT8 » 30 wrz 2025, 15:40

W Warszawie na Okęcie oprócz pociągu są 3-4 linie autobusowe.

clash
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 28 mar 2025, 19:29

tmp

Post autor: clash » 15 paź 2025, 18:30

https://krakow.naszemiasto.pl/tu-torow- ... 2-28079307
Ten artykuł dużo rozjaśnia w temacie przyszłych linii.

fysztof
Ekspert
Posty: 947
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Otrzymał  polubienie: 2 razy

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: fysztof » 15 paź 2025, 19:27

"Po uruchomieniu połączenia tramwajowego do Mistrzejowic nie przewiduje się na odcinku ul. Mogilskiej istotnego zwiększenia liczby pociągów tramwajowych. Zasadniczo zakłada się podział linii tramwajowych pomiędzy istniejącą i powstającą trasę, jak również wprowadzenie całodziennego funkcjonowania dotychczasowych linii szczytowych i wydłużenia ich trasy z pętli Tauron Arena Kraków Wieczysta w kierunku Nowej Huty."
Czyli dla miasta szczytem rozwoju siatki tramwajowej będzie wcielenie "49" w "9"? Co po niektórzy pisali, że to niemożliwe aby po przeniesieniu "9" i "52" na nową trasę w zamian nic nie pojechało przez Rondo Czyżyńskie. Więc S. Kracik na to "potrzymajcie mi piwo"...
Jednym zdaniem może Czyżyny stracą prawie połowę kursów tramwajowych, ale za to Olsza czy Prądnik stracą połowę autobusów:-P
Jeszcze się okaże, że dzięki skróceniu paru tras miasto w ogóle oszczędzi na komunikacji:-) Będzie na kolejnych specjalistów od TikToka dla prezydenta;-)

clash
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 28 mar 2025, 19:29

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: clash » 15 paź 2025, 19:35

fysztof pisze: 15 paź 2025, 19:27 Czyli dla miasta szczytem rozwoju siatki tramwajowej będzie wcielenie "49" w "9"?
Raczej nie wcielenie a wg mnie 49 przez Meissnera a 9 po obecnej trasie. Pytanie tylko co z 16?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 2050
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok
Polubił: 6 razy
Otrzymał  polubienie: 4 razy

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Bayer2003 » 15 paź 2025, 19:46

clash pisze: 15 paź 2025, 19:35 Raczej nie wcielenie a wg mnie 49 przez Meissnera a 9 po obecnej trasie. Pytanie tylko co z 16?
Pewnie niestety nie Mogilska (chociaż trzeba o to walczyć), oby chociaż TAKW.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

scyzor663
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36
Otrzymał  polubienie: 5 razy

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: scyzor663 » 15 paź 2025, 19:55

Niesamowite, nikt się nie spodziewał xD pisałem o tym, że bujacie w obłokach jak liczycie na zwiększenie ilości kursów.

miki3uwu
Miłośnik
Posty: 83
Rejestracja: 28 mar 2025, 13:23
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: miki3uwu » 15 paź 2025, 19:59

Moim zdaniem jeśli, tak jak padło na forum, na obu ciągach ma być po 20 tramwajów, mogłoby to jakoś tak wyglądać (biorąc pod uwagę brak pieniędzy na komunikację):

1, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 44, 50, 52 - bez zmian
2 - skierowane do Ronda Hipokratesa przez Rondo Czyżyńskie, dłuższy tabor
6 - skierowane w zamian na Cmentarz Rakowicki, albo przez Westerplatte albo naokoło przez Franciszkańską i Basztową
9 - skierowane przez Meissnera do Mistrzejowic, co 7,5 minuty w szczycie i co 15 poza
16 - wydłużone Meissnera - Mogilska - Rondo Grzegórzeckie - Stradom - Łagiewniki. Jeśli zabrakłoby pieniędzy można połączyć z 19 w linię całodobową
49 - wcielona w 9

Skierowanie 2 do Ronda Hipokratesa zamiast połączenia z 16 co moim zdaniem byłoby najlepsze wynika z tego, że taka linia pradwopodobnie potrzebowałaby taboru 33-metrowego, którego Krakowowi przynajmniej obecnie brakuje, a na odcinku Nowej Huty prawdopodobnie tramwaje jeździły by puste. Taka trasa pozwoliłaby zachować tabor 26-metrowy na tej linii.

Alternatywnie 2 mogłoby pojechać Salwator - Pleszów a 10 Kurdwanów - Rondo Hipokratesa, co trochę skróciłoby trasę 10, w oczekiwaniu na przedłużenie tej linii do Bieżanowa.

Jakby naprawdę brakowało pieniędzy 16 można zlikwidować i po jego trasie przedłużyć co drugi kurs linii 9, tak na Meissnera trafiłoby 16 tramwajów/h

Co myślicie?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2025, 20:05 przez miki3uwu, łącznie zmieniany 1 raz.

miki3uwu
Miłośnik
Posty: 83
Rejestracja: 28 mar 2025, 13:23
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: miki3uwu » 15 paź 2025, 20:04

scyzor663 pisze: 15 paź 2025, 19:55 Niesamowite, nikt się nie spodziewał xD pisałem o tym, że bujacie w obłokach jak liczycie na zwiększenie ilości kursów.
Ale o czym wy mówicie? Padło określenie "istotnego" zwiększenia liczby kursów. Obecnie mamy tam (wliczając 49) 32 kursy/h. Zwiększenia do 40 kursów/h nie nazwałbym istotnym, a tym bardziej zwiększenia do 36.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1344
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26
Polubił: 1 raz
Otrzymał  polubienie: 2 razy

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Kitek » 15 paź 2025, 20:08

Jeśli chodzi o "9" i "49" to sądzę, że "9" pojedzie przez Meissnera do Mistrzejowic a "49" wydłużą gdzieś w rejony Ronda Hipokratesa/Os. Piastów i dostanie rozkład a'la "11" w dni powszednie, bo tak będzie po prostu taniej...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Księżyc
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 31 sty 2025, 20:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Księżyc » 15 paź 2025, 22:35

Moim zdaniem tak to powinno być zorganizowane :
Linie: 11, 16, 44, 49 zostają zlikwidowane
6. kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23:00
7. GÓRKA NARODOWA P+R - po trasie linii 18 - Plac Wszystkich Świętych - Starowiślna - Grzegórzecka- Rondo Grzegórzeckie -po trasie linii 20 - MAŁY PŁASZÓW P+R
Linia kursuje w codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
9. przez Meissnera do MISTRZEJOWIC
10. KURDWANÓW P+R - ... - Rondo Czyżyńskie - jak linia 14 - RONDO HIPOKRATESA
12. SALWATOR - jak linia 2 - Lubicz - Rondo Mogilskie - Meissnera - MISTRZEJOWICE
Linia kursuje w dzień powszedni w godzinach: 4:30 - 21:00
15. BRONOWICE MAŁE - po trasie linii 4 - Plac Centralny - po obecnej trasie linii 10 - PLESZÓW
Linia kursuje codziennie w godzinach 4:30 - 23:00
19. BOREK FAŁĘCKI - ... - Rondo Mogilskie - Mogilska - Meissnera - Mistrzejowice - jak obecnie linia 16 - BARDOSA
Linia kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23 :00
29. NOWY BIEŻANÓW P+R - po obecnej trasie linii 9 - Mikołajczyka - 0S. PIASTÓW
Linia kursuje codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
Linia autobusowa:
146. CZERWONE MAKI P+R- Grota - Roweckiego - Trasa Łagiewnicka - Witosa - Nowosądecka - Wielicka - Wolska - Na Kozłówce - 0S. NA KOZŁÓWCE
(powrót: Na Kozłówce - Wlotowa - Wielicka )
Linia kursuje codziennie w godzinach: 4:30- 23:00

Kojak
Ekspert
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49
Otrzymał  polubienie: 2 razy

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Kojak » 16 paź 2025, 6:34

Po co linia 146? Ta linia to byłby jeden korek. To już nie lepiej tramwaj z CM do Prokocimia?

Księżyc
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 31 sty 2025, 20:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Księżyc » 16 paź 2025, 11:01

Kojak pisze: 16 paź 2025, 6:34 Po co linia 146? Ta linia to byłby jeden korek. To już nie lepiej tramwaj z CM do Prokocimia?
Po to linia 146 żeby zastąpiła linię tramwajową 11 na odcinku od Czerwone Maki P+R do Wielicka.

Kojak
Ekspert
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49
Otrzymał  polubienie: 2 razy

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Kojak » 16 paź 2025, 11:13

No właśnie o to pytam. Po co zastępować linię tramwajową nr 11 linią autobusową nr 146?
Jaki jest tego cel? Pakować ludzi w korki w ciągu tych ulic.

Tendencje są raczej odwrotne, zastąpić autobus tramwajem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Kacper, Mateuszppp i 6 gości