Strona 20 z 32

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 30 wrz 2025, 15:27
autor: Gołąb_NGT8
137 mogłoby na lotnisko. Przez Siewną, Pachońskiego, Pleszowską, Opolską, DK79, DW774.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 30 wrz 2025, 15:34
autor: Kojak
Na Balice już mamy, to najlepiej puścić do Pyrzowic przez A4.

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

: 30 wrz 2025, 15:40
autor: Gołąb_NGT8
W Warszawie na Okęcie oprócz pociągu są 3-4 linie autobusowe.

tmp

: 15 paź 2025, 18:30
autor: clash
https://krakow.naszemiasto.pl/tu-torow- ... 2-28079307
Ten artykuł dużo rozjaśnia w temacie przyszłych linii.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 15 paź 2025, 19:27
autor: fysztof
"Po uruchomieniu połączenia tramwajowego do Mistrzejowic nie przewiduje się na odcinku ul. Mogilskiej istotnego zwiększenia liczby pociągów tramwajowych. Zasadniczo zakłada się podział linii tramwajowych pomiędzy istniejącą i powstającą trasę, jak również wprowadzenie całodziennego funkcjonowania dotychczasowych linii szczytowych i wydłużenia ich trasy z pętli Tauron Arena Kraków Wieczysta w kierunku Nowej Huty."
Czyli dla miasta szczytem rozwoju siatki tramwajowej będzie wcielenie "49" w "9"? Co po niektórzy pisali, że to niemożliwe aby po przeniesieniu "9" i "52" na nową trasę w zamian nic nie pojechało przez Rondo Czyżyńskie. Więc S. Kracik na to "potrzymajcie mi piwo"...
Jednym zdaniem może Czyżyny stracą prawie połowę kursów tramwajowych, ale za to Olsza czy Prądnik stracą połowę autobusów:-P
Jeszcze się okaże, że dzięki skróceniu paru tras miasto w ogóle oszczędzi na komunikacji:-) Będzie na kolejnych specjalistów od TikToka dla prezydenta;-)

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 15 paź 2025, 19:35
autor: clash
fysztof pisze: 15 paź 2025, 19:27 Czyli dla miasta szczytem rozwoju siatki tramwajowej będzie wcielenie "49" w "9"?
Raczej nie wcielenie a wg mnie 49 przez Meissnera a 9 po obecnej trasie. Pytanie tylko co z 16?

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 15 paź 2025, 19:46
autor: Bayer2003
clash pisze: 15 paź 2025, 19:35 Raczej nie wcielenie a wg mnie 49 przez Meissnera a 9 po obecnej trasie. Pytanie tylko co z 16?
Pewnie niestety nie Mogilska (chociaż trzeba o to walczyć), oby chociaż TAKW.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 15 paź 2025, 19:55
autor: scyzor663
Niesamowite, nikt się nie spodziewał xD pisałem o tym, że bujacie w obłokach jak liczycie na zwiększenie ilości kursów.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 15 paź 2025, 19:59
autor: miki3uwu
Moim zdaniem jeśli, tak jak padło na forum, na obu ciągach ma być po 20 tramwajów, mogłoby to jakoś tak wyglądać (biorąc pod uwagę brak pieniędzy na komunikację):

1, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 44, 50, 52 - bez zmian
2 - skierowane do Ronda Hipokratesa przez Rondo Czyżyńskie, dłuższy tabor
6 - skierowane w zamian na Cmentarz Rakowicki, albo przez Westerplatte albo naokoło przez Franciszkańską i Basztową
9 - skierowane przez Meissnera do Mistrzejowic, co 7,5 minuty w szczycie i co 15 poza
16 - wydłużone Meissnera - Mogilska - Rondo Grzegórzeckie - Stradom - Łagiewniki. Jeśli zabrakłoby pieniędzy można połączyć z 19 w linię całodobową
49 - wcielona w 9

Skierowanie 2 do Ronda Hipokratesa zamiast połączenia z 16 co moim zdaniem byłoby najlepsze wynika z tego, że taka linia pradwopodobnie potrzebowałaby taboru 33-metrowego, którego Krakowowi przynajmniej obecnie brakuje, a na odcinku Nowej Huty prawdopodobnie tramwaje jeździły by puste. Taka trasa pozwoliłaby zachować tabor 26-metrowy na tej linii.

Alternatywnie 2 mogłoby pojechać Salwator - Pleszów a 10 Kurdwanów - Rondo Hipokratesa, co trochę skróciłoby trasę 10, w oczekiwaniu na przedłużenie tej linii do Bieżanowa.

Jakby naprawdę brakowało pieniędzy 16 można zlikwidować i po jego trasie przedłużyć co drugi kurs linii 9, tak na Meissnera trafiłoby 16 tramwajów/h

Co myślicie?

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 15 paź 2025, 20:04
autor: miki3uwu
scyzor663 pisze: 15 paź 2025, 19:55 Niesamowite, nikt się nie spodziewał xD pisałem o tym, że bujacie w obłokach jak liczycie na zwiększenie ilości kursów.
Ale o czym wy mówicie? Padło określenie "istotnego" zwiększenia liczby kursów. Obecnie mamy tam (wliczając 49) 32 kursy/h. Zwiększenia do 40 kursów/h nie nazwałbym istotnym, a tym bardziej zwiększenia do 36.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 15 paź 2025, 20:08
autor: Kitek
Jeśli chodzi o "9" i "49" to sądzę, że "9" pojedzie przez Meissnera do Mistrzejowic a "49" wydłużą gdzieś w rejony Ronda Hipokratesa/Os. Piastów i dostanie rozkład a'la "11" w dni powszednie, bo tak będzie po prostu taniej...

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 15 paź 2025, 22:35
autor: Księżyc
Moim zdaniem tak to powinno być zorganizowane :
Linie: 11, 16, 44, 49 zostają zlikwidowane
6. kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23:00
7. GÓRKA NARODOWA P+R - po trasie linii 18 - Plac Wszystkich Świętych - Starowiślna - Grzegórzecka- Rondo Grzegórzeckie -po trasie linii 20 - MAŁY PŁASZÓW P+R
Linia kursuje w codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
9. przez Meissnera do MISTRZEJOWIC
10. KURDWANÓW P+R - ... - Rondo Czyżyńskie - jak linia 14 - RONDO HIPOKRATESA
12. SALWATOR - jak linia 2 - Lubicz - Rondo Mogilskie - Meissnera - MISTRZEJOWICE
Linia kursuje w dzień powszedni w godzinach: 4:30 - 21:00
15. BRONOWICE MAŁE - po trasie linii 4 - Plac Centralny - po obecnej trasie linii 10 - PLESZÓW
Linia kursuje codziennie w godzinach 4:30 - 23:00
19. BOREK FAŁĘCKI - ... - Rondo Mogilskie - Mogilska - Meissnera - Mistrzejowice - jak obecnie linia 16 - BARDOSA
Linia kursuje codziennie w godzinach: 4:30 - 23 :00
29. NOWY BIEŻANÓW P+R - po obecnej trasie linii 9 - Mikołajczyka - 0S. PIASTÓW
Linia kursuje codziennie w godzinach : 4:30 - 23:00
Linia autobusowa:
146. CZERWONE MAKI P+R- Grota - Roweckiego - Trasa Łagiewnicka - Witosa - Nowosądecka - Wielicka - Wolska - Na Kozłówce - 0S. NA KOZŁÓWCE
(powrót: Na Kozłówce - Wlotowa - Wielicka )
Linia kursuje codziennie w godzinach: 4:30- 23:00

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 16 paź 2025, 6:34
autor: Kojak
Po co linia 146? Ta linia to byłby jeden korek. To już nie lepiej tramwaj z CM do Prokocimia?

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 16 paź 2025, 11:01
autor: Księżyc
Kojak pisze: 16 paź 2025, 6:34 Po co linia 146? Ta linia to byłby jeden korek. To już nie lepiej tramwaj z CM do Prokocimia?
Po to linia 146 żeby zastąpiła linię tramwajową 11 na odcinku od Czerwone Maki P+R do Wielicka.

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

: 16 paź 2025, 11:13
autor: Kojak
No właśnie o to pytam. Po co zastępować linię tramwajową nr 11 linią autobusową nr 146?
Jaki jest tego cel? Pakować ludzi w korki w ciągu tych ulic.

Tendencje są raczej odwrotne, zastąpić autobus tramwajem.