Wieliczka, Biskupice
Re: Wieliczka, Biskupice
Dokumentujcie proszę niezabieralne "301" i "304" i nam wysyłajcie Będzie argument w rozmowach z Miastem.
Re: Wieliczka, Biskupice
Mnie za to zastanawia, czyją własnością jest ten kawałek trawnika przy pętli:Kaszmir pisze: ↑28 sie 2022, 22:05 W tym artykule:
Wieliczka, Niepołomice. Coraz mocniejsze apele o autobusy przegubowe na liniach 304 i 301. Co na to Kraków?
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-n ... 1-16800391
niepokoi mnie ten fragment.
To by oznaczało albo skrócenie trasy - wg mnie nie wchodzi w grę, linia pominęłaby większość przystanków w Wieliczce, albo odwrócenie przebiegu i puszczenie jej wzorem dawnego "314" górą i potem w kierunku Wieliczki Centrum - a to jednak mocne krążenie. Prędzej skierowałbym tam "204" i/albo "244" by zwolnić miejsce na obecnej końcówce "304".
https://www.google.pl/maps/@49.9864775, ... 312!8i6656
Geodezyjnie chodzi o tą działkę:
https://geoportal360.pl/map/?src=adword ... 43MTUvMQ==
Bo - GDYBY - była to własność miejska, to bardzo łatwo i w miarę szybko można byłoby powiększyć teren pętli, na oko zmieściłyby się tam ze dwa dodatkowe stanowiska postojowe. Owszem, te "szybko" nie byłoby "na już" - bo wiadomo projekt, przetarg, budowa - ale na pewno szybciej niż dodatkowe ewentualne odkupywanie terenu, jeśli właścicielem jest osoba prywatna albo spółdzielnia.
Re: Wieliczka, Biskupice
Z tego co wiem to własność prywatna, rozmowy były podejmowane w sprawie zakupu - jednak nie przyniosły rezultatu.
To na pewno nie do końca przemyślane stwierdzenie Burmistrza. Nie ma możliwości, aby "304" kończyła trasę na nowym Dworcu. Ludzie na to na pewno nie pozwolą, jestem o tym przekonany.
Tak jak wcześniej pisałem, próbowałbym na "301" wysłać przegubowce i mieszkańców z północnej części Wieliczki przekonać do wyboru tej linii. W kierunku Niepołomic, tak jak wiele osób zauważa są kursy mocno przepełnione, szczególnie w okresie godzin zmian pracowniczych. Przegubowce byłyby potrzebne na całej długości trasy.
Na obie linie przegubowce nie trafią na pewno. Nie ma na tyle pojazdów. Tak więc, kandydatem jest "301"
Re: Wieliczka, Biskupice
Nie ma i nie będzie ZGODY WIK ani mieszkańców na skrócenie do nowo wybudowanego dworca bo tam nie ma infrastruktury na przeguba. Burmistrz Kozioł zapewne by chciał aby pasażer miał skorzystać z WST z przesiadką na 304 z Dembowskiego (identycznie jak na pociąg). Pasażer z Wieliczki nie zakupi specjalnie biletu za 2,60zł by przejechać się mały kawałek.
Re: Wieliczka, Biskupice
Przecież stawka za wzkm MPK nie zależy od rozmiaru autobusu, finansowanie zostaje na tym samym poziomie.MichalTyniec pisze: ↑28 sie 2022, 21:09 Jakoś nie widać odpowiedzi gminy co do finansowania w związku ze zwiększeniem pojemności taboru, myślą że jak przekierują przeguby na inną pętlę to automatycznie ktoś im da?
-
- Ekspert
- Posty: 655
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wieliczka, Biskupice
Na aglomeracyjnych - jak powiedział rzecznik ZTP - w umowach z gminami są wpisane stawki za tabor 12m (bo przegubowe przecież nie kursują, więc takowej stawki nie ma nigdzie podanej). No ale gdyby przeguby miały zacząć kursować, to MPK zapewne zażądałoby za nie wyższej stawki (analogicznie jak na terenie Krakowa) - za co musiałyby dopłacić gminy.
-
- Ekspert
- Posty: 655
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wieliczka, Biskupice
No właśnie a jakiej stawki można się spodziewać, bo jak powiedzą im że tyle co za miejską linię czyli 9,34 przykładowo to wątpię żeby się gminy zgodziły na to, chyba że całkiem inna stawkę zaproponują.suchy pisze: ↑29 sie 2022, 19:12 Na aglomeracyjnych - jak powiedział rzecznik ZTP - w umowach z gminami są wpisane stawki za tabor 12m (bo przegubowe przecież nie kursują, więc takowej stawki nie ma nigdzie podanej). No ale gdyby przeguby miały zacząć kursować, to MPK zapewne zażądałoby za nie wyższej stawki (analogicznie jak na terenie Krakowa) - za co musiałyby dopłacić gminy.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1416
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Wieliczka, Biskupice
Nawet taka stawka wyjdzie taniej niż zwiększenie ilości kursów o połowę.
Re: Wieliczka, Biskupice
Masz dajmy na to tak:MichalTyniec pisze: ↑29 sie 2022, 19:44 No właśnie a jakiej stawki można się spodziewać, bo jak powiedzą im że tyle co za miejską linię czyli 9,34 przykładowo to wątpię żeby się gminy zgodziły na to, chyba że całkiem inna stawkę zaproponują.
- obecną stawkę 7,34 (aglomeracyjna), linia 304 ma 6 kursów/h = 6 x 7,34 = 44,04zł/wzkm w ciągu 1h.
Jeśli zmienimy stawkę na przeguby to:
- 9,34 (wg stawki miejskiej), zostawiamy 304 co 10min (6 kursów/h) = 6 x 9,34 = 56,04zł/wzkm w ciągu 1h
Ewentualnie mamy do wyboru opcję nr 2, którą usiłowało forsować ZTP, czyli zwiększenie ilości kursów:
- 7,34 (obecna stawka aglo), jeśli zwiększymy kursy w minimalny sposób (f=7,5min, czyli 8 kursów/h) = 8 x 7,34 = 58,72zł/wzkm w ciągu 1h.
- Kursy co 5 minut to już 12/h = 12 x 7,34 = 88,08zł/wzkm w ciągu 1h.
Chyba widać, która opcja jest najtańsza
-
- Ekspert
- Posty: 655
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wieliczka, Biskupice
No tak to prawda, tylko ani Wieliczka ani Niepołomice się nie wypowiedziały co do finansowania, tam tylko piszą że poproszą Ztp o zmianę, ale to konkretnie by napisali że zapłacą tyle i tyle i po problemie a tu żadnych konkretów nie ma, za chwilę napiszą że jednak nie mają tyle środków i nici ze wzmocnienia a na pewno dokładnie im Ztp przedstawił ile to będzie kosztować i w wersji z przegubem i solo.suchy pisze: ↑29 sie 2022, 21:05 Masz dajmy na to tak:
- obecną stawkę 7,34 (aglomeracyjna), linia 304 ma 6 kursów/h = 6 x 7,34 = 44,04zł/wzkm w ciągu 1h.
Jeśli zmienimy stawkę na przeguby to:
- 9,34 (wg stawki miejskiej), zostawiamy 304 co 10min (6 kursów/h) = 6 x 9,34 = 56,04zł/wzkm w ciągu 1h
Ewentualnie mamy do wyboru opcję nr 2, którą usiłowało forsować ZTP, czyli zwiększenie ilości kursów:
- 7,34 (obecna stawka aglo), jeśli zwiększymy kursy w minimalny sposób (f=7,5min, czyli 8 kursów/h) = 8 x 7,34 = 58,72zł/wzkm w ciągu 1h.
- Kursy co 5 minut to już 12/h = 12 x 7,34 = 88,08zł/wzkm w ciągu 1h.
Chyba widać, która opcja jest najtańsza
Re: Wieliczka, Biskupice
No bo trudno wypowiadać się odnośnie finansowania, nie znając jego poziomu Przecież do tej pory ZTP za każdym razem się wypowiadało, że "jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie częstotliwości", więc raczej nie mieli jak podać stawki za przeguby (zwłaszcza, że takowej nie ma też pewnie w umowie między ZTP a MPK - bo skoro na aglo kursują TYLKO 12m, to podana stawka 7,34 jest właśnie za 12m).MichalTyniec pisze: ↑29 sie 2022, 21:17 No tak to prawda, tylko ani Wieliczka ani Niepołomice się nie wypowiedziały co do finansowania, tam tylko piszą że poproszą Ztp o zmianę, ale to konkretnie by napisali że zapłacą tyle i tyle i po problemie a tu żadnych konkretów nie ma, za chwilę napiszą że jednak nie mają tyle środków i nici ze wzmocnienia a na pewno dokładnie im Ztp przedstawił ile to będzie kosztować i w wersji z przegubem i solo.
Więc podejrzewam, że załatwienie całej sprawy musi wyglądać tak, że najpierw ZTP musi otrzymać od MPK wyliczenia, za jaką stawkę pojadą przegubem na aglomerację - i dopiero przekazać info Wieliczce, która wtedy będzie mogła się odnieść do konkretów. A nie, że nie ma żadnej konkretnej kwoty, a Wieliczka miałaby z góry mówić "okej, akceptujemy w ciemno"
-
- Ekspert
- Posty: 655
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wieliczka, Biskupice
No chyba że mimo tego MPK i tak coś wymyśli żeby tych przegubów tam nie dać bo to już byłby za duży precedens i przecież każda gmina mogłaby tego zażądać i co wtedy.suchy pisze: ↑29 sie 2022, 21:43 No bo trudno wypowiadać się odnośnie finansowania, nie znając jego poziomu Przecież do tej pory ZTP za każdym razem się wypowiadało, że "jedynym rozwiązaniem jest zwiększenie częstotliwości", więc raczej nie mieli jak podać stawki za przeguby (zwłaszcza, że takowej nie ma też pewnie w umowie między ZTP a MPK - bo skoro na aglo kursują TYLKO 12m, to podana stawka 7,34 jest właśnie za 12m).
Więc podejrzewam, że załatwienie całej sprawy musi wyglądać tak, że najpierw ZTP musi otrzymać od MPK wyliczenia, za jaką stawkę pojadą przegubem na aglomerację - i dopiero przekazać info Wieliczce, która wtedy będzie mogła się odnieść do konkretów. A nie, że nie ma żadnej konkretnej kwoty, a Wieliczka miałaby z góry mówić "okej, akceptujemy w ciemno"
Re: Wieliczka, Biskupice
Jak zapłacą, to co za problem?MichalTyniec pisze: ↑29 sie 2022, 21:52bo to już byłby za duży precedens i przecież każda gmina mogłaby tego zażądać i co wtedy.
-
- Ekspert
- Posty: 655
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Wieliczka, Biskupice
No bo trochę tych linii jest gdzie ten przegub by się przydał, pomnóż przez ilość brygad to za chwilę na mieście by nie było co puścić bo by wszystkie gminy chciały a tak to Mpk ma zawsze jakieś wytłumaczenie że się nie da i mają problem z głowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości