Re: Zabierzów
: 28 lip 2020, 22:23
Mi się podoba

www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Mi się podoba
Próbowałem dostosować odjazdy pod kursy:Kaszmir pisze: 28 lip 2020, 22:23 Mi się podoba A jak wychodzi z czasem na przesiadki, liczyłeś może?
Czas na przesiadkę 2 minuty może nie wystarczyćlolek-12 pisze: 29 lip 2020, 8:32 601 przyjazd do Mydlnik 1:25 | odjazd z Mydlnik 1:29 // 908 przyjazd 1:23, odjazd 1:27
W Mydlnikach jest mała pętla, nie ma biegania, jak coś podjeżdża to dosłownie chwilka i już wsiadasz. W przypadku opóźnień kierowca "908" może czekać na "601". Zresztą to i tak pewnie jest do korekty, bo czas przejazdu trasy tej 908 możliwe, że jest krótszy. Mnie bardziej zastanawia, czy w ogóle dopuszczalne jest, by 1 autobus robił te 1,5 kółka bez dłuższej przerwy dla kierowcy, ewentualnie można zrezygnować z tego ostatniego kursu ekstra do Zabierzowa Rynek.
To zależy. Jeśli udałoby się zrobić jakieś łączenie z linią dzienną tak, aby łączny czas pracy nie przekroczył 6 godzin, byłoby to możliwe, gdyż jedna przerwa powinna się zmieścić między ostatnim kursem dziennym a pierwszym nocnym. Jeśli czas pracy wynosiłby 6-8 godzin, kierowca musiałby mieć łącznie 2 przerwy 15-minutowe lub dłuższe.lolek-12 pisze: 29 lip 2020, 8:40 Mnie bardziej zastanawia, czy w ogole dopuszczalne jest, by 1 autobus robił te 1,5 kółka bez dłuższej przerwy dla kierowcy
A "910" miało jakieś łączenia? Na nią chyba specjalnie Vero przyjeżdzało?Zieleńczanin pisze: 29 lip 2020, 8:49 To zależy. Jeśli udałoby się zrobić jakieś łączenie z linią dzienną tak, aby łączny czas pracy nie przekroczył 6 godzin, byłoby to możliwe, gdyż jedna przerwa powinna się zmieścić między ostatnim kursem dziennym a pierwszym nocnym. Jeśli czas pracy wynosiłby 6-8 godzin, kierowca musiałby mieć łącznie 2 przerwy 15-minutowe lub dłuższe.
Nie wiem, czy nie było łączeń. "278" przyjeżdża na BM kilka minut po północy.lolek-12 pisze: 29 lip 2020, 8:57A "910" miało jakieś łączenia? Na nią chyba specjalnie Vero przyjeżdzało?Zieleńczanin pisze: 29 lip 2020, 8:49 To zależy. Jeśli udałoby się zrobić jakieś łączenie z linią dzienną tak, aby łączny czas pracy nie przekroczył 6 godzin, byłoby to możliwe, gdyż jedna przerwa powinna się zmieścić między ostatnim kursem dziennym a pierwszym nocnym. Jeśli czas pracy wynosiłby 6-8 godzin, kierowca musiałby mieć łącznie 2 przerwy 15-minutowe lub dłuższe.
Raczej nawet na bezproblemowych węzłach zakłada się minimum trzy-cztery minuty, tym bardziej że wyszukiwarki często mają ustawione domyślnie trzy minuty na przesiadkę - przy rozkładowych dwóch taka wyszukiwarka nie wskaże Ci połączenia, tylko powie byś np. jechał "664" godzinę wcześniej i czekał 62 minuty na "908".lolek-12 pisze: 29 lip 2020, 8:40W Mydlnikach jest mała pętla, nie ma biegania, jak coś podjeżdża to dosłownie chwilka i już wsiadasz. W przypadku opóźnień kierowca "908" może czekać na "601". Zresztą to i tak pewnie jest do korekty, bo czas przejazdu trasy tej 908 możliwe, że jest krótszy. Mnie bardziej zastanawia, czy w ogóle dopuszczalne jest, by 1 autobus robił te 1,5 kółka bez dłuższej przerwy dla kierowcy, ewentualnie można zrezygnować z tego ostatniego kursu ekstra do Zabierzowa Rynek.
Jednak analizując czasy przejazdów dla kursów wczesnoporannych obecnych linii aglomeracyjnych wychodzi, że zbytnio tego czasu się nie znajdzie. Na niektórych odcinkach między przystankami dano 2 min np. miedzy Zabierzów Rynek a Zabierzów PKP, co wg mnie jest kuriozalne, bo te przystanki są bardzo blisko siebie. Chyba takie linie są nadspieszone w praktyce, ale muszą czekać na przystanku, by realizować rozkład, nie?Kaszmir pisze: 29 lip 2020, 11:53 Plus jeśli zakładamy, że w razie spóźnienia "908" może odjechać później, to znaczy iż uznajemy że i tak ma tę rezerwę czasową. Zatem wg mnie warto dodać mu tę minutę-dwie, zwłaszcza że jak sam piszesz, powinno dać się je wygospodarować "w trasie".
Nie wiedziałem o tym, ale chociaż w przypadku tej linii aglomeracyjnej moim zdaniem powinno być oznaczenie na rozkładzie, że da się zrealizować przesiadkę na inną linię. Bo coś mi się zdaje, że jednak ciężko będzie znaleźć te parę minut i jakby to było takie istotne to trzeba byłoby zrezygnować np. z jazdy przez centrum Szczyglic choćby w stronę Mydlnik - zysk 3 min.Kaszmir pisze: 29 lip 2020, 11:53 Raczej nawet na bezproblemowych węzłach zakłada się minimum trzy-cztery minuty, tym bardziej że wyszukiwarki często mają ustawione domyślnie trzy minuty na przesiadkę - przy rozkładowych dwóch taka wyszukiwarka nie wskaże Ci połączenia, tylko powie byś np. jechał "664" godzinę wcześniej i czekał 62 minuty na "908".
Myślę, że Wielka Wieś by się dorzuciła do takiego połączenia. Na pewno mieszkańcy Wierzchowia i ich przedstawiciele silnie by lobbowali za przedłużeniem linii, bo to jednak "MPK". Nie powinno to też być jakieś wielkie obciążenie dla budżetu gminy.Cukier pisze: 14 cze 2020, 22:24 "M28" ZABIERZÓW ZACISZE - Polna - ZABIERZÓW MŁYN - Brzezie - Ujazd - Gacki - ZELKÓW STAW [ - Kluczwody - WIERZCHOWIE (jeśli Wielka Wieś dołoży)]
Istnieje połączenie drogowe od wiaduktu nad S52 w Rząsce, ul. Łąkową, obok Centrum Witek, do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na wjeździe do Futury i Leroy Merlin. Niestety, droga jest niezbyt szeroka, ale może dałoby się ją wykorzystać na ewentualny dojazd mniejszym autobusem w tamten rejon?sorig pisze: 14 cze 2020, 21:46 Nie da się ukryć, że Rząska jest problematyczna w obsłudze, a przejazd przez nią nie tylko wydłuża czas podróży, ale też pozbawia pasażerów możliwości skorzystania z przystanku Leroy Merlin. Który jest ważny, bo nie dość że obsługuje w jakimś stopniu centrum handlowe, to przede wszystkim umożliwia przesiadkę na linie dalekobieżne np do Katowic, które się wcześniej nie zatrzymują (z uwagi na opłaty za skorzystanie z przystanku w Krakowie). Z punktu widzenia zarówno tranzytu z Zabierzowa, jak i mieszkańców Rząski najlepsza byłaby krótka dowozówka do Krakowa z niektórymi wariantami wydłużonymi do Zabierzowa lub dalej.
Ciekawostka: w ramach budowy kolejnej hali GOODMANa inwestor przewidział wykonanie małej pętli autobusowej przy wjeździe z ul. Komandosów. Otworzy to możliwość wykonania wjazdu kieszeniowego np. kursami obleganymi przez pracowników centrum.
Mnie też pomysł się podoba, taka linia obsłuży znaczną część wsi w gminie. Jednak nie wiem czy jest takie parcie społeczne, Zabierzów i Rudawa mają obecnie jakieś kursy nocne realizowane przez POLRegio z Dworca Głównego.Kaszmir pisze: 29 lip 2020, 11:53 Projekt super. Ja bym uderzał do Gminy, a jeśli się nie zgodzi, organizował zbieranie głosów. Tylko może po wakacjach, bo teraz już i tak obrodziło petycjami
Póki nie będzie integracji biletów MPK z kolejami, porządnego systemu SKA to nie będzie żadnych większych reform, które właśnie by wymuszały istnienie takich linii. Na dodatek samo MPK powinno jeszcze pozyskać parę mikrobusów na linie tego typu.Piwko Wielkie pisze: 02 sie 2020, 17:54 Myślę, że Wielka Wieś by się dorzuciła do takiego połączenia. Na pewno mieszkańcy Wierzchowia i ich przedstawiciele silnie by lobbowali za przedłużeniem linii, bo to jednak "MPK". Nie powinno to też być jakieś wielkie obciążenie dla budżetu gminy.
Ten odcinek to znowu wyzwanie, ale chyba tylko dla mikrobusu.Piwko Wielkie pisze: 02 sie 2020, 17:54 Istnieje połączenie drogowe od wiaduktu nad S52 w Rząsce, ul. Łąkową, obok Centrum Witek, do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na wjeździe do Futury i Leroy Merlin. Niestety, droga jest niezbyt szeroka, ale może dałoby się ją wykorzystać na ewentualny dojazd mniejszym autobusem w tamten rejon?
Może po prostu wydłużenie "230" w to miejsce?Piwko Wielkie pisze: 02 sie 2020, 17:54 Ciekawostka: w ramach budowy kolejnej hali GOODMANa inwestor przewidział wykonanie małej pętli autobusowej przy wjeździe z ul. Komandosów. Otworzy to możliwość wykonania wjazdu kieszeniowego np. kursami obleganymi przez pracowników centrum.
A może w ogóle jakieś małe połączenie Zabierzów - Wielka Wieś (Szyce UG?) z wjazdem pod Goodmana? Wiem, że mieszkańcy Modlniczki Trzcia narzekają, że trudno im się dostać do centrum swojej gminy.
2 minuty przy spokojniej ekonomicznej jeździe to idealny czas przejazdu. Mało kiedy dochodzi to stania na przystankach.lolek-12 pisze: 29 lip 2020, 13:39 [...]
Jednak analizując czasy przejazdów dla kursów wczesnoporannych obecnych linii aglomeracyjnych wychodzi, że zbytnio tego czasu się nie znajdzie. Na niektórych odcinkach między przystankami dano 2 min np. miedzy Zabierzów Rynek a Zabierzów PKP, co wg mnie jest kuriozalne, bo te przystanki są bardzo blisko siebie. Chyba takie linie są nadspieszone w praktyce, ale muszą czekać na przystanku, by realizować rozkład, nie?
[...]
Piwko Wielkie pisze: 02 sie 2020, 17:54 [...]
Istnieje połączenie drogowe od wiaduktu nad S52 w Rząsce, ul. Łąkową, obok Centrum Witek, do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na wjeździe do Futury i Leroy Merlin. Niestety, droga jest niezbyt szeroka, ale może dałoby się ją wykorzystać na ewentualny dojazd mniejszym autobusem w tamten rejon?
[...]
Co do autobusów to może być cieżko przez stan drogi (przykrywka odmowy). Lecz pomysł wart rożważenia. A tobor to spokojnie MIDI jak w weekendy i ostatni wariantowy z BM 268.mkm3 pisze: 03 sie 2020, 15:55 [...]
Ten odcinek to znowu wyzwanie, ale chyba tylko dla mikrobusu.
[...]
To zależy, czy dla mieszkańców Rząski jest istotny bezpośredni dojazd do Futury.Cukier pisze: 03 sie 2020, 23:08 Łąkową w Rząsce w 2015 kursowały 12m, podczas zamknięcia i remontu wiaduktu nad S52. Jakkolwiek totalnie nie widzę sensowności tej trasy w ruchu liniowym, jest bardzo nie po drodze i nic nie wnosi, a tylko dokłada wzkm i czasu przejazdu.
Liniowo nie ma sensu trasa tamtędy. Jedynie stworzenie nowej linii, co jest na obecne czasy do dużego przedyskutowania.Cukier pisze: 03 sie 2020, 23:08 [...] Jakkolwiek totalnie nie widzę sensowności tej trasy w ruchu liniowym, jest bardzo nie po drodze i nic nie wnosi, a tylko dokłada wzkm i czasu przejazdu.