Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
: 07 lut 2023, 20:50
Niech zgadnę coś w stylu wydłużenia trasy linii 113 mają w planach?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Chyba jedynie to zostanie - skoro jedna dodatkowa brygada "174" jest problemem (gdyż z treści pisma tak właśnie wynika, jakoby koncepcja jest ok, no ale nie ma możliwości budżetowych i operatorowych), to osobna linia na pewno nie zostanie utworzona. Jeśliby pozmieniano "113", to też chyba jedynie symbolicznie lub jakoś znaczniej przetrasowano by linię tym samym jej drastycznie nie zmieniając.
To byłby naprawdę dobry pomysł.yosujiro pisze: 08 lut 2023, 7:31 Niech wydłużą do ATUTa 142. Skoro nie może jeździć po starej trasie, to niech się chociaż przyda w inny sposób![]()
boms pisze: 13 lut 2023, 2:29Ostatnio też myślałem że trzeba pomyśleć nad obsługą nocną ul. Sołtysowskiej. Sporo osób wysiada z tramwaju w weekendy na Centralnej i idzie dalej pieszo. Skoro 642 mogłoby stracić większość swojej dotychczasowej trasy to warto by też wydłużyć jego drugi koniec do pętli Lesisko.
To chyba jeden z większych rejonów ominiętych przez nocną km. Osobna linia może być jednak łatwiejsza do synchronizacji. Jadąc ze Stoków, takie "642" musiałoby być jednocześnie skoordynowane z "64" (w stronę centrum) oraz "62" (z centrum). Sprawdziłem i przy utrzymaniu obecnych odjazdów, "642" do Centralnej docierałoby o 1:01, 2:01 itp. co w weekendy oznacza 13 minut czekania na przesiadkę z "62" (gdy ma f30) i 43 minuty (w porach f60). Długo, nawet 13 minut to tyle, że część pójdzie piechotą.boms pisze: 13 lut 2023, 2:29Wydłużenie chyba lepsze rozwiązanie niż tworzenie jakiegoś potworka o numerze 603 z Al. Przyjaźni lub z Dworca Autobusowego w Czyżynach.
Chyba kursy wyjazdowe i zjazdowe nie są płacone. Ale jak najbardziej jestem za żeby je wykorzystać. W drugą stronę można wykorzystać pierwsze wyjazdy. Zwłaszcza, że najczęściej potencjalni pasażerowie wieczorem będą chcieli jechać w stronę osiedla, a z rana wydostać z osiedla więc idealnie pod Mobilisa.LLoan pisze: 13 lut 2023, 15:35 Na samodzielne "603" w chwili obecnej nie ma co liczyć, natomiast przedstawiona propozycja wykorzystania zjazdów 152 (za które i tak przewoźnik ma płacone), na pewno będzie miała zainteresowanie wśród mieszkańców. Na forum największego osiedla na ul. Sołtysowskiej, znalazłem komentarz mówiący o sporej grupie osób około godziny 23.30 wracających pieszo z Centralnej do osiedli (zapewne nieco później również). Dobrym pomysłem, poza 152 byłoby również uruchomienie takiego kursu zjazdowego jako 603 właśnie w tym okresie. To doskonałe pokazuje, że jest tutaj zapotrzebowanie na takie połączenie i warto wykorzystać zjazdy, by przy okazji podwiozły pasażerów. Ostatni kurs z Centralnej -> Na Załęczu to obecnie 113 o 23:04.
Można próbować z każdą linią, "152" ma tę zaletę że jest dość blisko, kończy najpóźniej i ostatnie kursy systematycznie wykonuje co pół godziny co ułatwia koordynację z "6x". Co więcej, kończy akurat tak że kierowca w sam raz zdąży podjechać na Centralną bez przesadnego czekania
Tak. Inne nocne jadące po trasie linii dziennych też dostawały osobne numery - np. "920" (jak "220") czy "910" (jak warianty "210").sorig pisze: 13 lut 2023, 18:34To mogłyby być także dodatkowe kursy "413" realizowane wieczorem lub warianty "113" skrócone do Na Załęczu. Choć zapewne nadanie im nowego numerka lepiej by wyglądało pod względem marketingowym.
Po szybkich obliczeniach wychodzi, że koszty funkcjonowania dwóch kursów "603" na trasie Czyżyny Dworzec - Na Załęczu, obsługiwanych przez zjazdy "152" - czyli autobusy 18m to ~18000zł rocznie (biorąc pod uwagę obsługę 5 dni w tygodniu), lub ~24000zł rocznie (w przypadku obsługi 7 dni w tygodniu). Gdyby dołożyć jeszcze jeden lub dwa kursy uzupełniające lukę między ostatnim kursem "113" a pierwszym "603", to również nie jest to majątek. Na skalę roku są to pieniądze praktycznie żadne, a naprawdę takie wykorzystanie i tak jeżdżących tą trasą autobusów byłoby sporym krokiem naprzód jeśli chodzi o komunikację nocną w tym rejonie. Może w końcu coś ruszy w tym temacie.Kaszmir pisze: 13 lut 2023, 21:55 Można próbować z każdą linią, "152" ma tę zaletę że jest dość blisko, kończy najpóźniej i ostatnie kursy systematycznie wykonuje co pół godziny co ułatwia koordynację z "6x". Co więcej, kończy akurat tak że kierowca w sam raz zdąży podjechać na Centralną bez przesadnego czekaniaGdyby był więcej niż jeden kurs takiego "603" to łatwiej też ogarnąć łączenia z jedną linią, niż by każdy kurs miał z inną.
Z wad, na "152" jeżdżą przegubowce więc teoretycznie wyższa stawka. Acz koszty i tak byłyby marginalne.
Myślę, że pomysł można nawet skalować w zależności od potrzeb i budżetu. Skoro Mobilis i tak przejeżdża ten odcinek w ramach zjazdu, to może nawet by się zgodził na krótszą trasę: Centralna - Na Załęczu? Wtedy wychodzi jeszcze taniej i krócej - to ledwie 1,8 km długości. Poniżej przeliczenie poszczególnych opcji, i koszt roczny jednego kursu na tydzień:LLoan pisze: 13 lut 2023, 22:44Po szybkich obliczeniach wychodzi, że koszty funkcjonowania dwóch kursów "603" na trasie Czyżyny Dworzec - Na Załęczu, obsługiwanych przez zjazdy "152" - czyli autobusy 18m to ~18000zł rocznie (biorąc pod uwagę obsługę 5 dni w tygodniu), lub ~24000zł rocznie (w przypadku obsługi 7 dni w tygodniu). Gdyby dołożyć jeszcze jeden lub dwa kursy uzupełniające lukę między ostatnim kursem "113" a pierwszym "603", to również nie jest to majątek. Na skalę roku są to pieniądze praktycznie żadne, a naprawdę takie wykorzystanie i tak jeżdżących tą trasą autobusów byłoby sporym krokiem naprzód jeśli chodzi o komunikację nocną w tym rejonie.
A co to za problem, przecież wiele linii po ostatnim kursie ma jeszcze po kilka - kilkanaście minut postoju na pętli, zanim ruszą do zjazdu (nie wspominając o tramwajach z Podgórza, które koło północy mają postoje nawet po 40-50 minutKaszmir pisze: 15 lut 2023, 10:44 PS. Zmienił się rozkład "152", chyba był inny na czas ferii. W weekendy linia kończy o innych godzinach, nie jest to tak ładne jak wcześniej - zamiast parę minut, pojazdy musiałyby czekać ponad kwadransAcz może Mobilis i tak by się zgodził. Albo można przesunąć odjazdy "152".