Re: Mogiła, Łęg, Sołtysowska
: 07 lut 2023, 20:50
Niech zgadnę coś w stylu wydłużenia trasy linii 113 mają w planach?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Chyba jedynie to zostanie - skoro jedna dodatkowa brygada "174" jest problemem (gdyż z treści pisma tak właśnie wynika, jakoby koncepcja jest ok, no ale nie ma możliwości budżetowych i operatorowych), to osobna linia na pewno nie zostanie utworzona. Jeśliby pozmieniano "113", to też chyba jedynie symbolicznie lub jakoś znaczniej przetrasowano by linię tym samym jej drastycznie nie zmieniając.
boms pisze: ↑13 lut 2023, 2:29Ostatnio też myślałem że trzeba pomyśleć nad obsługą nocną ul. Sołtysowskiej. Sporo osób wysiada z tramwaju w weekendy na Centralnej i idzie dalej pieszo. Skoro 642 mogłoby stracić większość swojej dotychczasowej trasy to warto by też wydłużyć jego drugi koniec do pętli Lesisko.
To chyba jeden z większych rejonów ominiętych przez nocną km. Osobna linia może być jednak łatwiejsza do synchronizacji. Jadąc ze Stoków, takie "642" musiałoby być jednocześnie skoordynowane z "64" (w stronę centrum) oraz "62" (z centrum). Sprawdziłem i przy utrzymaniu obecnych odjazdów, "642" do Centralnej docierałoby o 1:01, 2:01 itp. co w weekendy oznacza 13 minut czekania na przesiadkę z "62" (gdy ma f30) i 43 minuty (w porach f60). Długo, nawet 13 minut to tyle, że część pójdzie piechotą.
Chyba kursy wyjazdowe i zjazdowe nie są płacone. Ale jak najbardziej jestem za żeby je wykorzystać. W drugą stronę można wykorzystać pierwsze wyjazdy. Zwłaszcza, że najczęściej potencjalni pasażerowie wieczorem będą chcieli jechać w stronę osiedla, a z rana wydostać z osiedla więc idealnie pod Mobilisa.LLoan pisze: ↑13 lut 2023, 15:35 Na samodzielne "603" w chwili obecnej nie ma co liczyć, natomiast przedstawiona propozycja wykorzystania zjazdów 152 (za które i tak przewoźnik ma płacone), na pewno będzie miała zainteresowanie wśród mieszkańców. Na forum największego osiedla na ul. Sołtysowskiej, znalazłem komentarz mówiący o sporej grupie osób około godziny 23.30 wracających pieszo z Centralnej do osiedli (zapewne nieco później również). Dobrym pomysłem, poza 152 byłoby również uruchomienie takiego kursu zjazdowego jako 603 właśnie w tym okresie. To doskonałe pokazuje, że jest tutaj zapotrzebowanie na takie połączenie i warto wykorzystać zjazdy, by przy okazji podwiozły pasażerów. Ostatni kurs z Centralnej -> Na Załęczu to obecnie 113 o 23:04.
Można próbować z każdą linią, "152" ma tę zaletę że jest dość blisko, kończy najpóźniej i ostatnie kursy systematycznie wykonuje co pół godziny co ułatwia koordynację z "6x". Co więcej, kończy akurat tak że kierowca w sam raz zdąży podjechać na Centralną bez przesadnego czekania Gdyby był więcej niż jeden kurs takiego "603" to łatwiej też ogarnąć łączenia z jedną linią, niż by każdy kurs miał z inną.
Tak. Inne nocne jadące po trasie linii dziennych też dostawały osobne numery - np. "920" (jak "220") czy "910" (jak warianty "210").
Po szybkich obliczeniach wychodzi, że koszty funkcjonowania dwóch kursów "603" na trasie Czyżyny Dworzec - Na Załęczu, obsługiwanych przez zjazdy "152" - czyli autobusy 18m to ~18000zł rocznie (biorąc pod uwagę obsługę 5 dni w tygodniu), lub ~24000zł rocznie (w przypadku obsługi 7 dni w tygodniu). Gdyby dołożyć jeszcze jeden lub dwa kursy uzupełniające lukę między ostatnim kursem "113" a pierwszym "603", to również nie jest to majątek. Na skalę roku są to pieniądze praktycznie żadne, a naprawdę takie wykorzystanie i tak jeżdżących tą trasą autobusów byłoby sporym krokiem naprzód jeśli chodzi o komunikację nocną w tym rejonie. Może w końcu coś ruszy w tym temacie.Kaszmir pisze: ↑13 lut 2023, 21:55 Można próbować z każdą linią, "152" ma tę zaletę że jest dość blisko, kończy najpóźniej i ostatnie kursy systematycznie wykonuje co pół godziny co ułatwia koordynację z "6x". Co więcej, kończy akurat tak że kierowca w sam raz zdąży podjechać na Centralną bez przesadnego czekania Gdyby był więcej niż jeden kurs takiego "603" to łatwiej też ogarnąć łączenia z jedną linią, niż by każdy kurs miał z inną.
Z wad, na "152" jeżdżą przegubowce więc teoretycznie wyższa stawka. Acz koszty i tak byłyby marginalne.
Myślę, że pomysł można nawet skalować w zależności od potrzeb i budżetu. Skoro Mobilis i tak przejeżdża ten odcinek w ramach zjazdu, to może nawet by się zgodził na krótszą trasę: Centralna - Na Załęczu? Wtedy wychodzi jeszcze taniej i krócej - to ledwie 1,8 km długości. Poniżej przeliczenie poszczególnych opcji, i koszt roczny jednego kursu na tydzień:LLoan pisze: ↑13 lut 2023, 22:44Po szybkich obliczeniach wychodzi, że koszty funkcjonowania dwóch kursów "603" na trasie Czyżyny Dworzec - Na Załęczu, obsługiwanych przez zjazdy "152" - czyli autobusy 18m to ~18000zł rocznie (biorąc pod uwagę obsługę 5 dni w tygodniu), lub ~24000zł rocznie (w przypadku obsługi 7 dni w tygodniu). Gdyby dołożyć jeszcze jeden lub dwa kursy uzupełniające lukę między ostatnim kursem "113" a pierwszym "603", to również nie jest to majątek. Na skalę roku są to pieniądze praktycznie żadne, a naprawdę takie wykorzystanie i tak jeżdżących tą trasą autobusów byłoby sporym krokiem naprzód jeśli chodzi o komunikację nocną w tym rejonie.
A co to za problem, przecież wiele linii po ostatnim kursie ma jeszcze po kilka - kilkanaście minut postoju na pętli, zanim ruszą do zjazdu (nie wspominając o tramwajach z Podgórza, które koło północy mają postoje nawet po 40-50 minut )Kaszmir pisze: ↑15 lut 2023, 10:44 PS. Zmienił się rozkład "152", chyba był inny na czas ferii. W weekendy linia kończy o innych godzinach, nie jest to tak ładne jak wcześniej - zamiast parę minut, pojazdy musiałyby czekać ponad kwadrans Acz może Mobilis i tak by się zgodził. Albo można przesunąć odjazdy "152".