Re: Krakowska polityka
: 16 lis 2023, 11:46
Jak będą pieniądze z KPO to i inwestycje ruszą 

Z resztą się raczej zgadzam, ale tutaj mam odmienne zdanie - to często jest tak, że w takim wieku dalsza praca wydłuża życie, a po odejściu na emeryturę zdrowie może się zapaść w moment. A póki co Majchrowski wydaje się być w naprawdę dość solidnej kondycji.festence pisze: 15 lis 2023, 23:10 - wiek (77 lat w styczniu), a co za tym idzie zmęczenie, choroby itp.
Skoro tak, to pewnie nie wystartuje. Chociaż ja generalnie uważam od dłuższego czasu, że nie wystartuje, bo sondaże raczej nie pozostawiają większych wątpliwości, a nie sądzę, że JM byłby w stanie jeszcze w kampanii jakiś elektorat dla siebie podebrać. Naprawdę już się tak zasiedział, że wszyscy się na nim poznali.Kaszmir pisze: 16 lis 2023, 12:34 Z wieści kuluarowych dostałem info, że zdrowotnie właśnie jest słabo, tylko jest to ukrywane przed mediami.
To ostatnio dość częste u 70+ latków u władzyKaszmir pisze: 16 lis 2023, 12:34 Z innej beczki, znajomi którzy byli u prezydenta na spotkaniu mówili, że w czasie rozmowy z nimi... zasnął.
Powiedz to wszystkim zarządom, udziałowcom spółek i ekonomistom, że są głupi.Kierman pisze: 16 lis 2023, 9:27 Lol człowieku. Zadłużanie się kosztem pokoleń i życie na kredyt nie jest normalne.
No tak. Najważniejsza inwestycja w prawie milionowym mieście.WDZ pisze: 16 lis 2023, 14:08 W całym dziale "transport" zaplanowano (poza drobiazgami) fizyczne rozpoczęcie JEDNEJ inwestycji - budowy ul. 8 Pułku Ułanów. Reszta to tylko papiery...
Jak wynika z informacji Interii, rządzący miastem od 21 lat prezydent Jacek Majchrowski ma ogłosić w najbliższych dniach, że nie wystartuje w najbliższych wyborach samorządowych. Jeśli nic nie zmieni się przez weekend, o prezydenturę z poparciem Majchrowskiego ma powalczyć Ireneusz Raś, poseł PSL.
W kuluarach mówi się jednak, że do wyścigu o fotel prezydenta może stanąć Andrzej Kulig, dotychczasowy zastępca Majchrowskiego. Samorządowiec od kilku miesięcy jest aktywy m.in. w mediach społecznościowych. Ewentualny start nie jest na rękę politykom PSL, którzy nie przepadają za Kuligiem.
Platforma Obywatelska w sobotni wieczór oficjalnie przedstawiła Aleksandra Miszalskiego jako swojego kandydata na fotel prezydenta Krakowa.
(źródło jak wyżej)w najbliższy poniedziałek ma ogłosić swoją decyzję, o tym czy będzie ubiegał się po raz… po dwóch dekadach swoich rządów o kolejną kadencję.
Trafne w punkt. Mam wrażenie, że są dwie polityki: jedna w centrum (zwężenia, ograniczanie i uspakajanie ruchu, wydzielanie km) i zupełnie inna poza nim (rozbudowane arterie samochodowe, km upychana bokiem, brak jakiejkolwiek spójności infrastruktury km). Tak jakby to były dwa zupełnie różne miasta.Ydhflx pisze: 18 lis 2023, 22:36W temacie polityki: jak dla mnie dalece największym problemem obecnych władz miasta nie jest to, że ich polityka transportowa jest zła, tylko że jest bardzo chaotyczna i niespójna - pokuszę się nawet o stwierdzenie, że nie ma polityki transportowej jako takiej, tylko są przypadkowo podejmowane decyzje.
Nie do końca tak jak piszesz @Impuls, bardziej tu jest polityka włodarzy, bo gminy ościenne podpisują porozumienie o powierzeniu zdania transportu publicznego prezydentowi Krakowa i w 99% przypadków koszt od granicy miasta do pętli w mieście biorą po 50% z miastem, a 100% kosztów od granicy w głąb aglo.impuls pisze: 19 lis 2023, 11:06 A ja się nie do końca zgadzam z przedmówcami. W ostatnich latach zrobiono chyba najwięcej jeśli chodzi o wizję transportową Miasta. Mamy kolej po czterech torach przez Centrum. Dzięki temu do Wieliczki, Tarnowa, Sędziszowa, Krzeszowic, Balic, Skawiny pociągi kursują co pół godziny a czasem nawet 3 pociągi na godzinę. W wielu gminach wokół Krakowa powstały parkingi i są pełne. Bardzo duży potok aut został powstrzymany, bo kolej dociera szybko do Krakowa. Są też agloekspresy. Wreszcie będzie ring Autostradowy wokół Krakowa. Powstały lub powstają dwupasmowe wylotówki których brakowało Igołomska, al. 29 Listopada, Trasa Wolbromska, Kocmyrzowska. Powstała T. Łagiewnicka jako część III obwodnicy Krakowa. I tylko te ulice które są w ramach III obwodnicy w tym Opolska mają rozwiązania wielu pasów do przyjmowania ruchu międzydzielnicowego. Ogranicza się funkcjonowanie innych ulic Dietla, Starowiślna, Krakowska, aby zlikwidować ruch tranzytowy. Bus pasy muszą powstawać, a i tak autobusy utykają w mega korkach. 8 pułku Ułanów to ulica dzielnicowa o jednym pasie ruchu w każdą stronę poza skrzyżowaniami. Mamy nowoczesne tramwaje i autobusy. Kwestia mentalności, aby część kierowców się przesiadła do KM. To wtedy korki znikną i autobusy też lepiej będą funkcjonować. Więcej dróg w zabudowanych częściach Krakowa nie da się wybudować.