Strona 3 z 4

Re: S7

: 31 paź 2023, 12:33
autor: Kaszmir
​Przetarg na dokumentację dla S7 Kraków -Myślenice unieważniony
https://www.rmf24.pl/regiony/krakow/new ... rp_state=1
Przetarg wygrał Transprojekt Gdański. Jednak w tym tygodniu firma poinformowała, że "błędnie przeliczyła koszty w złożonej przez siebie ofercie" i rezygnuje z podpisania umowy na przygotowanie studium.
Przygotowujemy się do ogłoszenia kolejnego przetargu. Planujemy, że zostanie on ogłoszony jeszcze w tym roku - poinformował Michna.

Re: S7

: 17 lis 2023, 19:54
autor: mejtolx
Są już jakieś informacje kiedy zostanie otwarte torowisko Wańkowicza-Elektromontaż?

Re: S7

: 17 lis 2023, 23:15
autor: impuls
Oj nieprędko. To czy zrobią na gwiazdkę stoi pod dużym znakiem zapytania. Na Wiadukcie zbroją jeszcze ścieżkę rowerową i chodnik. Dopiero jak zaleją będą mogli układać tory, Jest większość podbetonek czyli warstw wyrównawczych pod płyty pod rozjazdy. Ale płyt pod rozjazdy jest niewiele. Rozpoczęli montować dopiero dwa elementy rozjazdów. Budowali też mur oporowy przy nasypie od strony Elektromontażu. W tym tygodniu też wkopywali kable zasilające. W rejonie elektromontażu przywieźli sporo płyt rowkowych. Sporo pracy a tempo takie sobie.

Re: S7

: 22 lis 2023, 18:26
autor: GoMeZz391
Został ogłoszony drugi przetarg na przygotowanie STEŚ (Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego) dla S7 Kraków-Myślenice.
GDDKiA Kraków pisze: Ogłosiliśmy drugi przetarg na przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla drogi ekspresowej S7 Kraków – Myślenice. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie możliwych wariantów przebiegu tej trasy. Termin składania ofert to 28 grudnia.

Pierwsze postępowanie ogłosiliśmy w maju, a na początku października wybraliśmy wykonawcę, który miał przygotować Studium. Niestety, z przyczyn od nas niezależnych, wykonawca pod koniec października zrezygnował z podpisania umowy, tracąc przy tym na rzecz Skarbu Państwa 180 tysięcy zł wadium. Z tego też powodu podjęliśmy decyzję o unieważnieniu tamtego postępowania.

Informując o rezygnacji wybranego wcześniej wykonawcy podkreślaliśmy, że chcemy jeszcze w tym roku ogłosić ponownie przetarg na wybór projektanta odpowiedzialnego za przygotowanie przebiegów S7 między Krakowem a Myślenicami i uzyskanie dla jednej z proponowanych tras decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

W styczniu 2022 roku zaprezentowano Studium korytarzowe dla drogi ekspresowej Kraków – Myślenice. W ramach studium zawarto sześć proponowanych szerokich korytarzy, którymi mogłaby zostać poprowadzona trasa pomiędzy Krakowem a Myślenicami. Korytarze nie wskazywały precyzyjnie wariantów przebiegu nowej drogi, lecz pasy terenu o szerokości od 3 do 5 km, w których planowano zlokalizować docelowe przebiegi trasy.

STEŚ to dokument projektowy, w którym analizowane są możliwości poprowadzenia drogi na konkretnym terenie, z uwzględnieniem kwestii technicznych, kosztów i oddziaływania nowej trasy na środowisko. Zaproponowane w STEŚ warianty będą prezentowały już precyzyjne przebiegi i lokalizację inwestycji. Wykonawca STEŚ przedstawi możliwości przebiegu drogi w pasie o szerokości od 80 do 150 metrów, w którym zlokalizowane będą nie tylko sama droga ekspresowa, ale cała infrastruktura związana z jej funkcjonowaniem.

Więcej: https://www.gov.pl/web/gddkia-krakow/sz ... fWYP8wnHqw

Re: S7

: 23 lis 2023, 13:13
autor: Adrian14
Przedwczoraj widziałem, że już wstawili podbijarkę na tory.

Re: S7

: 23 lis 2023, 16:34
autor: judash
Mniej więcej od 2 tygodni się nią bawią.

Re: S7

: 26 lis 2023, 20:29
autor: kucyk
Być może w tym tygodniu nastąpią duże zmiany na Al. Solidarności przy Kombinacie:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/budow ... 53999.html

Re: S7

: 16 sty 2024, 21:06
autor: Kaszmir
Nieużywana przejazdówka przy Elektromontażu została zdemontowana. Szkoda jej, choć oczywiście decyzja dobra. Tramwaje w relacji Darwina - Elektromontaż powinny wrócić wczesną wiosną.
W rejonie przystanku Elektromontaż do łuku przy skrzyżowaniu z ulicą Ujastek służby firmy ZUE wymieniły torowisko w ramach utrzymania. Dzięki temu, w tym rejonie cała infrastruktura tramwajowa będzie nowa, w tym odcinek który nie był objęty inwestycją S7. Jednocześnie likwidacji uległa przejazdówka torowa, zlokalizowana na wysokości przystanku Elektromontaż i niewykorzystywana od dziesięcioleci. Po przebudowanie rozjazdów przy II bramie zajezdni Nowa Huta, nie była już ona do niczego potrzebna.

W związku z powyższym, najtrudniejsze prace zostały wykonane i tramwaje powinny pojechać od ulicy Kocmyrzowskiej do ulicy Łowińskiego wczesną wiosną. Trwają też prace przy drugim wiadukcie tramwajowym w kierunku Wzgórz Krzesławickich. Do filarów montowane są podpory. Wkrótce powinny pojawić się żelbetonowe przęsła, które łączyć będą poszczególne filary.
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... resowej-s7

Re: S7

: 17 sty 2024, 6:10
autor: scyzor663
Ja dalej ubolewam nad tym, że zaoszczędzono na jednym wiadukcie przez co trasa w kierunku Kombinatu będzie mega dziwna - "4" będzie dwukrotnie przekraczać S7.

Re: S7

: 20 sty 2024, 20:23
autor: kucyk
Dwa warianty przebiegu nowej S7 między Krakowem a Myślenicami:

https://gazetakrakowska.pl/dwa-warianty ... 1-18249317

Re: S7

: 12 mar 2024, 15:58
autor: Kaszmir
Czyli nie będzie S7 w tym roku, dopiero 2025.
Wciąż nie ma kluczowej decyzji dotyczącej węzła Mistrzejowice. Wojewoda Małopolski nie wydał zezwolenia na realizację budowy.
To wszystko oznacza, że ogromna inwestycja, która miała zostać oddana kierowcom w drugiej połowie tego roku, opóźni się o około rok.
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... -tym-roku/

Re: S7

: 05 maja 2024, 23:53
autor: Kaszmir
Rozbudowa obwodnicy Krakowa. Mieszkańcy: „Żyjemy w zielonej oazie, a zostaniemy uwięzieni w betonowym uścisku”
https://gazetakrakowska.pl/rozbudowa-ob ... 1-18504827
- Realizacja planów związanych z budową nowych dróg doprowadziłaby do zabetonowania najcenniejszych zielonych terenów Krakowa. Nie tylko chodzi o nowy odcinek obwodnicy autostradowej, ale też budowę trasy S7 z Krakowa do Myślenic. Stąd nasza inicjatywa, aby chronić tą cenną przyrodniczo część miasta – mówi Grzegorz Kostecki, lider Stowarzyszenia „Mieszkańcy dla Ochrony Dziedzictwa i Środowiska”.

Re: S7

: 06 maja 2024, 11:23
autor: sorig
Obecnie funkcjonujący układ przy węźle w Bielanach jest niewydolny, a koncepcja zaproponowana przez GDDKiA moim zdaniem w tym przypadku jest optymalna. Rumor jaki się podniósł jest niewspómierny do niewielkich negatywnych skutków tej inwestycji.

Re: S7

: 06 maja 2024, 12:36
autor: kucyk
sorig pisze: 06 maja 2024, 11:23 Obecnie funkcjonujący układ przy węźle w Bielanach jest niewydolny, a koncepcja zaproponowana przez GDDKiA moim zdaniem w tym przypadku jest optymalna. Rumor jaki się podniósł jest niewspómierny do niewielkich negatywnych skutków tej inwestycji.
Też tak samo uważam. Nie rozumiem tych ludzi tak uparcie sprzeciwiających się inwestycjom drogowym w tym mieście. Lepiej tracić czas, pieniądze, paliwo stojąc na wiecznie zakorkowanej i niewydolnej obwodnicy Krakowa? Serio? :o :o

Ciekawi mnie czy Ci (pseudo)ekolodzy martwiący się o krajobrazy, zieleń do miasta, na zakupy itp. jeżdżą rowerami, na hulajnogach bo przecież to jest trendy? Założę się, że w 90 % korzystają z prywatnych samochodów. Wtedy już tak bardzo im ta betonoza nie przeszkadza. :evil:

W Polsce a w Krakowie szczególnie doszło do takiego paradoksu, że kierowcy muszą uważać bardziej na jeże, żabki na ulicach bo pełno ostatnio pojawiło się takich znaków na ulicach niż o własne bezpieczeństwo czy innych użytkowników dróg. Bo to przecież ekolodzy są "najważniejsi". :lol:
Chore to. :roll:

Re: S7

: 06 maja 2024, 12:53
autor: Kaszmir
Ja rozumiem mieszkańców. Nie chodzi o przysłowiowe "żabki i jeże", tylko o trwały wpływ na życie w okolicy. Takie miejskie autostrady generują hałas, spaliny, niszczą też krajobraz. Nie dziw, że mało kto chce się zgodzić na taką degradację przestrzeni.