Re: Mogilany, Świątniki, Myślenice
: 07 sty 2021, 13:21
Dziwne rzeczy odwalają w tym ZTP.. a to dawniej jakoś nie trzeba było robić przetargu i kupować taboru. A teraz przecież taboru MPK ma dużo.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Z jednej strony szkoda - linia nie będzie w systemie kmk. Z drugiej - pewnie Myślenicom wyszło taniej, a do tego dostały jeszcze dofinansowanie Województwa. W efekcie, zamiast MPK z 7 kursami dziennie, będzie nie-MPK z 34. Jest różnica.Burmistrz Miasta i Gminy Myślenice pisze:Jednocześnie cieszę się faktem, że w zamian za to, od lutego 2021 roku przewidujemy uruchomienie linii aglomeracyjnej Myślenice – Kraków organizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.
Ponadto, powstanie nowe połączenie, za którego realizację odpowiedzialny będzie jeden z prywatnych przewoźników. W ramach niniejszego połączenia kursy odbywać się będą naprzemiennie. Wstępnie zaplanowano ich aż 34 w dni powszednie, 19 w sobotę i 10 w niedzielę.
A nie mówiłem?krk_kmk pisze: 20 lis 2020, 11:34 Ciekawe czy to w ogóle dojdzie do skutku, bo nie wiadomo jak się dogadają.
Oj, kolej niedługo to akurat może być odczuwalnie tańsza. Na przykładzie swoich rejonów - osoba podróżująca z Woli Radziszowskiej do centrum Krakowa będzie wkrótce zmuszona za komunikację miejską zapłacić 8 zł, podczas gdy cena przejazdu koleją wynosi 6 zł. Kolej oferuje także interesujące bilety strefowe, "czasowe liniowe" itp.prezes pisze: 07 sty 2021, 22:15 Też się obawiam jak to będzie mogło funkcjonować i mam nadzieję, że zmiany te nie wejdą w życie. Z pewnością pasażerom one na dobre nie wyjdą, a zapewne w miejscowościach, którym zostaną zabrane bezpośrednie autobusy do Krakowa, zaczną wymiatać busiarze do których ludzie będą się przesiadać. Mieszkańcy aglomeracji stracą w ten sposób integrację taryfową z całą siecią komunikacji miejskiej w Krakowie, a i przejazdy busem są zwykle droższe. Nie widzę także, że wszyscy masowo przesiądą się na kolej, która również jest droższa i niezintegrowana taryfowo z KM.
Tu może dwie rzeczy doprecyzuję. Po pierwsze, Myślenice dostały dofinansowanie od Województwa na tę linię, stąd tyle kursów. Nie wiem, czy można było to dofinansowanie wydać również na linię MPK - ktoś może zna szczegóły? Jeśli tak, to w przypadku MPK też pewnie tych kursów byłoby odczuwalnie więcej niż początkowo planowane siedem.kot_feliks pisze: 07 sty 2021, 20:46Nie no, to jest niesamowite. Myślenice wolą do centrum, 5x częściej, a do tego taniej. No nie może być.A mogły mieć taką super KMK aglomeracyjną w wydaniu MPK w postaci ogryzka do Borku, obsługiwanego jakże dostosowanymi do ruchu aglo autobusami typowo miejskimi. 2x drożej, ale za to z selfie prezesa przed automatem biletowym i plakatem, że autobus nie ma więcej niż 5 lat. Nie rozumiem, jak mogły z tego zrezygnować
![]()
![]()
No na "222" akurat kursuje bardziej "dalekobieżny" SU 12,9. Co do trasy linii - jeszcze przed uruchomieniem były pomysły, by jechała główną drogą do Krakowa (DK7), jednak było to oprotestowane przez prywaciarzy, którzy obawiali się konkurencji.kot_feliks pisze: 07 sty 2021, 20:46A nie typowo miejskie autobusy kilka razy dziennie, jak 222 do Słomnik (chociaż tu jest sytuacja inna, bo jednak Słomniki mają docelowo SKA, więc jednak rola tej linii jest "trochę" inna).
Z tym SU 12,9 na "222" to akurat fikcja. Może rzeczywiście sporadycznie się pojawia, lecz ilekroć ja widziałem "222", było ono obsługiwane przez najstarsze Solarisy Urbino 12 III z Zajezdni Bieńczyce. Bardzo możliwe, że podobna sytuacja mogłaby być z linią do Myślenic, więc tu akurat jest to słuszna uwaga. Nie ulega jednak wątpliwości, że jeśli chcemy by nasza komunikacja aglomeracyjna dojeżdżała do coraz to bardziej odległych obszarów, MPK powinno wyposażyć się w więcej dalekobieżnych autobusów.Kaszmir pisze: 08 sty 2021, 10:11 No na "222" akurat kursuje bardziej "dalekobieżny" SU 12,9. Co do trasy linii - jeszcze przed uruchomieniem były pomysły, by jechała główną drogą do Krakowa (DK7), jednak było to oprotestowane przez prywaciarzy, którzy obawiali się konkurencji.
Ostatnimi czasy hybryda na 222 pojawia się minimum 2 razy w tygodniu.prezes pisze: 08 sty 2021, 10:30Z tym SU 12,9 na "222" to akurat fikcja. Może rzeczywiście sporadycznie się pojawia, lecz ilekroć ja widziałem "222", było ono obsługiwane przez najstarsze Solarisy Urbino 12 III z Zajezdni Bieńczyce. Bardzo możliwe, że podobna sytuacja mogłaby być z linią do Myślenic, więc tu akurat jest to słuszna uwaga. Nie ulega jednak wątpliwości, że jeśli chcemy by nasza komunikacja aglomeracyjna dojeżdżała do coraz to bardziej odległych obszarów, MPK powinno wyposażyć się w więcej dalekobieżnych autobusów.Kaszmir pisze: 08 sty 2021, 10:11 No na "222" akurat kursuje bardziej "dalekobieżny" SU 12,9. Co do trasy linii - jeszcze przed uruchomieniem były pomysły, by jechała główną drogą do Krakowa (DK7), jednak było to oprotestowane przez prywaciarzy, którzy obawiali się konkurencji.
Ale jak taka polityka w stosunku do linii do Myślenic ma doprowadzić do tego, że istniejąca KZ aglo przestanie istnieć, skoro do Myślenic takiej KZ aglo obecnie... nie ma?pjetrek pisze: 07 sty 2021, 21:50Żeby tylko taka polityka nie doprowadziła do tego co stało się w Tarnowie, gdzie komunikacja aglo do sąsiednich gmin przestała istnieć...
No i dobrze, dla wszystkich lepiejKaszmir pisze: 08 sty 2021, 10:11Tu może dwie rzeczy doprecyzuję. Po pierwsze, Myślenice dostały dofinansowanie od Województwa na tę linię, stąd tyle kursów.
No co nadal nie jest w jakikolwiek sposób autobusem "regionalnym". Poza tym, powiedzmy sobie szczerze, "współpraca" z MPK i tak polegałaby na tym, żeby dostosować się od czasu do czasu do fochów jednej, czy drugiej osoby. I jakkolwiek w Krk nie jest to zbyt zauważalne, to na takiej linii już mogłoby byćKaszmir pisze: 08 sty 2021, 10:11Druga rzecz, z tego co wiem urzędnicy chcieli docelowo skierować na tę linię jakieś specjalne, dalekobieżne autobusy. Może coś w stylu SU 12,9 Hybrid.
Moim zdaniem w sumie dobrze, że 222 jedzie tą trasą, bo dla jazdy wzdłuż DK7 alternatywą ma być docelowo SKAKaszmir pisze: 08 sty 2021, 10:11No na "222" akurat kursuje bardziej "dalekobieżny" SU 12,9. Co do trasy linii - jeszcze przed uruchomieniem były pomysły, by jechała główną drogą do Krakowa (DK7), jednak było to oprotestowane przez prywaciarzy, którzy obawiali się konkurencji.
To nadal za mało. Jeśli chcemy, aby coraz to bardziej odległe gminy wybierały MPK, na takich dalekobieżnych liniach powinny kursować same przystosowane do tego autobusy.damian_krk2 pisze: 08 sty 2021, 11:10 Ostatnimi czasy hybryda na 222 pojawia się minimum 2 razy w tygodniu.