krawiec pisze: ↑14 sie 2023, 20:11Ta zmiana nic nie wniosła, bo korki jak były tak będą.
Jak wspominałem, korek korkowi nierówny. "199" ma szansę sporo się odetkać po oddaniu al. 29 Listopada i tramwaju do GN, a "139" odwrotnie - utknie przy budowie tramwaju do Mistrzejowic. Mikołajczyka (ma być wkrótce zrobione) jest problematycznym miejscem na trasie "139", jednak nie jedynym.
krawiec pisze: ↑14 sie 2023, 20:11Mydlnikom obiecywali 513, że coś będzie jechało w stronę Jubilata, a teraz okazuje się, że 572 tam ma wylądować.
Nikt nie obiecywał Mydlnikom konkretnie "513". Zresztą, z tego co się dowiedziałem "513" nie było planowane do Mydlnik, miała tam pojechać inna linia z południa.
Uważam, że jesteście tu trochę nie fair wobec ZTP. Nieraz słusznie ich krytykowaliśmy, że nie przedstawiają planów zmian km odpowiednio wcześnie. To tym razem dla Mydlnik właśnie zrobiono to z dużym wyprzedzeniem, przedstawiając na spotkaniach w dzielnicy plany: "199" w stronę N. Kleparza, druga linia w stronę Jubilatu. Na tych samych spotkaniach jednak wyszło, że mieszkańcy chcieliby wydłużenia "572", i to - z tego co zrozumiałem - nawet bardziej niż linii w stronę południa. Jasne, najlepiej byłoby i "199", i linia w stronę południa, i "572". Jednak nie ma na to brygad, pieniędzy, potoków. Trzeba było zatem wybrać dwie z trzech. No to ZTP posłuchał próśb i zmienił plany by odpowiedzieć na postulaty ludzi. I co teraz robicie? Krytykujecie, że... ZTP zmieniło plany.
Podsumowując:
- ZTP nie publikuje wcześniej planów: źle, bo trzymają w tajemnicy,
- ZTP publikuje plany, lecz potem ich nie zmienia: źle, bo nie słuchają ludzi,
- ZTP publikuje plany, a potem je zmienia: źle, bo obiecali coś innego.
Jak sam nieraz krytykuję ZTP, tak tu, będąc na ich miejscu, naprawdę już sam bym nie wiedział czego się od nich chce.
mkm3 pisze: ↑14 sie 2023, 20:19Przydałoby się zawalczyć o całodniowe 572.
Pełna zgoda, podobnie ze "132". Tym bardziej, że w przeciwnym razie dojdzie do absurdu że na ciągach "172+572" czy "132+139" autobus poza szczytem będzie blisko trzykrotnie rzadziej niż w szczycie (f20 vs f7,5). A obecne ZTP jest niestety do tego zdolne - wszak to samo zafundowało rok temu pasażerom "182+482".
Niestety mam jednak obawy, że "572" zostanie jako szczytówka, tak zresztą zrozumiałem między wierszami gdy rozmawiałem niedawno z ZTP (mogę mieć jednak mylne wrażenie). Zwłaszcza, że "138" pewnie dostanie f15/20 i powiedzą, że jest coś za coś: mniej "172" poza szczytem, za to więcej "138" w szczycie, a "572" zostawią bez zmian. Oby jednak tak nie było.