Re: Azory
: 09 cze 2021, 21:41
"140" powinna kursować dłużej. Zmiana jest może ciut lepsza dla Wybickiego i Łokietka w dojazdach z Kleparza, ale nadal za krótkie kursowanie.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Dokładnie. I znów dziadowanie - naprawdę w dni powszednie "140" nie mogło już kursować do 22-22:30, jak pozostałe linie? Mówimy o dołożeniu (a raczej - oddaniu) trzech kursów dziennie, a już można byłoby polegać na linii. Tak samo w weekendy - przycinanie kursowania o dwie-trzy godziny to zwykłe dziadowanie. Oszczędności minimalne (a przecież i tak będą olbrzymie oszczędności z wyprostowania "130"), a jednak posyła się pasażerom sygnał - sorry, na tej linii nie możecie polegać. No i w tych porach "Łokietka" zostaje bez autobusu.
O, faktycznie - jak dla mnie babol totalny, do natychmiastowej poprawkiKolec pisze: 09 cze 2021, 16:17Tylko czemu nikt nie pomyślał aby 144 również się zatrzymywał na nowym przystanku Makowskiego
"140" do Łokietka pojedzie tak jak "154" więc nie trzeba pisać o honorowaniu - wiadomo, że bilet na linię X obowiązuje we wszystkich innych jadących jej trasą.Jaky pisze: 09 cze 2021, 16:51O honorowaniu biletów na 154 jest cisza, ponieważ najprawdopodobniej ta linia już nie powróci na takiej trasie, więc ZTP stara się, aby pasażerowie zapomnieli, że kiedykolwiek istniała
Są też plusy: "140" będzie miał wspólne przystanki ze "130" na Azorach, zawsze dla pasażerów to dwie linie zamiast jednej.yosujiro pisze: 09 cze 2021, 18:45Trochę szkoda tej zmiany na 140, nie dość, że wpuszczają ja w kolejne korki, to dużo osób korzystało z przystanku na Łobzowie w celu dojechania do/ z tramwaju. To już lepsza była wersja z przekierowaniem 144...
Nie, to by wydłużyło podróż pasażerom z Toń, no i zapewniło połączenie którego nikt nie chce - korzystając z przystanku "Łokietka", chciałbyś autobus który potem wraca na Krowodrzę Górkę, do tego jeżdżący rzadko? Czy częstsze "140" do centrum?mkm3 pisze: 09 cze 2021, 18:56A co do braku obsługi przystanku na Wybickiego.. nie można przekierować 120/220/240 przez Wybickiego, dalej obok US do Krowodrzy Górki?
W stałym układzie właśnie będzie drożej. Zmiana trasy "144" była bezkosztowa (przy kursowaniu do Prądnika Białego), a tak "140" jednak pojedzie naokoło = większe koszty.
Skoro tak, to może odpowiednim rozwiązaniem byłoby zostawić "140" po dotychczasowej trasie, a w zamian przywrócić linię "154" po nowej trasie "140", chociaż jako szczytówkę? Dzięki temu przystanki na których obecnie jeździ tylko linia "140" nie zostaną pozbawione obsługi.Kaszmir pisze: 10 cze 2021, 10:05 W stałym układzie właśnie będzie drożej. Zmiana trasy "144" była bezkosztowa (przy kursowaniu do Prądnika Białego), a tak "140" jednak pojedzie naokoło = większe koszty.
Też to samo się rzuca w oczy. Aż proponowałbym napisać to na fb PKK, bo jednak takie podejście słusznie należałoby skrytykować.Kaszmir pisze: 10 cze 2021, 10:05 Dokładnie. I znów dziadowanie - naprawdę w dni powszednie "140" nie mogło już kursować do 22-22:30, jak pozostałe linie?
Masz rację, choć patrzyłem to na zasadzie, że ktoś starszy z okolic Wybickiego może by wykorzystał taki autobus do przesiadki drzwi w drzwi na tramwaj na Krowodrzy Górce zamiast iść przez całe osiedle.Kaszmir pisze: 10 cze 2021, 10:05 Nie, to by wydłużyło podróż pasażerom z Toń, no i zapewniło połączenie którego nikt nie chce - korzystając z przystanku "Łokietka", chciałbyś autobus który potem wraca na Krowodrzę Górkę, do tego jeżdżący rzadko? Czy częstsze "140" do centrum?
Obecnie taka osoba może dojechać do samych Alej i centrum. No i mając "140" (czy dawniej "154"), przesiadka na tramwaje jest zapewniona choćby przy "Szpitalu Narutowicza", bez niepotrzebnego cofania się do KGmkm3 pisze: 10 cze 2021, 11:43Masz rację, choć patrzyłem to na zasadzie, że ktoś starszy z okolic Wybickiego może by wykorzystał taki autobus do przesiadki drzwi w drzwi na tramwaj na Krowodrzy Górce zamiast iść przez całe osiedle.
Ta zmiana na "140" jest niefortunna, Azory już się buntują że wydłuża się im dojazd i pcha linię w korki. Może rzeczywiście starczyłoby "144" przez Łokietka? I ew. dodanie nowej pary przystanków "140" (i "144") na Wybickiego bo między obecnymi "Wybickiego" i "Łobzów SKA" jest spora odległość?mkm3 pisze: 10 cze 2021, 11:43Myślę, że powinni po prostu zrobić mocne 140, zostawić starą trasę i to z oszczędności z 130. Może nie trzeba na siłę obsługiwać przystanku Łokietka.
A ja się zastanawiam w czym Azory i ich Rada Dzielnicy są lepsze od innych osiedli w Krakowie?Kaszmir pisze: 11 cze 2021, 12:51 Ta zmiana na "140" jest niefortunna, Azory już się buntują że wydłuża się im dojazd i pcha linię w korki. Może rzeczywiście starczyłoby "144" przez Łokietka? I ew. dodanie nowej pary przystanków "140" (i "144") na Wybickiego bo między obecnymi "Wybickiego" i "Łobzów SKA" jest spora odległość?
Zastanawiam się czy miałeś kiedyś wątpliwą przyjemność próbować wydostać się z tego osiedla w godzinach szczytu. Patrząc na to co napisałeś to chyba nie bardzo. Nie każdy ma ochotę i czas na codzienny kilkunastominutowy spacer do tramwaju.A ja się zastanawiam w czym Azory i ich Rada Dzielnicy są lepsze od innych osiedli w Krakowie?
W tej chwili z pętli będą mieli dostępne sześć linii dziennych w stronę centrum, w tym kilka dowozówek do tramwaju na pętlę Krowodrza (138,168) i w rejon Kleparza (130,140). Oraz dwie bezpośrednie linie do Alej (no ok, jedną czasowo...). Chyba ciężko znaleźć teraz drugie tak dobrze skomunikowane osiedle w Krakowie... A przy odrobinie chęci można sobie jeszcze zrobić spacer przez Rydla do tramwajów na Bronowicką...
A i owszem, mieszkam w tej okolicy prawie 40 latsorig pisze: 11 cze 2021, 16:41 Zastanawiam się czy miałeś kiedyś wątpliwą przyjemność próbować wydostać się z tego osiedla w godzinach szczytu. Patrząc na to co napisałeś to chyba nie bardzo. Nie każdy ma ochotę i czas na codzienny kilkunastominutowy spacer do tramwaju.
I to jest najgorsze w tym wszystkim. Na profilu radnego pojawiła się ankieta i to by było na tyle. Osoby starsze niekorzystające z FB nawet nie wiedziały o pomyśle.pjetrek pisze: 11 cze 2021, 20:29A teraz właściwie grupa osób z jednego osiedla ustawiła dojazd połowie dzielnicy... I jeszcze się okazało, że z wstępnych zapowiedzi wyszło jajko niespodzianka![]()
Zmiana na "140" nie jest ze względu na Azory, tylko ze względu na przystanek "Łokietka". I skoro z Wybickiego "140" skręca w Łokietka by obsłużyć ten przystanek, to potem najszybsza trasa do Radzikowskiego jest przez Azory. To tak samo jak "Białucha" nie potrzebuje ponad 30 tramwajów/h - ma je, bo jest po drodze.pjetrek pisze: 11 cze 2021, 13:50W tej chwili z pętli będą mieli dostępne sześć linii dziennych w stronę centrum, w tym kilka dowozówek do tramwaju na pętlę Krowodrza (138,168) i w rejon Kleparza (130,140). Oraz dwie bezpośrednie linie do Alej (no ok, jedną czasowo...).
Dokładnie i trochę smutne, że RD staje po stronie tylko jednej grupy, w dodatku tej która i tak ma lepiej. Ten przystanek jest dla pasażerów z Odrowąża i Friedleina, którzy dotychczas mieli bardzo daleko do km. Czasami tam jeździłem do znajomych i czuć było, że budynki te - zwłaszcza na końcu - są odcięte od km. A protestują mieszkańcy Wrocławskiej bo stracili parę miejsc postojowych. Mając jednak do wyboru zabranie parę miejsc z Wrocławskiej albo odcinanie Odrowąża i Friedleina od km, mimo wszystko to pierwsze jest mniejszym złem.yosujiro pisze: 11 cze 2021, 23:50Przeciwni przystankowi Friedleina są Ci sami mieszkańcy, którzy protestowali przeciwko zablokowaniu wjazdu w te ulice z Wrocławskiej, czyli ludzie z kamienic w pobliżu. Ale oni mają najbliżej do innych przystanków. Jeżeli trochę dalej popytamy w stronę Składowej i tunelu na Łokietka, to większość się cieszy, że on powstał, bo to oni o niego walczyli i naprawdę daleko mieli do KM.
Nie sądzę by umowa była powodem. Wniosek o dofinansowanie był złożony dawno temu, od tego czasu stała trasa "144" już się raz zmieniła - wjazdy pod Szpital Uniwersytecki. Sądzę, że wybrano "140" bo chciano utrzymać dojazd z Łokietka do Nowego Kleparza, co zresztą wspominało ZTP: "Zmiana ta zapewni dodatkowe połączenie dla wielu osób w kierunku Nowego Kleparza przez ul. Wybickiego." https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... 0889958839sorig pisze: 11 cze 2021, 16:41Pytanie ile jeszcze będzie obowiązywać ta umowa dot. elektryków na "144", bo to przecież właśnie przez to że nie można jej kierować przez Łokietka są wykonywane takie fikołki z trasami.
Rozumiem Cię i na Twoim miejscu myślę, że byłbym mocno zły na zmiany. To niestety jest wada km, że często trzeba wybierać do której grupy się dostosować. Dotychczasowy układ był zły dla pasażerów z Azorów, krążąca "130" - która jest tam główną linią do centrum - pewnie zniechęciła wielu i spowodowała przesiadki do aut.MrsSchwarz pisze: 12 cze 2021, 15:18Moja mama korzystała ze 154, żeby dojechać np do Lidla, 140 do Aldiego, a 130 do centrum. Teraz wożę ją autem.
Wszystko rozchodzi się o to, czy wróci "154" - jeśli tak, to "140" mogłoby znów trafić na starą trasę. Niestety są podejrzenia, że "154" już nie wyjedzie bo będzie prawie w całości dublować tramwaj. Jeśli nie wróci, zastanowiłbym się co można jeszcze w zamian zrobić dla mieszkańców z rejonów Łokietka. Głośno myśląc, może:Jednocześnie, w przeszłości linia autobusowa numer 140 jeździła już tymczasowo przez ulicę Makowskiego i pętlę Azory. Wówczas cieszyła się sporym zainteresowaniem pasażerów, którzy mogli bezpośrednio dojechać z ulicy Makowskiego na ulicę Radzikowskiego, gdzie znajduje się wiele ważnych instytucji dla mieszkańców.