Niestety nie jest to wiadomość optymistyczna - na Salwatorze zatłoczenie raczej nie wystąpi, więc według ZTP nie będzie po co tworzyć takiej linii, a nawet jeżeli powstanie ona, dojedzie zaledwie do Bronowic, przez co pasażerowie z Bronowic Małych ciągle nie będą mieli dojazdu do Filharmonii.W trakcie prowadzonych prac ZTP będzie monitorować linie tramwajowe do Bronowic i Salwatora. W przypadku występowania zatłoczenia, zostanie uruchomiona dodatkowa linia łącząca te pętle
Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Do swojego komunikatu ZTP dopisał dwa zdania:
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Powinni monitorować raczej ilość osób idącą z Bagateli na nogach...
ona/jej
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Normalnie - przy 18 obciętej do f=15 oraz wspomagającym 71 z f=15 obie linie zmieszczą się spokojnie na jednym torze z 15-minutową przerwąmichal49944 pisze: 05 mar 2025, 23:40 To w jaki sposób planujesz rozwiązać problem jednoczesnej potrzeby co najmniej 15 minutowej przerwy na CM i synchronizacji z 18?

Przecież jak otwarto Górkę Narodową i nie było tam jeszcze punktu socjalnego, to przez kilka miesięcy 18tka normalnie odbywała 15-minutowe przerwy na Makach przy takcie f=7,5, w dodatku wszystkie wagony na tej linii były ponad 30-metrowe (NGT8 i Stadlery).
Więc teraz możesz uznać, że w dalszym ciągu będzie obowiązywać takt f=7,5, tylko że rozdzielony na dwie linie

Zaś 11, 17 i 52 wylądują razem na dużej pętli (tak jak było przy wspomnianej wyżej 18tce po otwarciu GN) - a i tak całość tego bajzlu potrwa ledwo 2 miesiące, bo od 10 maja przecież rozpocznie się remont Grunwaldzkiego, więc pojawi się 72 (?), które będzie musiało mieć długie postoje na Makach, a któreś z linii 11 / 17 / 71 pewnie wylecą z Maków.
Zwłaszcza, że 71 jeśli już, to będzie jeździć max do połowy czerwca (gdy skończy się remont Franciszkańskiej) - wtedy przejazd przez PWŚ będzie możliwy jedynie w kierunku Salwatora (bo rozkopią UJ), więc nie będzie powodu, aby 1ka miała jeździć z ograniczeniami. Teraz 1ka została pocięta zapewne dlatego, aby nie dociążać dodatkowo odcinka Bagatela - Kleparz - Dworzec - Poczta, przez który będą dodatkowo jeździć 8, 18 oraz częściowo 76 i 78.
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Wrzucam pełną rozpiskę tras dla potomności:
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1292-2025Remont torowiska na ul. Franciszkańskiej
od 15.03.2025
1, 2, 6, 8, 10, 13, 16, 18, 19, 69, 71, 76, 78, 605, 669
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 15.03.2025 r. (sobota), w związku z rozpoczęciem remontu torowiska na ul. Franciszkańskiej, wyłączony zostanie ruch tramwajowy na odcinku Filharmonia – św. Gertrudy / Poczta Główna. W trakcie prowadzonych prac ZTP będzie monitorować linie tramwajowe do Bronowic i Salwatora. W przypadku występowania zatłoczenia, zostanie uruchomiona dodatkowa linia łącząca te pętle. W tym czasie wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu KMK:
* linia 1 zostanie skierowana na trasę czasowo-zmienioną: Salwator – … – przystanek Filharmonia – Straszewskiego, Podwale, Dunajewskiego, Basztowa, Westerplatte – przystanek Poczta Główna – … – Jarzębiny:
--- w dni powszednie linia kursować będzie z częstotliwością co 15 min;
* linie 2 zostanie zawieszona;
* linia 6 zostanie zawieszona;
* linia 8 zostanie skierowana na trasę czasowo-zmienioną: Borek Fałęcki – … – przystanek św. Gertrudy / Poczta Główna – św. Gertrudy, Westerplatte, Basztowa, Dunajewskiego – przystanek Teatr Bagatela – … – Bronowice Małe:
--- w kierunku pętli Bronowice Małe nie będzie obsługiwany przystanek św. Gertrudy 01;
* linia 10 zostanie skierowana na trasę czasowo-zmienioną w obu kierunkach: Pleszów – … – przystanek Rondo Mogilskie – al. Powstania Warszawskiego, Grzegórzecka, Dietla – przystanek Stradom – … – Kurdwanów P+R;
* linia 13 zostanie skierowana na trasę czasowo-zmienioną (okrężną): Nowy Bieżanów P+R – … – Krakowska, Dietla, Starowiślna, św. Gertrudy, Stradomska, Krakowska – … – Nowy Bieżanów P+R:
--- w dni powszednie linia kursować będzie z częstotliwością co 15 min;
* linia 18 zostanie skierowana na trasę czasowo-zmienioną: Czerwone Maki P+R – … – św. Gertrudy, Westerplatte, Basztowa, Długa – … – Górka Narodowa P+R:
--- w kierunku pętli Górka Narodowa P+R nie będzie obsługiwany przystanek św. Gertrudy 01;
--- w dni powszednie linia kursować będzie z częstotliwością co 15 min;
* linia 19 zostanie zawieszona;
* linie 69 i 669 zostaną skierowane na trasę czasowo-zmienioną: Nowy Bieżanów P+R – … – przystanek Poczta Główna – Westerplatte – przystanek Teatr Słowackiego – … – Górka Narodowa P+R:
--- przystanki Plac Wszystkich Świętych, Filharmonia, Teatr Bagatela i Stary Kleparz w obu kierunkach pozostaną bez obsługi;
--- w kierunku pętli Górka Narodowa P+R będzie funkcjonować przystanek Teatr Słowackiego 03;
--- w kierunku pętli Nowy Bieżanów P+R będzie funkcjonować przystanek Poczta Główna 01;
* linia 71 – zostanie uruchomiona linia zastępcza na trasie: Jarzębiny – po trasie linii 1 – przystanek Poczta Główna – św. Gertrudy – po trasie linii 18 – Czerwone Maki P+R:
--- linia będzie kursować w dni powszednie w godzinach ok. 6:00 – 18:00 z częstotliwością co 15 min;
* linia 76 – zostanie uruchomiona linia zastępcza na trasie: Mały Płaszów P+R – po trasie linii 6 – św. Gertrudy, Westerplatte – po trasie linii 2 – Cmentarz Rakowicki:
--- w kierunku pętli Cmentarz Rakowicki nie będzie obsługiwany przystanek św. Gertrudy 01;
--- linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością i w godzinach jak linia 2;
* linia 78 – zostanie uruchomiona linia zastępcza na trasie: Salwator – Kościuszki, Zwierzyniecka, Podwale, Dunajewskiego, Długa, Kamienna, Doktora Twardego – Krowodrza Górka P+R:
--- linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością i w godzinach jak linia 2;
* linia 605 zostanie skierowana na trasę czasowo-zmienioną (okrężną): Złocień – … – Rondo Grzegórzeckie, al. Powstania Warszawskiego, Rondo Mogilskie, Lubicz, przystanek Teatr Słowackiego, Westerplatte, Starowiślna, Grzegórzecka – … – Złocień:
--- w kierunku przystanku Teatr Słowackiego przystanki na odcinku Hala Targowa – Stary Kleparz pozostaną bez obsługi (przystanek Rondo Grzegórzeckie będzie przeniesiony na al. Powstania Warszawskiego);
--- na zmienionym odcinku trasy linia będzie obsługiwać przystanki: Rondo Grzegórzeckie 03, Rondo Mogilskie 04 i Lubicz 01;
--- tymczasowym przystankiem końcowo-początkowym będzie Teatr Słowackiego 01 (na ul. Lubicz).
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/uzywa ... 60611.htmlMPK traktuje tę sytuację jako wyjątek od reguły i nie planuje wysyłania niezmodernizowanych tramwajów na trasy przed rozpoczęciem remontu mostu.
Mamy informację, że 1 i 71 będą musiały się obejść bez niezmodernizowanych GT8SU.

Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Czas pokaże. GT8N mają słabe hamulce i (zwłaszcza na Alei Pokoju) dość często mają kolizje z samochodami. Jeżeli więcej egzemplarzy zostanie z tego powodu tymczasowo odstawionych, jakiś GT8SU może musieć wyjechać.michal49944 pisze: 06 mar 2025, 21:58 https://lovekrakow.pl/aktualnosci/uzywa ... 60611.html
Mamy informację, że 1 i 71 będą musiały się obejść bez niezmodernizowanych GT8SU.![]()
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Zgadzam, ale też nie przesadzajmy. Ostatnio dawno nie było kolizji, a jak już jest, to na tramwaju zazwyczaj są drobne zadrapania, które da się szybko naprawić. Jeśli żaden dwukierunkowiec nie pojedzie na rezerwę (lub max 1) to nawet przy 1 wagonie odstawionym spokojnie powinno wystarczyć. Nie są to tramwaje jakoś bardzo awaryjne, więc dadzą radę.Bayer2003 pisze: 06 mar 2025, 22:06 Czas pokaże. GT8N mają słabe hamulce i (zwłaszcza na Alei Pokoju) dość często mają kolizje z samochodami. Jeżeli więcej egzemplarzy zostanie z tego powodu tymczasowo odstawionych, jakiś GT8SU może musieć wyjechać.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Drobna aktualizacja komunikatu:
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1292-2025AKTUALIZACJA w dniu 10.03.2025 r.
Informujemy, że w związku z pracami przy sieci trakcyjnej, trasa objazdowa dla linii 69 i 669 będzie obowiązywała od nocy 14/15.03.2025 r. (piątek/sobota).
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Pojawiły się rozkłady ważne od poniedziałku (wcześniej w weekend trwa zamknięcie Limanowskiego)
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20250317
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20250317
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Post z fanpage'a idealnie je podsumowuje. Może po jego publikacji sprawa zyska rozgłos i rozkłady zostaną zmienione. W przypadku ZTP nie ma rzeczy niemożliwych w kwestii zmieniania czegoś na ostatnią chwilę.
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Którego? PKK czy ZTP?
Bo jeżeli chodzi o ten drugi, to rozkoszą dla moich oczu jest taka oto wypowiedź: "Czy dyrektor Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie nadal pełni swoją funkcję?" w odniesieniu do proponowanych zmian rozkładów jazdy tramwajów, w związku z remontem ul. Franciszakńskiej

- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Wnioskując po wypowiedzi chodzi o PKK.
-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Do wprowadzenia "na już" 72 Bronowice- Salwator i to w pełnym wymiarze przez cały tydzień i przedłużenie 78 do GN... Jeśli szukają oszczędności to może kursować w tej sytuacji pn-pt (18ka w soboty jest i tak co 20 minut). Skandal na Bieżanowie- kolejne cięcia i marginalizacja linii 13... Tą 13kę to już niesławnej pamięci dyrektor Sapoń próbował uwalić po reformie z 2012 roku tnąc wszystkie poranne i wieczorne kursy w niedziele i święta i tym samym już wtedy uniemożliwiając w tych godzinach bezpośredni dojazd z Bronowic Małych do Filharmonii (8kę wtedy wpakowano na Cichy Kącik, który nota bene też teraz zostaje tylko z jedną 20ką).
A 3ka to chyba w Krakowiakach powinna teraz jeździć...
A 3ka to chyba w Krakowiakach powinna teraz jeździć...
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Na Bronowice Małe z Bagateli będzie zawroty takt 4+2+6+3 (4-8-24-8-). Po największym odstępie jedzie "8", czyli linia w najkrótszym taborze, której zabrano wsparcie "13". Na szczęście "14" wchodzi akurat w połowę 6-minutowego odstępu, ale czy to wystarczy aby "8" było zabieralne? Obawiam się, że nie.
Podobnie kuleje synchronizacja na Makach. W popołudniowym szczycie będzie takt 7+1+4+3. Po 7 minutach jedzie "71", linia w najkrótszym taborze. Po 4 minutach jedzie "18", linia w taborze krótszym od "52" która po pierwsze została pocięta, a po drugie, dotychczasowi pasażerowie "52" na dworzec też będą tam wsiadać. Oj będzie w nich przytulnie.
Co do Górki Narodowej to pragnę zauważyć że moja propozycja skierowania "18" na stałą trasę taką jak obecna objazdowa, spotkała się tutaj na forum z uwagami, że dojazd do Bagateli jest bardzo istotny. No cóż, w ułożonym przez ZTP układzie tego dojazdu nie ma, bo zastępcze "78" jedzie tylko do KG.
Co do pozostałych absurdów to post na FB PKK wiele ich wymienia, i niestety zgodzę się z tam komentującymi, że "19" to dzisiaj żegnamy na lata, a może i na zawsze.
Podobnie kuleje synchronizacja na Makach. W popołudniowym szczycie będzie takt 7+1+4+3. Po 7 minutach jedzie "71", linia w najkrótszym taborze. Po 4 minutach jedzie "18", linia w taborze krótszym od "52" która po pierwsze została pocięta, a po drugie, dotychczasowi pasażerowie "52" na dworzec też będą tam wsiadać. Oj będzie w nich przytulnie.
Co do Górki Narodowej to pragnę zauważyć że moja propozycja skierowania "18" na stałą trasę taką jak obecna objazdowa, spotkała się tutaj na forum z uwagami, że dojazd do Bagateli jest bardzo istotny. No cóż, w ułożonym przez ZTP układzie tego dojazdu nie ma, bo zastępcze "78" jedzie tylko do KG.
Co do pozostałych absurdów to post na FB PKK wiele ich wymienia, i niestety zgodzę się z tam komentującymi, że "19" to dzisiaj żegnamy na lata, a może i na zawsze.
Re: Układ linii w czasie remontu Franciszkańskiej
Tu wspomniany post z fb pkk:
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... uMtqoUk7kl
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... uMtqoUk7kl
Znów cięcia, tym razem pod przykrywką remontu Franciszkańskiej. Absurdów tyle, że ciężko wybrać największy. Może Wy pomożecie?
1. Tyle się mówiło o tłoku w linii 18 na Górce Narodowej. Dlatego Miasto rozwiąże problem w standardowy dla siebie sposób i... zabierze połowę kursów linii 18 w tygodniu. Będzie wprawdzie zastępcze 78, lecz nie dojedzie do Górki Narodowej, tylko skończy bieg na Krowodrzy Górce. Trudno to uzasadnić czymś innym niż oszczędnościami kosztem mieszkańców. W efekcie tłok w 18 będzie tym większy, a do tego Górka Narodowa straci dojazd w stronę Bagateli. Pasażerów z Górki witamy w świecie krakowskiej komunikacji — ledwo rok nacieszyliście się nową trasą, a już Wam się tnie ofertę.
2. Salwator rok nie miał tramwajów. Wróciły, ale pasażerom nie może być za dobrze, więc i tu trzeba pociąć. Jakiś czas temu zabrano stąd linię 6, więc teraz w zamian... jeszcze wycięta zostanie połowa kursów linii 1. W efekcie Salwator — węzeł przesiadkowy dla pasażerów z Bielan, Liszek i Czernichowa — zostanie bez ani jednego tramwaju jeżdżącego z częstotliwością 7-8 minut. Co więcej, te dwie linie które pozostaną (1 i 78, każda co kwadrans), nieraz będą jeździć stadnie. Przykładowo odjazdy po godz. 13 z Basztowej do Salwatora:
linia 1 --> 11 26 41 56
linia 78 -> 13 28 43 58
czyli dwa tramwaje jeden za drugim, a potem blisko kwadrans czekania na kolejną parę
3. Linia 19 nie przejeżdża przez remontowany odcinek, jej trasa będzie w całości przejezdna. Ale i tak zostanie zawieszona
4. Może i 19 zawieszona, ale za to 10 i 17 będą jechać między Łagiewnikami a rondami Grzegórzeckim i Mogilskim w koordynacji 3+12 minut. W obie strony.
5. Z centrum do Ruczaju dojeżdżały linie 18 i 52, kursując na przemian i dzięki temu dając odjazdy co 3-4 minuty. Teraz połowę kursów 18 zastąpi 71. Koordynacja? Rano z Grunwaldzkiego w stronę Ruczaju 71, zamiast jeździć na przemian z 52, będzie odjeżdżać minutę po nim. W efekcie 71 będzie jechać na ogonie 52, a potem następne pojedzie dopiero kolejne 52, które będzie musiało zmieścić skumulowane potoki swoje oraz zabranego kursu 18. Już teraz w 52 jest tłoczno, a co będzie od poniedziałku? Proponujemy jeszcze skierować na 52 krótsze tramwaje, a co!
6. W Bronowicach w tramwajach jest zbyt mały tłok, więc od poniedziałku znika stamtąd linia 13. Ot tak bez żadnej rekompensaty. W szczycie blisko 30% kursów mniej.
7. Wprawdzie linia 13 zostanie skrócona o połowę trasy, ale za to pojedzie dwa razy rzadziej w szczyciePozdrawiamy pasażerów jeżdżących z Wielickiej w stronę Bagateli i Bronowic — w szczycie 2/3 kursów zabranych, zostanie samo 24 które też przecież słynie z tłoku. A może 24 też zawiesić, wtedy problem tłoku się rozwiąże?
8. Skrócenie 13 odbije się też na zatłoczonej linii 8. Na szczęście zadbano, by pasażerowie na całej trasie mieli zbliżone odczucia. Może i od Bronowic do Korony będzie większy tłok (zabranie 13 z Bronowic), ale za to od Korony do Borku Fałęckiego będzie ciaśniej (zawieszenie 19). Wszystkim po równo
Wiadomo, że remont wymusza zmiany, a ograniczona przepustowość Basztowej i Westerplatte nie ułatwia organizacji siatki zastępczej. Mimo to czuć, że ktoś robi tu pasażerów w konia i pod pretekstem remontu przepycha spore cięcia. Znowu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości